Praten met mijn overleden vriendin?

geflipt

Wijs gebruiker
16 januari, omstreeks elf uur heb ik mijn vriendin dood aangetroffen, baadend in bloed. Het onderzoek loopt nog, dus we weten nog steeds niet hoe ze juist is heengegaan.

Een van mijn beste maten, tevens de man die 23 jaar getrouwd was met haar, vroeg mij onlangs 'praat je met haar?'. Ik wist niet meteen wat ik er mee moest.

Is dit iets waar iemand hier ervaring mee heeft? Wie is voor, wie is tegen? En waarom?

Ik ben benieuwd.

16 januari, omstreeks elf uur heb ik mijn vriendin dood aangetroffen, baadend in bloed. Het onderzoek loopt nog, dus we weten nog steeds niet hoe ze juist is heengegaan.

Een van mijn beste maten, tevens de man die 23 jaar getrouwd was met haar, vroeg mij onlangs 'praat je met haar?'. Ik wist niet meteen wat ik er mee moest.

Is dit iets waar iemand hier ervaring mee heeft? Wie is voor, wie is tegen? En waarom?

Ik ben benieuwd.
Klinkt heftig :(

Voor mijn gevoel heb ik af en toe contact met mijn vader die eind 2022 overleed. Ik heb daar wel iets aan.

Het is een heel persoonlijk iets. Misschien heb je er wat aan, probeer het eens. Waarom zou iemand er op tegen zijn hoe jij deze ervaring verwerkt, en wat maakt dat uit? Doe wat je fijn vindt zou ik zeggen.

Succes met verwerken, gun jezelf de tijd.

Voor mijn gevoel heb ik af en toe contact met mijn vader die eind 2022 overleed. Ik heb daar wel iets aan.
Ik heb dat gevoel ook met mijn ouders die jaren geleden zijn overleden en een broer in 2001. Niet dat ik nog met ze praat maar ik meen hun aanwezigheid wel te voelen. Dat doet me toch wel goed en ik vind het dus ook niet belangrijk wat iemand anders er van vindt.

Soms praat ik tegen mijn overleden familieleden in mijn dromen. En daar heb ik geen mening over. Geloof niet dat dromen echt zijn.

Voor mij is overleden ook echt weg.
Zowel fysiek als ook iemands geest.
Ik geloof ook niet in een hiernamaals.
Helemaal niet in een "god"

Maar of ik de juiste ben om dat te vragen? Nee. Ik heb teveel ellende gezien tot vaak de dood aan toe in mijn ex werk.

Wil jij praten met je vriendin of geloof je dat ze bij je is dan is dat prima en niet gek.

Maar wat een heftig verhaal.
Sterkte

Naar mijn evaring ken je soms wel wat in je hoofd krijgen wat niet jou gedachte is maar iets wat een overlevende wil laten weten, ik ben gelovig en heb x aantal ervaringen gehad met god en me oma

Naar mijn evaring ken je soms wel wat in je hoofd krijgen wat niet jou gedachte is maar iets wat een overlevende wil laten weten, ik ben gelovig en heb x aantal ervaringen gehad met god en me oma

Kun je daar eens een voorbeeld van noemen? Ben wel eens benieuwd.

Met mijn oma had ik een super goede band. Plotseling overleden. Ik was ivm werk ver weg. Doet me nog altijd pijn.
Altijd gehoopt "nog eens iets van haar te horen". Maar nooit gebeurd in die 25 jaar. En met foto lezers doe ik niet:)

Terug
Bovenaan