1 of meerdere soorten?

lj_bob

Bewuste gebruiker
Hallo allemaal!

Even een vraagje tussendoor:

Ikzelf ben een fervent weekendgebruiker en probeer het daar ook zoveel mogelijk bij te houden. In een weekend gebruik ik dan allerlei dingen door elkaar en/of in combinatie. Voorbeelden hiervan zijn sos, speed, ghb sinds kort keta en heeeeeeel af en toe xtc (wat ik eigenlijk nooit combineer).
Ik kan mezelf dus een echte weekendverslaafde noemen. In tegenstelling tot het beeld wat ik van verslaving had: 1persoon met 1 drugs zijn het dus meerdere drugs.. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik (muv pillen) maar 1 iets zou gebruiken.

Is dit bij meerderen het geval of ben ik hierin een eenling?

Gr B :wave:

Ik voel wel een verlangen als ik ergens op een feest sta of bij een discotheek waar stevige muziek gedraaid word. Af en toe vraag ik me af of ik zonder drugs net zoveel plezier kan hebben als met, voornamelijk op de momenten dat ik anderen voorbij zie stuiteren. Maar ik kan er mee leven...

Verslaafd hoeft zeker niet bij 1 drug te zijn en ook niet elke dag. Waarschijnlijk kijk je de hele week al uit naar het weekend, waardor je verslaving een grote invloed heeft op je leven, al dan niet bewust. Het zou goed zijn om hier ene boek over te lezen, om de psycholgie erachter te snappen, dan kom je erachter dat je zonder eigenlijk een veel hogere kwaliteit van leven hebt. Uiteraard kun je nog wel drugs gebruiken maar het gaat om de manier waarop.
Ik denk dat heel veel mensen(ook hier) op die manier verslaafd zijn, alleen het erkennen is stap 2. vaak word het afgedaan met: alleen in het weekend dus niet verslaafd, of ik kan makkelijk zonder maarvind het gewoon te leuk.

zit wat in..

Ook al gebruik ik alleen vrijdagavond en zaterdag en sla ik geen nachten over.. toch vind ik mezelf verslaafd..

Gebruik zelden speed hoor.. Alskt neem dan doe ik dat een klein sleutelpuntje en nog voor de middag..

Maar toch denk ik niet zonder te kunnen..
Ik heb het 1 week geprobeerd maar vond dat niet zo leuk als met.
Doe het trouwens ook niet echt tijdens het stappen, meer met vrienden eigenlijk.

Ik denk dat je weinig serieuze reacties/hulp kan verwachten hier. Je zegt zelf verslaafd te zijn, ik ben het met je eens. JDe eerste stap is het et erkennen wat voor velen al een grote stap is. Mensen die zeggen dat je niet verslaafd ben zijn zelf nogal onzeker over hun eigen gebruik. Ik denk dat je eens een boek moet gaan lezen, liefst van Jan Geurtz als ik je wta mag aanraden. Hij gaat in op de psyche van een verslaafde en hoe je jezelf tekort doet wanneer je verslaafd bent. Erg interessant om te lezen en erg heilzaam, ik ben er een ander mens door geworden, had ik nooit van mezelf verwacht.
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... 4001278096

Terug
Bovenaan