40 dagen zonder alcohol

Azhara

Experimenterende gebruiker
Na "40 dagen zonder sex" van de EO is er nu ook een nieuwe variant, namelijk
"40 dagen geen alcohol", van omroep Brabant.

http://www.youtube.com/watch?v=j8HvqjsjpSA

Wat die dokter zegt in dat filmpje:

"Ik krijg toch de indruk dat alcohol een soort drug is in deze moderne maatschappij, en dat je daar mee problemen die je ervaart kan ontlopen"
en:

"Dokter Raymakers wil met deze actie vooral bereiken dat mensen meer stilstaan bij de rede
waarom ze drinken"

Nou, volgens mij heeft die dokter gewoon HELEMAAL gelijk.

Wie zou dat hier volhouden, 40 dagen droog staan??
En kan je geen 40 dagen zonder alcohol, ben je dan verslaafd?? :beer:

Deranged

Badass junkie
Ik denk dat de wel of niet zonder 'kunnen' in het geval van drugs redelijk gelijk staat aan verslaving. Als ze het zouden hebben over 'willen' zou het een ander verhaal zijn.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Wat een achterlijke uitdaging, alsof alcohol een eerste levensbehoefte zou zijn. :confused: Ik ga het nu 9 mnd zonder alcohol doen, makkie! :P

Chemical

Belezen gebruiker
vrij moeilijk, zeker als je geregeld gaat stappen, ik zweer je, 10x per avond zegt er wel iemand of je niets drinkt ... ik heb nu een maand of 4 maar ben ook wel 1 keer misgegaan :flushed:

Gemini

Badass junkie
Mensen die bij deze stelling meteen denken van: 'Pfoee, dat lukt me nooit', zouden toch eens moeten nadenken over hun alcoholgebruik. Een jaar geleden had ik dat misschien ook wel gedacht, maar nu weet ik zeker dat het geen probleem is. Ik zal het niet missen.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Zou me nooit lukken omdat ik daar totaal geen motivatie voor heb. Waarom zou ik nou weer 40 dagen geen alcohol drinken? Om na 40 dagen tegen iedereen te kunnen zeggen dat ik 40 dagen niet heb gedronken? Wat een onzin weer.

Tenzij je alcoholist bent natuurlijk, maar dit programma zal wel weer gaan over een paar debiele boeren die geen week zonder hun 'soos' kunnen en dan aan het eind toch weer met hun lamme kop voor de camera hangen. Net als dat 40 dagen zonder seks ging over een paar sletten die normaal gesproken iedereen neuken, maar dat nu een beetje probeerden te temperen. Pleur toch op met je kutprogramma's.

pawelonius

Belezen gebruiker
Ok dus als ik het duidelijk begrijp:
als je alcohol drinkt vanwege problemen enzo wordt het ineens 'een soort drug' in deze moderne maatschappij.
dus als ik af en toe met vrienden blow voor de chill is het 'geen soort drug' in deze moderne maatschappij :)
oh, maar dan klopt het ineens niet meer.. >_<

en waar ik me echt al tijden aan erger... 'biertje' 'wijntje' 'borreltje'. men brengt het altijd met verkleinwoorden.
Het wordt zo makkelijk gezegd, maar dat 'biertje' drinken op je 'borreltje' is meestal een bezopen 'mannetje' met een kapot 'levertje'...

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
pawelonius zei:
en waar ik me echt al tijden aan erger... 'biertje' 'wijntje' 'borreltje'. men brengt het altijd met verkleinwoorden.
Het wordt zo makkelijk gezegd, maar dat 'biertje' drinken op je 'borreltje' is meestal een bezopen 'mannetje' met een kapot 'levertje'...

:mrgreen: He's got a point!

knolselderij

Wijs gebruiker
dat de eo ns komt met 40 dagen seks of 40 dagen alcohol dat het verplicht is om 40 dagen achter elkaar te neuken of te zuipen

ontopic: ik denk niet dat ik 40 dagen zonder alcohol trek

iSmokex

Bewuste gebruiker
Af en toe een drankje is wel lekker, maar zou makkelijk 40 dagen zonder kunnen. Blowen is sowiezo veel chiller.

Ik vind niet dat je verslaafd bent als je 40 dagen niet zonder alcohol kan, hangt natuurlijk dan wel ook af van de drang die je gedurende die periode naar alcohol zou hebben.

Jowdy37

Belezen gebruiker
haha grappig...

Zelf, opzich, geen probleem met geen alcohol drinken (vind het eigenlijk best wel een kutdrug), maar zou m'n duveltjes toch wel missen! Als ze alcohol-vrije duvel uitvinden zou het me wel makkelijk lukken :)

ilyas

Bewuste gebruiker
Absoluut geen probleem. Hoewel ik me kan voorstellen dat het voor sommigen zeer moeilijk is.

Towelie

Newbie
Mission impossible hierzo, ben student, veel feestjes, hou ik nooit vol denk ik, misschien over 2 jaar wel, maar nu echt niet.

Chris Pontius

Badass junkie
Ik zit al zo'n 4-5 dagen zonder alcohol :rock: .
Als er toevallig bier in huis is zal ik wel een biertje pakken, is het er niet dat boeit het me ook geen worst.
40 dagen heb ik wel eens vaker volgehouden zonder het te proberen.
Ik zie er alleen het nut niet van in om het nu weer te doen, vooral niet omdat ik wel een biertje op zijn tijd lust.

Immo

Badass junkie
Ik denk dat ik maximaal 3/4 bier per 40 dagen drink, Ik drink nooit veel alcohol. Maar op z'n tijd een koud biertje pakken vind ik heerlijk. Sterke drank heb ik al helemaal niets mee.

OT: 40 dagen zonder alcohol zou een makkie zijn.

space scientist

Wijs gebruiker
40 dagen zonder alcohol, waar zit daar nou weer de lol in :P

denk niet dat ik het zou redden, zoiezo drink ik alleen maar in het weekend, maar is het eenmaal weekend..... :grin:

Frank123

Wijs gebruiker
Chris Pontius zei:
Ik zit al zo'n 4-5 dagen zonder alcohol :rock: .
Als er toevallig bier in huis is zal ik wel een biertje pakken, is het er niet dat boeit het me ook geen worst.
40 dagen heb ik wel eens vaker volgehouden zonder het te proberen.
Ik zie er alleen het nut niet van in om het nu weer te doen, vooral niet omdat ik wel een biertje op zijn tijd lust.
Ongeveer hetzelfde hier.

Hou absoluut van een heerlijke whisky of een goed pilsje. Maar 40 dagen zonder is niet zo'n probleem.

KapiteinPinda

Belezen gebruiker
Als ik echt zou willen (d.w.z. als ik er beter van zou worden afgezien van gezondheid) zou het me lukken. Als je eenmaal een tijd niet drinkt wordt het steeds makkelijker. Het begin zal voor de meesten het lastigst zijn, maar als je eenmaal even op weg bent is het niet zo moeilijk meer. Ik vind het trouwens wel een beetje vreemd excuus om te zeggen dat het niet lukt omdat anderen je drank aan bieden. Je kan toch ook gewoon nee zeggen? Tenzij je niet wilt laten merken dat je de drank wil laten staan natuurlijk. Ik drink zelf de laatste tijd sowieso wat minder, om me gezondheid een beetje te sparen :)

nilde

Newbie
Prima te doen voor mij :)

Heb sinds oud&nieuw bedacht dat ik minder tot geen alcohol ga drinken, gewoon omdat ik alcohol - tot nu toe - de minst boeiende drugs vind.. En omdat het toevallig sociaal geaccepteerd is - soms zelfs sociaal wenselijk - zou je het gewoon kunnen drinken? Het blijft nog steeds schadelijk voor je, en je leert er eigenlijk niks van... In tegenstelling tot andere drugs, waarbij je veel meer over jezelf en over de wereld leert^^
Blijf er gefrustreerd over dat alcohol wel mag, en zoveel andere (leukere) dingen niet :(

Amateurtje

Wijs gebruiker
Dus ik moet 40 dagen lang mijn bier delen met andere die lekker zitten te zuipen terwijl ik het met een sapje moet doen?? No F*cking way!

Bovenaan