5 dagen geen tabak, dan puur, overweldigend!

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Goed, ik ga het kort houden, maar hier dus een nogal bizarre, extreem heftige ervaring die ik had met pure cannabis (buddha haze, een van de sterkere soorten volgens mij). Dit is al een tijdje geleden, dan praten we over ongeveer 1/2 weken terug, de precieze datum is mij niet meer bekend.

Ik was gestopt met roken, voor 5 dagen. Dit wilde ik volhouden. Wat overigens niet gelukt is trouwens, maar dat is niet waar ik het over wil hebben. Goed, na een week ongeveer niet geblowd. Heb het nu in de hand naar mijn weten. Met 2 vrienden afgesproken om een joint te roken (en dan ook echt één). Hoe dan ook, de tabak die normaal in de joint zou gaan zorgde er bijna voor dat het hele 'feest' niet door ging. Ik kwam op het idee om een pure joint te draaien. Heb wel ervaring met pure wiet roken, en ik weet dat het heftiger is, maar toch.

De joint bevatte ongeveer: 5je buddha haze, afgewogen op 0,5 gram, dus 0,25 gram pure wiet.

Afgesproken op een plek, standaard-spot, en ik geef de pure joint eerst aan een vriend. Die word na 4 hijsen doorgegeven aan de andere vriend, waarna ik mijn eerste trek neem na 4/5 hijsen. De rook is erg koud, en ik voel bijna niks mijn longen ingaan. Ik denk 'ah shit, dit wordt niks', en suck zo hard ik kan. 1 hijs, 2, 3, 4, 5, en zo door tot ongeveer 10 hijsjes achter elkaar. Daarna geef ik em door en hoef ik niet meer, de rest is voor de rest. Met het idee dat ik niks ga voelen en toch maar nuchter moet gaan chillen schrikt me niet meer af in tegenstelling tot vroeger. Maar dan na een aantal minuten begint het.

Echt, enorm verdoofd, bijna trippend gevoel. Ik had totaal geen tijdsbesef meer, totaal geen coordinatie, totaal geen rechte lijn van gedachtes. Het was allemaal een grote brij. Het werd steeds erger, met de seconde dacht ik shit shit, het word erger en erger! Na ongeveer 15 minuten zei ik: ' Ik ga te hard. Ik ga niet bad, maar ik ga veels te hard!' We gingen een stukje lopen om me wat te kalmeren. Ik merkte dat ik met mijn hand tegen mijn dijbeen aanstootte terwijl ik liep. Maar ik voelde er niks van! Alles voelde echt verdoofd aan, zo ongeveer dat gevoel van een slapende been, of een slapende hand. Maar dan over mijn hele lichaam. Het was echt angstaanjagend eng.

Uiteindelijk zwakte het wat af na ongeveer een uur of 3, 4. Daarna geen last meer gehad, alleen mega brak en ontzettende koppijn.

Enig idee of dit te maken heeft me de nicotine die na 5 dagen toch wel uit mijn lichaam moet zijn verdwenen? Misschien iets anders?

Reageer maar, ik ben benieuwd wat jullie denken. :wink:

(ga het toch niet zo kort houden, niet zo kort als ik had gedacht :P )

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
LeonR123 zei:
1. De joint bevatte ongeveer: 5je buddha haze, afgewogen op 0,5 gram, dus 0,25 gram pure wiet.

2.Enig idee of dit te maken heeft me de nicotine die na 5 dagen toch wel uit mijn lichaam moet zijn verdwenen? Misschien iets anders?

1. Hoeveel zat er nou in die joint? Er zat een vijfje in, wat 0,5 gram is. Dus er zat 0,25 gram wiet in die joint? :confused: Een pure kun je niet draaien met 0,25 gram. Dan heb je drie hijsjes..Of je moet heel heel erg dun draaien.

2. Welke nicotine? Het was toch een pure joint? Of bedoel je nog afkickverschijnselen van tabak?

Het kan zijn dat je na een aantal dagen niet blowen (hoeveel blowde je voor het stoppen met roken) van een goede hoeveelheid pure wiet goed de weg kwijt bent ja.
Ik vind je beschrijving niet heel erg bizar en extreem en vrij herkenbaar, dat is toch wat wiet met je doet? Je gedachten in de brei gooien, trippend gevoel geven(het is immers een tripmiddel), verdovend gevoel (in jouw geval wel extreem anastatisch) en het is ook wel bekend dat je gevoel voor tijd en ruimte flink beïnvloed word.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
1. Hoeveel zat er nou in die joint? Er zat een vijfje in, wat 0,5 gram is. Dus er zat 0,25 gram wiet in die joint? Een pure kun je niet draaien met 0,25 gram. Dan heb je drie hijsjes..Of je moet heel heel erg dun draaien.

Dat vind ik toch raar, want het is me echt gelukt. De helft van het zakje in een redelijk dunne, maar toch niet extreem dunne joint gedaan. En het waren zeker geen 3 hijsjes, een hoop meer.

2. Welke nicotine? Het was toch een pure joint? Of bedoel je nog afkickverschijnselen van tabak?
De joint was puur. Ik bedoel alleen dat het misschien zo kan zijn dat ik omdat ik gestopt ben met roken het gevoel niet helemaal ken van de pure wiet, want ook al heb ik puur gerookt voorheen, ik had toch nicotine in mijn bloed zitten omdat ik toen gewoon rookte.

De ervaring die ik beschrijf had ik vaker gehad, maar nooit zo extreem en heftig. Het was echt een verdoofd gevoel over mijn hele lichaam, en wat die gedachtes betreft: het was een grotere brij dan ik normaal altijd heb.

Het enige wat ik probeer te vragen is of het kan liggen aan het feit dat mijn lichaam vrijwel leeg van nicotine was en het dan een heftiger effect kan hebben, aangezien ik toch altijd nicotine in me lichaam heb als ik blow, puur of niet puur.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ah okee, dan begreep ik je wat verkeerd. Daarom ook de vragen :)

Ja, ik denk dat dit wel uitmaakt. Die verdoving is wel raar, maar heb het vaker gehoord bij mensen die (niet voor de eerste keer, maar zeker ook niet gewent waren) haze rookten dat ze lichamelijk verdoofd raakte. Ik denk dat de naam amnesia daar ook wel een beetje op slaat.

Hoeist nou met het roken dan?

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Ok man, is goed geen probleem. Heb nu weer wat duidelijkheid gekregen.

Met roken gaat het, nou, redelijk. Ik rook nog, maar maandag is al een tijd mijn 2e stopdag geworden. Morgen dus. Allen carr heeft me het licht laten zien, hoewel ik soms nog moeite heb met het lichtknopje te vinden. Je snapt me wel :wink:

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Ik probeer het. Maar stoppen met roken is echt een bitch! Het is zo makkelijk om te stoppen, vrijwel geen ontwenning, en tegelijkertijd toch enorm lastig. Het is een van de meest geavanceerde 'vallen' van de natuur.

Bovenaan