Aanrader qua muziek?

Ik zie je plaatje niet :P
Maar ja, ik vind het kortzichtig, daar moet je zelf gewoon een mening over vormen...het is misschien muzikaal slechter, maar als fenomeen is het wel belangrijk voor de popmuziek en dat moet je niet onderschatten...Iemand als Madonna is zo belangrijk geweest voor de popmuziek....

maaruh snuiver.

wat vind je buiten pink floyd nog meer artiesten/groepen die ook onder 'goede muziek beter dan de rest :rolleyes: ' vallen?

Ik heb een hele brede muzieksmaak eigenlijk. Van Tom Waits naar Bob Dylan naar Roxy Music zeg maar. Ik ben een verzamelaar van goede muziek en ben niet gebonden aan een enkele band of genre.

mathijs zei:
Waterpijp zei:
Maar Mathijs, wie herrinert er zich over 40 jaar nog britney spiers, dat wil dus zeggen: pink floyd word waarschijnlijk voor altijd gedraait.
Ik denk dat Britney Spears wel wordt onthouden, al was het maar omdat ze veel samenwerkte met Pharrel... Ze is echt ongelofelijk populair he...moet je niet onderschatten

Britney spears zou je over 40 jaar niet meer horen, dat hebben zat bands. bach en mozart hoor je ook nog steeds, pink floyd, led zepplin en beatles zouden ook nooit vergeten worden. Dat is omdat zij iets hebben betekend voor de muziek, puur alleen muziek, britney spears betekend alleen maar iets voor de muziekindustrie, dat het verkoopt en dat er geld word verdiend. Dat is alles, en of mensen het leuk vinden zal hun geen biet zijn.. zij zijn toch miljonair?

Vond I'm a Slave 4U altijd wel mooie clip, vooral dat buikje. :love: Jammer dat ze dus echt niet zo lekker is als in die clip lijkt.

Hmm, er zijn ook nog genoeg mnensen die de dolly dots kennen...waarom zou Britney Spears niet net zo'n status krijgen... Het meisje dat de perfecte tienermeisjes liedjes zong

Omdat het allang niet meer om de muziek gaat die gemaakt wordt. De muziek die je op commerciele zenders ziet zoals, mtv en tmf. Voor die tv stations is muziek niet iets om te laten horen, puur om alleen maar geld mee te verdienen, en dat is idd te horen :P

mathijs zei:
hmm, ja klopt wel, maar je kan wel zeggen dat de ene band invloedrijker en bepalender is geweest voor de muziekgeschiedenis dan de andere...
In die zin vind ik Pink Floyd belangrijker dan angerfist

mmm, is dat zo?

Naja, Pink Floyd en Angerfist zijn natuurlijk ook niet met elkaar te vergelijken! Pink Floyd is echte muziek. Daar herken je nog enigzins iets van de mens in. Hardcore zoals Angerfist is niet eens muziek met echte instrumenten! Volledig met de computer gemaakt!
Pink Floyd heeft hele speciale en sterke muziek.
Angerfist heeft gewoon geweldig melodien, en er zit heel erg veel gevoel in! Verder is het ook chaotischer (shcrijf ik dat goed?) Echt heerlijk om op te knetteren!

De Gezonde Snuiver zei:
Ik heb een hele brede muzieksmaak eigenlijk. Van Tom Waits naar Bob Dylan naar Roxy Music zeg maar.

Hosanna! We hebben een Tom Waits fan!!!!!!!!!!!

En wat je zei over dat de massa een ongelofelijk slechte smaak heeft: klopt!
en de media bepaalt wat de massa gaat horen en zien en "dus" leuk gaat vinden. stelletje schapen.

Ik weet niet waar ik op het moment over het algemeen naar luister. ik heb nu "Voz de Deserto" op staan, een zuid amerikaans vreugdelied ofzo, maar het klinkt gewoon goed want er zit soul in die muziek en dat is oorspronkelijk de essentie van muziek, en ik zoek altijd naar die essentie. Die vind ik dus niet in liedjes zoals Push the Button van dat wijvengroepje uit Amerika.

faitless ownt de boel als je stoned bent, the Gorilla's ook..., soms zet ik wel 'ns de dvd van MoH 2004 aan. Das niet chill maar wel flex

lutz

hardcore :wave:
sorry, sommige liedjes hebben een leuke melodie, maar als ik het langer dan 10 minuten hoor voel ik me:
ongelukkig
eenzaam
ongemakkelijk
zweterig
bekeken
misselijk

oftewel paraaaaaaaaa. heb best veel vrienden die er naar luisteren en het hele land door snuiven en slikken voor vette feestjes.

en gezonde snuiver, wat je zegt over de muziekkennis van mensen van hier en die van het "pink floyd forum (bestaat dat?)" is totaal een kwestie van smaak... zo kan je ook weer zeggen dat mensen van het beatles forum nog meer muziekkennis hebt enz.

Heb al een heel verhaal gedaan over objectief en subjectief peins er niet over het nog eens te doen. Elke idioot kan een hardcore plaat in mekaar knutselen.

wat voor de 1 als muziek klinkt is voor de ander herrie. vind het slecht van je als je je eigen muziek de hemel in prijst en het andere is muziekaal niks omdat jij het niet leuk vind. ik zelf luister niks anders dan hardcore. ik kan ook echt wel andere muziek waarderen. maar hardcore is muziek die mij vrolijk maakt en energie geeft.

Hardcore is rotzooi die elke idioot kan maken en heeft niks met muziek te maken, het zijn 'geluiden' of 'noise' FEIT.

Ik heb zo mijn perioden, de ene periode vind ik electronisch het einde en de volgende periode vind ik instrumentale muziek fantastisch en dan heb zijn er natuurlijk ook een paar bands die ik aldoor goed blijf vinden ennn nou ja er komen ook steeds meer bands bij ^^

Tips van mij persoonlijk :smoke:
Tool (Ænima en Lateralus)
The Notwist (Shrink en Neon Golden)
Amon Tobin (Supermodified)
Bentley Rhythm Ace (idem)
DJ Shadow
Telephone Jim Jesus (A point too far to austronaut)
Four Tet (Everything Ecstatic en Rounds)
Radiohead (Kid A)
The Chemical Brothers
Godspeed You Black Emperor!
Explosions in the Sky
Underworld (Beaucoup Fish, live album Everything Everything)
Leftfield
Massive Attack
Portishead
Sigur Rós (Agætis Byrjun)
The Prodigy

Deranged zei:
Hardcore is rotzooi die elke idioot kan maken en heeft niks met muziek te maken, het zijn 'geluiden' of 'noise' FEIT.

haha stumperd :wave: ik daag je uit maak wat dan. laat maar eens zien of je het kan

Deranged zei:

weet niet waar jij je feiten vandaan haalt, maar het is alleen al muziek omdat er een ritme en een maat in zit. Iedereen kan mss wel een bassline maken van 200 BPM, maar de truc is natuurlijk ook dat het wel moet verkopen. En wat maak jij dan dat beter is dan hardcore? Sowieso is het een subjectief/relatief iets, dus voor sommige mensen zul je het altijd slechter doen dan hardcoreprojecten.

Deranged zei:
Ik kan wel betere muziek maken dan hardcore hoor. :rock:

ik heb het gevoel dat je niet eens weet wat het nu is. jij denkt aan een constante dreun en dat is het dan. het is veel meer dan dat. de breaks ertussen soms zelfs afkomstig van stukjes uit jouw pink floyd :eek: jah zeker dat komt ook voor in hardcore. en het gekke is nog die mensen vinden de breaks geweldig om daarna weer heerlijk te horen dat de bass er weer in knalt en heerlijk uit hun dak gaan.

idd shpongle heerst!! goa toestanden he zoals ik al zei..
en over hardcore.. valt best nog te pruimen soms zolang het maar niet marginaal wordt.. zeker hardcore met breakbeats ertussen in en soms breakcore enzo kan i kwle apprecieren, maar niet voor de hele tijd

Mchammer zei:
Deranged zei:

haha stumperd :wave: ik daag je uit maak wat dan. laat maar eens zien of je het kan

Iedereen kan hardcore maken dat is waar...

Kwalitatieve Hardcore maken is des te moeilijker! Ik kan zelf redelijk drummen en na ff oefenen kan ik zelfs een heel nummer meespelen op de pian/keyboord! Maar kwalitatieve Hardcore maken!!!?

Hooguit door bestaande hardcoregeluiden te mixen.

sorry hoor, ik heb best respect voor de mensen die hardcore in elkaar zetten en ze doen het allemaal fantastisch... maar echt, ik zoek in muziek toch wel wat meer dan een computerprogramma met sampletjes en keiharde bassen! ook al is de meeste muziek die ik luister misschien wel gemaakt met exact hetzelfde over een vergelijkbaar programma vind ik hardcore klinklare onzin die de jeugd kapot maakt :wink:

okay dat is onzin, maar toch, als ik kijk naar hoe die mensen op een hardcore feest erbij lopen en kijken schrik ik toch wel van hoeveel agressie er in die muziek zit. maarja ik moet niet zo zeiken.

ieder zijn smaak, daar KAN je niet over discussiëren, zolang iedereen maar geniet van zijn muziek maakt het toch allemaal geen flikker uit? deranged kan zich wel slimmer voelen omdat ie pink floyd luistert maar maakt hem dat intelligenter? nee, dus accepteer elkaars muziek gewoon, neem elkaar bij de hand en huppel door het gras

mensen op hardcore partys zijn wel lief tegen elkaar ondanks de muziek die soms agressief overkomt .

maar wat ik wel denk is dat als je een paar keer achter elkaar drugs gebruikt op zo'n feest , de lol er zonder drugs snel af is.

spacekonijn zei:
mensen op hardcore partys zijn wel lief tegen elkaar ondanks de muziek die soms agressief overkomt .

maar wat ik wel denk is dat als je een paar keer achter elkaar drugs gebruikt op zo'n feest , de lol er zonder drugs snel af is.

hardcorefeesten (Nightmare Rotterdam e.t.c) zien er qua beeldmateriaal altijd heel aggresief uit enzo, maar de sfeer is, als je er bent, echt chill en rustig.
En idd. iedereen is onder invloed daar.

michielxboxer zei:
spacekonijn zei:

hardcorefeesten (Nightmare Rotterdam e.t.c) zien er qua beeldmateriaal altijd heel aggresief uit enzo, maar de sfeer is, als je er bent, echt chill en rustig.
En idd. iedereen is onder invloed daar.

precies die sfeer moet je meemaken. dat is zoiets prachtigs :love: en agressie helaas zie ik steeds vaker vechtpartijen, maargoed negeren en verder gaan en gelukkig doen de meeste dit. hoe vaak ik wel niet mee heb gemaakt dat volkomen vreemdelingen toch even na je op kijken als ze denken dat je je niet goed voelt enz. is toch gewoon mooi :love:

spacekonijn zei:

leg eens uit

ff ontopic:

Ik geloof niet dat er in de muziek van hardcore ene sfeer zit... of wel, tis muziek wat een "beat" heeft, met dat is alles ook meteen gezegd...

ik vind dat er wel degelijk een sfeer van "alles moet kapot" in die muziek zit, in ieder geval ik krijg er zo'n gevoel bij.

en als je daar van geniet onder invloed van je pilletjes en je pep vind je het fantastisch tussen al die andere spacehoofden, maar zoals spacekonijn al zegt is er voor de gemiddelde hardcore head bijna niks aan als ie daar nuchter staat te hakken.

Waterpijp zei:
ff ontopic:

Ik geloof niet dat er in de muziek van hardcore ene sfeer zit... of wel, tis muziek wat een "beat" heeft, met dat is alles ook meteen gezegd...

denk dat je niet echt weet waar je over praat

platypus zei:
is er voor de gemiddelde hardcore head bijna niks aan als ie daar nuchter staat te hakken.
ja er zijn genoeg hardcore lui die vaak zat nuchter gaan denk ik.

maar ja nouja wat is nou de kick van een hardcore party? dat van alle kanten een KEIHARD geluid komt waar je als het ware door in een soort mega trans raakt en je gewoon supergoed voelt.
maar zo'n trans waardeer je stukken meer als je rete space bent , en lijkt mij na daar heel vaak space te hebben staan hakken een stuk minder leuk als je dan ineens daar staat terwijl je niet space bent.

ook gebruiken hardcore liefhebbers over het algemeen meer dan andere feestgangers.

conclusie ?: hardcore feesten zijn ontzettend gezellig , supergoeie sfeer heel veel mensen bij elkaar en totaal geen agressie.

maar de jeugd gaat er wel ontzettend veel meer drugs door gebruiken en het is erg verslavend aangezien zo'n feest opzich voor vele ook verslavend is en het daar sowieso een eitje is om ff wat drugs te regelen.

platypus zei:
ik vind dat er wel degelijk een sfeer van "alles moet kapot" in die muziek zit, in ieder geval ik krijg er zo'n gevoel bij.

en als je daar van geniet onder invloed van je pilletjes en je pep vind je het fantastisch tussen al die andere spacehoofden, maar zoals spacekonijn al zegt is er voor de gemiddelde hardcore head bijna niks aan als ie daar nuchter staat te hakken.

ook al ben ik nuchter luister ik er nog naar. ik sta dan te stuiteren achter me pc. ik krijg er geen opgefokt gevoel van in tegendeel ik word er vrolijk van en energie. bij sommige nummers krijg ik kippenvel door een prachtige break en een herrinering aan dat nummer op een geweldig feest. en ga zelfs ook wel eens nuchter naar feesten drink dan ook geen alcohol en ga net zo uit me dak als menig spacehead

Mchammer zei:
en ga zelfs ook wel eens nuchter naar feesten drink dan ook geen alcohol en ga net zo uit me dak als menig spacehead
nice,

ken ook veel mensen die dat eerst deden , ik bedoel ook niet dat dat niet _KAN_ ik __DENK__ alleen dat als je eenmaal een paar keer space daar geweest bent het daarna een stuk moeilijker word niks te nemen!

spacekonijn zei:
Mchammer zei:
en ga zelfs ook wel eens nuchter naar feesten drink dan ook geen alcohol en ga net zo uit me dak als menig spacehead
nice,

ken ook veel mensen die dat eerst deden , ik bedoel ook niet dat dat niet _KAN_ ik __DENK__ alleen dat als je eenmaal een paar keer space daar geweest bent het daarna een stuk moeilijker word niks te nemen!

zal denk ik dan per persoon verschillen :)

uiteraard.

maar denk je niet dat door de nog steeds groeiende hardcore-scene ( die feesten zijn echt gigantisch)
het drugsgebruik onder jongeren sterk aan het toenemen is?

tja of het toeneemt het gebruik weet ik niet zeker. denk het haast wel. opzich vind ik dat wel jammer dat het zo met drugs word samengebracht. vaak word ook gezegd dat het bij elkaar hoort. daardoor heeft de hardcore scene ook een redelijke slechte naam. wie hardcore zegt zegt drugs. jammer vind ik dat toch wel

Terug
Bovenaan