alle soorten muziek

Belg

Newbie
ben ik de enige die echt van alle soorten muziek houdt?
ik heb vriendenkringen die steeds naar dezelfde soort muziek luisteren, maar ze haten mekaar wel aangezien ze enkel hun muziek de beste vinden :confused:


het gaat van rock tot slow tot 80's tot techno tot new beat tot trance tot minimal tot progressive tot retro tot ...
 

Lana

Wijs gebruiker
Nou dan wordt je wereldje wel erg klein als je van 1 soort muziek houdt en ook nog andere mensen haat om hun muzieksmaak. Bekrompen hoor.

Gelukkig hou ik ook van vanalles. Al heb ik wel een soort hekel aan Frans Bauer-skihut-muziek en types. Al vind ik die vent opzich oké. Het is een beetje te simpel naar mijn smaak.
 

Kim

Wijs gebruiker
Ja ik vind ook best veel wel hoorbaar alleen nederlandse muziek ala frans bauer en zo vind ik niks en ski hut mag van mij ook wel opzouten evenals lange zwans en knaas b achtige zooi.
 

Imke

Badass junkie
Ik hou ook van vele soorten muziek en ik sta open om nieuwe dingen te beluisteren. Ik luister vrijwel naar alles, behalve de commerciële RnB van tegenwoordig vind ik maar niks, ook Frans Bauer en dat soort shit is ook niet echt mijn smaak. Wat ik beluister en wat ik mooi vind hangt ook veel af van mijn humeur.
 

needlefreak

Bewuste gebruiker
Ik luister ook naar veel soorten muziek.
En 'k heb ook veel verschillende types van vrienden met elk hun muziekvoorkeur.
De ene is zot van hard tek, de andere hip hop, of metal, whatever.
Maar niemand haat een ander z'n muziek.
Dat vind ik ook erg kleingeestig.
Respect! :sunglasses:
 

davie

Wijs gebruiker
Ik hou van best veel soorten muziek, ligt er maar net aan waar ik ben of hoe mijn stemming is. Qua uitgaan wel hard- of jumpstyle ofzo en om te chille vind ik wel hiphop of rnb relax -> http://www.radiodigitaal.nl/ juize.fm ik hou alleen niet van metal en hardrock enzo.
 

ZI09

Bewuste gebruiker
Ik houd alleen van Toner Low.

Maar aangezien Toner Low álles is, maakt dat mij niet bekrompen :)
 

Qocaïne

Badass junkie
Er zijn een hoop mensen die een brede muzieksmaak hebben.

En ja, ik ben er ook zo één.

Hardstyle tot Pop The Prophet tot Pink
Trance tot HipHop Armin van Buuren tot DMX
Klassiek tot Hardcore Samual Barber tot Neophyte
Rock tot GOA P.O.D. tot Infected Mushrooms
Nederlandstalig tot R&B Jan Smit tot R. Kelly
 

caatje

Badass junkie
Persoonlijk vind ik dat muziek stemmings gevoelig is. Wij hebben van allerlei soorten hier in huis. Van Nederlandstalig tot Russische, van klassiek tot death metal enzzz. Als ik aan de poets ga dan heb ik van die foute Nederlandse meelallers al waar je al meekwijlend goede zin van krijgt en de poetsuurtjes zomaar voorbij vliegen. Trance als ik lekker an het genieten ben van een jointje/pilletje. In de auto heb ik gewoon de radio op 8FM. Van alles wat.

Mijn hubby houdt van de wat stevigere muziek ala rock en metal en als hij aan t klussen is zul je vaak die muziek horen. Ook als z'n maat hier is onder het genot van een biertje. Nooit heb ik wat van die muziek moeten hebben maar naarmate ik het vaker hoorde en het "leerde" herkennen ben ik het wel gaan waarderen. In de auto Boudewijn de Groot of Normaal. Jaren 50/60 rock vind hij ook geweldig.

Ruzie of haat omdat de een niet van de ander zijn muzielsoort houdt vind ik wel erg bizar.
 

Ellesdee

Badass junkie
Saivy zei:
Ik hou ook van vele soorten muziek en ik sta open om nieuwe dingen te beluisteren. Ik luister vrijwel naar alles, behalve de commerciële RnB van tegenwoordig vind ik maar niks, ook Frans Bauer en dat soort shit is ook niet echt mijn smaak. Wat ik beluister en wat ik mooi vind hangt ook veel af van mijn humeur.

idem :)
 

matthijs

Badass junkie
Jeller zei:
Ik luister ook bijna naar alles, behalve de usual mtv stuff

Moet je serieus niet onderschatten...Als je naar de instrumentals van britney spears etc zijn ok.
Ken je de cd ray of light, van Madonna? Kan jij vast wel waarderen. William Orbit heeft het geproduceert...echt een héle goede CD.
 

Jeller

Badass junkie
madonna zonder zang zou best wel ok zijn dikwijls en soms valt het met zang ook wel goed mee..

kzeg trouwens niet dat alles op mtv slecht is hoor, the usual stuff wel :wink:
 

matthijs

Badass junkie
Woon nu in een huis met digitale televisie en daar hebben ze, TV Oranje... non-stop hollandse meezingers.
HEERLIJK xD :stoned:
 

GewoonVOL

Wijs gebruiker
Belg zei:
ben ik de enige die echt van alle soorten muziek houdt?
ik heb vriendenkringen die steeds naar dezelfde soort muziek luisteren, maar ze haten mekaar wel aangezien ze enkel hun muziek de beste vinden :confused:


het gaat van rock tot slow tot 80's tot techno tot new beat tot trance tot minimal tot progressive tot retro tot ...

Ken ik.


Maar van alle soorten muziek houden is in mijn ogen erg simpel en smaakloos. :wave:
 

dingo

Belezen gebruiker
quote="GewoonVOL"]
Belg zei:
ben ik de enige die echt van alle soorten muziek houdt?
ik heb vriendenkringen die steeds naar dezelfde soort muziek luisteren, maar ze haten mekaar wel aangezien ze enkel hun muziek de beste vinden :confused:


het gaat van rock tot slow tot 80's tot techno tot new beat tot trance tot minimal tot progressive tot retro tot ...

Ken ik.


Maar van alle soorten muziek houden is in mijn ogen erg simpel en smaakloos. :wave:[/quote]

idd bij mij vooral alternative/ drum 'n bass/ en soms harddance
 

Eier

Bewuste gebruiker
ZI09 zei:
Ik houd alleen van Toner Low.

Maar aangezien Toner Low álles is, maakt dat mij niet bekrompen :)
Toner Low is gaaf, ik moet dat album eens kopen ergens. Die split smaakt naar meer.
 

cronos

Wijs gebruiker
ik luister naar allerlei genres(geen Schlagermuziek,mens wat hekel ik dit :tearsofjoy: ),in ieder genre zit er wel iets goeds :wink:
 

Gemini

Badass junkie
Re:

Ellesdee zei:
Saivy zei:
Ik hou ook van vele soorten muziek en ik sta open om nieuwe dingen te beluisteren. Ik luister vrijwel naar alles, behalve de commerciële RnB van tegenwoordig vind ik maar niks, ook Frans Bauer en dat soort shit is ook niet echt mijn smaak. Wat ik beluister en wat ik mooi vind hangt ook veel af van mijn humeur.

idem :)

Nogmaals idem.
 

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik vind mezelf best wel openminded wat muziek betreft. Ik probeer zelfs vaak nieuwe muziek op te zoeken die ik origineel en goed vind klinken, ik ben de vreemdste muziek tegen gekomen!

Ik haat niet echt specifieke muziekstromingen. Maar emo, britpop en die commerciele RnB ligt me niet zo.
 

Jeroen83

Bewuste gebruiker
ik hou in principe ook van zo goed als iedere stijl die er is, alleen niet iedere band natuurlijk. het moet wel origineel blijven in mijn oren :)
 

ZI09

Bewuste gebruiker
Re:

ZI09 zei:
Ik houd alleen van Toner Low.

Maar aangezien Toner Low álles is, maakt dat mij niet bekrompen :)



Ik ben het nog steeds eens met wat ik anderhalf jaar geleden zei :) .





Hoewel ik stiekem steeds meer muziek ontdek natuurlijk en er regelmatig achter kom dat er nooit genoeg tijd is om alle toffe muziek te luisteren. Puur en alleen al, omdat je sommige nummers na 1000 keer nog heerlijk vind, en je aan niets anders toekomt.
 

Gemini

Badass junkie
Re: Re:

ZI09 zei:
Hoewel ik stiekem steeds meer muziek ontdek natuurlijk en er regelmatig achter kom dat er nooit genoeg tijd is om alle toffe muziek te luisteren. Puur en alleen al, omdat je sommige nummers na 1000 keer nog heerlijk vind, en je aan niets anders toekomt.

Haha, heerlijk is dat, maar soms ook vervelend.
Soms baal ik als ik een supervette band vind, en dan blijken ze al een stuk of 4 cd's te hebben gemaakt, en die wil ik dan allemaal tegelijk luisteren. Dan word ik helemaal onrustig van binnen en heb ik geen idee waar ik moet beginnen.
 

hannus

Bewuste gebruiker
ik hou niet van alle muziek, vind ook vele niet om aan te horen.
ongeveer 80% van die mtf/tmf muziek gaat er bij mij niet in.

:wave:
 

ZI09

Bewuste gebruiker
Re: Re:

Gemini zei:
ZI09 zei:
Hoewel ik stiekem steeds meer muziek ontdek natuurlijk en er regelmatig achter kom dat er nooit genoeg tijd is om alle toffe muziek te luisteren. Puur en alleen al, omdat je sommige nummers na 1000 keer nog heerlijk vind, en je aan niets anders toekomt.

Haha, heerlijk is dat, maar soms ook vervelend.
Soms baal ik als ik een supervette band vind, en dan blijken ze al een stuk of 4 cd's te hebben gemaakt, en die wil ik dan allemaal tegelijk luisteren. Dan word ik helemaal onrustig van binnen en heb ik geen idee waar ik moet beginnen.
:grin: klinkt bekend ja.


Ik heb het vaak genoeg dat ik meerdere dingen tegelijk wil luisteren :P .
Momenteel ook zin in Crownick, Toner Low, Electric Wizard en Underworld, maar ik kan er maar 1 tegelijk op hebben. (nouja, meerdere kan wel, maar dat loopt uit op een troepje)
 

cronos

Wijs gebruiker
ik ben 37 jaar :( ,en muziek heeft ongetwijfeld mij de mooiste momenten bezorgt(neen,drugs komt niet op de eerste plaats :tearsofjoy: )in mijn voorlopig leven :rolleyes: :red hot chili peppers,jimi hendrix,metallica,fairport convention,hedningarna,boudewijn de groot,lou reed,kyuss,bob marley,aretha franklin,lynyrd skynyrd,black sabbath,nirvana,enzovoort enzovoort......naar 1 muziekgenre kan ik niet luisteren,is al te zien hoe ik mij voel(mood) :wink: ,muziek is het mooiste dat er bestaat :grin: ,Music was my first love,And it will be my last :hearteyes:
 

nicolai

Wijs gebruiker
same here cronos...leuk dat je john miles quote. dat nummer is "mijn" lijflied.

ik ben natuurlijk nog geen 37 :grin:
 

OnderDeEik

Wijs gebruiker
Variatie is de sleutel!

Noise, Ambient, Drone, Psychedelic/Space/Stoner rock, Acid Techno, Schranz, Breakcore, IDM, DNB, Psytrance, Martial Industrial, Rhythmic Noise, Metal, Industrial Hardcore, UK Hardcore etc etc etc
De hele mikmak, hopsakee

Nieuwe muziek ontdekken is heerlijk
 

cronos

Wijs gebruiker
metallica(fade to black),pink floyd(Set the Controls for the Heart of the Sun),the pogues(thousands are sailing),Dead Kennedys of holy moses(Too Drunk to Fuck),joan baez(diamonds and rust),jefferson airplane(House at Pooneil Corners),the clash(Know your rights),anne clarck(our darkness),otis redding(try a little tenderness),MC 5(kick out the jams),frank zappa(Bobby Brown Goes Down),love(Alone Again Or),red hot chili peppers(by the way),fairport convention(matty groves),boudewijn de groot(meester prikkebeen),roxy music(do the strand),twisted sister(the price).... :hearteyes:

TWISTED SISTER-THE PRICE

HOW LONG I HAVE WANTED
THIS DREAM TO COME TRUE
AND AS IT APPROACHES
I CAN'T BELIEVE I'M THROUGH
I'VE TRIED,
OH, HOW I'VE TRIED
FOR A LIFE, YES A LIFE
I THOUGHT I KNEW

OH IT'S THE PRICE WE GOTTA PAY
AND ALL THE GAMES WE GOTTA PLAY
MAKES ME WONDER IF IT'S WORTH IT TO CARRY ON
'CAUSE IT'S A GAME WE GOTTA LOSE,
THOUGH IT'S A LIFE WE GOTTA CHOOSE
AND THE PRICE IS OUR OWN LIFE UNTIL IT'S DONE

TIME SEEMS TO HAVE FROZEN,
BUT THE MIND CAN BE FOOLED
AS THE DAYS PASS I DISCOVER
DESTINY JUST CAN'T BE RULED
HARD TIMES,
OH HARD TIMES,
FOR THE PRIZE, YES THE PRIZE,
I THOUGHT I KNEW

OH IT'S THE PRICE WE GOTTA PAY
AND ALL THE GAMES WE GOTTA PLAY
MAKES ME WONDER IF IT'S WORTH IT TO CARRY ON
'CAUSE IT'S A GAME WE GOTTA LOSE,
THOUGH IT'S A LIFE WE GOTTA CHOOSE
AND THE PRICE IS OUR OWN LIFE UNTIL IT'S DONE

OH IT'S THE PRICE WE GOTTA PAY
AND ALL THE GAMES WE GOTTA PLAY
MAKES ME WONDER IF IT'S WORTH IT TO CARRY ON
'CAUSE IT'S A GAME WE GOTTA LOSE,
THOUGH IT'S A LIFE WE GOTTA CHOOSE
AND THE PRICE IS OUR OWN LIFE UNTIL IT'S DONE

OH IT'S THE PRICE WE GOTTA PAY
AND ALL THE GAMES WE GOTTA PLAY
MAKES ME WONDER IF IT'S WORTH IT TO CARRY ON
'CAUSE IT'S A GAME WE GOTTA LOSE,
THOUGH IT'S A LIFE WE GOTTA CHOOSE
AND THE PRICE IS OUR OWN LIFE UNTIL IT'S DONE
 

kotssmurf

Belezen gebruiker
Zoals al eerder gezegd is muziek voor mij stemmingsafhankelijk:

Zo zal ik in de zomer opweg naar de zee superchill reggae opzetten :stoned:
Om uit te gaan zijn er zoveel verschillende mogelijkheden:
Goa, Minimal, techno, progressive, elektro, DnB, Breakcore, ....
(Het leukste blijft toch goa :wink: Hangt ook een beetje af van de mindstate)
En voor chill jointje te roken kan eig alles als het maar niet te hard gaat :tongueout: zelfs klassieke muziek valt van tijd goed te doen...

Zoals iemand mij ooit zei: You got to keep an open view
(Geen idee wie dit was maar het is me in ieder geval bijgebleven :))
 
Bovenaan