Ballonnen met sodapatronen

De laatste tijd heb ik een paar keer gezien dat iemand een ballon vult met een paar patronen lachgas met 1 of 2 sodapatronen. De een vind het geweldig de ander moet er niets van weten. Heeft iemand hier ervaring mee?
 

Maddog

Bewuste gebruiker
sodapatronen doen niets ze zorgen er alleen voor dat er dan geen zuurstof word opgenomen. En zijn eigenlijk alleen maar ballon vulling

Sodapatronmen zijn gevaarlijk om in te ademen, aangezien dit dus CO2 of koolzuurgas is.

Je ademt zelf ook koolzuurgas uit (door verbranding van koolhydraten in je lichaam)

Waar ik werk hebben ze in de kelder zelfs een CO2 alarm (oftewel sodagas of koolzuurgas)

mocht er een fles kolzuurgas lek zijn( die voor de bierdruk word gebruikt) gaat er een harde piep af, en mogen we niet eerder de kelder meer in totdat de brandweer een veilige meting heeft gedaan.

M.a.w het veroorzaakt een zuurstoftekort, en dat wil je je hersenen niet aandoen. Een menselijk loichaam kan 3 minuten zonder zuurstof, maar met inademen van puur koolzuurgas dan duurt het maar 20 seconden voordat je k.o gaat en een hersenbeschadigin oploopt
 
Bovenaan