begrafenisplechtigheid van vrijheid van meningsuiting:D

essiej666

Belezen gebruiker
De begrafenisplechtigheid, in verband met het overlijden van 'de Vrijheid van Meningsuiting' zal plaats vinden op dinsdag 1 juli om 12.00 uur. We verzamelen om kwart voor twaalf. Vanaf Het Plein in 's Gravenhage zal er een korte stoet vertrekken richting het gebouw van het Ministerie van Justitie. Aldaar zal een grafrede worden voorgedragen en is er een moment van bezinning.

Wij hopen dat zoveel mogelijk mensen zich bij dit plechtig moment aan zullen sluiten!
Zaak is wel dat het hier om een begrafenis gaat! Dus kom in zwart, zwart-wit, in pak, of iets dergelijks! Tot dan!

Datum: Dinsdag 1 jul
Tijd: 12.00 uur (verzamelen om kwart voor twaalf)
Plaats: het Plein in Den Haag (ingang Tweede Kamer)

Gelegenheid om schriftelijk te condoleren is er op
http://www.magikooknogietszeggen.nl

zo.
oke misschien een tikkeltje overdreven maar leuk word het zeker :grin:
als je in de buurt bent waarom niet?
t gaat voornamelijk over het nieuwe rookbeleidt in de horeca enz.
dus als je zin hebt :grin:
groetjes esther.

(oh trouwens ik wete dat het niet over drugs gaat dus als het geslot wor dprima :)
maar k vond het wel een goeie voor de mensen die hier wel achter staan :grin:)

pieter-b

Wijs gebruiker
lol..is de plaatjesspamdfstalker dr nog niet flauw van?..owell..

goede actie verder!
al gaat het dan natuurlijk wel om een beetje meer dan antirook lijkt me

essiej666

Belezen gebruiker
jaja tuurlijk t is niet alleen daarom maar vooral daarom :)
t was zeg maar de laatste druppel
de democratie si gewoon een beetje weg en daar hebben we genoeg van .

Wacky

Badass junkie
Niet mogen roken en vrijheid van meningsuiting zijn compleet verschillende dingen.
Ik vind het daarom jammer dat je die 2 combineert op een manier dat het over komt alsof je alleen maar wil protesteren om het protesteren tegen alles ofzo. Het is nu een vage, onduidelijke uiting van je onvrede waarbij je zelf er misschien niet helemaal over uit bent waar je nou precies ontevreden over bent in mijn ogen. (wat helemaal niet zo gek is, want er is ook zo veel belachelijke bullshit dat het moeilijk te bepalen is waar nou precies tegen te protesteren). Of misschien zie ik het wel als een protest van gefrustreerde rokers die de vrijheids van meningsuiting (een veel zwaarder en belangrijker iets dan het rookverbod imo) misbruikt in een poging zijn punt te maken.

Als je een met een protest een boodschap wil uitdragen, zorg dan dat het over 1 ding gaat en dat het helder en duidelijk is. Protesteren tegen een rookverbod en dan praten over de vrijheids van meningsuiting is niet zo helder en krijgt dus niet mijn steun. Ik ben overigens wel tegen het rookverbod.

3970

Wijs gebruiker
Toen ik het begon te lezen vond ik het een leuk initiatief, totdat ik het stukje over roken tegenkwam :kots: Wat heeft dat nou met vrijheid van meningsuiting te maken?

Of bedoel je het feit dat ik uitgekafferd word als ik iemand op een nette manier mijn mening geef over de last die hij/zij veroorzaakt door het roken?? Zal wel niet :grin:

Hemi

Aking

Wijs gebruiker
Ik wou zeggen... als het ging over o.a. de arrestatie van neqschot (cartoonist), het verhoor van weessie (geenstijl) usw was k gekomen... maar roken... sjah...roken is slecht voor je sperma :wave:

essiej666

Belezen gebruiker
oke jullie hebben gelijk hoor
maar wat wij bedoelen is
vraag het ook is aan ons regering!

wij zijn dan wel neit de regering
en wij hoeven niet te beslissen over hoe het gaat met het land

maar ze mogen wel een beetje nadenken erover

tuurlijk helpen ze hier mensen mee
maar het grotendeel van het land is tegen het rookverbod

tuurlijk is roken slecht voor je
tuurlijk stinken mensen naar rook

maar je hoort zelfs nu mensen zeggen ik ruik leiver naar rook dan zweet

dus de horeca zal nu ook niet rokers verliezen

maar goed ik vertelde ook dat dat van morgen niet over alleen het rookverbod gaat
het gaat over steeds meer mogen wij minder wat evrtellen.
steeds meer worden wij minder democratisch

en met het rookverbod (zie hierboven) was gewoon de laatste druppel
ze meoten er beter over andenken
en misshcien wat aan de burgers vragen.

en dat van de meningsuiting gaat ook vooral over andere dingen
we willen gewoon de regering wat duidelijk amken
daar gaat dit alles over :)
(ik ahd het rookverbod als voorbeeld genoemnd om dat ook op dezelfde dag is :wink: )

ik hoop dat het wat duidelijker is
en als je er nog niet mee eens bent prima :)
vrijheid van meningsuiting :grin: :P :beer:
(sorry als ik hier mensen mee beledigt heb ofzo :tongueout:)

Pikachu

Wijs gebruiker
Eigenlijk denk ik dat als je het aan de burgers vraagt dat het grootste deel voor het rookverbod is, dit heeft werkelijk niks van doen met de dood van de vrijheid van meningsuiting. Noem de arrestatie van Neqschot zoals Aking al deed, hij gebruikte z'n recht op vrije meningsuiting en werd daarom opgepakt.

Volgens mij haal je de termen 'democratie' en 'vrijheid van meningsuiting' behoorlijk door elkaar... Je protesteert tegen het rookverbod, volgens mij zijn er echter geen mensen opgepakt vanwege het uiten van hun mening daarover. De Europese grondwet, ook geen probleem met de vrijheid van meningsuiting, compleet anti-democratisch, maar geen kwestie die iets van doen heeft met de vrijheid van meningsuiting.

Soma

Bewuste gebruiker

Huh.. Dus volgens jou stinkt iedereen in een restaurant naar zweet en moeten de rokers hen daar van af "helpen"? :confused: Geef gewoon toe dat roken nergens goed voor is.. :wave:

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Soma zei:

Huh.. Dus volgens jou stinkt iedereen in een restaurant naar zweet en moeten de rokers hen daar van af "helpen"? :confused: Geef gewoon toe dat roken nergens goed voor is.. :wave:

Of snap gewoon dat mensen die dansen in een cafe/club gaan zweten... en iedereen daar naar alcohol/zweet stinkt.

Een wet erdoorheengeduwd door verstokte ex-rokers, zielige mensjes.

En wat betreft restaurants, met roker/niet-roker gedeeltes zou het gewoon opgelost moeten zijn.

Oom Klaas

Badass junkie
Restaurants compleet rookvrij, heb ik als stevige roker totaal geen moeite mee...
Eten smaakt gewoon lekkerder in een rookvrije ruimte, naar mijn smaak.

Roken in kroegen, cafe's, clubs, discotheken en (volgens mij...??) shops vind ik wel grote onzin!
Laat ze kiezen, of wel roken of niet roken..rook gedeeltes werken ook niet omdat de rook zich toch verspreid. Maar geef niet rokers en rokers gewoon alternatieven in plaats van zo'n domme en niet goed overwogen beslissing.

En over de reuk,
in een restaurant word het er alleen maar beter op dan ruik je dat eten tenminste eens goed :hearteyes: Maar in uitgaansgelegenheden gaat 't meuren naar bier, zoete mixjes en zweet, dan heb ik in ieder geval liever rook :grin:

Drientje

DF-koning
Ik vind het verbod prima! Ik rookte toch al niet zo heel veel en ik kreeg altijd op feestjes zere ogen van alle rook. Het zal me worst wezen of ik zweet of rook ruik. Ik neem gewoon heel veel wierook mee om te branden!

essiej666

Belezen gebruiker
alloo
zoals ik al zei eigenlijk ik heb niet geproteteerd alleen tegen het roken
het ging ook over die nek schot bijvoorbeeld.
en de aanklacht tegen balkenende

Bovenaan