Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ben jij iemand die meteen mateloos wordt als-ie gebruikt?Niet echt; maar soms romantiseer ik mij nog steeds bepaalde momenten onder invloed. Met name een aantal chemsex ervaringen hebben echt een flinke breinconnectie die zelfs na meer dan twee jaar geheelonthouding van tijd tot tijd leiden tot een soort anticipation excitement. Echt krankzinnig hoe lang zoiets in je achterhoofd blijft zitten. Dit soort momenten zie ik dan maar meer als een craving, waar nooit gehoor aan wordt gegeven. Dus nee, niet bang voor een terugval. Zo lang ik maar niet begin met drinken, wordt er ook niet gesnoven en/of andere drugs gebruikt. Alcohol is voor mij de gateway.
Bang zijn voor een terugval werkt helaas averechts. Je kunt je beter focussen op de redenen waarom je nuchter wil blijven, en wat je wél gaat doen in plaats van drugs gebruiken. Dat zijn veel constructievere gedachten. Terugvallen komen soms voor. Het is belangrijk om dat niet als falen te zien. Beter kijk je naar dat soort gebeurtenissen als een leermoment. Hoe komt het precies dat je toch weer de keuze hebt gemaakt om drugs te gebruiken, terwijl je dat eigenlijk niet meer wilde? Als je daar oprecht mee aan de slag gaat dan wordt de kans steeds kleiner dat je in de toekomst nog terugvalt.Ik lees gelukkig hier vaak dat mensen na heel wat ellende met drugs / drank succesvol zijn kunnen stoppen.
Als jij onder deze groep valt;
Ben jij wel eens bang voor een (flinke) terugval?
Of juist totaal niet?
Ik kan alleen voor mijzelf spreken, ookal ben ik inmiddels 24 jaar drugsvrij ik zal qua persoonlijkheid altijd verslavingsgevoelig blijven.Ik lees gelukkig hier vaak dat mensen na heel wat ellende met drugs / drank succesvol zijn kunnen stoppen.
Als jij onder deze groep valt;
Ben jij wel eens bang voor een (flinke) terugval?
Of juist totaal niet?
@Jazz35 Dank je wel!Knap hoor, al twee jaar geheelonthouding! ♥️
Goed bezig! Alcohol elimineren hielp bij mij direct om alle cravings voor andere drugs in toom te houden.Wil nog steeds the best of both worlds eigenlijk, maar denk wel steeds vaker dat alcohol inderdaad slim is om te elimineren. Ben gelukkig aardig op weg daarmee.
Ik word in ieder geval matelozer dan ik mijzelf van te voren voorneem. Eigenlijk is het antwoord dus gewoon: 'ja'. Echter heb ik het geluk gehad dat ik vrij vroeg in een beginnende verslaving aan de bel heb getrokken en hulp heb gezocht. De verslaving heeft zich daarmee nooit geheel kunnen ontvouwen. Overigens was ik geen alcoholist. Ik dronk denk ik zo'n 15 consumpties op wekelijkse basis. Vooral dan flink in het weekend wanneer er ook werd gesnoven of gefeest.Ben jij iemand die meteen mateloos wordt als-ie gebruikt?