Blowen slecht voor je longen?

Chemical

Belezen gebruiker
DrippTone zei:
Chemical zei:
Wiet roken is slecht voor je longen punt uit dat weet ik ook. Ik volg sittaman dat het geen grote kans geeft op kanker maar de teer alleen al is een aanleiding voor mij om niet te vaak weed te doen.

Ah maar dat zegt hij niet, volgens hem is die kans er niet. Maar elk onderzoek waar hij mee aankomt zegt zelf uitgebreid dat het niks uitsluit, maar een van de weinige onderzoeken is, en dat ze dus niet garanderen dat die kans er niet is.

Cannabidiol zou kanker cellen laten afsterven, dat zou dus niet kunnen als die kanker cellen er niet zouden zijn. Dus je krijgt er waarschijnlijk wel kanker van, maar dat lost zichzelf weer op. Maar de schade aan je longen helen nooit, en Cannabidiol doet daar ook geen goed aan.

Heerlijk ook hoe jullie(jij en sittaman) jezelf in dat andere topic hopeloos op deze onderzoeken hebben gegooid zonder ze zelf helemaal te begrijpen. Succes met begrijpend lezen. :P

Sittaman wil altijd wel wat overdrijven :grin: :). Kans op blijvende kanker is er altijd maar die hoeft niet per se groot te zijn.

De schade aan je longen helen nooit..., als je vaporizet heb je geen teer, dus geen kanker die al dan niet afsterft en geen rokerslongen.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Chemical zei:
DrippTone zei:
Chemical zei:
Wiet roken is slecht voor je longen punt uit dat weet ik ook. Ik volg sittaman dat het geen grote kans geeft op kanker maar de teer alleen al is een aanleiding voor mij om niet te vaak weed te doen.

Ah maar dat zegt hij niet, volgens hem is die kans er niet. Maar elk onderzoek waar hij mee aankomt zegt zelf uitgebreid dat het niks uitsluit, maar een van de weinige onderzoeken is, en dat ze dus niet garanderen dat die kans er niet is.

Cannabidiol zou kanker cellen laten afsterven, dat zou dus niet kunnen als die kanker cellen er niet zouden zijn. Dus je krijgt er waarschijnlijk wel kanker van, maar dat lost zichzelf weer op. Maar de schade aan je longen helen nooit, en Cannabidiol doet daar ook geen goed aan.

Heerlijk ook hoe jullie(jij en sittaman) jezelf in dat andere topic hopeloos op deze onderzoeken hebben gegooid zonder ze zelf helemaal te begrijpen. Succes met begrijpend lezen. :P

Sittaman wil altijd wel wat overdrijven :grin: :). Kans op blijvende kanker is er altijd maar die hoeft niet per se groot te zijn.

De schade aan je longen helen nooit..., als je vaporizet heb je geen teer, dus geen kanker die al dan niet afsterft en geen rokerslongen.

Kijk, nu snap je het. :)

En sittaman zegt heel iets anders dan dit, en wel overdreven ja. :P

SittaMan

Belezen gebruiker
DrippTone zei:
Chemical zei:
DrippTone zei:

Kijk, nu snap je het. :)

En sittaman zegt heel iets anders dan dit, en wel overdreven ja. :P
Jawel hoor, het IS ook zo dat die teer en rook schade aan je longen brengt, bij vaak en langdurig gebruik zul je zoiszo 'rokers'longen krijgen.

En over de 'uitgespreide kanker': in heel jouw lichaam zitten nu ook kankercellen (er vanuit gegaan dat je geen kankerpatient bent), maar die worden voortdurend afgebroken door je afweersysteem. In je longen ontstaan er dan meer kankercellen, maar THC en CBD help die dan ook nog eens afbreken. Je krijgt dan pas kanker wanneer je afweersysteem de kankercellen niet onder controle heeft, en de kanker uitbreekt :wink:

Vigilante

Wijs gebruiker
Ow en trouwens van alleen wiet roken krijg je ook kanker.

Er komt teer bij vrij en teer is een verzameling van stoffen waarvan sommige kanker veroorzaken.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Vigilante zei:
Ow en trouwens van alleen wiet roken krijg je ook kanker.

Er komt teer bij vrij en teer is een verzameling van stoffen waarvan sommige kanker veroorzaken.

Maar de Cannabidiol doet de kanker cellen weer afsterven, dus. Je helpt je longen naar de klote maar je krijgt geen longkanker.

Vigilante

Wijs gebruiker
Ik geloof niet dat die cannabidiol zo goed helpt.

Wiki:
Medically, it appears to relieve convulsion, inflammation, anxiety, and nausea, and to inhibit cancer cell growth.

Als het zo goed zou werken dat het alle kankercellen stopt van groeien hebben we een geneesmiddel voor kanker. En dat hebben we niet.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Vigilante zei:
Ik geloof niet dat die cannabidiol zo goed helpt.

Wiki:
Medically, it appears to relieve convulsion, inflammation, anxiety, and nausea, and to inhibit cancer cell growth.

Als het zo goed zou werken dat het alle kankercellen stopt van groeien hebben we een geneesmiddel voor kanker. En dat hebben we niet.
Nee. Er staat dat het de groei van de cellen onderdrukt, niet dat het kanker geneest.

Vigilante

Wijs gebruiker
True true

Maar als het zo goed werkt dat het de groei van kankercellen volledig stopt hoef je mensen die kanker hebben alleen maar aan de CBD te houden om ervoor te zorgen dat kanker niet uitzaait of verder groeit.
Dus lijkt me sterk dat het de kankergroei volledig stopt, en als het dat inderdaad niet doet, kan je alsnog kanker krijgen van wiet roken.

Heb me er niet in verdiept, maar vind het wel redelijk logisch zo.

Vigilante

Wijs gebruiker
Precies!

Daarom zeg ik ook, van puur wiet roken kan je alsnog kanker krijgen. CBD helpt misschien wel, maar niet genoeg.

HetEindeVanAlles

Belezen gebruiker
SittaMan zei:
HetEindeVanAlles zei:
Sittaman en Chemical zijn dezelfde persoon :grin:
Neen toch niet :wink:
Wel mooi geprobeerd ;p
De moderators/beheerders kunnen dit bevestigen adv ip-adres?

ik was eens stoned en zat jullie berichten te lezen en dacht: wat als die twee dezelfde waren? Dat zou pas zielig zijn :grin: , het idee leek wel grappig toen.

Nu zou het gewoon triest zijn als het zo was, maar ik geloof je.

JJJ

Bewuste gebruiker
Ik denk dat het inademen van wat voor soort rook dan ook, slecht is voor je longen. Rook hoort niet in longen thuis :) . Iedereen die regelmatig wiet gebruikt zou in mijn ogen een verdamper moeten hebben, dat scheelt je heel veel aan wiet en dus geld (je gebruikt een factor 4 minder ofzo), je hoeft geen rook in te ademen, en het effect schijnt beter te zijn.

Joint-Evangelist

Belezen gebruiker
Zonder tabak is het een stuk minder schadelijk :stoned:
er is een vrouw van 104(zoiets) die beweerd dat ze iedere dag een jointje rookt :stoned: (vette oma :grin: ) dus tja ik weet niet, als je slechte longen hebt en je bent er wat meer bevattelijk voor tja dan kan het waarschijnlijk wel slecht voor je zijn :rolleyes: :stoned:

Bovenaan