Cocaine DE drug van dit moment.

willem1984

Belezen gebruiker
Zoals LSD de drug van de jaren '60 en '70 was, Heroïne die van de jaren '80 en XTC van de jaren '90, zo is Cocaine de drugs die de hoofdrol speelt in het eerste decennium van deze eeuw zijn jullie daar met mij over eens of niet?.

(Cannabis & Alcohol dan niet meegerekent, want die gebruik was altijd hoger)

willem1984

Belezen gebruiker
Ik woon hier in een plattelandsgemeente en hier wordt vanouds enorm veel alcohol gezopen, maar er is ook een tendens naar cannabis maar ook cocaine!, stond laatst nog op omrop fryslan dat de politie, horeca en taxi ondernemers steeds meer mensen in cocaine zien handelen en gebruiken, terwijl dit vroeger met name voorkwam in de grote steden zie je dit nu al in kleine stadjes & middelgrote plaatsen.

xxmasterxx

Experimenterende gebruiker
ben het volkomem met je eens

waarom ?

ik zo het niet weten wrom

voregen ( toen ik jaartje of 13 a 14 was) en zag ik mensen handelen en slikken zij je gelijk kk junk dit en dat

je word ouder en begint er zelf ook mee en toen zij ik al ik begin nooit an coke

nu ben ik 20 en ook dat moest er an geloven

dus ja weet niet pcies waarom iedeen( lees veel ) het doet mja ik denk dat de drang om het te proberen gewoon grooter is dan het klein beetje zelf respect om het niet te doen

en ja wrom zou je het ook niet proberen zo lang je je zelf ma in de hand kan houden ( en das bij iedereen verschillen) en er niet an onder door gaat
( al is het vaak al te laat als je daar achter kom )

mijn advies is prbeer het een keer op een veilige plaats ( als je het zo nodig wilt doen)
en bepaal an de hand van die ervaring wat je wil en dan kun je pas oordelen over het fijt van wat je pcies wel en niet wilt

mvg wilco

willem1984

Belezen gebruiker
Ja precies zo was ik ook toen ik een jaar of 14/15 was ik was toen echt een braaf jongetje ik dronk zelfs niet eens een druppel alcohol ja op me 11e es voor stoerdoenerij een sigaret eens opgerookt. :smoke:, en kon die mensen nooit begrijpen die drugs gebruikten dacht heel zwart wit.

Nou ik wat ouder wordt ben nu 22 zie ik met heel andere ogen naar de wereld en genotmiddelen en ben wel wat milder ook neig ik ook naar het experimenteer gedrag.

Ook is het hypocriet dat mensen met drugs worden veroordeelt terwijl wel een miljoen mensen in Nederland antidepressiva en kalmerings/slaappillen nemen dat ook inwerkt op het zenuwstelsel maarja dat worden dan 'medicijnen' genoemd terwijl het in feite net zo goed drugs zijn, hetzij wat minder heftig maarja dat is verkrijgbaar bij de apotheek en dus maatschappelijk aanvaardt hetzelfde met alcohol.

Vroeger dacht ik ook dat druggebruikers vooral in de lage sociale klassen voorkwamen en jongeren op houseparty's alleen, terwijl dat dat natuurlijk bullshit is veel cocaineverslaafden bv die zich bij de verslavingscentra aanmelden zijn hoog opgeleidt (managers, advocaten enz die onder hoge druk moeten presteren).

Tot nu toe heb ik zelf alleen maar alcohol, antidepressiva en cannabis gebruikt alhoewel ik wel vaak genoeg harddrugs kreeg aangeboden probeer ik nog wel zoveel mogelijk 'clean' te blijven maar soms heb ik wel de neiging vooral de laatste jaar om de realiteit ff te ontvluchten, door persoonlijke omstandigheden. Maar het houdt me wel beetje tegen omdat ik het toch wel wat zie als een stukje zelfvernietiging.

elgeoffio

Onze stad is er ook door overspoeld.
Echter wel slechte kwaliteit en veel te duur.
Maar het wordt verkocht dus doen ze maar verder.

Fucking Madness

Op dit moment meest populaire drug hier...paar jaar geleden nog xtc maar nu is het alles coke wat de klok slaat...een vrij constante drug die het al jaren goed doet. Jammer dat het zo duur is.

willem1984

Belezen gebruiker
Kim zei:
neuh is vrij 80's hoor

Tsjah eigenlijk langer Sigmund Freud gebruikte het ook jarenlang en was verslaafd aan de cocaine en dit was ergens rond 1900! zoals velen weten was het ook 1 van de hoofdingredienten van coca cola begin 20ste eeuw totdat het vervangen werd door caffeine, afen vooral de laatste 10 jaar groeit de vraag iedergeval enorm en wordt het op grote schaal gebruikt, die drugsbaronnen in zuid Amerika spinnen er wel garen bij. :smoke:

Solidius

Badass junkie
Mislukte poging tot generalisering, drugs is van alle tijden en de voorkeur van substanties verschilt per persoon. Maar goed, voor zover ik weet wordt er momenteel op grote schaal meer speed dan cocaïne gebruikt.

zommes

Badass junkie
willem1984 zei:
Kim zei:
neuh is vrij 80's hoor

Tsjah eigenlijk langer Sigmund Freud gebruikte het ook jarenlang en was verslaafd aan de cocaine en dit was ergens rond 1900! zoals velen weten was het ook 1 van de hoofdingredienten van coca cola begin 20ste eeuw totdat het vervangen werd door caffeine, afen vooral de laatste 10 jaar groeit de vraag iedergeval enorm en wordt het op grote schaal gebruikt, die drugsbaronnen in zuid Amerika spinnen er wel garen bij. :smoke:

Coke is 80's, dat is een feit. Toen was, vooral in de VS, zo'n beetje iedereen aan de cocaine. Dat het nu nog steeds veel gebruikt word, klopt helemaal. Maar coke = jaren-tachtig. Toen zag je Ron Brandstede nog gewoon strak zijn surprise-show (of weetikveel hoe die shit heet) presenteren.

dingo

Belezen gebruiker
bij ons was er een tijd dat iedereen constant en overal coke snoof, nu is pep meer up and coming...

xxmasterxx

bij ons in arnhem is het voor al bij de jeugd ( lees t/m 17 a 18 jaar) voor al xtc en daar boven ( meer mijn leeftijds genoten ) voor al coke zowel jongens als meisjes

en wrom nja ik zou het ook niet weten mja zo is het nou eenmaal

zal ooit ook wel weer overwaaien denk ik

mvg wilco

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
zommes zei:
Coke is 80's, dat is een feit. Toen was, vooral in de VS, zo'n beetje iedereen aan de cocaine. Dat het nu nog steeds veel gebruikt word, klopt helemaal. Maar coke = jaren-tachtig. Toen zag je Ron Brandstede nog gewoon strak zijn surprise-show (of weetikveel hoe die shit heet) presenteren.

Diezelfde Ron Brandsteder zat ook ALTIJD zun neus op te halen en aan zijn neus te friemelen. Als je weer eens een oude aflevering of herhaling ervan ziet moet je daar maar eens opletten.

Coke is idd meer eighties, maar ik merk wel in mijn directe en indirecte omgeving dat het weer een flinke opmars maakt.
Ik snuif nu ook weer coke ipv. pep, wat heel lang eerst andersom was.

Solidius

Badass junkie
El Retro zei:
Dat er meer speed dan coke wordt gebruikt klopt voor geen meter.

In Nederland? Nou kdurf er geld op te wedden dat er dagelijks heel wat meer speed dan coke acher de neusholtes verdwijnt.
In Amerika? Crystal Methamphetamine, wat een nakomeling is van speed.

Wat klopt er volgens jou niet aan? :)

023User

Belezen gebruiker
Hier is het vooral Pep & Pillen..
Vandaar dat je ook vaak 'Pep & Pillen' op het deuntje van 'Bier en Tieten' hoort. :wave:

El Retro

Wijs gebruiker
Solidius zei:
El Retro zei:
Dat er meer speed dan coke wordt gebruikt klopt voor geen meter.

In Nederland? Nou kdurf er geld op te wedden dat er dagelijks heel wat meer speed dan coke acher de neusholtes verdwijnt.
In Amerika? Crystal Methamphetamine, wat een nakomeling is van speed.

Wat klopt er volgens jou niet aan? :)

Ik was misschien wa te voorbarig, maar het hangt af van omgeving tot omgeving. Hier in onze streek kan ik bijna niet aan speed komen, er wordt gewoon coke a volonté gesnoven, echt heel veel hoor.

xxmasterxx

nja ogmaals ik denk het zo als hieboven al vermeld werd idd per regio verschilt

maar bij ons in arnhem gaat het zo

12 t/m 15 jaar voor al blowen
15t/m 18 jaar voor al xtc
en dan 18+ toch wel de (hardere om het zo maar te noemen ) drugs

denk an ghb coke en ( wel minder ) ma ook wel speed

( neemt niet weg dat de halve arnhemse bevolking ook gewoon blowt

ma ik bedoel zo begint het vaak met een jointje dan een onschuldig pilletje zeggen ze dan
mmm laat ik ook ma een keer speed proberen want iedeen zecht het is geveldig dan doe je voor de afwisseling een keer coke of ghb

en voor je het weet ben je 20+ en heb je alles waar je vroeger van zij daar begin ik niet an want anders raak ik verslaaft of word ik een junk
toch al meerdere malen geprobeert

en wrom zo lang mensen behoeftes hebben om de werkelijk heid te ontvluchten dan doen ze dat

maar om op de ts terug te komen

wrom coke DE drugs is van het moment
ik denk dat degene die het gebruikt (meer als iedeen denkt)
bij coke toch wel iets heeft van dat ze ff echt de werkelijkheid kunnen ontvluchten voor een paar uutjes en dan beseffen ze achterafpas als alles is uitgewerkt hoe stom ze bezig zijn geweest mja dat weerhoud ze niet om het ze volgende keer ( als ze weer in het nouw komen te zitten ) weer een beetje te nemen

en wrom het nu juist op dit moment gebeurt weet ik niet

mja zie het net ales flippo's iedeen wilt het iedeen doet er an mee
word er op een geven moment geen aandacht meer an gegeven dan lopen de aantallen van de mensen die er an mee dien zwaar terug
omdat: we in zekere zin toch allemaal na ''apers zijn

mvg wilco

xxmasterxx

idd kuddedieren ja

nope ikke niet maatjes van me wel ik ben niet wezen stappen (hun wel )
en ze hadden het wel gezellig gehad had ik gehoord achteraf

mja volgende keer beter

mvg wilco

ps topic starter ik hoop dat je nu wel een beetje een duidelijk beeld hebt van wrom coke DE drugs is van het moment (hoop ik)

willem1984

Belezen gebruiker
En Thailand zit massaal aan de YaBa pilletjes noemen ze ook wel de ''gekke pil'' daar. :mrgreen:

(3 miljoen verslaafden op bevolking van 60 milj = 5% van Thaise bevolking, je kunt het vergelijken met antidepressivagebruik in Nederland hier zitten 800 000 bevolking aan de ''happy pil'' over 16 miljoen inwoners ook 5%).

TUURLIJK IS COKE DE drug van het moment hier komt geen contra psygologie iof iets dergelijks aan te pas alleen maar pure logicaaaa ........ coke heeft voor iedereen wat te bieden voor gebruikers mensen die krappen zitten het is een arbeids markt op zich .. vind het niet eens een discussie voor nodig het is gewoon een feit coke is een miljarden industrie en wereldwijd ook nog eens jah dan vind ik het niet vreemd dat het de drug van de afgelopen JAREN is helloooooooo :)

flashkop

Bewuste gebruiker
Ik vind dat juist wiet de drug is van het moment, ok coke doen ook wel veel mensen maar wiet gaat er echt over vind ik :wave:

flashkop

Bewuste gebruiker
ow, x dan, zie ik echt veel vaker in myn uitgaansleven dan coke, coke zie je dan weer meer in het doordeweeks-thuis-werk-leven...

DjTrips

Bewuste gebruiker
hier is het zo van, hey moet je geen speed ? bah speed, ga toch zeiken met je brol, koop C, het is hier zo dat enkel bijna nog Coke te krijgen is, natuurlijk zwaar geripte coke en hoge prijzen, maarja, wat had je dan verwacht de mafia-drugnr.1 ...

Bovenaan