Cohen : Nog geen controle paddoverbod

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Amsterdam maakt voorlopig geen werk van het verbod op paddo's. Burgemeester Cohen zegt dat onduidelijk is wie voor de controle verantwoordelijk is. Hij heeft minister Ter Horst om heldere richtlijnen gevraagd.

Cohen wil het verbod alleen handhaven als het op een fatsoenlijke manier is geregeld. De burgemeester weet ook nog niet waar hij de mensen vandaan moet halen voor de controle van smartshops.

Volgens het Openbaar Ministerie is de handhaving van het verbod een lokale kwestie. Het paddoverbod is vandaag van kracht geworden. Op overtreding staat een maximumcelstraf van vier jaar.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008/12/art000001C953DED2A8A393.html

Go Cohen, go cohen! :grin:

cropp

Badass junkie
ik was anderhalve week geleden toevallig in de smartshop en die man daar vertelde dat de politiek het vertikt om buiten amsterdam uberhoubt het paddoverbod bij smartshops te controleren

mijn smartshop kijkt het even een maandje af, en als er dan nog niets in het nieuws verschenen is gaat hij lekker weer paddos verkopen

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
03 December 2008

Onenigheid in kabinet over paddo's.

De ministers Klink en Ter Horst zijn het niet eens over handhaving van het paddoverbod. Sinds maandag mogen geen verse paddo's meer worden verkocht.

Burgemeester Cohen van Amsterdam wil het verbod voorlopig niet handhaven, omdat er veel onduidelijk is. Zo zijn de paddo's moeilijk te onderscheiden van gewone eetbare paddestoelen.

CDA-minister Klink van Volksgezondheid ging ervan uit dat de politie het verbod handhaaft. Zijn PvdA-collega Ter Horst wil, net als de burgemeesters, de politie er niet mee opzadelen. Volgens de smartshops toont het conflict aan dat het verbod te snel is ingevoerd.

Er is nog hoop tra la la la :stoned:

mellowWw

Belezen gebruiker
Heel goed! En zo hoort het ook!!
Bevestigd de totale onkunde van die Flap Klink voor de zoveelste keer... :)

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
En dan nog als dat verbod doorgaat, hij heeft zoveel paddestoelen op de verboden lijst gezet die niet hallucinerend zijn en een groot aantal niet verboden die wel hallucinerend zijn. Lijtk mij dat de smartshops dan gewoon lekker de legale gaan verkopen die die malloot op de lijst is vergeten te zetten.

De Sjeik

Bewuste gebruiker
vode zei:
En dan nog als dat verbod doorgaat, hij heeft zoveel paddestoelen op de verboden lijst gezet die niet hallucinerend zijn en een groot aantal niet verboden die wel hallucinerend zijn. Lijtk mij dat de smartshops dan gewoon lekker de legale gaan verkopen die die malloot op de lijst is vergeten te zetten.

Dat klinkt als een maas in de paddowet :openmouth:

magicwasso

Belezen gebruiker
ook de vliegenzwam is verboden, dus als dadelijk in de tuin een paar vliegenzwamen groeiën zou ik voorzichtig doen want ze kunnen je zo pakken wegens kweek. :tearsofjoy: belagelijk die Klink grappig mannetje

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Die site was een hoax, lees m nog maar eens.

Gisteren in een niet nader te noemen smartshop, werd mij al een alternatief voor paddo's aangeboden, een ondergrondse psilocybinehoudende vorm. Mushrooms live ! :grin:

Bovenaan