Vraag
hey, ik heb 2 maand geleden een stoot uitgestoken met speed, ben erdoor naar tspoed moeten gaan. de eerste 3 weken ging het omdat ik pillekes moest nemen, maar nu is het al 2 weken dat ik moeilijk kan ademen en pijn heb aan mijn hart. Ben al 2 keer naar spoed geweest, maar zij zeggen dat dat niet erg is en schrijven mij steeds maar pillekes op. Wat moet ik doen, en is die pijn ni gevaarlijk. Ben nu gestopt met alles, zelfs alcohol, juist roken doe ik nog
antwoord
Je code was: speed
Beste vraagsteller, Dit is een reactie van overmatig speedgebruik. Jouw spieren zijn door de speed steeds maar weer aangespannen. Hierdoor raakt de regeling van hun normale spierspanning stuk en zullen die aangedane spieren zich onafhankelijk van je bewegingen aan blijven spannen. Dat geeft pijnklachten. Vooral in de borstspieren, nek en schouderspieren. Het neemt best veel tijd in beslag voordat de spierregulatie weer in balans is. Tot die tijd zul jij pijnklachten blijven krijgen. Jouw enige troost is, dat het inderdaad geen ernstige aandoening is. Hulpmiddelen om het leed te verzachten : Warme/hete douche of bad Medicijnen met een antiflogistische werking zoals Diclofenac en Ibuprofen. Spierontspannende oefeningen (in overleg met fysiotherapeut) Met vriendelijke groet, Roelof de Wit, verslavingsarts.