Creatine & fintness + drugs gebruik?

Javaanse Jongen.

Experimenterende gebruiker
Hallo

ik wil zelf creatine gebruike en gaan fitnessen (fitness doe ik al een maand of 5).
nu wil ik dus creatine gaan gebruike. maar ik gebruik af en toe wel eens wat harddrugs eens in de maand ofzo kan van alles zijn. en ik heb vernomen dat dit erg gevaarlijk kan zijn voor je hart. nu vraag ik me af of dit waar is en/of mensen ervaring hebben met creatine en drugs?

gr.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Je kan creatine zonder problemen gebruiken. Ik gebruik het zelf ook.

Je hebt op dit moment ook creatine in je lichaam. creatine komt vrij bij zware krachtinspanningen (10 herhalingen). Dus als je creatine inneemt heb je extra veel creatine in je lichaam. dus verzuren je spieren dan minder snel. Er is niets ongezonds aan.

Ik gebruik zelf trouwens creatine ethyl ester van axis labs. En die werkt goed :) .

Suntablet

Bewuste gebruiker
Als ik het goed heb zorgt creatine voor een hoger gehalte aan zogenaamde "directe" energie. Uit creatine wordt zeer snel ATP (=de energie-vorm die je lichaam gebruikt) gemaakt.

Bij een inspanning zal eerst al het aanwezige ATP verbruikt worden en het ATP dat gemaakt wordt uit creatine. Als de inspanning langer duurt zal geleidelijk aan meer en meer ATP gemaakt worden via aerobe en anaerobe verbranding. Door creatine bij te nemen zal je het moment waarop ATP gemaakt wordt door anaerobe verbranding kunnen uitstellen. En anaerobe verbranding wil je juist niet hebben want dat is verbranding waarbij melkzuur gevormd wordt. (melkzuur = stijve spieren de volgende dag).

Lijkt me dus dat het niet veel kwaad kan icm harddrugs. Het is gewoon een extra energie-bron, die je lichaam kan gebruiken. Zo'n extra energiebron kan mss zelfs handig zijn tijdens een nachtje doorgaan :wink:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Zo'n extra energiebron kan mss zelfs handig zijn tijdens een nachtje doorgaan

Heeft niet heel veel zin. creatine gebruik je bijna alleen maar bij zware inspanning.

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
maar je moet wel egt een cuur volgen want als je het zomaar vaak gaat gebruiken ofzo, dan maakt je lichaam het zelf nietmeer aan na een tijdje,, dan ben je dus eigenlijk verslaaft want als je het zelf niet meer aanmaakt moet je je lichaam de hele tijd creatine geven en doe je dat dan niet, schiet fitness ook niet egt op :P en ik neem aan dat je over de 18 jaar bent?? research kan nooit kwaad :grin:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
psychopsychedelic zei:
maar je moet wel egt een cuur volgen want als je het zomaar vaak gaat gebruiken ofzo, dan maakt je lichaam het zelf nietmeer aan na een tijdje,, dan ben je dus eigenlijk verslaaft want als je het zelf niet meer aanmaakt moet je je lichaam de hele tijd creatine geven en doe je dat dan niet, schiet fitness ook niet egt op :P en ik neem aan dat je over de 18 jaar bent?? research kan nooit kwaad :grin:

Dat hangt er vanaf wat voor soort creatine je neemt. Bij sommige moet je een oplaadfase houden, en daar moet je dus stoppen om de reden die jij geeft. Maar je hebt ook creatine waarbij je geen oplaadfase nodig hebt.

Javaanse Jongen.

Experimenterende gebruiker
Flugeltje zei:
Wat is fintness ?
volgens mij een kaas soort.

Ik heb aardbeien shaky's gekocht. Geen creatine maar proteine.
Dit werd mij aangeraden door de verkoper.

dat word aankomen dus, mits ik genoeg fitness :beer:

Spor

Wijs gebruiker
Haha onderop "all american" direct doorslaggevende reden om het niet te kopen :grin:

Misschien domme vraag, maar wat is creatine ?

buzzrider

Wijs gebruiker
Spor zei:
Haha onderop "all american" direct doorslaggevende reden om het niet te kopen :grin:

Misschien domme vraag, maar wat is creatine ?
Het is een poeder (ook vloeibaar) dat krachtsporters nemen om meer kracht op te kunnen wekken gedurende een korte periode en ook wel om spieromvang te bekomen, alhoewel nog niet officieel bevestigd is dat de stof deze tweede belofte wel kan vervullen. Het bestaat uit drie verschillende aminozuren en zit ook gewoon in ons voedsel dus illegaal is het niet.

Nu OT: Ik heb het ook lange tijd genomen toen ik nog iets wou maken van mezelf :tearsofjoy: en ook gecombineerd met drugs en ik heb er nooit last van gehad, enkel een iets gevoeligere maag. Maar ik denk niet echt dat combineren kwaad kan.

Robdebob

Bewuste gebruiker
Creatine zorgt er voor dat je tijdens de work-out langer door kan gaan en dus meer "schade" kan aanrichten aan je spieren.Deze "schade" (scheurtjes in je spierweefsel) worden hersteld door je lichaam waardoor je uiteindelijk meer gewichten kan tillen.
Eiwitshakes zorgen er voor dat die scheurtjes in je spierweefsel sneller worden opgevuld, doordat de juiste eiwitten hiervoor volop aanwezig zijn.
Het beste is een combinatie van beide middelen. :)

Bovenaan