'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Uitgegeven: 4 september 2006 07:32
Laatst gewijzigd: 4 september 2006 11:23

SYDNEY - De wereldberoemde 'krokodillenjager' Steve Irwin is dood. De 44-jarige Irwin - bekend door zijn tv-programma's over dieren - stierf maandagmiddag (plaatselijke tijd) nadat hij tijdens het duiken voor de Australische noordoostkust bij Port Douglas in zijn borstkas werd gestoken door een giftige pijlstaartrog.

Irwin was bezig met het maken van een onderwaterdocumentaire toen het ongeluk gebeurde. Kort nadat de pijlstaartrog hem had aangevallen, arriveerde een helikopter met medische hulp, maar het was te laat, meldde de nieuwszender ABC. Irwins vrouw Terri, die vaak te zien was in zijn programma's, maakt momenteel een trektocht door afgelegen bergachtig gebied in Tasmanië.

Irwin werd wereldberoemd met zijn programma Crocodile Hunter, waar hij op eigentijdse en avontuurlijke wijze contact zocht met dieren. In 1992 werd het programma voor het eerst uitgezonden via Discovery Channel.

Nadat het programma op de Amerikaanse televisie was verschenen, werd hij beroemd in de hele wereld. Zijn fans roemen zijn enthousiaste en vaak ook wel roekeloos lijkende benadering van roofdieren, zelfs de gevaarlijkste. Zijn uitroep 'Crikey' maakte het Australische dialect populair.

Reptielenpark

Irwin, die in 1962 in de Australische provincie Victoria werd geboren, kreeg de liefde voor reptielen mee van zijn vader Bob. Die opende in 1970 een reptielenpark in Queensland. Irwin nam dat in 1991 over en ontwikkelde het tot Australia Zoo.

Behalve zijn vrouw Terri waren ook zijn kinderen - de nu acht jaar oude Bindi en de bijna drie jaar oude Bob - te zien in Irwins tv-programma's. In 2004 kreeg hij kritiek van zelfs zijn ferventste aanhangers toen hij zijn een maand oude zoontje Bob op de arm had terwijl hij een krokodil in zijn dierenpark voederde. Het feit dat hij daarvoor zijn excuses maakte op Amerikaanse nieuwszenders was een bewijs van zijn internationale populariteit.

(c) ANP/NU.nl

MetaalKonijn

Badass junkie
Hahaha, die waaghals moest er toch ooit eens aan geloven. Wel jammerlijk dat ie niet verslonden is door een badass krokodil, dat zou een meer waardige dood zijn. Z'n programma's op discovery hebben me altijd wel vermaakt.

lot

Badass junkie
ulg ik kon geen moment kijken naar dat programma irritante vent!
Dat neemt niet weg dat ik het wel heel erg vind dat ie dan zo moet sterven..

buzzy

Badass junkie
- 'Your allright mate, not gonna hurt ya'
- 'Whooow crikey doodle just take a look at this little beauty isn't she goooohrgeos
- 'Look at the size of his CLÂHHWWS, they're HUUGEE i better woatchsj out now
- 'This here is the great black mamba, one of the mauuost venomous snooijks in the whole entOoahire wooohrld'
- 'One Poisenous bite of this lil' fellah can kill twenty people and a kangarooooh'

Ooohhw jonge jonge man wij ginge dan altijd halfuurtje van te voren 2 jointjes roke ofzo en dan kwam dat erop en wij die vent maar na praten en lachkicks daar word je ziek van :tearsofjoy: :mrgreen: Maar best kut dat hij nu dood is :wave: Maar uhh hebben ze die moord niet op film staan dan :confused: Ze filmen godverdomme alles van die joet, zelfs de geboorte van zn dochter

Lana

Wijs gebruiker
Da´s niet zo fraai...
Maar ja, wel een passende dood voor zo iemand. Als het dan toch moest gebeuren.

zommes

Badass junkie
Ik vond dat echt een kutprogramma, heel erg irritant. Iedere aflevering hoopte ik dat hij helemaal kapot gebeten zou worden.

Gelukkig hebben de dieren eindelijk het recht in handen genomen en de jarenlange eindeloze pesterijen kunnen beeindigen.

Play_bunny

Wijs gebruiker
lekker "aardige" reacties weer hier!
Ok, je kan hem misschien irritant vinden, maar dan alsnog is het sneu dat hij nu overleden is. Hij is wel gestorven tijdens iets waar zijn passie naar uit ging.
Ik vind heel triest voor zijn vrouw en kinderen. Ook voor hem, want hij kan zijn kinderen niet zien opgroeien.

zommes

Badass junkie
He and many others.

Dus het doet mij niks extra's omdat hij toevallig heel passioneel dieren ging pesten op Discovery.

zommes

Badass junkie
Maar het is toch altijd sneu als er iemand overlijdt?

Het is ook helemaal niet onaardig bedoelt wat ik zeg.

lot

Badass junkie
ik vond het ook een ongelooflijk irritante vent zoals ik al zei..
maar komop hij zat die beesten ook altijd uit te dagen..
dus sommige mensen zullen zeggen verdiende loon, dat vinnik overdreven niemand verdiend het om te overlijden tijdens zn werk :)

zommes

Badass junkie
Niemand verdient uberhaupt iets.

Wie verdient het wel om te overlijden buiten werk en wie verdient het om te blijven leven? Steven Irwin verdiende in ieder geval veel centen en nu krijgen zijn vrouw & kinderen nog meer omdat hij publiciteitsgevoelig is gestorven. Verdienen ze dat geld?

Play_bunny

Wijs gebruiker
zommes zei:
He and many others.

Dus het doet mij niks extra's omdat hij toevallig heel passioneel dieren ging pesten op Discovery.

Ik bedoel ook niet dat het je wat extra's moet doen. Ik zou de reacties hard vinden als het om de overbuurman gaat. Natuurlijk mag kritiek op een persoon, ook als hij dood is, het is onrealistisch om die persoon dan helemaal de hemel in te prijzen. Maar zeggen dat hij het verdiende enzo, zoals een aantal reacties, dat gaat te ver vind ik. Zoals Lot al zei, niemand om tijdens zijn werk te overlijden..

zommes zei:
Steven Irwin verdiende in ieder geval veel centen en nu krijgen zijn vrouw & kinderen nog meer omdat hij publiciteitsgevoelig is gestorven. Verdienen ze dat geld?

Tja, als je je vader nooit kan leren kennen.... Ik denk dat ze er maling aan hebben, want het kan niets vervangen.

lot

Badass junkie
eigelijk wilde ik ook zeggen niemand verdient het om dood te gaan maar bij sommige mensen heb ik mn twijvels...

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Ik vond het een komische man, hij had duidelijk veel plezier in zijn werk en op mij kwam dat enthousiasme wel over. Hij wist natuurlijk als geen ander dat zijn werk risicovol was. Toch wel jammer dat hij jong gestorven is...

MetaalKonijn

Badass junkie
caatje zei:
in t harnas gestorven nomen ze zoiets toch?

Dat klopt. Zoals Sweet_Shadow zegt "Hij wist natuurlijk als geen ander dat zijn werk risicovol was.", daarom vind ik ook dat het zinloos is om te discussieren over dat zijn dood nou wel of niet verdient is, over de doden geen kwaad natuurlijk.

én natuurlijk

:tearsofjoy:

Mr 187

Bewuste gebruiker
Play_bunny zei:
lekker "aardige" reacties weer hier!
Ok, je kan hem misschien irritant vinden, maar dan alsnog is het sneu dat hij nu overleden is. Hij is wel gestorven tijdens iets waar zijn passie naar uit ging.
Ik vind heel triest voor zijn vrouw en kinderen. Ook voor hem, want hij kan zijn kinderen niet zien opgroeien.

Maar mischien ook wel weer beter voor de kinderen,nog geen paar jaar geleden ging ie met ze zoontje van een paar maanden op de arm een alligator staan pesten op 1 meter afstand.....Wat nu als ie gevallen was? Dan was de kleine dreumes opgepeuzeld door schnappi...

Ik vond hem ook niet echt diervriendelijk,en had dit eigenlijk al veel eerder verwacht..

Het is me een raadsel hoe ie het voor elkaar heeft gekregen om door een rog in ze hartstreek te worden geraakt,hij zal dit arme beest wel weer in een houtgreep hebben genomen......normaal ga je namelijk op die dingen staan...

spacekonijn

Badass junkie
haha ik vind hem een toffe peer.

wel irritant , maargoed hij had wel een oprechte fascinatie voor het pesten voor dieren :P

Intoxicated

Wijs gebruiker
Iemand southpark ooit gezien met de crocodile hunter?
Echt fantastisch hoe die gasten dingen die ze stupide vinden voor gek zetten.

[Cartman's house. A television is heard. The screen shows an Australian crocodile hunter narrating his adventures as a woman pilots his boat down a river.]
Aussie: As we steer our boat down [the boys are on the sofa looking at TV], looking for these dangerous predators… Boy, there's a king croc right here. [it slips into the water] He must be four meters; 12, 13 feet long at least. [it looks up at him] This croc has enough power in its jaws to rip my head right off.
Kenny: (Oh, no!) [tightens his hood up]
Aussie: I've got to be careful. So, what I'm gonna do is sneak up on it and jam my thumb in its butthole.
Aussie: If I get bit out here, I'm 200 kilometers from the nearest hospital: I'd better be real careful jamming my thumb in its butthole. [jumps in and grabs the crocodiile] Oh, boy, it's pissed off now.
Kyle: Go, dude, go! [excited, the boys jump on the sofa]
Aussie: I'm gonna jam my thumb it its butthole now! This should really piss it off! [reaches down with his left thumb to do it. The croc jumps up in pain and drops] Oh, yeah, that piossed it off, all right! [the boys cheer] I've gotta be careful!
Stan: This guy rules!
Kenny: (He actually killed it!)
Cartman: I told you guys.
Aussie: [with left arm now bandaged and in a sling] Well! That was quite an angry croc! But I managed to escape with only a few bruises and a shattered left testicle. Next week we'll look for more of these beautiful creatures, so we can learn more about them by pissing them off immensely. Thanks for watching.
Kyle: [to Stan] Dude! Let's go look for crocodiles!
Stan: Yeah! [the four of them hop to the floor and walk out the front door.]

Play_bunny

Wijs gebruiker
dallandra zei:
heeft iemand t filmpje al gevonden?
want t is opgenomen..

Ja, opgenomen door hem zelf. Er waren vrienden van hem bij, die tevens onderdeel uitmaakten van de productiegroep. Ik heb begrepen dat ze voorlopig niet verder gaan met die documentaire, denk je dat die documentaire dan nu al op internet staat? Zou jij een film/documentaire op internet gooien waar een vriend van jou in overlijd?

Play_bunny

Wijs gebruiker
ik denk dat de vrouw van die man er toch iets meer over te vertellen heeft! Volgens mij werd een deel door hem zelf altijd geproduceerd, dus dan vallen die rechten nu bij zijn vrouw.
Ik zou de dood van mijn manof van een vriend niet op tv of internet willen zien en zou dat met alle mogelijke middelen tegen houden. En reken maar dat dat lukt.

Als jij de dood van je vriend op tv of internet zou willen laten zien, dan ben je ook geen echte vriend, vind ik.

zommes

Badass junkie
Nee, maar dat is nou eenmaal wat geld met mensen doet. Geld is soms een grotere vriend. Kijk maar hoeveel vrouwen met een rijke man trouwen en zich jarenlang iedere dag laten neuken door iemand die ze niet eens mogen, alleen maar omdat hij geld heeft.

Ik denk niet dat hij de serie zelf producede, dat doen mensen die weten hoe dat moet. Hij bedacht misschien het concept.

Play_bunny

Wijs gebruiker
zommes zei:
Ik denk niet dat hij de serie zelf producede, dat doen mensen die weten hoe dat moet. Hij bedacht misschien het concept.

Daar zou je gelijk in kunnen hebben. Hij bezat naar mijn weten wel de rechten van de serie. En die vallen dus nu bij zijn vrouw. Denk dat het dan niet binnenkort te zien is, misschien zelfs wel nooit. Maar goed ook...

zommes

Badass junkie
Misschien, en dat zou best aannemelijk zijn, heeft Steve ooit gezegd: "Als ik sterf tijdens een van mijn opnames, wil ik dat die uitgezonden worden." Dan zouden ze het dus juist wel moeten doen.

Intoxicated

Wijs gebruiker
Play_bunny zei:
ik denk dat de vrouw van die man er toch iets meer over te vertellen heeft! Volgens mij werd een deel door hem zelf altijd geproduceerd, dus dan vallen die rechten nu bij zijn vrouw.
Ik zou de dood van mijn manof van een vriend niet op tv of internet willen zien en zou dat met alle mogelijke middelen tegen houden. En reken maar dat dat lukt.

Als jij de dood van je vriend op tv of internet zou willen laten zien, dan ben je ook geen echte vriend, vind ik.

Ik denk dat er vast wel meerdere camera's waren... En als iemand van die mensen effe snel geld wilde verdienen had hij zo even een tape kunnen verkopen aan actienieuws... Ik denk niet dat die vrouw daar zo snel tussen was geweest.

Imke

Badass junkie
Ik ken hem niet :flushed: maar kvind het wel belachelijk dat ie heel zijn carriere vecht met krokodillen enzo.. en dat ie dan op zo'n wijze sterft...

Imke

Badass junkie
Wel vechten met krokodillen is niet bepaald heel veilig, en als ie dat al heel zn leven doet, zou je toch op z'n minst verwachten dat ie daaraan gestorven is.. mja het is niet belachelijk dat ie gestorven is, maar gewoon de wijze waarop vind ik wel ironisch... :flushed:

Play_bunny

Wijs gebruiker
dat was echt idioot. Toen hadden ze hem moet lynchen, echt.

Sorry is niet aardig, beetje strijdig ook met eerdere posten :flushed: maar goed....

zommes

Badass junkie
Ja, zijn baby.

Maar ja, aan de andere kant. Krokodillen zijn hele kalme en absoluut geen agressieve dieren. Daarom was hij ook crocodile-hunter, als hij nou leeuwen met zijn blote handen ging vangen, dan had hij mij wel weten te boeien met die serie van hem.

Imke

Badass junkie
Dat ie zn eigen leven op het spel zet, daar trek ik mij niks van aan, maar zijn eigen baby.. dat gaat toch te ver :cry:

Bovenaan