rudolf zei:Na lange tijd niks gehoord te hebben van de kliniek heb ik volgende week een zitting over mijn klachten tegen hun
Heb momenteel 27 terugbel verzoeken staan en word maar niet gebeld.
Ook word er niks gedaan aan me behandeling enzo.
De klachtenzitting word alleen maar langer zo.
Sterkte, wat een onmenselijk moeilijk leven heb je deze periode...rudolf zei:Heb van de week me klachtengesprek gehad maar ik heb het idee dat het ook niet opgeschoten is.
DIe instanties houden toch allemaal de hand boven de hoofd.
Er is gesproken over me klachten en toen ik melde dat ik 21 terugbelverzoeken had staan en niet geholpen werd door mijn begeleider ging het gesprek meer mijn kant op.
Dat vonden ze toch ronduit belachelijk.
Er is besloten om mij op te laten nemen bij een andere organisatie en niet Novadic meer.
Iets wat ik maanden geleden al zei maar wilde ze niet aan mee werken.Nu was het zelfs hun eigen idee zeiden ze.
Nu is het afwachten tot ik te horen krijg wie of wat.
Duurt allemaal maar weer lang!!
Hoi Rudolf,rudolf zei:Ach als je al jaren met een kut leven loopt raak je er wel aan gewend.
Ben intussen al me vrienden kwijt (op2 na) en familie is ook erg weinig geworden.
Heb echt het gevoel dat alles wat ik doe en wil in me leven mislukt.
Maar we zien wel anders is er altijd de optie nog om zelf uit het leven te stappen.Die gedachtes spoken ook al door me hoofd.
Ik zie het gewoon allemaal niet meer zo zitten.
Mensen die ik dacht dat me vrienden waren , laten me kei hard vallen en dat komt allemaal kei hard aan.
Een mens moet soms meer lijden dan hij of zij aankan. Het is denk ik wel zaak om alles uit de kast te trekken om de boel weer op de rit te krijgen.rudolf zei:Ik hoop dat het goedkomt.
Door al het gezeik de laatste tijd is de keuze om zelf uit het leven te stappen toch erg aanwezig!
Sommige zullen zeggen dat het egoïstisch is omdat ik ook een gezin heb , maar loop zelf een 24/7 met pijn en dat al bijna 4jaar lang.Alle hulp die je vraagt werkt niet mee.
Ik zal echt niet zo maar voor een trein springen ofzo ,maar als ik een goede manier weet.....................
Ok, complex zeg...rudolf zei:Dat heb ik zeker gedaan maar ik krijg dan te horen dat het van het ziekenfonds niet vergoed word omdat ik ook bij de afkickkliniek in behandeling ben.
Ook daar en bij me huisarts aangegeven maar er gebeurt niks tot weinig.
Tot de dag komt dat ik het wel doe.Misschien nemen ze me dan serieus........
Ja, da's echt kut. Komen ze daar niet achter door urinecontroles enzo?rudolf zei:Het lijkt wel of in de gezonheidszorg mij niets gegund is.
Ook word er tegenwoordig alleen maar op geld gelet.
Door dit gezeik ben ik zelf naar andere pijnstilling gaan kijken en ben ik nu dus aan de heroine.
Schaam me kapot om het te zeggen , maar ik ga niet dag in dag uit met pijn zitten.
Had het liever niet gewild maar het is niet anders.
Gebruik het niet dagelijks maar alleen als ik ernstige pijn heb.
Zijn er mogelijkheden voor behandeling in een andere kliniek?rudolf zei:Ik ken heel die ketamine niet.
Ze komen er zeker wel achter met urinecontrolles maar ik heb ook niets te verbergen en heb het ze ook gewoon verteld.
Moeten hun maar iets doen tegen de pijn.Hun zetten de pijnstilling ineens stop.
Maar er word blijkbaar aan gewerkt (zeggen ze) NOT!!!
Geloof er geen flikker meer van!!!
Op basis van de informatie die je geeft, lijkt mij dat idd verstandig.rudolf zei:Daar ben ik nu wel mee bezig idd.
Dit schiet gewoon niet op.
En een opname in een psychiatrische kliniek en daar afkicken?rudolf zei:Depressief ben ik zeker.
Ik heb sinds kort een nieuwe huisarts en daar heb ik (gelukkig) erg goed contact mee.
Daar bespreek ik erg veel mee.Ook psychiatrische hulp.
Die hulp kan ik niet aangaan omdat de zorgverzekeraar dat niet vergoed.
Zolang ik bij de kliniek in behandeling ben , kan ik dat er niet bij krijgen.
Dat valt bij hun onder dezelfde vergoeding en dat is te veel.
Nederland he!! Geld geld geld!!
Klinkt goed! Veel sterkte!!!!!rudolf zei:Bij die klinieken is er maar 1 optie.Dat is geheel clean naar buiten.
Ook zonder methadon.Dat is bij mij helemaal niet de bedoeling omdat ik me medische stuk ook nog moet doorlopen.
Maar heb afgelopen week een erg positief gesprek gehad bij Novadic en we gaan alles opnieuw bespreken en op papier zetten.
Dit laatste op vraag van mij.
Dan heb ik alles zwart op wit en kunnen ze geen fouten maken![]()
jimcp zei:Ik vraag me af of je een baan hebt. Wat is je bijdrage aan de maatschappij? Je stelt namelijk nogal wat eisen aan de mensen om je heen. Van gevangenissen in usa en Azie weten we dat cold Turley afkicken geen enkel probleem is. Dus: doe normaal.
jimcp zei:Ik vraag me af of je een baan hebt. Wat is je bijdrage aan de maatschappij? Je stelt namelijk nogal wat eisen aan de mensen om je heen. Van gevangenissen in usa en Azie weten we dat cold Turley afkicken geen enkel probleem is. Dus: doe normaal.
Deze opmerking slaat echt helemaal nergens opjimcp zei:Ik vraag me af of je een baan hebt. Wat is je bijdrage aan de maatschappij? Je stelt namelijk nogal wat eisen aan de mensen om je heen. Van gevangenissen in usa en Azie weten we dat cold Turley afkicken geen enkel probleem is. Dus: doe normaal.

jimcp zei:willemvaag zei:Hier heb je 2 filmpjes over methadon misschien vind je het wel interessant.
Deel 1
http://www.youtube.com/watch?v=udhE338yaOM&feature=relmfu
Deel 2
http://www.youtube.com/watch?v=jchbkA5Rofw&feature=relmfu
Drie ( voor mij ) verrassende opmerkingen van de arts in deze documentaire:
- (1) opiaten werken stimulerend, d.w.z. geven de gebruiker motivatie om dingen te ondernemen.
- (2) methadon en buprenorfine zijn wezenlijk anders dan oxycontin, heroine, morfine e.d. ;
- (3) oxycontin is schadelijker dan heroine ;
(1) Doet me denken aan alcohol als het =met mate= gebruikt word. Betekent dit dat er binnen de groep heroine gebruikers gewonde gebruikers zijn ( zoals sociale drinkers ) en overmatige gebruikers ( zoals alchohisten )?
(2) Is dat =echt= zo? Heb ook gelezen / gezien dat alleen de "rush" ( gevoel na injectie ) ontbreekt bij methadon maar dat het verder gelijk aan heroine is. Zo niet beter.
(3) schade aan "opiaat-receptor systeem" whatever that maybe...
Reacties?
jimcp
Sterkte hoor!rudolf zei:Even een update vanuit mijn kant.
Heb goede gesprekken gehad met Novadic en we beginnen als het ware met een frisse start.
Ik kan echter niet vergeten wat er allemaal gebeurt is maar ik doe me best.Lijkt me meer dan menselijk.
Binnen een redelijke korte tijd zullen we methadon gaan verhogen zodat ik met de heroine kan stoppen.
Gelukkig ben ik zelf al heel erg gaan minderen , maar ik wil er geheel af.
Gelukkig krijg ik dan ook een andere soort pijnstilling en zal alles eindelijk goed gaan lopen.
Het is dus maar weer even afwachten
rudolf zei:Ik hoop het.
Vandaag de huisarts gesproken en weer gaat er iets mis.
Ik zou stoppen met heroine en me methadon zou verhoogd worden.Daarbij zou gekeken worden naar een goede pijstiller.
Nu ineens komt de pijnstiller pas als ik pijn klachten vertoon.Dat willen ze dan een tijd aankijken en dan schrijven ze pas iets voor.
Kortom zal ik een week of 2 a 3 met onverdraagbare pijn lopen.
Ze kunnen dat toch niet verwachten?
Ik neem niet voor niets de heroine als pijnstiller![]()
rudolf zei:Het punt dat ik een stuk hierboven heb beschreven (dat mensen me misbruiken) is ook nog niet veranderd.Het lijkt wel of het op me voorhoofd getattooeerd staat.
Nu weer iemand €2500,- geleend en je raad het al: KWIJT!!!!!!!!!