Dagboek opname Rudolf bij Novadic.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Klotezooi allemaal.. Probeer het een plek te geven en doorgaan je gedachte ergens anders opzetten anders kom je er nooit uit. Als je constant blijft denken aan alles wat klote en slecht is dan voelt het ook allemaal zo. Beterschap en sterkte....

rudolf

Bewuste gebruiker
Ik probeer het ook Willem maar is niet makkelijk.

Ik heb zo veel negatieve dingen in me leven dat de positieve dingen niet eens meer opvallen.
Word er gek van.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ken het zelf maar al te goed soms werkt een boek lezen al heel goed of een goede serie kijken in een korte tijd. Dan kan het dat je met je gedachten even ergens anders zit. En toch proberen het positieve desondanks al het negatieve te zien. Je hebt nog steeds mensen die je liefhebben koester dat en haal er kracht uit.

rudolf

Bewuste gebruiker
Ik probeer het ook zeker maar een negatieve (of positief , is maar hoe je het bekijkt) eigenschap is dat ik mensen te snel vertrouw en als vriend zie.

De persoon in kwestie heb ik geld gegeven , eten gegeven , drinken gegeven , spullen zoals eten en drinken ,speelgoed enzo voor zijn huisdier , spullen voor zijn pc , onderdelen van mijn pc die ik nog had liggen , zelfs een Acer laptop gegeven en ineens een mailtje dat hij geen contact meer met me wil.Dat doe gewoon hartstikke zeer.

Ik heb hem heel veel over me leven verteld.Ook andersom
We hebben ook gesproken dat hij een keer bij mij thuis zou komen en de rest van me gezin zou ontmoeten.Dat wij eens met alle naar hem zouden komen en dan naar het strand zouden gaan en dergelijke.

Ik ga er dan van uit dat zo'n persoon de waarheid spreekt.Nu blijkt dus dat ik al die tijd misbruikt ben( zo voelt het) .Er zijn zelfs dingen achter me rug om gedaan waar ik nu achter kom.Als ik dat eerder had geweten had ik er natuurlijk eerder iets van gezegd.

Het punt is dat er al vaker gelogen werd tegen me.Ik bleef maar zeggen dat het een leugentje om bestwil ging.Natuurlijk stom , maar ik heb al zo veel mensen verloren in de tijd dat ik aan de morfine zat en nu dit allemaal.

Mijn karakter is natuurlijk ook veranderd en daar heb ik ook respect voor , maar als mensen (niet alleen deze persoon in kwestie) misbruik van je goedheid maken en dergelijke doet het juist meer zeer.

Mijn beste vriend na 26 jaar hoorde ik na een paar weken ook niet meer.Bleek dat hij ook geen contact meer wilde.Vraag me niet waarom , maar ik krijg hem niet eens meer te pakken.

Er zijn zelfs 2 "vrienden" waar ik nog duizenden euro's van krijg.Natuurlijk krijg je die nooit te pakken of zijn ze nooit thuis.Eentje is er zelfs verhuisd en zou niet weten waar naar toe.

Ik ben dus in die 4 jaar dat ik hiermee zit vrijwel al me vrienden enzo kwijt geraakt.
Vaak denk ik of het aan mij ligt (en dat zal ook soms wel) , maar dat is vaak niet zo.Dat word ook bevestigd door andere.

Maar juist omdat ik zo veel mensen ben kwijt geraakt , ben ik zo makkelijk te bedonderen denk ik en daar maken mensen misbruik van.

Ach ik weet het allemaal niet meer.
Misschien vind de grote meneer boven in de hemel het niet nodig dat ik gelukkig ben in me leven en dat ik het maar moet doen met de pijn en ongeluk wat ik momenteel heb.

Ook dat is iets wat ik maar opgegeven heb.
Ik dacht ik ga me richting aan god en dergelijke omdat ik erg op me gemak was in de kerk.In de tijd dat ik met HEM ben gaan praten , is het alleen maar erger geworden.
Dat stuk schreef ik ook erg snel af.
Ik denk nu zo als HIJ echt zou bestaan , waarom heb ik dan zo veel ongeluk en pijn in me leven en is er zo veel haat en nijd op de wereld.

Nu stop ik weer met typen want de emoties lopen te hoog op en heb al genoeg gehuild weer vandaag.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Als ik het zo lees krijg ik het idee dat je je "vrienden" in het verkeerde milieu hebt gevonden. Het zou heel anders geweest als hun psychisch stabiel waren en of ze zelf niet gebruiken. Zelf heb ik jarenlang gebruikersvrienden gehad waarvan ik dacht dat de vriendschap nooit over zou gaan. Dus wel en ben er achteraf heel blij mee want nu heb ik de tijd om met mezelf bezig te zijn en niet met de problemen van anderen. Dat geeft rust echt waar en misschien moet je eens voor jezelf gaan kiezen en zelf op de eerste plaats zien te komen.

Ben in mijn ogen ook vaak door mensen in de rug gestoken en dat heeft ervoor gezorgd dat ik eigenlijk niemand meer vertrouw. Ga altijd van de slechte eigenschappen uit van mensen als ik iets niet kan invullen. Je zal toch een manier moeten vinden denk ik ook naar je zoontje toe doe het dan voor hem. Hij zal het toch ook veel leuker vinden om met zijn vader leuke dingen te doen. Hou je goed en we spreken elkaar nog wel!!!

rudolf

Bewuste gebruiker
Het zijn ook vrienden voor me verslavingstijd en dergelijke.
Mensen die ik al heel me leven ken , hebben me kei hard laten vallen.

Krijg net een mailtje van de persoon die ik eerder benoemde en die zegt (heel kort) dat hij geen contact wil.Pas weer als we beide clean zijn.

Ik ga (hopelijk) naar een kliniek en ga het daar doen
Hij is al jaren verslaafd en wil het geheel zelf doen , thuis.
Dat gaat hem nooit lukken ook al hoop ik voor hem van wel.

Dat wil bij mij alleen maar zeggen dat ik hem nooit meer zie.

Ik stop nu met typen.De tranen lopen weer en heb ik geen zin in.

rudolf

Bewuste gebruiker
Na lange tijd niks gehoord te hebben van de kliniek heb ik volgende week een zitting over mijn klachten tegen hun

Heb momenteel 27 terugbel verzoeken staan en word maar niet gebeld.
Ook word er niks gedaan aan me behandeling enzo.

De klachtenzitting word alleen maar langer zo.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
rudolf zei:
Na lange tijd niks gehoord te hebben van de kliniek heb ik volgende week een zitting over mijn klachten tegen hun

Heb momenteel 27 terugbel verzoeken staan en word maar niet gebeld.
Ook word er niks gedaan aan me behandeling enzo.

De klachtenzitting word alleen maar langer zo.

Namen noteren en als je de mogelijkheid hebt neem een telefoon gesprek op als je een smartphone hebt (bijvoorbeeld de app record my call) En neem je tijd ervoor, weet niet exact behalve wat ik terug kan lezen ze fout gedaan hebben, maar succes ermee en bereid zoiets goed voor is mijn kleine tip.

Weet hoe vervelend en lang die klachten procedure kunnen lopen namelijk. Soms is de eerste zitting pas het begin als je helemaal gelijk hebt!

Het allerbeste toegewenst & hoop dat je je gebruik al wat meer onder 'controle' hebt!

Peace

rudolf

Bewuste gebruiker
Ik heb zo'n app en neem idd alles op.

Noteer altijd alles.
Je wilt me dossier niet zien wat ik allemaal heb liggen.
Zal blij zijn als het de 7e is geweest.

rudolf

Bewuste gebruiker
Heb van de week me klachtengesprek gehad maar ik heb het idee dat het ook niet opgeschoten is.
DIe instanties houden toch allemaal de hand boven de hoofd.

Er is gesproken over me klachten en toen ik melde dat ik 21 terugbelverzoeken had staan en niet geholpen werd door mijn begeleider ging het gesprek meer mijn kant op.
Dat vonden ze toch ronduit belachelijk.

Er is besloten om mij op te laten nemen bij een andere organisatie en niet Novadic meer.
Iets wat ik maanden geleden al zei maar wilde ze niet aan mee werken.Nu was het zelfs hun eigen idee zeiden ze.

Nu is het afwachten tot ik te horen krijg wie of wat.
Duurt allemaal maar weer lang!!

Pieter210

Bewuste gebruiker
rudolf zei:
Heb van de week me klachtengesprek gehad maar ik heb het idee dat het ook niet opgeschoten is.
DIe instanties houden toch allemaal de hand boven de hoofd.

Er is gesproken over me klachten en toen ik melde dat ik 21 terugbelverzoeken had staan en niet geholpen werd door mijn begeleider ging het gesprek meer mijn kant op.
Dat vonden ze toch ronduit belachelijk.

Er is besloten om mij op te laten nemen bij een andere organisatie en niet Novadic meer.
Iets wat ik maanden geleden al zei maar wilde ze niet aan mee werken.Nu was het zelfs hun eigen idee zeiden ze.

Nu is het afwachten tot ik te horen krijg wie of wat.
Duurt allemaal maar weer lang!!
Sterkte, wat een onmenselijk moeilijk leven heb je deze periode...

rudolf

Bewuste gebruiker
Ach als je al jaren met een kut leven loopt raak je er wel aan gewend.

Ben intussen al me vrienden kwijt (op2 na) en familie is ook erg weinig geworden.
Heb echt het gevoel dat alles wat ik doe en wil in me leven mislukt.

Maar we zien wel anders is er altijd de optie nog om zelf uit het leven te stappen.Die gedachtes spoken ook al door me hoofd.

Ik zie het gewoon allemaal niet meer zo zitten.
Mensen die ik dacht dat me vrienden waren , laten me kei hard vallen en dat komt allemaal kei hard aan.

Pieter210

Bewuste gebruiker
rudolf zei:
Ach als je al jaren met een kut leven loopt raak je er wel aan gewend.

Ben intussen al me vrienden kwijt (op2 na) en familie is ook erg weinig geworden.
Heb echt het gevoel dat alles wat ik doe en wil in me leven mislukt.

Maar we zien wel anders is er altijd de optie nog om zelf uit het leven te stappen.Die gedachtes spoken ook al door me hoofd.

Ik zie het gewoon allemaal niet meer zo zitten.
Mensen die ik dacht dat me vrienden waren , laten me kei hard vallen en dat komt allemaal kei hard aan.
Hoi Rudolf,

Ik ben zelf vorig jaar zwaar depressief geweest. Mijn filosofie is eigenlijk de volgende: het leven is zwaar kut (feit) en als je depressief bent, accepteer je dat feit. Als je niet depressief bent, kun je daar op de één of andere wijze goed mee omgaan. Mocht je tzt van je verslaving af zijn (waardoor je je ook weer sterker gaat voelen), dan verwacht ik dat je depressieve gevoelens ook minder zullen worden en je weer meer plezier krijgt in het leven.

Kenmerk van een depressie is overigens ook dat je niet verwacht dat dit zal gebeuren.

Mega, mega veel sterkte & wijsheid voor de komende maanden toegewenst, Rudolf! Laat vooral goed voor je zorgen.

rudolf

Bewuste gebruiker
Ik hoop dat het goedkomt.

Door al het gezeik de laatste tijd is de keuze om zelf uit het leven te stappen toch erg aanwezig!
Sommige zullen zeggen dat het egoïstisch is omdat ik ook een gezin heb , maar loop zelf een 24/7 met pijn en dat al bijna 4jaar lang.Alle hulp die je vraagt werkt niet mee.

Ik zal echt niet zo maar voor een trein springen ofzo ,maar als ik een goede manier weet.....................

Pieter210

Bewuste gebruiker
rudolf zei:
Ik hoop dat het goedkomt.

Door al het gezeik de laatste tijd is de keuze om zelf uit het leven te stappen toch erg aanwezig!
Sommige zullen zeggen dat het egoïstisch is omdat ik ook een gezin heb , maar loop zelf een 24/7 met pijn en dat al bijna 4jaar lang.Alle hulp die je vraagt werkt niet mee.

Ik zal echt niet zo maar voor een trein springen ofzo ,maar als ik een goede manier weet.....................
Een mens moet soms meer lijden dan hij of zij aankan. Het is denk ik wel zaak om alles uit de kast te trekken om de boel weer op de rit te krijgen.

Spreek je je gedachten over suïcide ook uit bij je hulpverleners? Heb je een psychiater? Deze laatste persoon is bij uitstek toegerust om je hiermee te helpen.

Persoonlijk heb ik altijd een goed gevoel bij vrouwelijke psychiaters. Deze hebben vaak meer empathisch vermogen.

rudolf

Bewuste gebruiker
Dat heb ik zeker gedaan maar ik krijg dan te horen dat het van het ziekenfonds niet vergoed word omdat ik ook bij de afkickkliniek in behandeling ben.

Ook daar en bij me huisarts aangegeven maar er gebeurt niks tot weinig.
Tot de dag komt dat ik het wel doe.Misschien nemen ze me dan serieus........

Pieter210

Bewuste gebruiker
rudolf zei:
Dat heb ik zeker gedaan maar ik krijg dan te horen dat het van het ziekenfonds niet vergoed word omdat ik ook bij de afkickkliniek in behandeling ben.

Ook daar en bij me huisarts aangegeven maar er gebeurt niks tot weinig.
Tot de dag komt dat ik het wel doe.Misschien nemen ze me dan serieus........
Ok, complex zeg... :(

rudolf

Bewuste gebruiker
Het lijkt wel of in de gezonheidszorg mij niets gegund is.

Ook word er tegenwoordig alleen maar op geld gelet.

Door dit gezeik ben ik zelf naar andere pijnstilling gaan kijken en ben ik nu dus aan de heroine.
Schaam me kapot om het te zeggen , maar ik ga niet dag in dag uit met pijn zitten.

Had het liever niet gewild maar het is niet anders.
Gebruik het niet dagelijks maar alleen als ik ernstige pijn heb.

Pieter210

Bewuste gebruiker
rudolf zei:
Het lijkt wel of in de gezonheidszorg mij niets gegund is.

Ook word er tegenwoordig alleen maar op geld gelet.

Door dit gezeik ben ik zelf naar andere pijnstilling gaan kijken en ben ik nu dus aan de heroine.
Schaam me kapot om het te zeggen , maar ik ga niet dag in dag uit met pijn zitten.

Had het liever niet gewild maar het is niet anders.
Gebruik het niet dagelijks maar alleen als ik ernstige pijn heb.
Ja, da's echt kut. Komen ze daar niet achter door urinecontroles enzo?

Wil je niet aan de drugs helpen ofzo, maar Ketamine schijnt in lage doseringen heel anti-depressief te werken.

rudolf

Bewuste gebruiker
Ik ken heel die ketamine niet.

Ze komen er zeker wel achter met urinecontrolles maar ik heb ook niets te verbergen en heb het ze ook gewoon verteld.
Moeten hun maar iets doen tegen de pijn.Hun zetten de pijnstilling ineens stop.

Maar er word blijkbaar aan gewerkt (zeggen ze) NOT!!!
Geloof er geen flikker meer van!!!

Pieter210

Bewuste gebruiker
rudolf zei:
Ik ken heel die ketamine niet.

Ze komen er zeker wel achter met urinecontrolles maar ik heb ook niets te verbergen en heb het ze ook gewoon verteld.
Moeten hun maar iets doen tegen de pijn.Hun zetten de pijnstilling ineens stop.

Maar er word blijkbaar aan gewerkt (zeggen ze) NOT!!!
Geloof er geen flikker meer van!!!
Zijn er mogelijkheden voor behandeling in een andere kliniek?

Pieter210

Bewuste gebruiker
rudolf zei:
Daar ben ik nu wel mee bezig idd.
Dit schiet gewoon niet op.
Op basis van de informatie die je geeft, lijkt mij dat idd verstandig.

Heel veel sterkte in deze voor jou zo zware tijd...!

Pieter

rudolf

Bewuste gebruiker
Na lange tijd weer even een berichtje in me dagboek.

Momenteel gaat het vanuit Novadic erg slecht.Ze werken nergens aan mee.Vanwege me eerdere schorsing willen ze me zelfs weg hebben.

Samen met me nieuwe huisarts langsgeweest en afspraken gemaakt.
Later kwamen ze daar op terug en gingen ze voorwaarden stellen enzo.
Gelukkig was me huisarts dus getuige en gaan we daarmee niet akkoord.

Dan bijna een erg verhaal.

Helaas moet ik melden dat Deze gebruiker ( http://www.drugsforum.nl/memberlist.php?mode=viewprofile&u=91458 ) (Heeft gelukkig een ban) zo aan het "afkicken" is dat ze mij haar medicatie aanbood.

Eerlijk is eerlijk.Ik zit met zo veel pijn (en dat heeft ze gelezen in mijn topic) dat ik blij was dat ik aan pijnstilling kon komen. Ik zag direct weer een lichtpuntje.

Echter toen me de medicatie aangeboden werd had ik zo'n dubbel gevoel en zit nou eenmaal op me gemak op dit forum dat ik het gemeld heb bij de moderators met de kans dat ikzelf ook een ban kreeg.

Gelukkig is dat niet zo , maar mevrouw is blijkbaar verwijderd van het forum vanwege dealen van morfine.

Ik heb nu een partij mails binnen waarin in voor van alles en nog wat uitgemaakt word.
Maar dat doet me niks. Vind het alleen jammer dat ik bijna een grove terugval had omdat iemand me medicatie aanbood waar ik 3 jaar aangezeten heb en na lange tijd vanaf ben.

Psychisch gaat het alleen erg slecht met me.Kan me emotisch niet kwijt.
Raak al me vrienden kwijt en weet niet waarom.Krijg ook geen uitleg of terugkoppeling van ze.
Ook mensen via dit forum die ik kende hebben me kei hard laten vallen.De mensen zelf weten wel wie het zijn.

Maar goed daar kom ik ook allemaal wel achter.Kom er zo wel achter wie me echte vrienden zijn.

Zal proberen vaker een update te doen.Is wat interessanter voor mensen om te lezen dan af en toe eens een bericht.

Pieter210

Bewuste gebruiker
Fijn dat je ons op de hoogte houdt, beroerd dat het zo slecht gaat met je.

Heb je al eens met je huisarts besproken of een opname in een psychiatrische kliniek niet meer passend voor je is? Je komt erg depressief op mij over.

Sterkte,

Pieter

rudolf

Bewuste gebruiker
Depressief ben ik zeker.

Ik heb sinds kort een nieuwe huisarts en daar heb ik (gelukkig) erg goed contact mee.
Daar bespreek ik erg veel mee.Ook psychiatrische hulp.

Die hulp kan ik niet aangaan omdat de zorgverzekeraar dat niet vergoed.
Zolang ik bij de kliniek in behandeling ben , kan ik dat er niet bij krijgen.

Dat valt bij hun onder dezelfde vergoeding en dat is te veel.

Nederland he!! Geld geld geld!!

Pieter210

Bewuste gebruiker
rudolf zei:
Depressief ben ik zeker.

Ik heb sinds kort een nieuwe huisarts en daar heb ik (gelukkig) erg goed contact mee.
Daar bespreek ik erg veel mee.Ook psychiatrische hulp.

Die hulp kan ik niet aangaan omdat de zorgverzekeraar dat niet vergoed.
Zolang ik bij de kliniek in behandeling ben , kan ik dat er niet bij krijgen.

Dat valt bij hun onder dezelfde vergoeding en dat is te veel.

Nederland he!! Geld geld geld!!
En een opname in een psychiatrische kliniek en daar afkicken?

rudolf

Bewuste gebruiker
Bij die klinieken is er maar 1 optie.Dat is geheel clean naar buiten.

Ook zonder methadon.Dat is bij mij helemaal niet de bedoeling omdat ik me medische stuk ook nog moet doorlopen.

Maar heb afgelopen week een erg positief gesprek gehad bij Novadic en we gaan alles opnieuw bespreken en op papier zetten.
Dit laatste op vraag van mij.

Dan heb ik alles zwart op wit en kunnen ze geen fouten maken :wink:

Pieter210

Bewuste gebruiker
rudolf zei:
Bij die klinieken is er maar 1 optie.Dat is geheel clean naar buiten.

Ook zonder methadon.Dat is bij mij helemaal niet de bedoeling omdat ik me medische stuk ook nog moet doorlopen.

Maar heb afgelopen week een erg positief gesprek gehad bij Novadic en we gaan alles opnieuw bespreken en op papier zetten.
Dit laatste op vraag van mij.

Dan heb ik alles zwart op wit en kunnen ze geen fouten maken :wink:
Klinkt goed! Veel sterkte!!!!!

jimcp

Experimenterende gebruiker
Ik vraag me af of je een baan hebt. Wat is je bijdrage aan de maatschappij? Je stelt namelijk nogal wat eisen aan de mensen om je heen. Van gevangenissen in usa en Azie weten we dat cold Turley afkicken geen enkel probleem is. Dus: doe normaal.
Edit: Een onbjectievere blik/meer inlevingsmogen ontbreekt, respecteer elkaar!

Ninanina

Belezen gebruiker
jimcp zei:
Ik vraag me af of je een baan hebt. Wat is je bijdrage aan de maatschappij? Je stelt namelijk nogal wat eisen aan de mensen om je heen. Van gevangenissen in usa en Azie weten we dat cold Turley afkicken geen enkel probleem is. Dus: doe normaal.

Sorry hoor, ik wil me "nergens" mee bemoeien....
Maar ik vind DIT niet kunnen!!

Jim, heb jij een ernstige ziekte , waar je bv. morfine achtige stoffen nodig hebt omdat je anders crepeert??? Het zou kunnen hé, dat je uit eigen ervaring spreekt. Als dat zo is ok, daarom. ik ken U niet en weet niet wie of wat U bent.

Rudolf ken ik darentegen wel...
En ook al is het niet helemaal goed gelopen.. (door "omstandigheden") en ik vind NIET dat je het recht hebt om iemand die je niet kent te gaan be-ver oordelen!!

Ik "wens" je een heeeeeeele heavy cold turckey toe!!!

(en ik spreek uit ervaring!!)

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
jimcp zei:

Wat heeft een baan nu te maken met wat je van de maatschappij terugkrijgt. Met je VVD taal doe zelf eens normaal..

Pieter210

Bewuste gebruiker
jimcp zei:
Deze opmerking slaat echt helemaal nergens op :kots:

rudolf

Bewuste gebruiker
Ach ik reageer niet eens op zo'n pannekoek dacht ik , maar doe het toch maar ff.
Die weet niet wat het is om 24 uur pijn te hebben of verslaafd te zijn door andersmans toedoen.

Daarbij verwacht ik HEEL veel van de zorg in Nederland idd.
Ik betaal zat ziektekosten per maand en wij zijn een van de landen in de top van de geneeskunde.

Wat ik aan de maatschappij bij draag momenteel??

GEEN FLIKKER!!!!!
Maar als dat aan mij had gelegen was dat allang anders geweest.
Ik heb idd geen baan ,maar dat is een keuze van DE NEDERLANDSE STAAT.

Dus aan de andere kant is mijn bijdrage aan de Nederlandse staat/ maatschappij: aan hun eisen voldoen.

Ga verder ergens anders aandacht trekken.Daar is deze topic niet voor bedoeld.
Wil je het niet lezen? Niemand verplicht je om hier te komen kijken.

Edit.

Ik zie net dat je in mijn andere topic ook gereageerd hebt en toen sprak je wel normaal mee.
Volgens mij heb je een slechte dag en ben je ziek van je eigen verslaving ofzo.

Dus kan beter zeggen: Doe jij normaal aandachtstrekkertje en ga ergens anders uithuilen.

Hier nog even je eigen reactie als je het niet meer weet.
Reachties vragen aan mensen omdat jezelf niet weet hoe iets werkt of gaat en dergelijke.
Enigste waar je MISSCHIEN over mee kan praten is benzo's en misschien methadon.
Dat zijn de enige topics waar je in reageert.Is er één nuttige bijdrage te vinden??

NOT!!!!!!!!!

Ik zie jou voor me als een tiener die veel doet om aandacht te krijgen/zoeken en daarbij het leuk vind om mensen (proberen) over de zeik te helpen.

JAMMER KEREL!! Die tijd heb ik gehad dat ik door dit soort reacties over de zeik was.Ik sta er ver boven.
Anders had ik je wel uitgenodigd om dit persoonlijk tegen me te komen zeggen.Daar heb ik geen trek meer in.Weet toch dat menig mens het niet red tegenover me.
Nina kan er over mee praten.Ze schrok ook de eerste keer toen er een bijna 2 meter grote klerenkast voor haar stond.

Maar we raken van het onderwerp af.
Ik wens je veel succes met andere dingen dan mijn topic te vervuilen.
SUCCES!

Dit is dus je reactie uit een andere topic:
jimcp zei:
willemvaag zei:
Hier heb je 2 filmpjes over methadon misschien vind je het wel interessant.

Deel 1
http://www.youtube.com/watch?v=udhE338yaOM&feature=relmfu
Deel 2
http://www.youtube.com/watch?v=jchbkA5Rofw&feature=relmfu

Drie ( voor mij ) verrassende opmerkingen van de arts in deze documentaire:
- (1) opiaten werken stimulerend, d.w.z. geven de gebruiker motivatie om dingen te ondernemen.
- (2) methadon en buprenorfine zijn wezenlijk anders dan oxycontin, heroine, morfine e.d. ;
- (3) oxycontin is schadelijker dan heroine ;

(1) Doet me denken aan alcohol als het =met mate= gebruikt word. Betekent dit dat er binnen de groep heroine gebruikers gewonde gebruikers zijn ( zoals sociale drinkers ) en overmatige gebruikers ( zoals alchohisten )?
(2) Is dat =echt= zo? Heb ook gelezen / gezien dat alleen de "rush" ( gevoel na injectie ) ontbreekt bij methadon maar dat het verder gelijk aan heroine is. Zo niet beter.
(3) schade aan "opiaat-receptor systeem" whatever that maybe...

Reacties?

jimcp

rudolf

Bewuste gebruiker
Even een update vanuit mijn kant.

Heb goede gesprekken gehad met Novadic en we beginnen als het ware met een frisse start.
Ik kan echter niet vergeten wat er allemaal gebeurt is maar ik doe me best.Lijkt me meer dan menselijk.

Binnen een redelijke korte tijd zullen we methadon gaan verhogen zodat ik met de heroine kan stoppen.
Gelukkig ben ik zelf al heel erg gaan minderen , maar ik wil er geheel af.
Gelukkig krijg ik dan ook een andere soort pijnstilling en zal alles eindelijk goed gaan lopen.

Het is dus maar weer even afwachten

Pieter210

Bewuste gebruiker
rudolf zei:
Even een update vanuit mijn kant.

Heb goede gesprekken gehad met Novadic en we beginnen als het ware met een frisse start.
Ik kan echter niet vergeten wat er allemaal gebeurt is maar ik doe me best.Lijkt me meer dan menselijk.

Binnen een redelijke korte tijd zullen we methadon gaan verhogen zodat ik met de heroine kan stoppen.
Gelukkig ben ik zelf al heel erg gaan minderen , maar ik wil er geheel af.
Gelukkig krijg ik dan ook een andere soort pijnstilling en zal alles eindelijk goed gaan lopen.

Het is dus maar weer even afwachten
Sterkte hoor!

Deze ontwikkeling klinkt positief :)

rudolf

Bewuste gebruiker
Ik hoop het.

Vandaag de huisarts gesproken en weer gaat er iets mis.

Ik zou stoppen met heroine en me methadon zou verhoogd worden.Daarbij zou gekeken worden naar een goede pijstiller.

Nu ineens komt de pijnstiller pas als ik pijn klachten vertoon.Dat willen ze dan een tijd aankijken en dan schrijven ze pas iets voor.

Kortom zal ik een week of 2 a 3 met onverdraagbare pijn lopen.
Ze kunnen dat toch niet verwachten?

Ik neem niet voor niets de heroine als pijnstiller :confused:

Pieter210

Bewuste gebruiker
rudolf zei:
Ik hoop het.

Vandaag de huisarts gesproken en weer gaat er iets mis.

Ik zou stoppen met heroine en me methadon zou verhoogd worden.Daarbij zou gekeken worden naar een goede pijstiller.

Nu ineens komt de pijnstiller pas als ik pijn klachten vertoon.Dat willen ze dan een tijd aankijken en dan schrijven ze pas iets voor.

Kortom zal ik een week of 2 a 3 met onverdraagbare pijn lopen.
Ze kunnen dat toch niet verwachten?

Ik neem niet voor niets de heroine als pijnstiller :confused:
:(

rudolf

Bewuste gebruiker
Na een lange tijd niet meer aanwezig te zijn geweest , ben ik er weer.

Heb het een hele tijd druk gehad omdat ik als hobby iets begonnen ben en dat loopt momenteel zo goed dat ik waarschijnlijk een bedrijfje op ga zetten.

Hoe en wat hou ik nog even voor me :wink:

Qua verslaving en dergelijke is er nog niks veranderd.
Novadic is nog geen stap verder.Kom er nog steeds 3x per week om me methadon op te halen en dat is nog steeds te weinig.

Helaas is het andere er dus ook nog.
Gelukkig is dat wel een stuk minder geworden ,maar nog niet helemaal gestopt.

Het punt dat ik een stuk hierboven heb beschreven (dat mensen me misbruiken) is ook nog niet veranderd.Het lijkt wel of het op me voorhoofd getattooeerd staat.
Nu weer iemand €2500,- geleend en je raad het al: KWIJT!!!!!!!!!

Het was een goede vriend dacht ik , maar dat is helaas verkeerd gedacht.

Maar life goes on en we zien in de toekomst wel weer.

In ieder geval , Rudolf is er weer en zal weer mee gaan lezen en typen.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Mooi dat je er weer bent man!

rudolf zei:
Het punt dat ik een stuk hierboven heb beschreven (dat mensen me misbruiken) is ook nog niet veranderd.Het lijkt wel of het op me voorhoofd getattooeerd staat.
Nu weer iemand €2500,- geleend en je raad het al: KWIJT!!!!!!!!!

Ehm, ken je die van die ezel?

Bovenaan