Dagboek van verslaafde die afkickt van speed

Boodschappen gedaan ✔
Balkon leeggehaald ✔
Eten gemaakt ✔

Zoooo nu mag granny weer ff languit op de bank uitpuffen 👵🏻😁
Goed bezig.... Ik heb mezelf nog een brakdag gegeven. Zoonlief boodschappen gedaan maar helaas geen vitamientjes erbij. Zo blijf ik natuurlijk brak zonder voedingsstoffen.

Ja wat in huis ligt gaat ook meestal gewoon op.
Vandaar dat ik om af te kicken alles heb weggespoeld.
Das enigste manier om eraf te komen.
ja dat ben ik ook van plan , veel problemen gehad met teveel nemen en dan in het ziekenhuis komen.

Ja precies, dat is vaak ook gewoon het lastige, je weet niet wat de oorzaak precies is. Kan na zoveel jaar speed daardoor komen want we meer risico op hart- en vaatziekten, maar dat hoeft niet. Kan ook ergens anders door komen. Als het maar behandeld wordt iig, dat is het belangrijkste:thumbsup:

En nee helaas geen lift! Tegenwoordig is het wel verplicht als er 4 verdiepingen zijn, maar bij oudere gebouwen was dat nog niet zo en mocht 4 dus nog zonder. Dus met boodschappen is het wel een flink gesjouw!:fearful:

Zulke werklui zijn echt irritant ja. Doe gewoon je werk en verder geen geouwehoer aan mn kop graag. Pas had ik een CV-ketel monteur over de vloer die tijdens het werk moest wachten tot iets klaar was met die ketel. Was een jonge gozer en in de tussentijd ging hij ff een vriend bellen en gingen ze de hele Kerstplanning doornemen wie welke drank en wat voor eten mee zou nemen enzo :thinking:

Je bent goed bezig geweest vandaag, vanavond lekker ontspannen met de beentjes omhoog?
En hoe gaat het nu eigenlijk met de vriend van je dochter na van de week?
Fijn avond lieverd:kissingheart:

Jezus dat is inderdaad zwaar klote zonder lift inderdaad 4 hoog met sjouwen.
Ik woon gelukkig op 1 hoog.

De vriend van mijn dochter moet woensdag urine test doen wat ik begrepen heb.
Hij had ergens gelezen dat veel water drinken met citroen helpt dat het eerder verdwijnt uit lichaam.
Dus hij zit zich nu de pleurus te zuipen ermee. 😄
Verder moet ie vanuit school en werk direct thuis komen.
Tja wat zal ik er van zeggen.... Tis niet mijn manier van opvoeden.
Mijn oudste heeft ook tijdje extreem geblowd.
Ik ben van mening dat er over praten met je kind meer oplost dan je kind aan een ketting leggen.

Goed bezig.... Ik heb mezelf nog een brakdag gegeven. Zoonlief boodschappen gedaan maar helaas geen vitamientjes erbij. Zo blijf ik natuurlijk brak zonder voedingsstoffen.

Jaaaa ik deed voorheen altijd mijn weekend boodsch op vrijdags.
Nu ga ik op vrijdags na de voedselbank en haal dan op zaterdags de broodnodige dingen bij.
Jaaaa als je de Kids boodsch laat doen is het meestal ongezond wat er mee na huis komt 😂
Hoe oud is je zoon?

Hij is 17... Hij wil op zichzelf omdat hij het zat is voor zijn depressieve moeder te zorgen. Dus de teleurstelling in zijn ogen als er weer geen boodschappen zijn en hij voor zijn eigen eten moet zorgen is heel groot. Voorheen vind mijn vriend het op maar sinds net voor kerst is hij weg maar komt er veel op zijn bordje.... En nu voel ik me weer rot dat ik mezelf niet bij elkaar geraapt kreeg. (in het andere weekend heeft hij hulp van zijn zusjes van 14 en 13 maar die zijn nu bij hun vader. Mijn zoon heeft zijn vader al jaren niet meer gezien en gesproken)

Ow, het is. Onverwacht iets meer verhaal geworden dan ik dacht...

Aanvulling : ik ben nu sinds 2 jaar weer depressief en daarvoor is het bijna 4 jaar goed gegaan. Depressief als in niet zomaar een beetje somber maar ook een echte doodswens.

Laatst bewerkt:
  • Sad
Waarderingen: Syl
Hij is 17... Hij wil op zichzelf omdat hij het zat is voor zijn depressieve moeder te zorgen. Dus de teleurstelling in zijn ogen als er weer geen boodschappen zijn en hij voor zijn eigen eten moet zorgen is heel groot. Voorheen vind mijn vriend het op maar sinds net voor kerst is hij weg maar komt er veel op zijn bordje.... En nu voel ik me weer rot dat ik mezelf niet bij elkaar geraapt kreeg. (in het andere weekend heeft hij hulp van zijn zusjes van 14 en 13 maar die zijn nu bij hun vader. Mijn zoon heeft zijn vader al jaren niet meer gezien en gesproken)

Ow, het is. Onverwacht iets meer verhaal geworden dan ik dacht...

Aanvulling : ik ben nu sinds 2 jaar weer depressief en daarvoor is het bijna 4 jaar goed gegaan. Depressief als in niet zomaar een beetje somber maar ook een echte doodswens.

Dat is ook zwaar een depressie voor zowel jezelf als voor de kinderen.
Het is als kind ook bijna niet te begrijpen wat een depressie inhoud.
Je ziet niks aan de buitenkant.

Hele moeilijke en zware situatie, zeker omdat je zoon niet terug kan vallen op zijn vader.
Dus alle zorg en druk ligt bij jou.

Dat is een van de dingen die ik ook als heel zwaar heb ervaren.
Je hebt nergens geen puf voor en wil het liefst gewoon de hele dag slapen.
Maar je Moet door blijven gaan omdat je de zorg hebt voor een kind.
Je wilt niet falen als moeder zijnde, zo voelt het gewoon snel als moeder zijnde.
Ik kon me ook heel schuldig voelen en een slechte moeder als ik ALWEER op de bank lag.
Nu heb ik dat niet meer omdat ik veel gepraat heb met mijn dochter en haar heb geprobeert uit te leggen wat een depressie inhoud.
Ze geeft zelf ook aan dat ik me daar niet schuldig om hoef te voelen.
Voordeel van een puber is dat ze veel op hun kamer zitten en op bed liggen als ze thuis zijn.
Dan kun je zelf ook ff gaan liggen.
Nou heb jij er 3 dus dat is een heel ander verhaal.

Toch ben ik van mening dat dat juist het beste werkt, een kind.
Het is de beste motivatie wat er is.
Ik doe echt alles voor mijn kind en voor haar vecht ik elke dag nog door.
Stel dat we dat niet hadden dan hadden we het waarsch al opgegeven.

De vriend van mijn dochter moet woensdag urine test doen wat ik begrepen heb.
Hij had ergens gelezen dat veel water drinken met citroen helpt dat het eerder verdwijnt uit lichaam.

Dat klopt ook!
Maar Thc zit heel lang in je bloed.
Een waarde van 280 drink je niet binnen een weekje weg met wat water...

Dat klopt ook!
Maar Thc zit heel lang in je bloed.
Een waarde van 280 drink je niet binnen een weekje weg met wat water...

Hij moet urine test doen en heeft voor het laatst donderdagavond gehad.
In urine is ook langer zichtbaar volgens mij dan in bloed toch?

Nee in de urine kan zelfs tot 6 weken
Blowde hij veel?
De hele dag door?
280 is meestal als iemand 3 per dag heeft gerookt
Kan zelfs over de 300 gaan de wiet is tegenwoordig zo sterk las ik. De Thc gehalte van de Haze is niet meer als die skunk van vroeger

Nee in de urine kan zelfs tot 6 weken
Blowde hij veel?
De hele dag door?
280 is meestal als iemand 3 per dag heeft gerookt
Kan zelfs over de 300 gaan de wiet is tegenwoordig zo sterk las ik. De Thc gehalte van de Haze is niet meer als die skunk van vroeger

Geen idee of hij veel blow de weet alleen dat hij donderdag avond 1 gerookt heeft.

Wat ik wel weet is dat een kleine week voor een drugstest wiet de slechtste drugs is om te gebruiken..
Coke, mdma, ghb en ga zo maar door kom je mee weg maar die thc.. Die blijft plakken gek genoeg.

Wat ik wel weet is dat een kleine week voor een drugstest wiet de slechtste drugs is om te gebruiken..
Coke, mdma, ghb en ga zo maar door kom je mee weg maar die thc.. Die blijft plakken gek genoeg.

Ik heb er geen enkel verstand van maar las dat het ook nog kan afhangen van iemands vetpercentage.
Omdat de moleculen zich daar kunnen opslaan.
Geen idee of dit juist is hoor.

Dat klopt het slaat zich daar op vandaar dat het zo lang blijft hangen.
Is voor mij 10 jaar geleden dat ik die test een tijdje wekelijks moest doen.
Het was me toen gelukt binnen 2 weken schoon te worden met alleen water vanaf elke dag blowen..
Wel een overdosis aan water gehad 😂
Daarna toch moeten frauderen omdat ik gewoon nog verslaafd was toen en toch weer ging blowen.
Daarom weet ik van de waardes en hoe het in elkaar steekt. Maar het is lastig je komt er niet zomaar vanaf die thc..

Nu ze ouder worden en hun eigen keuzes gaan maken, wat natuurlijk goed is, kiezen ze ervoor om ergens anders dan bij mama te zijn. De app van mijn 14 jarige die vorig weekend ineens weg gegaan was omdat ze "geen zin meer heeft in dat depressieve kutleven van jou". Voor mij werkt het als bevestiging: ik ben een last en ik kap ermee...

Nu ze ouder worden en hun eigen keuzes gaan maken, wat natuurlijk goed is, kiezen ze ervoor om ergens anders dan bij mama te zijn. De app van mijn 14 jarige die vorig weekend ineens weg gegaan was omdat ze "geen zin meer heeft in dat depressieve kutleven van jou". Voor mij werkt het als bevestiging: ik ben een last en ik kap ermee...

Dat breekt ook mijn hart.. 😔
Dat is heel erg heftig meis.
Ik weet niet hoe je band met je ex (vader van kinderen) is?.
Het zou geweldig zijn als je ex de Kids uitleg dat jij hier niks aan kunt doen.
Dat hij je steunt door de Kids te vertellen hoe en wat.
Helaas is de band bij een scheiding nooit geweldig en dit vaak helaas niet mogelijk.

Ik vind het echt hartverscheurend om te horen.
Meis onthoud dit:het zijn kinderen op een leeftijd dat ze in de puberteit zitten. Dat is een periode waarin je jezelf amper begrijpt.
Laat staan dat je begrijpt wat een depressie inhoud.
Jouw kids zijn stapelgek op jou ze begrijpen alleen niet waar je door heen gaat.
Dat ze zulke dingen zeggen is puur uit onwetendheid.
Jouw kinderen hebben jou nodig ookal laten ze dat nu niet merken.
Blijf sterk meis echt je komt hier door heen!!.
Blijf vechten en geef niet op!!
Ik geloof erin dat jij dit kunt!! 😘

Geen kwaad woord over mijn ex hoor, hij wil me op elk mogelijke manier helpen, we hebben goed contact.
Ik weet dat ik nog even vol moet houden, ik heb een belofte met de kinderen dat ik niet mijn eigen leven neem. Ik ben daarmee dan niet suïcidaal, niet actief dan dus...
Maar misschien is mijn mentale staat niet helemaal thuis in jouw dagboek. :kissingheart:

• Like
Heb veel online gelezen vandaag over het medicijn wat ik nu slik voor mijn te hoge cholesterol.
Ik slik " Atorvastatine".
De dokter had me al gezegd dat ik er spierpijn door kon krijgen.
Niet alleen in het begin maar tijdens hele gebruik.
Ik zou je nog wat tips geven wat je kan doen om je cholesterol te verlagen, ik weet dat die medicatie zwaar kut is en eigenlijk het probleem niet oplost is maar gewoon een gevolg van een probleem de klachten laat verminderen.. Omdat je al zei dat het genetisch is, is zonder medicatie niet realistisch maar altijd minder dan dat de dokter je voorschrijft aangezien ze alleen medicatie als de oplossing zien terwijl er nog heel wat meer dingen zijn :blush:

Nice trouwens dat je de schijf van 5 kent! Voorbeeld voor de meeste! Niet dat ik volledig achter het voedingscentrum sta overigens maar het is een goede basis.

• Like
Ik zou je nog wat tips geven wat je kan doen om je cholesterol te verlagen, ik weet dat die medicatie zwaar kut is en eigenlijk het probleem niet oplost is maar gewoon een gevolg van een probleem de klachten laat verminderen.. Omdat je al zei dat het genetisch is, is zonder medicatie niet realistisch maar altijd minder dan dat de dokter je voorschrijft aangezien ze alleen medicatie als de oplossing zien terwijl er nog heel wat meer dingen zijn :blush:

Geen kwaad woord over mijn ex hoor, hij wil me op elk mogelijke manier helpen, we hebben goed contact.
Ik weet dat ik nog even vol moet houden, ik heb een belofte met de kinderen dat ik niet mijn eigen leven neem. Ik ben daarmee dan niet suïcidaal, niet actief dan dus...
Maar misschien is mijn mentale staat niet helemaal thuis in jouw dagboek. :kissingheart:

Dat is super om te horen dat je ex je op elk mogelijke manier wil helpen!.
Fijn dat het contact goed is.
Ik weet hoe zwaar het is meis, blijf volhouden.
Er komen betere tijden blijf daarin geloven! 😘

Nice trouwens dat je de schijf van 5 kent! Voorbeeld voor de meeste! Niet dat ik volledig achter het voedingscentrum sta overigens maar het is een goede basis.

Hey,

Ik ben inmiddels gestopt met de medicatie.
Heb contact gehad met huisarts en moet donderdag langs komen.
Wil alsnog graag door verwezen worden naar internist.
Tips zijn altijd meer dan welkom!!
Dus als je tips voor me hebt hoor ik ze graag van je! 😘

Voila mijn speed is nu op ik het het aan een kameraad gegeven , en ik voel me al even tamelijk wazig.
Kheb net 5 pillen van 2,5mg ingenomen nu ga ik nog wat weed roken en dan eindelijk slapen.
Dus vanaf morgen een paar dagen volledig niets van speed of weed....khoop dat het beter lukt nu want ik heb hier veel geleerd van anderen hun verhaal.
En dat heeft me overtuigd , kga het nog wel doen maar ,iet zo dadelijk dus bedankt allemaal. Het verhaal van @Syl heeft me vooral geholpen en nog meer met speedverslaving thx :blush::blush:
Goeienacht !!

Laatst bewerkt:
Allereerst: wat een aangrijpend verhaal, en wat een klote situatie zeg!
Voor zover ik het begrijp heb je al goede stappen gezet en ben je in ieder geval op weg naar de oplossing. Je moet niet vergeten dat je na al die jaren gebruik niet moet verwachten dat je het kan oplossen in een paar dagen of weken. je bent goed bezig en dat is hetgene waar je je op moet focussen, al is het maar van dag tot dag. Met kleine stapjes kom je er uiteindelijk ook, dan duurt het maar wat langer, who gives a fuck!
wat betreft de familie waar je geen contact mee hebt: lekker laten zitten. Ze hebben jou geen goed gedaan en je bent ze geen reet verschuldigd! bloed maakt niks uit. Familie bouw je door vertrouwen en liefde. Ze zijn de gedachten in je kop niet waard!
Denk maar aan je dochter en de band die je met haar hebt. probeer de persoon te zijn waar ze tegen op kan kijken. Zij is de grootste stok achter de deur die je hebt. Als ze ouder is kan je het haar altijd nog vertellen. Voor nu moet je professionele hulp van buitenaf blijven zoeken en er aan blijven werken. Ik ben ervan overtuigd dat het kan!

Wat betreft de oxazepam: pas hier ook mee op. Dit is namelijk ook erg verslavend.
Ik wens je heel veel succes de komende tijd! Als je behoefte hebt aan een luisterend oor mag je me altijd een privébericht sturen.

Voila mijn speed is nu op ik het het aan een kameraad gegeven , en ik voel me al even tamelijk wazig.
Kheb net 5 pillen van 2,5mg ingenomen nu ga ik nog wat weed roken en dan eindelijk slapen.
Dus vanaf morgen een paar dagen volledig niets van speed of weed....khoop dat het beter lukt nu want ik heb hier veel geleerd van anderen hun verhaal.
En dat heeft me overtuigd , kga het nog wel doen maar ,iet zo dadelijk dus bedankt allemaal. Het verhaal van @Syl heeft me vooral geholpen en nog meer met speedverslaving thx :blush::blush:
Goeienacht !!

Dank je wel! 😊
Het allerbelangrijkste heb je al gedaan, de speed niet meer in huis hebbrn.
Probeer afleiding te zoeken op de moeilijke momenten.
Als de vermoeidheid optreed en je hebt er de gelegenheid voor pak je rust.
Je kunt hier altijd hulp vinden op het forum, ook de de moeilijke momenten!.
Als je gemotiveerd bent gaat het je lukken, vertrouw in jezelf!! 💪😊

Allereerst: wat een aangrijpend verhaal, en wat een klote situatie zeg!
Voor zover ik het begrijp heb je al goede stappen gezet en ben je in ieder geval op weg naar de oplossing. Je moet niet vergeten dat je na al die jaren gebruik niet moet verwachten dat je het kan oplossen in een paar dagen of weken. je bent goed bezig en dat is hetgene waar je je op moet focussen, al is het maar van dag tot dag. Met kleine stapjes kom je er uiteindelijk ook, dan duurt het maar wat langer, who gives a fuck!
wat betreft de familie waar je geen contact mee hebt: lekker laten zitten. Ze hebben jou geen goed gedaan en je bent ze geen reet verschuldigd! bloed maakt niks uit. Familie bouw je door vertrouwen en liefde. Ze zijn de gedachten in je kop niet waard!
Denk maar aan je dochter en de band die je met haar hebt. probeer de persoon te zijn waar ze tegen op kan kijken. Zij is de grootste stok achter de deur die je hebt. Als ze ouder is kan je het haar altijd nog vertellen. Voor nu moet je professionele hulp van buitenaf blijven zoeken en er aan blijven werken. Ik ben ervan overtuigd dat het kan!

Wat betreft de oxazepam: pas hier ook mee op. Dit is namelijk ook erg verslavend.
Ik wens je heel veel succes de komende tijd! Als je behoefte hebt aan een luisterend oor mag je me altijd een privébericht sturen.

Dank je wel voor je bericht!😊
Klopt helemaal wat je omschrijft!!.
Mijn dochter is ook mijn drijfveer en alles waar ik voor vecht.
Ik krijg op dit moment 1 x in de week trauma therapie.
Hier na krijg ik nog schema therapie.
Ook sta ik op de wachtlijst voor een depressie steungroep.
Blijf hard werken aan mezelf om mezelf weer terug te vinden en te herstellen. 😊

Hey,

Ik ben inmiddels gestopt met de medicatie.
Heb contact gehad met huisarts en moet donderdag langs komen.
Wil alsnog graag door verwezen worden naar internist.
Tips zijn altijd meer dan welkom!!
Dus als je tips voor me hebt hoor ik ze graag van je! 😘
Oké ik ben benieuwd wat de internist je kan adviseren dan, let me know!

In ieder geval wat basis tips, want adviezen geven zonder context is lastig aangezien het per persoon verschillend is..

Makkelijkste aanpassing + bewezen effectief is dagelijks 2 gram plantensterolen binnenkrijgen, dus simpel je normale boter vervangen voor Becel Pro Activ of dagelijks 1 mini drinkyoghurtje van Becel Pro Activ. Wel vrij prijzig, maar is het geld waard. (Consumptie van ongeveer 2 gram plantensterolen per dag (equivalent van met plantensterolen verrijkt margarines/halvarines voor 5 – 6 boterhammen) kan het LDL met ongeveer 10 procent verlagen binnen 2 tot 3 weken. Recent onderzoek liet een beperktere daling zien van 6,7 procent bij een dosering van 3 gram per dag (Ras et al. 2015).

Daarnaast verzadigde (slechte en harde) vetten zoveel mogelijk vermijden en zorgen voor een hoge vezelinname, bijvoorbeeld peulvruchten zijn een goede bron. En wat ook heel belangrijk is zijn voldoende (liefst wat extra dan aanbevolen) gezonde vetten eten, 2-3x per week vette vis en dagelijks een handje walnoten (specifiek walnoten qua gezondheidsvoordelen) houd ik voor mezelf aan en is goed te doen. (De consumptie van ongeveer 15 gram noten per dag hangt samen met een ongeveer 20 procent lager risico op HVZ en consumptie van 35 gram noten of lijnzaad per dag wordt geassocieerd met een verlaging van het LDL met ongeveer 0,15 mmol/l (Gezondheidsraad 2015k) en als laatst maar zeker heel belangrijk voldoende bewegen! En daarmee bedoel ik dan vooral overdag actief zijn, niet te lang (stil) zitten en veel stappen zetten. Die kleine dingen maken meer verschil dan een uurtje sporten per dag naast een kantoorbaan ;)

Hopelijk heb je er wat aan :blush:

Zojuist weer trauma therapie gehad.
Vandaag hebben we het gehad over gebeurtenissen nadat ik al weg was bij mijn ex.
Er waren div incidenten nadat ik bij hem weg ben.
Zo heeft hij mij x opgesloten in de schuur en ging voor de deur staan.
Ik mocht niet weg en hij zei: ik heb toch niks te verliezen.
Om hem heen lag allemaal gereedschap, schroevendraaiers, Stanleymessen enz.
Hij had weer een duivelse blik in zijn ogen.
Uiteindelijk heeft mijn oudste mij uit schuur gered.

De fiets die hij ineens bij mijn vorige woning had gezet zodat "mijn dochter en ik vervoer hadden". (waren zijn woorden).
Heb fiets eerst na laten kijken door fietsenmaker en jahoor...
Achterwiel zat er helemaal los in, profiel op banden was verkeerde kant op, handrem zat muurvast en zat bromfietskabel in.
Hij saboteert een fiets waar ie godver zijn bloedeigen kind op laat fietsen!!!!.

Mijn scooterband heeft ie enorme schroef in weten te draaien.
Ik zat op scooter met dochter en ging bijna onderuit in bocht omdat band zacht was geworden.
Vervolgens gaat hij de held uithangen door een nieuwe band erop te leggen.
Waar ik hem dan eeuwig dankbaar voor moet zijn.
Terwijl ik dus weet dat hij die schroef erin heeft gedaan wat hij ontkend natuurlijk.

Auto die op mijn naam stond maar ik heb geen rijbewijs.
Hele rechtzaak omdat hij auto niet wou overschrijven.
Meneer reed bewust onverzekerd rond en betaalde niks, extra parkeren daar waar het niet mag enz.
Van rechter moest hij auto afgeven aan autohandelaar die ik zou sturen.
Er zat leren bekleding in, airco, gas installatie en dure velgen onder.
Daar zou ik dan van autohandelaar geld voor krijgen dan kon ik tenminste wat aflossen van de door hem gemaakte kosten.
Wat bleek... Mijn ex had heel de auto van zowel binnen als buiten gestript.
Zaten geen stoelen meer in, geen achterbank, geen contactslot, geen deurpanelen, zelfs de rubbers rondom de auto aan de buitenkant waren eraf.
Verder was de gasinstallatie eruit en de velgen vervangen door oude verrotte zooi.
Mijn ex stond lachend in de tuin met zijn moeder toe te kijken hoe auto werd opgehaald.

Mijn psycholoog vind mijn ex ziek in zijn hoofd.
Nou daar heeft ze zeker gelijk in.

Daarna vroeg psycholoog wanneer ik mij het onveiligste heb gevoeld tijdens relatie buiten de mishandelingen om.

Dat was 2 weken voordat ik naar de opvang ben gevlucht.
Ik had voor de Kids geregeld dat we 2 dagen naar movie park Germany gingen.
Ik had een hotelkamer weten te regelen waar we met zijn vieren sliepen.
Dit zodat ik niet alleen met mijn ex hoefde op mijn kamer.
Toen we in het hotel aankwamen kregen we te horen dat die fam kamer niet was gelukt maar we 2 tweepersoons kamers naast elkaar hadden.
Mijn oudste wou super graag met de jongste op 1 hotelkamer want dat was natuurlijk super vet.
Nou daar lag ik dan op bed naast me ex....
Op eens zei mijn ex dat hij het raam helemaal open ging zetten omdat hij het warm had.
Ik heb geen oog dicht gedaan hoe onwijs moe ik ook was.
Ik dacht als ik in slaap val gooit hij me straks uit het raam!!!!.
Steeds als mijn ogen bijna dicht vielen deed ik er alles aan om wakker te blijven.
Hij is in staat mij op te tillen en uit raam te gooien en vervolgens te doen of zelfmoord was.

Mijn psycholoog zei dat ze heel erg goed begrijpt dat ik nog steeds 24/7 op mijn hoede ben.
Ze omschrijft mijn ex als onberekenbaar, zwaar gestoord en ziek in zijn hoofd.

Volgende week gaan we aan mijn zelfvertrouwen werken.
Dat ik mezelf leer te waarderen.
Als je 23 jaar in een relatie hebt gezeten waarin iemand x op x erin wrijft dat niks aan jou als vrouw deugt ga je dat op den duur geloven.
Dus we gaan gewoon door met het werken aan mezelf 😊💪

*foto was het uitzicht vanuit dat hotelkamer raam.

Screenshot_20200210_163845.jpg

Niemand zou ongeschonden uit die strijd gekomen zijn.
De meesten zouden denk ik niet eens power hebben gehad om te vluchten.
Laat staan de opbouw die je aan het ervaren bent.

Ow, wat een zin heb ik om je ex wat aan te doen.

Volgende week gaan we aan mijn zelfvertrouwen werken.
Dat ik mezelf leer te waarderen.
Als je 23 jaar in een relatie hebt gezeten waarin iemand x op x erin wrijft dat niks aan jou als vrouw deugt ga je dat op den duur geloven.
Dus we gaan gewoon door met het werken aan mezelf 😊💪
Yes join the bosslady club! :blush: :raisedhands3:

Maar damm 23 jaar, zonde maar ergens ook de kracht om er erna zoveel sterker terug te komen naar wie je zelf bent, iets wat de meeste nooit zullen inzien in het leven..

@Syl
Je bent harstikke goed bezig, en je mag er zijn hoor! Ik weet zeker dat je zelfvertrouwen snel zal groeien, want je bent gewoon een echte topper!

• Love
Hoi lees jouw verhaal net en krijg alleen maar empathie voor jou door heb in mijn vroege 20 jare ook jaartje of 4 stevig aan dat goedje gehange weet perfect hoe gesloopt je jezelf voelt zonder die stroom aan witte brandstof
Ik denk altyd ookal lukt stoppe niet meteen als je er mee bezig bent komt het einde van je gebruik niet veel verder achterna
En herken veel van jou levensverhaal als je eens privé gesprek wil mag me altyd toe spreken veel sterkte en niet opgeven ik heb ook zowat elk misbruik mee gemaakt wat er is
Weet perfect hoe dit voelt en hoe drugs jezelf doen gelove dat het er beter door gaat heb je in mijn post wel gezien succes en sterkte xx

Mijn naam is sylvia ,41 jaar ,moeder van 2 kinderen van 17 en 19 en al 8 jaar verslaafd aan speed. Destijds eraan begonnen met mijn ex ,eerst af en toe in het weekend . Al gauw werd het ook doorde weeks om de vermoeidheid te doorstaan van het gebruik in het weekend. En ja dan zit je al snel aan dagelijks gebruik voor je het weet. Sinds 2015 ben ik weg bij mijn ex ivm huiselijk geweld. Mijn jongste kind is met mij mee gegaan ,de oudste bleef bij vader ivm school en zijn verkering. Ik heb in een vrouwenopvang gezeten en ben vanuit daar 30 km verder dan mijn ex gaan wonen voor mijn rust en veiligheid. Met mijn fam heb ik geen contact meer (door ouders mishandeld). Ben in de periode dat ik in de vrouwenopvang zat clean geweest . Ook toen ik een eigen huisje kreeg was ik nog steeds clean. Ik heb door het huiselijk geweld ptss en sta nog steeds op wachtlijst voor hulp. Mijn ex bleef door gaan met mij lastig vallen en heeft inmiddels een contactverbod. Ik begon al snel aan mezelf te merken dat ik constant op mijn hoede moet zijn en ook sterk moet blijven want ik mocht niet falen als moeder. Mijn ex en zijn moeder hebben mijn zoon zo gehersenspoeld dat hij me al dik 2.5 jaar niet wil zien. Mijn energie na alles was ver te zoeken en ik was zowel geestelijk als lichamelijk op. Opgeven was geen optie want er liep nog een rechtzaak en ik moest vanalles regelen. Ik ging op dit punt weer de mist in ... Ik zocht via via een nieuwe dealer en begon weer met speed. Ik had weer energie om te regelen wat ik moest regelen en mijn gevoel (pijn en verdriet) werd door de speed afgevlakt en makkelijker mee om te gaan. We zijn nu tijd verder en ik heb met mijn dochter een super goede band en we zijn gelukkig in ons nieuwe huisje. Mijn dochter heeft het naar der zin op school . Mijn kinderen weten niks af van mijn speed gebruik . Ik had mijn speed altijd in een kluisje liggen . Ik heb nog steeds geen goede hulp gehad van een psycholoog sta nog steeds op een wachtlijst. Ik heb denk ik mezelf de afgelopen jaren wijsgemaakt dat ik alleen een sterk persoon ben met speed op. Dat ik dan alle stress en angst beter aan kan . Maar ik worstel al jaren met mijn gebruik, heb steeds meer nodig voor zelfde effect en het voegt gewoon niks zinvols meer toe aan mijn leven . Ik krijg er uitslag van in mijn gezicht en raak erg in mezelf gekeerd waardoor mijn sociale netwerk niet op gang komt. Afgelopen zaterdag was ik er zo klaar mee en heb alle speed die ik nog had door wasbak gespoeld. Mischien na zo lang dagelijks gebruik niet erg slim en was het beter geweest om het af te bouwen. Toch was ik van mening dat dat voor mij niet ging werken. Ik heb nu 6 dagen geen speed gebruikt en ik kan jullie vertellen als echte verslaafde dat ik het best zwaar heb . Ik ben enorm moe en heb nergens energie voor. Omdat mijn dochter niet op hoogte is van dit hele gebeuren probeer ik wat extra te slapen als ze op school is. Gister heb ik voor mijn doen een zeer grote stap gezet . Ik ben naar mijn huisarts gegaan. Ik ging kapot van de zenuwe in de wachtkamer. De nacht ervoor heb ik amper geslapen. Ik was in ne hoofd aan het oefene wat ik zou gaan zeggen. Hoe zou de dokter gaan reageren .... De dokter reageerde echt geweldig !. Al vroeg hij eerst ff ; speed? Wat is speed? Hij heeft me aangemeld bij een verslavingskliniek in mijn stad . Helaas is de wachttijd min 100 dagen. De huisarts adviseerde mij om 2x daags oxezepam te slikken . Dit om te zorgen dat ik minder onrustig ben door het steeds te denken aan de speed. Ik voel me nu inderdaad minder onrustig . Ook krijg ik totdat ik terecht kan bij de kliniek gesprekken met de praktijkondersteuning. De dokter wil me zo bij zo volgende week weer zien en zei ; ookal hen je toch weer gebruikt dat geeft niet maar wel komen .

Graag deel ik met jullie mijn dagelijkse strijd om af te kicken . Ookal is er mischien wel helemaal niemand op dit forum die erin geintereseerd is ,dit geeft voor mijzelf wel een extra duwtje in de rug om sterk te blijven .
Dat is ook zwaar een depressie voor zowel jezelf als voor de kinderen.
Het is als kind ook bijna niet te begrijpen wat een depressie inhoud.
Je ziet niks aan de buitenkant.

Hele moeilijke en zware situatie, zeker omdat je zoon niet terug kan vallen op zijn vader.
Dus alle zorg en druk ligt bij jou.

Dat is een van de dingen die ik ook als heel zwaar heb ervaren.
Je hebt nergens geen puf voor en wil het liefst gewoon de hele dag slapen.
Maar je Moet door blijven gaan omdat je de zorg hebt voor een kind.
Je wilt niet falen als moeder zijnde, zo voelt het gewoon snel als moeder zijnde.
Ik kon me ook heel schuldig voelen en een slechte moeder als ik ALWEER op de bank lag.
Nu heb ik dat niet meer omdat ik veel gepraat heb met mijn dochter en haar heb geprobeert uit te leggen wat een depressie inhoud.
Ze geeft zelf ook aan dat ik me daar niet schuldig om hoef te voelen.
Voordeel van een puber is dat ze veel op hun kamer zitten en op bed liggen als ze thuis zijn.
Dan kun je zelf ook ff gaan liggen.
Nou heb jij er 3 dus dat is een heel ander verhaal.

Dat breekt ook mijn hart.. 😔
Dat is heel erg heftig meis.
Ik weet niet hoe je band met je ex (vader van kinderen) is?.
Het zou geweldig zijn als je ex de Kids uitleg dat jij hier niks aan kunt doen.
Dat hij je steunt door de Kids te vertellen hoe en wat.
Helaas is de band bij een scheiding nooit geweldig en dit vaak helaas niet mogelijk.

Ik vind het echt hartverscheurend om te horen.
Meis onthoud dit:het zijn kinderen op een leeftijd dat ze in de puberteit zitten. Dat is een periode waarin je jezelf amper begrijpt.
Laat staan dat je begrijpt wat een depressie inhoud.
Jouw kids zijn stapelgek op jou ze begrijpen alleen niet waar je door heen gaat.
Dat ze zulke dingen zeggen is puur uit onwetendheid.
Jouw kinderen hebben jou nodig ookal laten ze dat nu niet merken.
Blijf sterk meis echt je komt hier door heen!!.
Blijf vechten en geef niet op!!
Ik geloof erin dat jij dit kunt!! 😘

Hun hebben dit als vrijwillerger zelf opgezet en krijgen ondersteuning vanuit de gemeente.
Zoals dat ze gebruik kunnen maken van de ruimte waar ze inloopspreekuur houden.
Ik heb in 2017 ong hulp gehad van een instantie die mij 2 coaches toe wezen.
Deze zouden om en om elke week 1.5 uur bij mij thuis komen.
Hun zouden mij helpen met mijn doelen, waaronder meer sociale contacten bv.
Deze 2 coaches kwamen steeds niet opdagen zonder iets van zich te laten horen.
Hier moest ik ook nog eigen bijdrage maandelijks aan betalen.
Ik heb dit stopgezet nadat ze mij 3 weken hebben laten zitten zonder enige vorm van contact.

Heb vorig jaar zelf contact gezocht met het wijkteam.
Ook hier 2 vaste contact personen gekregen.
Ook hier liep het steeds mis op het laatst.
Afspraken die gepland stonden en dan waren ze er niet.
Papieren die ze zouden sturen en x op x vergaten enz enz.
Ik zit ook constant zelf erachter aan.
Ik begrijp ook echt wel dat mensen dingen kunnen vergeten door drukte.
Heb bij zowel mijn coaches als het wijkteam dit div malen door de vingers gezien.

Als je iemand bent die verder niemamd heeft om op terug te vallen.
Iemand vebt die door zijn verleden geen vertrouwen heeft in anderen.
Je toch openstelt naar deze mensen en weer even sprankje hoop hebt dat je nu stapje de goede kant op maakt.
En je x op x teleurgesteld word omdat ze je simpelweg vergeten.
Sorry ik heb voor heel veel dingen begrip. Maar als je er voor kiest om in de hulpverlening te werken weet je dat je met kwetsbare mensen werkt.
Steeds als ik weer wat vertrouwen kreeg en positief er weer in begon te staan liep het weer mis.
Het vertrouwen in zulke hulpverlening en instanties gaat weg althans wel bij mij.

Als je niemand verder hebt, geen vrienden en ook geen fam omop terug te vallen geloof mij dat is heel erg eenzaam.
Je hebt niemand om je heen om mee te praten.
Als je dan hulp word beloofd en weer word je steeds vergeten ondanks je er zelf constant achter aan zit ben je het x zat.
Mijn vertrouwen is onderhand aardig weg.
Ik bleef steeds positief door bij andere instantie dan maar hulp te vragen.
Nogmaals ik heb voor veel dingen begrip.
Maar als je niemand hebt is elke dag wachten 1 te veel.

Mijn dochter is in okt 18 geworden.
We hadden ruim optijd der studiefinanciering aangevraagd en der aanvullende beurs.
Duo heeft standaard het inkomen van mijn ex in het systeem staan en mee berekend.
Dit terwijl vader buiten beeld is en ook financieel niks bijdraagt.
Hierdoor zou mijn dochter dus een heel stuk minder aanvullende beurs krijgen.
Om dit aan te tonen moesten we allemaal bewijzen naar Duo sturen.
We hadden iets op papier laten zetten door het wijkteam, copy contactverbod, copy aangifte, copy vrouwenopvang en mijn dochter moest zelf er wat over op papier zetten.
Mijn dochter heeft netjes en duidelijk uitgelegd hoe het verloop kwa contact gegaan is de afgelopen jaren.
Dat ze geen contact meer heeft met haar vader en hij financieel ook niks bijdraagt.
In januari zou de eerste x studiefinanciering en dus de aanvullende beurs krijgen.
Maar ze hoorde maar niks van Duo over de beslissing.
Tig x heeft ze gechat, want bellen kan alleen tussen 10 en 12 uur (weet niet maar dan zitten scholieren in de les).
Ja het duurde allemaal langer want ze liepen achter.
Nou nu kreeg ze dan EINDELIJK bericht!!!.
Ja er was onvoldoende bewijs en ze moest zorgen dat meer instanties iets erover op papier zetten en haar verklaring moest ook uitgebreider. 😡😡😡😡
Gelijk gebeld met assistente van onze huisarts of hij verklaring kan schrijven en ik dat morge als ik toch afspraak heb kan meenemen.
Mijn psycholoog gevraagd maar die mag dat niet omdat mijn dochter geen cliënt van haar is.
Mijn dochter zei :mam wat moet ik nog uitgebreider verklaren dan ik heb het uitgebreid verklaard?!
Wat verwachten ze nu dat ik er allemaal leugens maar bij verzin ofzo?!.

Voor mijn dochter is het al zwaar om zo'n verklaring over haar vader te moeten opstellen.
Nu moet ze het opnieuw doen en uitgebreider.

Snap best dat ze dit echt goed willen controleren en ik geloof ook echt wel dat er veel mensen hier misbruik van maken.
Maar wtf willen ze nu nog zien???

De man van Duo waar we voor dit alles gesprek hebben gehad vertelde het toch echt anders.
Korte verklaring van mijn dochter, wijkteam was ook prima en papieren van aangifte en vrouwenopvang wat echt wel overtuigend genoeg.

Ja als mijn dochter geld nodig heeft moet ze maar lening bij ze afsluiten krijgt ze dan te horen.
Dan word dat later berekend met waar ze recht op heeft.
Maar als je niet weet waar je recht op hebt ga je toch geen lening afsluiten?!.

Heel erg vervelend dat mijn dochter en ik nu weer bezig moeten zijn met dit nare stuk verleden waar we ons echt niet beterder door gaan voelen.

DUO = kutclub
Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.

Het feit dat je in NL stufi kan krijgen is daarentegen wel fantastisch (als het je lukt dan he :thinking: )
Maar de uitvoerende partij, DUO dus, is niet heel fijn. De bereikbaarheid per telefoon bijvoorbeeld is echt heel droevig.

Er komen nog excursies, lezingen en online lesmateriaal dit schooljaar wat dan ook betaald moet worden.
Mijn dochter betaald dit is de bedoeling van die studiefinanciering.
Ik ben er financieel sinds mijn dochter 18 is geworden ruim €350 op achteruit gegaan.
Ik kan dit dus niet er nog naast betalen.
Het is al heel moeilijk om met een bijstandsuitkering rond te moeten komen.
Zou fijn zijn als bepaalde instaties dan ook eens beetje mee zouden werken.
Dit geeft enorm veel onnodige stress.

Volgende maand ben ik een jaar clean!!.
Ik heb besloten om dan ook mijn topic "dagboek van een verslaafde die afkick van speed" af te ronden.
Deze zal natuurlijk nog gewoon te lezen zijn alleen ik ga er geen nieuwe items in plaatsen.
Het moet overzichtelijk blijven voor die gene die er hun motivatie uit willen halen.
Ook vind ik het wel goed om naar een jaar af te ronden.
Ik blijf gewoon op df en ik zal vast een nieuw topic starten.
Jeetje wat is de tijd snel gegaan zeg, kan het nog steeds bijna niet geloven dat het alweer bijna een jaar geleden is dat ik deze stap gezet heb. 😊

Terug
Bovenaan