Distributie werkzame stoffen paddo's

Hylke

Belezen gebruiker
Hey, ik vroeg me af of iemand toevallig weet hoe het zit met de distributie van werkzame stoffen in paddo's. Is dit (ongeveer) gelijk per kweek, of verschilt het gewoon per paddestoel?
Stel ik zaai de sporen van 1 paddestoel, zal de hoeveelheid werkzame stof in de kweek dan gelijk zijn (mits de voedingsbodem homogeen is)?
Als iemand hier een bron voor heeft maakt deze persoon mij al helemaal gelukkig, het is namelijk voor school. :)

Angramar Temenos

Badass junkie
Eh tja, ik heb soms wel dat ik van een bakje meer "oomph" eruithaal dan met het andere in een soortgelijke set/setting.. Maar het kan ook aan mij liggen.

Elentherelién

Experimenterende gebruiker
De werkzame stof zal niet gelijk zijn, aangezien de ene paddestoel kleiner is dan de ander, kleintjes zogenaamde aborts (+ of zonder h?) bevatten meer werkzame stof dan de grotere (relatief gezien).
Het zal dus nooit exact hetzelfde zijn, maar houd gewoon standaard dosissen aan, dan komt het wel goed.

TrippyShit

Badass junkie
^ Dat

En paddo's blijven een natuurproduct. Het ene portie kan je overdonderen en de ander kan erg tegenvallen bij wijze van spreken. Niet alleen de grote, maar ook per portie verschilt de hoeveelheid werkzame stof.

Bovenaan