doen of niet?

wat zou jij doen in mijn "situatie"?

• alleen gebruiken + anderen proberen overtuigen

Stemmen: 0 0,0%
  • alleen gebruiken + anderen niet proberen overtuigen

• niet gebruiken voordat de anderen overtuigd zijn

• gebruiken als nog iemand anders WIL (zonder dat hij/zij overtuigd is door jou)

• Totaal aantal stemmers
    0

let come

Belezen gebruiker
ik zou jullie gedacht eens willen weten hierover:

mijn vrienden zijn bijna allemaal "tegen" drugs zoals speed, xtc, ghb, coke,...
wiet en alcohol hebben ze geen problemen mee, bij elke fuif ofzo hoort wel een jointje...

maar nu komt het:
ik zou graag eens speed en xtc uitproberen (later mss nog andere dingen ook) maar gaat dit wel plezant zijn voor mij als ik dit als enige doe? (terwijl mijn vrienden gewoon wiet en alcohol op hebben)

Ik vrees een beetje dat ik me dan "bekeken" ga voelen (mijn maten gaan dan mss de hele tijd vragen van "en?" of kijken hoe ik me juist gedraag onder invloed enz, enz..)
Of mss is het totaal niet zo plezant als je als enige onder invloed bent van xtc of speed omdat je dan niet zo een band kan maken met je maten

of denk je hier totaal niet aan als je wat ophebt, of valt xtc en speed vrij goed te "verbergen" (hier bedoel ik mee dat je nog gewoon KAN doen en niet volledig van de kaart bent, het is btw ook belangrijk dat mijn ouders er niets van merken)

wat raden jullie nu aan? (buiten het feit dat drugs slecht is)
beter niet doen (vanwege vrienden en eventueel ouders) of wel doen en genieten?

nog iets: vrienden proberen overtuigen... is dit iets wat kan of niet vanuit moreel standpunt?
je zet namelijk iemand aan tot gebruiken en wie weet wat de gevolgen op lange termijn zijn voor een bepaald persoon (verslaving enzo)

:stoned:

teebo

Bewuste gebruiker
laatste optie
wacht desnoods je halve leven op die persoon, dan heb je nog steeds tijd genoeg voor de drugs

spacekonijn

Badass junkie
wacht tot je iemand vind die het eens met je wilt doen, maar ga ze niet overhalen om te gebruiken.

op een huisparty o.i.d zou ik het iig niet doen, een geschikte party ergens in een tent of discotheek kun je wel doen dan ontmoet je vanzelf wel mensen die ook space zijn :P

Funky Monkey

Badass junkie
Gewoon niet doen of als je iemand vind die ook wil wel doen... bij mij is het net zo en iedereen loopt te bitchen nu enzo :P maargoed je moet het zelf weten natuurlijk. Je kan je er ook gewoon niks van aantrekken, doe ik ook :beer:

let come

Belezen gebruiker
mss kan ik dan best even wachten op mensen die het ook willen doen, vooral met xtc dan, speed zou ik mss toch wel eens kunne proberen (icm wiet en beetje alcohol)

denk je dat het zou lukken om ze totaal niets over de speed te zeggen, ik kan altijd zeggen dat ik scheef ben van de alcohol en wiet :grin:
ik vrees een beetje voor de roddel-machine... je weet hoe dat gaat, je zegt het tegen 1 persoon en voor je het weet is heel vlaanderen (incl ouders!) op de hoogte en is het allemaal overdreven :rolleyes:
hebben jullie daar veel last van gehad toen je begon?

wat betreft het overtuigen van vrienden is mijn gedacht zowat bevestigd nu.. niet doen dus, ik kan alleen zeggen wat ik ervan vond (als ze het willen weten) maar de keuze blijft bij hun..

ps: beetje speed + iets meer wiet + beetje alcohol => goede combi???

poe

Newbie
h ik zou zeker niet alleen, tusen allemaal mensen die niet gebruiken, en daar zelfs misschien wel iets tegen hebben de eerste keer welke drugs dan ook gebruiken. Ik kan je beloven dat een groep cynische mensen om je heen die je contant vragen of je al wat voelt, en zo ja wat dan je avond er niet beter op maken. Onvergetelijk waarschijnlijk wel. maar dan op de manier die je niet wil.
Zeker xtc is een heftige ervaring de eerste keer. het is dan echt veel beter om dat met nog iemand te doen. Je wil er namelijk zeker over praten als het aankomt. en dan niet als een soort proefkonijn je ervaringen moeten raporteren. Daarbij als je het samen doet, kan je je gevoelns een beetje verifieren. hoort dat zo, of ben ik nu zo raar? het is geruststellender als je weet dat die ander sorortgelijke ervaringen heeft.
met speed is het wat makkelijker, maar zou ik het nog niet alleen doen. Daarnaast is het meer dan handig dat er iemand weet dattje, en wat je bebruikt heb, je weet nooit. Hoewel je met speed op de mensen nog wel eens kan verrassen, als je in een avondvullende monoloog je hebben en houden op tafel gooit. (met xtc doe je dat ook, maar dan vertel je erook bij dat je van iedereen houdt)
Kortom lekker niet doen bij die vrienden, wachten tot er een relaxed iemand is waarmee je dat kan doen. Voordat je eraan begint moet je zorgen dat er wat er ook gebeurt, imand is die voor je kan zorgen, dat kan een boel stress en dus slechte ervaringen schelen
als je de randvoorwaarden goed voor elkaar heb, is het heel leuk en een byzondere ervaring.
succes en veel plezier ermee

Freezing

Bewuste gebruiker
alleen is 10x minder chill als wanneer je het met een vriend doet, je bouwt dan ook echt een goede band op met diegene waarmee je het doet en t is gwn veel fijner, lulkicks hebben etc.

Bovenaan