Drugs en vrienden.

langeman

Bewuste gebruiker
Rabbithole zei:
Omdat je zelf nooit iets hebt gehad, wil niet zeggen dat het niet bestaat.

oei..., een overhaaste conclusie. Wie zegt dat ik zelf zoiets nooit gehad heb? of nog steeds heb?
Het is iig een leuk liedje en daarbij zit er wel degelijk een kern van waarheid in.

Elohtibbar

Badass junkie
langeman zei:
Rabbithole zei:

oei..., een overhaaste conclusie. Wie zegt dat ik zelf zoiets nooit gehad heb? of nog steeds heb?
Het is iig een leuk liedje en daarbij zit er wel degelijk een kern van waarheid in.

Nu spreek je jezelf tegen. Je zegt dat echte vriendschap niet bestaat, maar toch heb je het gehad..? Hoe kun je iets hebben (gehad) dat niet bestaat?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
langeman zei:
Rabbithole zei:

En als het zo'n leuk liedje is, waarom quote je de lyrics dan verkeerd?
Beanhead zei:
Spijtig!

Ik heb geen last van neppe gevoelens :P
Als je denkt dat MDMA een goede basis is om vriendschappen te sluiten zit je er toch mijlenver naast.

Beanhead

Badass junkie
Oh dat zeg ik ook helemaal niet, verre van zelfs maar ik hoor wel vaker dat mensen het "fake" vinden terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet vind.

langeman

Bewuste gebruiker
Rabbithole zei:
Nu spreek je jezelf tegen. Je zegt dat echte vriendschap niet bestaat, maar toch heb je het gehad..? Hoe kun je iets hebben (gehad) dat niet bestaat?

Ik zei niet dat het niet bestaat, ik zei dat het een illusie is. Illusies bestaan wel degelijk en vriendschap dus ook; ik heb ze gehad, enkele heb ik nog steeds en hopelijk komt er af en toe nog een bij (al dan niet ter vervaning van een verdwenen vriendschap). Die illusies kunnen heerlijk zijn, totdat je erachter komt dat het een illusie was.
Het is wat negatief, maar zoals ik al zei er zit een kern van waarheid in. Zolang je dat beseft hoeft dat geen probleem te zijn of is het zelf juist wat de vriendschap leuk maakt.

Chris Pontius

Badass junkie
Wat een bullcrap man :P

Illusie:
onjuiste waarneming

en dat ^ zijn de vriendschappen die ik heb, zeker niet.

langeman zei:
Het is wat negatief, maar zoals ik al zei er zit een kern van waarheid in.

Een kern van waarheid zoals sommige films op waarheid gebaseerd zijn zeker : ')?

langeman

Bewuste gebruiker
Exceptional Insight zei:
En als het zo'n leuk liedje is, waarom quote je de lyrics dan verkeerd?

Tja waarom? Ik moest aan het liedje denken. Ik had niet de intentie om precies te quoten. Het ging me meer om de strekking. Maar goed je hebt gelijk het is:
Eén keer trek je de conclusie
Vriendschap is een illusie

langeman

Bewuste gebruiker
Chris Pontius zei:
en dat ^ zijn de vriendschappen die ik heb zeker niet.

Dat is niet te hopen nee en als dat wel gebeurd/insluipt (waarvan ik denk dat dat ook bij jou kan gebeuren) is het mss zo dat je dat met elkaar weet recht te zetten. In dat geval hulde. Dat is dan wat voor mij dan onder de noemer vriendschap mag vallen.

Nogmaals het ging om de strekking he. Niet om de precieze betekenis van het woord.

electergie

Belezen gebruiker
BT2303 zei:
Hey allemaal. Dit is misschien een heel stom topic, maar daar gaat het nu niet om. :P
Ik heb tot nu toe nog geen harddrugs gebruikt. Dit komt niet omdat ik het niet tegenkom of omdat ik anti-harddrugs ben. Het punt is dat ik geen toffe vriendengroep heb die niet overal open voor staan. Ik blow wel eens met ze, ik heb salvia/paddo's met ze gedaan , we hebben samen spacecake gegeten, maar daar houdt het mee op. Mijn vrienden staan gewoon niet zo erg open voor experimenteren zoals ik ervoor open sta.
Er is een persoon die daar voor open staat, maar als ik drugs met hem gebruik, of met hem ga drinken, ga ik me altijd aan hem ergeren.
Ik zou gewoon het liefst met een van mijn vrienden willen trippen/gaan of wat dan ook, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat kan brengen. Ik ben ook bang dat ik uit de groep wordt gegooid als ik bijvoorbeeld op een festival wat zou kopen.
Zijn jullie ook in je eentje begonnen of werden jullie meer door de groep meegenomen?
Of typ ik nou een verhaaltje wat nergens op slaat?

zó, je hebt geblowd met ze en truffels gegeten; ga nu voetballen ofzo of een potje kaarten en tv kijken...

Elohtibbar

Badass junkie
langeman zei:
Rabbithole zei:

Ik zei niet dat het niet bestaat, ik zei dat het een illusie is. Illusies bestaan wel degelijk en vriendschap dus ook; ik heb ze gehad, enkele heb ik nog steeds en hopelijk komt er af en toe nog een bij (al dan niet ter vervaning van een verdwenen vriendschap). Die illusies kunnen heerlijk zijn, totdat je erachter komt dat het een illusie was.
Het is wat negatief, maar zoals ik al zei er zit een kern van waarheid in. Zolang je dat beseft hoeft dat geen probleem te zijn of is het zelf juist wat de vriendschap leuk maakt.

Wat ben jij ontzettend goed in drogredeneren zeg! Deze argumentatie slaat helemaal nergens op, dat zie je zelf hopelijk ook wel als je het overleest. :) Als al jouw vriendschappen illusies zijn heb je blijkbaar nog nooit echte vriendschap gekend. I feel sorry for you.

gtedbro

Bewuste gebruiker
electergie zei:
BT2303 zei:
Hey allemaal. Dit is misschien een heel stom topic, maar daar gaat het nu niet om. :P
Ik heb tot nu toe nog geen harddrugs gebruikt. Dit komt niet omdat ik het niet tegenkom of omdat ik anti-harddrugs ben. Het punt is dat ik geen toffe vriendengroep heb die niet overal open voor staan. Ik blow wel eens met ze, ik heb salvia/paddo's met ze gedaan , we hebben samen spacecake gegeten, maar daar houdt het mee op. Mijn vrienden staan gewoon niet zo erg open voor experimenteren zoals ik ervoor open sta.
Er is een persoon die daar voor open staat, maar als ik drugs met hem gebruik, of met hem ga drinken, ga ik me altijd aan hem ergeren.
Ik zou gewoon het liefst met een van mijn vrienden willen trippen/gaan of wat dan ook, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat kan brengen. Ik ben ook bang dat ik uit de groep wordt gegooid als ik bijvoorbeeld op een festival wat zou kopen.
Zijn jullie ook in je eentje begonnen of werden jullie meer door de groep meegenomen?

zó, je hebt geblowd met ze en truffels gegeten; ga nu voetballen ofzo of een potje kaarten en tv kijken...
Jij denkt dat ik, behalve drugs gebruiken, niks doe met mijn vrienden? :confused:

Berbatov

Bewuste gebruiker
Rabbithole zei:
langeman zei:
Rabbithole zei:

Wat ben jij ontzettend goed in drogredeneren zeg! Deze argumentatie slaat helemaal nergens op, dat zie je zelf hopelijk ook wel als je het overleest. :) Als al jouw vriendschappen illusies zijn heb je blijkbaar nog nooit echte vriendschap gekend. I feel sorry for you.

Dit wou ik ook typen. Netjes verwoord.

langeman

Bewuste gebruiker
Berbatov zei:
Rabbithole zei:

Dit wou ik ook typen. Netjes verwoord.

Hmmm, dan ben ik dus niet duidelijk. Als ik het zelf teruglees begrijp ik wel wat ik bedoel, maar w.s. trek ik weer eens een beeldspraak te ver door en/of heb ik het meer over een nuance dan het lijkt, waardoor het moeilijk te begrijpen is. Excuus daarvoor, maarja iedere gek zijn gebrek :rolleyes:

langeman zei:
Nogmaals het ging om de strekking he. Niet om de precieze betekenis van het woord.

Mijn ervaring is dat dingen anders kunnen zijn dan ze lijken; ook vriendschappen. Soms ten positieve en soms ten negatieve. Ik ken beide en heb ervan geleerd verder te kijken dan hoe de dingen lijken. Sommige dingen kunnen wel degelijk een illusie zijn, soms sluipt dat er perongeluk in en soms heb je je danig in iemand vergist.

langeman zei:
Dat is niet te hopen nee en als dat wel gebeurd/insluipt (waarvan ik denk dat dat ook bij jou kan gebeuren) is het mss zo dat je dat met elkaar weet recht te zetten. In dat geval hulde. Dat is dan wat voor mij dan onder de noemer vriendschap mag vallen.

Ik heb een iemand waar dit echt op van toepassing is en mijn vrouw ook. Gaan al een tijd mee en hebben goede en slechte tijden gekend en overleeft. Die hebben zich wel als vriend bewezen, maar ook daarbij komen er weleens onjuiste waarnemingen/intrepertaties voor. Anderen hebben wel dat potentieel, maar daarbij zal de tijd leren of dat zo blijft. Tot die tijd is het goed zoals het is en beschouw en behandel ik ze als vriend(in).

Rabbithole zei:
Als al jouw vriendschappen illusies zijn heb je blijkbaar nog nooit echte vriendschap gekend. I feel sorry for you.

Dat hoeft dus niet. Beter vraag je door als je het niet begrijpt of check je of je het goed begrepen hebt. Ik hoop dat het nu wat duidelijker is iig.

Tripper

Wijs gebruiker
langeman zei:
Ik voel een grammarnazi-post aankomen, maar ik ben vooral benieuwd naar je redenering...

Laat je niet gek maken hoor, Langeman! Jij hebt al aardig wat meegemaakt in het leven, want je bent al 30. De meeste hier hebben nog vriendjes van de basisschool.

electergie

Belezen gebruiker
BT2303 zei:
electergie zei:
BT2303 zei:

over wat gaat deze topic dan ? als je je rood gedeelte herleest ?!
je hebt al geblowt en getruffelt met ze, heb je al geknuffeld met ze??
wat wil je nog meer ? samen hero spuiten of je neus vol poeder steken

Jij denkt dat ik, behalve drugs gebruiken, niks doe met mijn vrienden? :confused:

langeman

Bewuste gebruiker
En toen bleef het stil in dit topic.
Het konijn zit in zijn holletje, Berba doet niet meer tof en de grammar nazis reageren niet op teveel in combi overanalyseren.
Jammer...

BT2303 zei:
Ik heb tot nu toe nog geen harddrugs gebruikt. Dit komt niet omdat ik het niet tegenkom of omdat ik anti-harddrugs ben. Het punt is dat ik geen toffe vriendengroep heb die niet overal open voor staan. Ik blow wel eens met ze, ik heb salvia/paddo's met ze gedaan, we hebben samen spacecake gegeten, maar daar houdt het mee op. Mijn vrienden staan gewoon niet zo erg open voor experimenteren zoals ik ervoor open sta.

als ik jou was zou ik heb niet alleen doen, met harddrugs weet je maar nooit wat er gebeurt. En je moet drugs niet met mensen doen waaraan je je ergert, want dan kan de drug verkeerd vallen.

Drientje

DF-koning
KoxBox zei:
Oom Klaas zei:
Salvia vind ik behoorlijk hard, harder dan coke.
Jongeeuuuhh! Een drugs die legaal is kan toch niet hard zijn?? Jeweetzelluuuuf!
Hahaha, zaterdag hadden we een strikvraag in de quiz. Zo'n meerkeuze met als antwoord b dat cannabis geen schadelijk middel is omdat het natuurlijk is. En dan als antwoord d: Alle bovenstaande antwoorden zijn juist...

Weet je hoeveel mensen antwoord d aankruisen?

Echt belachelijk veel

Junk Deluxe

Belezen gebruiker
echt kut voor je dat je zoiets niet 'durft' voor te stellen :( misschien moet je je eens afvragen of het wel echte vrienden zijn? de conclusie kan pijnlijk zijn maar er zijn nog miljoenen mensen om bevriend mee te geraken :)

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Junk Deluxe zei:
echt kut voor je dat je zoiets niet 'durft' voor te stellen :( misschien moet je je eens afvragen of het wel echte vrienden zijn? de conclusie kan pijnlijk zijn maar er zijn nog miljoenen mensen om bevriend mee te geraken :)
Het hoeft niet eens pijnlijk te zijn wanneer je je realiseert dat je beter af bent zonder mensen die het niet waard zijn de titel vriend te dragen. Dan is het juist één van de fijnere dingen van het leven. Bevrijding.

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker
je hebt gelijk.Zeker je laatste schrijven.Drugs en vrienden bestaan niet.Mensen willen altijd iets van je.Zeker als het om drugs gaat.Drugs en vrienden,of vrienden en drugs,dat is pas een illusie.Ik zal het nog een keer vragen over ongeveer 15-jaar.En zal ik zeker respect hebben voor diegene,die dat anders ervaren heeft.NOTE-dit gaat niet over mijn eigen leven.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
ik doe mijn best zei:
Mensen willen altijd iets van je.
Dat dacht ik ook altijd. Maar dat is alleen gebaseerd op nare ervaringen. Ik heb het geluk gehad dat het tegendeel bewezen werd.

ik doe mijn best zei:
Zeker als het om drugs gaat.Drugs en vrienden,of vrienden en drugs,dat is pas een illusie.Ik zal het nog een keer vragen over ongeveer 15-jaar.En zal ik zeker respect hebben voor diegene,die dat anders ervaren heeft.NOTE-dit gaat niet over mijn eigen leven.
That would be the day. Dat jij je respect moet gaan tonen tegenover mij. Dat gaat pijn doen. Hoewel ik je pijn dan wel deel omdat ik dan nog 15 jaar op DF moet zitten en gedeelde smart is halve smart, right?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
ik doe mijn best zei:
hee vriend E.i,..ik mis hier tussen iets van lange,..want daar reageerde ik op.Waar is dat gebleven.
Geen idee. Ik ben principieel tegen censuur. Alles dat ik ongepast vind, vind je terug in de afvalbak. Losse posts verwijder ik sowieso niet.

Bovenaan