Duur lengte van werking Diazepam

Kmind

Belezen gebruiker
Ik zit met een vraagske, ik heb toevallig een valium-tabletje (Roche, 10mg) kunnen bemachtigen vandaag.
En ik wel eerst even de duur van de werkingen weten, want nie dat ik die zo meteen neem en morgenvroeg niet meer mijn bed uit geraak als ik naar de les moet.

Alvast merci voor het antwoord! :wink:

hodgepodge

Bewuste gebruiker
Acon zei:
Ik zit met een vraagske, ik heb toevallig een valium-tabletje (Roche, 10mg) kunnen bemachtigen vandaag.
En ik wel eerst even de duur van de werkingen weten, want nie dat ik die zo meteen neem en morgenvroeg niet meer mijn bed uit geraak als ik naar de les moet.

Alvast merci voor het antwoord! :wink:
Veel korter dan dat. Het brengt je in slaap en daarna kun je gewoon wakker gemaakt worden of zelf worden. Het is niet zo dat je in coma raakt. Maar wat heb je eraan om direct van dat ding te gaan slapen. Beter neem je hem een keer overdag.

speeseend

Wijs gebruiker
Tja, dat risico loop je. Afhankelijk hoe het bij jou valt.

Hou rekening op een inslag-tijd van min. anderhalf uur. Daarna kan het wel vier-en-twintig uren flink doorwerken. Daarna zwakt het behoorlijk af. HEt heeft een halfwaarde-tijd tot wel 100 uur.

Ik zou die tien mg. lekker bewaren voor een speciale gelegenheid.

Gr.,

Eend

hodgepodge

Bewuste gebruiker
speeseend zei:
Tja, dat risico loop je. Afhankelijk hoe het bij jou valt.

Hou rekening op een inslag-tijd van min. anderhalf uur. Daarna kan het wel vier-en-twintig uren flink doorwerken. Daarna zwakt het behoorlijk af. HEt heeft een halfwaarde-tijd tot wel 100 uur.

Ik zou die tien mg. lekker bewaren voor een speciale gelegenheid.

Gr.,

Eend
Na 10 uur wordt je echt wel wakker van 10mg diazeopam hoor. Het zal dan nog niet helemaal uitgewerkt zijn, maar zo sterk is dat spul echt niet. Het is ook geen pure slaappil.

speeseend

Wijs gebruiker
Dat tik ik toch ook niet, dat het een pure slaappil is of dat je niet wakker zou worden :)

Ik denk dat het niet verstandig is om je eerste tablet van tien mg. te nemen, de avond voor een nieuwe schoolweek. Op die manier zal je niet optimaal genieten van de pil en je loopt het risico om je te verslapen óf versuft in het schoolbankje te zitten.

hodgepodge

Bewuste gebruiker
speeseend zei:
Dat tik ik toch ook niet, dat het een pure slaappil is of dat je niet wakker zou worden :)

Ik denk dat het niet verstandig is om je eerste tablet van tien mg. te nemen, de avond voor een nieuwe schoolweek. Op die manier zal je niet optimaal genieten van de pil en je loopt het risico om je te verslapen óf versuft in het schoolbankje te zitten.
Oh, oke dan. Dat bedoelde ik ook wel.
Ik zou zoiets sowieso niet zomaar innemen om te slapen. Alleen als je echt niet kunt slapen.

Kmind

Belezen gebruiker
Hmm bedankt voor de antwoorden :)
Ik zal het vanavond niet meer nemen, eens testen in de vakantie of in een weekend.

Flameon

Badass junkie
Vrijdag of zaterdagavond is denk ik inderdaad een beter plan. Zeker als je nog geen ervaring hebt met 10 mg diazepam kan het voor jou anders / langer uitpakken dan een ervaren diazepam gebruiker.
Wakker was je vast wel geworden (misschien met een beetje hulp), maar fit had je wellicht niet in de schoolbank gezeten. En je weet, de eerste indruk op school is bepalend voor de rest van het jaar :P

greenpower

Bewuste gebruiker
Wat is precies de werking van Diazepam, wat voel je ervan? Word je rustig ervan? Ik neem aan van wel maar wat zijn precies de (bij)werkingen?

speeseend

Wijs gebruiker
Erg spierverslappend, bij mij. Je slaapt als een roos en bent de volgende dag behoorlijk brak.

Persoonlijk vind ik het middel niet bepaald voor ''recreatief'' gebruik. Als je enige tijd niet hebt geslapen of minimaal een nachtrust van acht uren wilt maken, zou ik voor dit middel kiezen. Voor recreatief gebruik zou ik eerder voor een kort-werkende Benzo gaan.

Flameon

Badass junkie
greenpower zei:
Wat is precies de werking van Diazepam, wat voel je ervan? Word je rustig ervan? Ik neem aan van wel maar wat zijn precies de (bij)werkingen?

Werking: Spierverslapping / rustgevend
Voel je ervan: Relax, rustig, door de knieen zakkend :wink: gevoel
Rustig: Yep
Bijwerkingen: Duf, suf, spierverslappend

Aloysius

Experimenterende gebruiker
Als ik jou was zou ik die 10 mg niet zomaar naar binnen werken. Ik heb ooit 'voor de lol' wat kristal van een vriend ge-eyeballed, kwam tussen de 5 en 20 mg uit (sorry betere schatting heb ik niet). Doel was relaxed een filmpje te kijken. Ik ben behoorlijk gevoelig voor zo'n beetje alles, your mileage may vary, maar ik vond er niets aan. In het begin wel, ongelofelijk lekker op bed gelegen, het was alsof ik op een pluche wolk lag. Spierverslappend is het zeker...

De volgende dag kon ik me later niet meer herinneren. Ik ben naar college gegaan, blijkbaar, heb mensen gesproken... De tweede dag daarna voelde ik me ongelofelijk gaar en futloos, als een avond goed zuipen maar dan zonder het overgeven en de koppijn.

Niet optimaal dus om recreatief te doen, bewaren voor psychedelische noodgevallen, zeg ik.

Drink gewoon lekker een biertje!

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
In tegenstelling tot anderen hier vind ik diazepam heerlijk om recreatief te gebruiken. Ik kies er zo af en toe eens voor om op een vrijdag of zaterdagavond als ik weg ga 10 mg diazepam te nemen. (niet te veel drinken dan natuurlijk :) )

greenpower

Bewuste gebruiker
Aloysius zei:
Als ik jou was zou ik die 10 mg niet zomaar naar binnen werken. Ik heb ooit 'voor de lol' wat kristal van een vriend ge-eyeballed, kwam tussen de 5 en 20 mg uit (sorry betere schatting heb ik niet). Doel was relaxed een filmpje te kijken. Ik ben behoorlijk gevoelig voor zo'n beetje alles, your mileage may vary, maar ik vond er niets aan. In het begin wel, ongelofelijk lekker op bed gelegen, het was alsof ik op een pluche wolk lag. Spierverslappend is het zeker...

De volgende dag kon ik me later niet meer herinneren. Ik ben naar college gegaan, blijkbaar, heb mensen gesproken... De tweede dag daarna voelde ik me ongelofelijk gaar en futloos, als een avond goed zuipen maar dan zonder het overgeven en de koppijn.

Niet optimaal dus om recreatief te doen, bewaren voor psychedelische noodgevallen, zeg ik.

Drink gewoon lekker een biertje!

Helpt diazepam dan om bad trips te stoppen? Of bedoel je iets anders?

Aloysius

Experimenterende gebruiker
greenpower zei:
Helpt diazepam dan om bad trips te stoppen? Of bedoel je iets anders?

Dat heb ik nooit zelf getest, maar als iemand echt serieus bad gaat kan je wel de angst eraf halen met benzo's. Toen LSD nog therapeutisch gebruikt mocht worden, om bijvoorbeeld oorlogstrauma's te helen, hield men altijd tranquillizers bij de hand voor noodgevallen.

greenpower

Bewuste gebruiker
Oke, even ot :wink:

Ik heb gister diazepam genomen, en ik heb er niks van gemerkt, geen spierverslapping, heb niet beter geslapen, niks. Ik denk dat dat te maken heeft, of beter gezegt weet zeker dat het te maken heeft dat het maar een kleine hoeveelheid was, waren namelijk pilletjes van 5mg...

speeseend

Wijs gebruiker
Of je hebt een afwijking?! Wanneer je verder niets gebruikt, moet je volgens mijn eigen ervaring zelfs twee mg. voelen. Maar ja, ieder mens is weer anders hé :wink:

Is het wel echt Diazepam?

greenpower

Bewuste gebruiker
Ja het zit in de originele verpakking van de apotheek.... en heb die dag verder niks gebruikt. Maarja boeit ook niet echt veel :P

Flameon

Badass junkie
Je zou in principe van 5 mg iets moeten kunnen voelen, als je niks anders erbij hebt gebruikt of geen ervaren valium slikker bent. Beide is niet het gevoel dus het zou eigenlijk moeten helpen.
Maar soms komt het voor dat mensen om de een of andere (onverklaarbare) rede imuum zijn voor bepaalde medicatie, en dan moet het dus omhoogd worden.

Bovenaan