Een joint roken en dan autorijden?

Northawke

Wijs gebruiker
Het hangt van de situatie en de persoon af. En de hoeveelheid wiet. Een vriend van mij rijdt met 1 joint op beter dan hij nuchter rijdt omdat hij niet zo opgefockt met het verkeer meedoet, maar zodra er meer in gaat wordt hij slordig. Ikzelf zal alleen stoned op de fiets stappen, want ik vind het niet relaxed om stoned te rijden.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Wacky zei:
Ik rijd misschien veiliger als ik geblowed heb. Als ik nuchter ben rijd ik meestal met de instelling 49 te hard om mijn rijbewijs niet kwijt te kunnen raken, als ik stoned ben rijd ik rustig met de rest mee.

Natuurlijk is zowel stoned zijn als 49 te hard rijden heel slecht en geef ik absoluut niet het goede voorbeeld :)

LOL ....

Als ik nuchter ben, dat was voordat ik mijn rijbewijs haalde dan ben ik Senna, als ik drank op heb dan ben ik Scumacher.
Het beste ivoor mij is om lekker high te rijden dan rijd ik rustig en laat ik de andere weggebruikers toe op de weg.

:hearteyes:

Lycergic

Belezen gebruiker
Ik heb altijd het idee dat ik 100 per uur rij op mijn brommertje als ik genoeg gesmoort heb . En bochten neem ik dan ook gewoon perfect :tongueout: Ik zou enkel niet snel (genoeg) kunnen reageren moest er iets heel onvoorzien gebeuren denk ik , een auto die van de oprit afvliegt zonder dat ik dat zag fzo ..

Hype

Bewuste gebruiker
Lycergic zei:
Ik heb altijd het idee dat ik 100 per uur rij op mijn brommertje als ik genoeg gesmoort heb . En bochten neem ik dan ook gewoon perfect :tongueout: Ik zou enkel niet snel (genoeg) kunnen reageren moest er iets heel onvoorzien gebeuren denk ik , een auto die van de oprit afvliegt zonder dat ik dat zag fzo ..
then again een automobilist die dat doet zit altijd fout en de vraag zou zijn of je het nuchter misschien beter eraf zou brengen :)

Spor

Wijs gebruiker
Ik las laatst ergens een artikel over blowen en autorijden, maar kan het niet meer vinden jammer genoeg :(

Daar stond in ieder geval in dat het allemaal meer mee viel als verwacht was omdat in tegenstelling tot veel dronken mensen, stonede mensen zich heel bewust waren van hun zogenoemde "beperking" en dat compenseerde door soms wat rustiger te rijden, extra goed opletten etc... Pin me er niet op vast, maar heb daar laatst zeker iets over gelezen. Als ik het nog vind zal ik het posten

azgaza

Badass junkie
eyebeekaii zei:
Ik las laatst ergens een artikel over blowen en autorijden, maar kan het niet meer vinden jammer genoeg :(

Daar stond in ieder geval in dat het allemaal meer mee viel als verwacht was omdat in tegenstelling tot veel dronken mensen, stonede mensen zich heel bewust waren van hun zogenoemde "beperking" en dat compenseerde door soms wat rustiger te rijden, extra goed opletten etc... Pin me er niet op vast, maar heb daar laatst zeker iets over gelezen. Als ik het nog vind zal ik het posten

Ja het viel ook meer mee, ik had iets gelezen over stoned 1.5 keer zo veel kans op een ongeluk en aangeschoten of nog net niet aangeschoten al weer 8.5 keer zo veel kans.

BacingsPen

Badass junkie
NB zei:
Een bestuurder rookt een joint en gaat daarna binnen een aantal uren autorijden.
Hij raakt van de weg en raakt een boom, 2 jonge inzittenden komen hierbij om het leven.

Nu is het drugsgebruik aangetoond door justitie en de bestuurder moet voorkomen.
Heeft ook een probleem met z'n geweten.

Waarom is hierover zo weinig bekend?
Het is toch levensgevaarlijk?

Om hier even op terug te komen, de bestuurder van dit ongeluk overleefde het niet waar?

Als dit hetzelfde ongeluk is als waar ik aan denk, de persoon in kwestie reed te hard, had geen rij ervaring, en het was glad op de weg.

hallotje

Bewuste gebruiker
Ik rij bijna dagelijks wel stoned... Ik denk dat je er gewoon even aan gewend moet raken. Voor me rijlessen blowde ik ook dus dan kon ik er een beetje veilig mee omgaan.

Nuchter ga ik vaak andere dingen doen tijdens het rijden... bellen, radio, jointje draaien. Maar als ik stoned ben word ik voorzichtig en rij ik lekker rustig.

Met paddo's op is te raar voor woorden en raad ik niemand aan... Ik had geen idee hoe ik ooit naar huis ben gereden met dat spul op. Drank is te link omdat er hier vaak geblazen moet worden.

flipkonijn

Bewuste gebruiker
scooter rijden zuigt, vindt ik

rij liever met zo'n oldskool camino ding :beer:
aan 50 naar huis al goed knetter of zat
vooruit leunen, en de bochten perfect snijden aan een hogere snelheid dan gewoonlijk
en het gevoel hebben dat ik megasnel ga

i love it :smoke:

buzzrider

Wijs gebruiker
Sweet_Shadow zei:
Ja zo breng je niet alleen jezelf in gevaar maar ook anderen. Ik vind het niet verantwoordelijk. Tenzij je 100% zeker bent dat je je goed op het verkeer kunt concentreren.
100 % zeker ben je nooit....

joni43

Belezen gebruiker
toen ik zondag achter men wiet ging hadden we eerst al 4joints bij mij thuis gerookt, dan zijn we vertrokke met de auto.daar aangekome rollen we nog een joint en ook trug doet de chauffeur mee.in de auto zelf rollen we nog 1 en ook dan doet iedereen mee.en de rit is prima verlope en suupr goede chauffeur.in dit geval had wiet geen invloed op het rijgedrag

Snuifdoos

Belezen gebruiker
Ik rijd af en toe stoned, meestal ben ik dan rustiger en houd me netjes aan de regels. Maar op een drukke weg is't niet plezant.

Dronken rijden is veel gevaarlijker

jcutter

Badass junkie
Snuifdoos zei:
Ik rijd af en toe stoned, meestal ben ik dan rustiger en houd me netjes aan de regels. Maar op een drukke weg is't niet plezant.

Dronken rijden is veel gevaarlijker

Vandaar dat jij pep/coke in jezelf opslaat.. :rolleyes:

Wirwar

Belezen gebruiker
Als ik s'avonds in de auto rijd ben ik (bijna) altijd stoned.
En dat al 2 jaar lang, nog nooit een ongeluk gehad of ergens tegenaan gereden.
Overdag is het veel drukker op de weg en merk ik ook wel dat het iets lastiger is om alles te overzien als ik stoned ben.
Je heb natuurlijk stoned en knetterstoned :mrgreen: Als ik knetterstoned ben wacht ik meestal wel even met auto rijden.

Osi`

Bewuste gebruiker
Mijn broer doet het, rijden meestal wel is stoned naar de shop ^^ beke opwarme, tlijkt mij toch niet zo gevaarlijk zé ^^ tis gewoon veel chiller om zo te rijden. Moet ook niet overdrijven anders. Wiet schat u beter in op de gevaren tenminste.

Willemijn

Bewuste gebruiker
Osi` zei:
Mijn broer doet het, tlijkt mij toch niet zo gevaarlijk zé ^^ tis gewoon veel chiller om zo te rijden. Moet ook niet overdrijven anders. Wiet schat u beter in op de gevaren tenminste.

Tot je broer es in de krant staat :rolleyes:

Suntablet

Bewuste gebruiker
Ik heb het ook wel enkele keren gedaan maar meestal is er wel een uur of 3 tussen het blowen en autorijden en is het 's nachts (als er bijna geen auto's op de weg zijn)

Ik merk dan ook dat ik veel voorzichtiger rij, omdat ik besef dat mijn reacties trager zijn. Ik vergelijk het een beetje met rijden als je moe bent.

Osi`

Bewuste gebruiker
Willemijn zei:
Osi` zei:
Mijn broer doet het, tlijkt mij toch niet zo gevaarlijk zé ^^ tis gewoon veel chiller om zo te rijden. Moet ook niet overdrijven anders. Wiet schat u beter in op de gevaren tenminste.

ja, moest hij een beginner zijn :rolleyes: maar als hij het al van z'n 15de doet .. sorry zeg, dan doet een peuk ook niet meer zoveel .. het verhoogd hoogtens uw concentratie .. :) leer is relativeren. Denk je nu echt dat die een peuk van 1 gram ofzo achter het stuur rookt? en dan erna nog een dikke blunt gevolgd met hip hop muziek, het stereotype dat jij wrss voor hebt ..
Neen, 1 normale peuk hoogtens en die deelt hij nog met mij. :) En er scheelt niets met zijn rijvaardigheden. Heb jij het al eens gedaan? Heb jij ooit naast een blower gezeten die een beetje ervaring daarin had? Neen zekr? :)

Willemijn

Bewuste gebruiker
Osi` zei:
Willemijn zei:
Osi` zei:

ja, moest hij een beginner zijn :rolleyes: maar als hij het al van z'n 15de doet .. sorry zeg, dan doet een peuk ook niet meer zoveel .. het verhoogd hoogtens uw concentratie .. :) leer is relativeren. Denk je nu echt dat die een peuk van 1 gram ofzo achter het stuur rookt? en dan erna nog een dikke blunt gevolgd met hip hop muziek, het stereotype dat jij wrss voor hebt ..
Neen, 1 normale peuk hoogtens en die deelt hij nog met mij. :) En er scheelt niets met zijn rijvaardigheden. Heb jij het al eens gedaan? Heb jij ooit naast een blower gezeten die een beetje ervaring daarin had? Neen zekr? :)

neen ik lees erover in de krant :) en ik zie het op het journaal
over die zogezegde "ervaren" mensen die denken dat zij het wel aankunnen. :wink:
alsof je onder invloed altijd alert blijft voor alles
dikke zever noem ik dat

kotssmurf

Belezen gebruiker
Nou ik moet zeggen dat als je het gewoon bent van veel te smoken dat het niet zo heel gevaarlijk is want de seconde dat je motor gestart is ben je geconcentreerd. Het is wel zo dat ik soms een paar seconden niet aan het opletten ben maar dit heb ik dan direct door met als gevolg dat ik dan 2 minuten op alles dubbel let :grin: als je veel smoked is er vind ik niets aan....
Als je natuurlijk maar eentje in de week naar binnen werkt moet je niet direct daarna gaan rijden :) lijkt me vrij logisch

Moon

Bewuste gebruiker
Ik blow en rij auto, geen problemen mee. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Annæ

Belezen gebruiker
Als je weet hoe iemand nuchter rijdt, en je weet hoe iemand is als ie stoned is en je vertrouwt die situaties allebei zou ik het wel aandurven om bij in de auto te stappen..

Purple haze

Bewuste gebruiker
Ik heb wel eens bij iemand in de auto gezeten waarbij de bestuurder stoned was. Ik heb er niks van gezegd maar achteraf vond ik het niet verantwoord. :(

ThaReaper

Bewuste gebruiker
Ikzelf rijd regelmatig onder invloed van een jointje.

Het grote voordeel is wel dat ik nooit harder als 80 rijd.. das gewoon te eng.

Maar het is wel zo dat mensen zelf moeten oordelen of ze t doen/kunnen, als je snel afgeleid bent zeker niet doen dan krijg je dus doden/gewonden.

Bovenaan