Elohtibbar
Badass junkie
Sinds een half jaar gebruik ik geregeld (1-2 keer per maand) speed. In het begin was ik heel erg voorzichtig met doseren en stopte ik heel vroeg met snuiven, zodat ik de avond daarop vroeg naar bed kon en gewoon kon slapen. Na een paar keer ben ik wat meer gaan snuiven, alsnog zeker geen belachelijke hoeveelheden, en ik zorg nog altijd dat ik 's ochtends vroeg stop zodat ik dezelfde avond nog kan slapen. De laatste vijf keer heb ik echter last van buitengewone slapeloosheid, terwijl alle mensen waarmee ik gebruik na dezelfde hoeveelheid (vaak zelfs nog meer) makkelijk kunnen slapen. Voorbeeld: afgelopen zaterdag heb ik om 19.30 uur mijn eerste lijnen genomen, en tussen 19.30 uur en 5.45 uur heb ik nog 5 keer bijgenomen (eens per twee uur dus). Daarna ben ik gestopt, en ben ik om 23.00 uur naar bed gegaan. Ik heb wederom uren wakker gelegen, en heb uiteindelijk wat GHB genomen om te kunnen slapen. Het nadeel is daar echter van dat ik weer wakker word als de GHB uitgewerkt raakt; na 2,5 uur kon ik weer GHB bijnemen. Ik ken niemand die slapeloosheid bij speed in deze mate heeft, en begin me af te vragen of het ook (gedeeltelijk) tussen mijn oren zit: dat het juist niet lukt omdat ik denk "ga nou slapen, ik móét slapen". Toch ben ik niet geheel tevreden met deze verklaring, aangezien ik gisteravond ook dacht dat ik zou kunnen slapen, en ik in het begin heel ontspannen en niet geforceerd probeerde te gaan slapen. Nu is mijn vraag dus of sommige mensen extra gevoelig voor deze slapeloosheid zijn (naar mijn weten ben ik niet gevoeliger voor de 'gewone' effecten van speed dan andere mensen, en ook ben ik niet extra gevoelig voor andere drugs), of is het een meer aannemelijke verklaring dat dit tussen mijn oren zit? En valt hier iets tegen te doen, naast nóg minder snuiven en eerder stoppen (dat heb ik al geprobeerd..)?