Favoriete roltabak bij de joint?

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker
Variant op het forum ' jouw favoriete sigarrettenmerk".

Wat is jouw lievelingstabak bij een joint?

To me: Belgam 42.
Als dat er niet is: belgam 20 of 21

KoxBox

Badass junkie
NorthernLightBE zei:
KoxBox zei:
Geen, liever sigaretten tabak.

En waarom dan wel? Ik vind roltabak makkelijker rollen. Aangezien ik niet rook, zie ik dan ook geen reden om sigarretten te kopen ipv roltabak.
Ik heb wel een pak roltabak liggen voor mijn joints, omdat ik nu alleen in het weekend blow en verder bijna geen sigaretten meer rook.

Maar ik vind het lekkerder met sigaretten tabak, en ik vind het juist makkelijker om daar mee te rollen. Waarschijnlijk is dat ook een gewoonte van vroeger toen ik nog elke dag wiet en sigaretten rookte.

Beanhead

Badass junkie
Belgam 20 :rock:

Of een lucky strike/marlboro als 't saffen zijn.

Edit: gele drum was zo slecht nog niet also

kaasbaas

Badass junkie

Omnomnom!

Drum vind ik ook lekker bij een jointje.

Escoban

Bewuste gebruiker
Drum geel, of die lichtblauwe drum (Drum Blauw volgens mij). American Spirit mag er ook wel wezen.

ik blow het liefst met sigarettentabak omdat er dan minder lucht in de joint zit vergeleken met roltabac, hoe stevig je het ook draait, volgens mij is dit altijd zo...

roltabac geeft volgens mij dan tog wel wat meer smaak, maar door de lucht kun je minder lang genieten van de joint.. zo dan kies ik tog voor sigarettentabac..
maar ik zou zeker niet nee zeggen als ik een joint moet rollen met roltabac!

-peace- :stoned:

Wietje

Belezen gebruiker
Hightimesz zei:
ik blow het liefst met sigarettentabak omdat er dan minder lucht in de joint zit vergeleken met roltabac, hoe stevig je het ook draait, volgens mij is dit altijd zo...

roltabac geeft volgens mij dan tog wel wat meer smaak, maar door de lucht kun je minder lang genieten van de joint.. zo dan kies ik tog voor sigarettentabac..
maar ik zou zeker niet nee zeggen als ik een joint moet rollen met roltabac!

-peace- :stoned:

Ik vind net dat sigarette tabak veel luchtiger rookt dan roltabak :tongueout:

Voor de rest altijd Belgam 21.. (en een +1 voor hun nieuwe verpakking :tongueout:!)

En voor de mensen die geen tabak willen roken, check GreenGo! -> http://www.greengo.nl/Content/WatIsGreengo.aspx

Aalpoepert

Badass junkie
Wietje zei:
Aalpoepert zei:
Wietje zei:
En voor de mensen die geen tabak willen roken, check GreenGo! -> http://www.greengo.nl/Content/WatIsGreengo.aspx
Die gebruik ik dus altijd :grin:

En hoe rookt het? :tongueout: want ik heb het altijd al eens willen proberen! =D
Het rookt net als een jointje, hoewel het spul zelf niet naar tabak ruikt vind ik de smaak aardig in de buurt komen met wat hasj of wiet. Ik heb me laten vertellen dat als je puur greengo in een sjekkie rookt het wel weer anders is.

Maar ik wil niet anders meer!

wakawaka

Experimenterende gebruiker
Wietje zei:
Aalpoepert zei:
Wietje zei:
Die gebruik ik dus altijd :grin:

En hoe rookt het? :tongueout: want ik heb het altijd al eens willen proberen! =D

Als je greengo puur rookt smaakt het een beetje mintachtig.
Het mooie is dat als je het met wiet/hasj rookt smaak je de greengo niet meer maar alleen nog maar de wiet/hasj.
Ik rook zelf ook nog alleen maar wiet met greengo :stoned: .
Handig voor mensen die willen smoken zonder nicotine erbij maar geen zin hebben om gelijk een pure jonko naar binnen te werken :rock: .

Hakvlees

Altijd Van Nelle halfzwaar omdat ik dat normaal ook rook. Maar lichtblauwe drum is ook een goeie omdat die minder smaak heeft en je dus meer wiet proeft. Golden Virginia is ook een aanrader.

mattskovic

Wijs gebruiker
ik hou neit zo van de smaak van rolshag
rol meestal met marlboro light sigaret :tearsofjoy: het heeft nietzo'n overheersende smaak van tabak of hoe je het ook noemt ( in dagelijksleven rook ik geen sigaretten)

caatje

Badass junkie
Meestal Drum maar heb ontdekt dat de shag van pall mall ook goed te doen is. Met sigaretten vind ik het niet zo. Ondanks dat ik mijn filter met een vouwtje rol komt er toch altijd grsigarettengruis mee dat je dan weer met veel gemier uitspuugt en als dat dan weer niet lukt je aan je tong moet gaan zitten of liggen plukken. Erg vervelend.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
caatje zei:
Meestal Drum maar heb ontdekt dat de shag van pall mall ook goed te doen is. Met sigaretten vind ik het niet zo. Ondanks dat ik mijn filter met een vouwtje rol komt er toch altijd grsigarettengruis mee dat je dan weer met veel gemier uitspuugt en als dat dan weer niet lukt je aan je tong moet gaan zitten of liggen plukken. Erg vervelend.

Dan is je tip nog steeds niet goed genoeg, en aanstampen is zeker met sigaretten erg belangrijk!

Ik rol zelf ook gewoon met shag hoor (drum blauw of geel, lekker licht!). Makkelijker om te draaien en een stuk goedkoper.
Ook kan je zelf pakken hoeveel je nodig hebt, en zit je niet steeds met een halve ( of een stompje) sigaret over.

riflexz

Bewuste gebruiker
Camel blond tabak vind ik wel goed.

Belgam vind ik maar kut van smaak

en van nelle tabak bij de joint heeft een prachtige smaak

W.F.L.

Badass junkie
PepTalk zei:
Ook kan je zelf pakken hoeveel je nodig hebt, en zit je niet steeds met een halve ( of een stompje) sigaret over.

Haha als je een halve sigaret hebt draai je toch gewoon een nieuwe joint.. :P Makkelijk zat :grin:

waaza0

hier in den haag vind iedereen het echt een zonde om een jonko te draaien met shaq :P

persoonlijk gooi ik er het liefst gewoon een lucky strike sigaretje in :P

weyoun22

Bewuste gebruiker
ik draai meestal met Drum Halfzwaar.

Heb vroeg wel een tijdje met sigaretten gedraaid, maar ik vind de joints dan toch een stuk minder lekker smaken. Ook rol ik een joint met shag makkelijker in elkaar.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
W.F.L. zei:
PepTalk zei:

Haha als je een halve sigaret hebt draai je toch gewoon een nieuwe joint.. :P Makkelijk zat :grin:

Maar dan loop (of zit) je dus steeds met zo'n half sigaretje, of je moet direct een nieuwe draaien..

waaza0 zei:
hier in den haag vind iedereen het echt een zonde om een jonko te draaien met shaq :P

Heeft dit wellicht te maken met de iets wat ''vergangsterde'' cultuur in de randstand?
Heel kort door de bocht, en vol met vooroodelen gezien roken ''boeren'' sjag, en ''gangsters'' sigaretten. Dit zal in de jointjes misschien wederkeren?

Ikzelf draai met beide, met sigaretten als mijn shag op is.
Met shag proef je de wiet beter, heb je een gelijkmatigere verbranding, het is goedkoper en het draait makkelijker. Voor mij heeft het eigenlijk alleen voordelen, behalve dat ik zelden een gewoon shaggie rook in tegen stelling tot een gewone sigaret..

W.F.L.

Badass junkie
Is er niemand die de peukentabak grind met de wiet dan? Dat draait stukken makkelijker vind ik.

PepTalk zei:
roken ''boeren'' sjag, en ''gangsters'' sigaretten.

jatog

PepTalk zei:
Met shag proef je de wiet beter, heb je een gelijkmatigere verbranding, het is goedkoper en het draait makkelijker. Voor mij heeft het eigenlijk alleen voordelen, behalve dat ik zelden een gewoon shaggie rook in tegen stelling tot een gewone sigaret..

Smaak is beter, hoeveelheid schatten makkelijker, tabak grinden is net zo makkelijk en ik rook altijd filters en nooit shag (nouja, tenzij ik het krijg, uit solidariteit, haha). Enigste waar ik aan kan denken is dat shag goedkoper is, maar dan ben je gewoon een krent uiteraard :mrgreen:

Wiet is duur ja, peuken niet echt. :P

PepTalk zei:
Maar dan loop (of zit) je dus steeds met zo'n half sigaretje, of je moet direct een nieuwe draaien..

Gewoon eentje oproken en de andere bewaren? Koker? :P

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Tabak mee grinden??

Nee dankje, ruikt heel de grinder naar tabak en is de peuken tabak nog kleiner waardoor het sneller mee gezogen word. ( Als je geen fatsoenlijke tipjes kunt draaien dan).

Maar jij vind de smaak beter met sigaretten??
Ik overduidelijk niet, maar smaken verschillen:wink:

Maar als je normaal gezien sigaretten rookt ( wat ik overigens ook doe) snap ik dat je niet steeds een pak shag mee neemt.

Ik hou het gewoon bij m'n drum lichtblauw:)

S0s_90

Bewuste gebruiker
Het liefste peuk, maar aangezien ik daarmee niet kan draaien ga ik toch voor de l&m shag.

pascal828

Badass junkie
Geen shag of peuk het liefst, tenzij de meerokert bezwaar heeft bij een pure joint.

Maar anders Marlboro of Chesterfield, want die heb ik meestal. Ook al draait het wat lastiger.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
seth zei:
Praktisch altijd Belgam 21 of 20 als ik in NL ben gebruik ik javaanse jongens. Ik weiger te rollen met filtertabak! Ik rol m'n joint nog liever zonder tabak. Je weet nooit wat ze in die filtersigaretten draaien. Als je hoort dat er een Marlboro pruimensap en dergelijke zit...

Dat hoor je waarschijnlijk ja. Ik vind op internet alleen maar zoet gewauwel met paranoide verhalen over hoe sigarettenmakers de jeugd verslaafd wil maken door zoete smaakstoffen ( pruimesap, honing ed.) toe te voegen. Dit zou je dus merken als je het rookt ( zoetere smaak!?) en ik heb dat echt nog nooit gedaan.
Er zit een hoop troep door sigaretten heen, maar denk je dat dat bij shag tabak niet het geval is?
Is dezelfde tabak ( afgezien van merk en blend verschil) met dus dezelfde chemicaliën en pesticiden erin. Bij sigaretten ziet het er alleen wat ''versneden'' uit.

W.F.L.

Badass junkie
Ik weet zeker dat er met filtertabak meer geknoeid is dan met shag, maar daarom is het juist lekker :grin:

Van zo'n nepsigaret merk ik nauwelijks wat iig..

Bovenaan