Favoriete roltabak bij de joint?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
W.F.L. zei:
Ik weet zeker dat er met filtertabak meer geknoeid is dan met shag, maar daarom is het juist lekker :grin:

Van zo'n nepsigaret merk ik nauwelijks wat iig..

Waarom weet je dat zeker?

seth zei:
Hier in Belgie is het op het nieuws geweest van dat pruimensap. Nu Ik ben wel akkoord dat er waarschijnlijk met roltabak ook geknoeid wordt, maar toch. Ik merk zelf wel dat wanneer ik filtersigaretten rook, ik binnen de week met een rokershoestje zit. Met roltabak heb ik daar veel minder last van.

Okee, nou vind ik het nieuws nog steeds niet de betrouwbaarste bron om eerlijk te zijn.
Ook is er via google weinig noemenswaardig te vinden, dus het zal wel los lopen denk ik.
En dat ''rokershoestje'' dat sneller opkomt heeft misschien te maken dat je lichtere shag rookt dan wanneer je met sigaretten draait? Ook is shag een stuk minder droog, en daardoor minder zwaar op je keel.

Maar goed, ik wil er nou ook weer niet te lang of diep over door zeveren.

Shag is zowieso lekkerder, makkelijker en goedkoper. :grin:

En dat pruimensap zit dus niet in bijv. Marlboro sigaretten

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Harmhenk zei:
in friesland roken we marlboro en de jonkos worden gefixt met javaanse jongens 3kwart shag

Oh, dus jullie zijn nu al zover ''genationaliseerd'' dat heel Friesland hetzelfde rookt?

En wat nou als ik m'n shag vergeten ben, en een jointje ga draaien met Marlboro?
Krijg ik dan klappen? :flushed:

Ik vind trouwens hoe lichter de shag, hoe lekkerder de smaak van de wiet/hasj naar voren komt.

Moker

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Ik vind trouwens hoe lichter de shag, hoe lekkerder de smaak van de wiet/hasj naar voren komt.

Inderdaad, hoe lichter de shag hoe beter meestal.

Zelf draai ik altijd met de blauwe pall mall shag, en de half zware ARBO shag was ook altijd goed aangezien er geen smaak aan zit :wave:

Pizza Haze

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
Vind ik ook.
Maar belangrijker vind ik het effect. Vroeger draaide ik weleens met vrij zware shag ( javaanse volgens mij) en hier werd ik een stuk suffer/vermoeider van. Niet dat je met licht tabak alleen high bent maar je stonedheid is frisser.

Toen ik in Gent woonde kocht ik altijd belgom 21. Nu in Nederland Drum lichtblauw. Weet niet of er nog een lichtere is?

Ik heb trouwens gehoord :mrgreen: dat je hasj beter met een peuk kan draaien. Omdat peuktabak warmer zou verbranden wat dan beter zou zijn. Ik rook zelf zelden hasj dus heb me er nooit mee bezig gehouden.

Manonnie

Wijs gebruiker
Ik moet nu best zielig steeds een peukie van iemand anders bietsen, dus het is maar echt wat er op mijn pad komt.
Voorheen altijd marlboro gold, ideaal!
Maar als ik nu een pakje ga kopen voor m'n jointjes dan weet ik wel zeker dat ik weer ga roken en dat wil ik echt niet..

Oom Klaas

Badass junkie
PepTalk zei:
Tabak mee grinden??

Nee dankje, ruikt heel de grinder naar tabak en is de peuken tabak nog kleiner waardoor het sneller mee gezogen word. ( Als je geen fatsoenlijke tipjes kunt draaien dan).

Maar jij vind de smaak beter met sigaretten??
Ik overduidelijk niet, maar smaken verschillen:wink:

Maar als je normaal gezien sigaretten rookt ( wat ik overigens ook doe) snap ik dat je niet steeds een pak shag mee neemt.

Ik hou het gewoon bij m'n drum lichtblauw:)

Uiteraard shag/sigaretten tabak meegrinden, je joint ruikt toch ook deels naar tabak.

weyoun22

Bewuste gebruiker
pascal828 zei:
Maar anders Marlboro of Chesterfield, want die heb ik meestal. Ook al draait het wat lastiger.

Ik rook altijd Chesterfield als peuk, maar om er een joint mee te draaien is voor de smaak echt funest. Alleen bij uiterste noodzaak draai ik met Chesterfield, maar het is beter om 1x in de 2 weken een pakje halfzware shag te kopen. Niet voor het geld, maar voor de smaak en het gemak om de joints te draaien als je moe of wazig bent.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Oom Klaas zei:
Uiteraard shag/sigaretten tabak meegrinden, je joint ruikt toch ook deels naar tabak.

Echt nog nooit gezien/ van gehoord, en zou het zelf ook nooit doen.
Je joint ruikt misschien wel naar tabak, maar als ik een pure draai, of welke pijp dan ook gebruik rook ik puur. Dan hoeft ik niet ( als ik dus me wiet grind) die tabak geur/smaak er bij te hebben.
Aangezien tabak echt een sterk aanwezige, muffe geur en smaak heeft blijft dat zeker hangen in je grinder.

Bovendien heb ik zo'n zeefje vanonder :stoned:
Ik hoef geen stukjes tabak in mn zelf gemaakte hasj:P

Maar smaken verschillen..

a1b2c3d4

Wijs gebruiker
Voorheen draaide ik exclusief met sigaretten, gewoon de peuken die ik rookte (davidoff/lucky strike), maar nu ik een tijdje krap bij kas zit ben ik overgestapt op shag. Een groot voordeel van shag is dat het langzamer brandt en minder kans op inbranders heb. Op het moment is Lucky Strike Fireleaf mijn favoriet.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Met shag van American Spirit, mensen zeiken wel is dat die zo droog is maar ik vind het lekker roken, ook fijn idee dat het bedrijf geen toevoegingen doet in de tabak. (zeggen ze tenminste, ik wil het wel geloven)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Volgens mij spreek je het ongeveer zo uit: ''Ka-loe-waasis''
Maar zo noemt mijn papa het altijd. :rock:

W.F.L.

Badass junkie
Goal Wazes is het.. Maar dan wel wazes niet op zn engels zoals haze ofzo, meer zoals andre hazes

Gaul spreek je uit als goal weetje.. Charles de Gaulle enzo

En die Fransen hebben ook een harde G, dus zo moeilijk kan het toch niet zijn :P

W.F.L.

Badass junkie
seth zei:
justine henin is te plat

Mwah :grin: Ik vind haar nou niet echt aantrekkelijk maar "te plat" is een woord dat ik liever niet gebruik als het om vrouwen gaat :P Tenminste als we het over de verpakking hebben :beer:

seth

Gast
ja kweetwel, maar kon echt niets beters bedenken... mijn denkvermogen weigert dienst ga straks echt wel slapen

Biertje

Bewuste gebruiker
boeit me allemaal niet, alles wat voor handen is...

Desnoods nog mijn javaanse jongens driekwart :hearteyes: :stoned:

Bovenaan