ik ben ongeveer een jaar of 8 clean, ... ik noem mezelf clean alhoewel ik nog steeds methadon gebruik. ik ben eigenlijk niet van plan om te stoppen met methadon, net alsof ik vroeger eigenlijk nooit van plan was om te stoppen met gebruiken
iedereen noemde me een vogel voor de kat, mijn familie was al min of meer mijn begrafenis aan het voorbereiden, niet dat ze het erg zouden hebben gevonden, neen , dan gingen ze zich niet meer hoeven te schamen voor mij ! (hun eigen woorden) , het liefst van al zagen ze mij in de gevangenis
, ze probeerden me zelf te interneren, ... ik voel plaatsvervangende schaamte voor hen
maar laatste tijd vraag ik me af voor wie ik het eigenlijk doe ? niet gebruiken, waarom heb ik het recht niet om me af en toe eens goed te voelen ? waarom mag iedereen ladderzat op straat lopen en mag een gebruiker niet gebruiken ? ellenlange gesprekken voerde ik reeds met mijn begeleider ...
ik dacht dat hoe langer ik clean zou zijn hoe minder de zin om te gebruiken zou nazinderen ... helaas, verkeerd gedacht, ik sta op met gebruik en ga slapen met gebruik, ... maar dan enkel in gedachten ! zal toch waar zijn zeker, eens junk altijd junk ...
iedereen noemde me een vogel voor de kat, mijn familie was al min of meer mijn begrafenis aan het voorbereiden, niet dat ze het erg zouden hebben gevonden, neen , dan gingen ze zich niet meer hoeven te schamen voor mij ! (hun eigen woorden) , het liefst van al zagen ze mij in de gevangenis