Geloof jij in de ware liefde?

azgaza zei:
Ik geloof wel in ware liefde, maar niet dat dat persé gereserveerd is voor één persoon. Ik geloof dat het iets is dat je in je leven meer dan een keer kan meemaken, maar dat echte liefde wel bestaat op zich.
+1 :)

Ik ben zo'n mafketel die gelooft dat alles liefde is. Daar slaat mijn avatar op. Er zit eigenlijk een hele filosofie achter, een een hoop zweefteefgedoe, maar het komt er op neer dat liefde de scheppende en opbouwende kracht is van het universum. Je mag het noemen wat je wil, sommigen noemen het God, anderen het Al, ik vind dit wel een mooi noemertje ;)

Wel ben ik iemand, die wanneer hij zich openstelt voor iemand, om van diegene te houden, daar niet zomaar mee ophoudt. Dit heeft ook als gevolg gehad dat ik te lang in een relatie ben blijven hangen die niet goed voor me is geweest.

Momenteel heb ik een zeer prettige relatie met iemand die ongeveer hetzelfde wereldbeeld heeft als ik, én graag drugs met me gebruikt ;)

Maar ik geloof niet in de ware. Wel in Waarheid, maar das toch anders :P

De laatste zweefteef die ik leerde kennen die daarin geloofde was de meest egocentrische teringbitch die ik ben tegengekomen in bijna 30 jaar, dus voor mij hoeft het niet, dat alles is liefde verhaal :)

Ik denk dat de ware liefde niet bestaat, althans niet maar een persoon.
Ik denk dat iemand best meerdere ware liefdes kan hebben. Maargoed geldt dan hier ook wie het eerst maalt wie het eerst krijgt en voor altijd houdt? Vaak wel helaas, zeker als er kids in het spel zijn.

Ik geloof niet meer in liefde......soms lijkt het net een horror verhaal :rolleyes: :wink:

Ik geloof in de ware liefde. Wel denk ik dat dat voor iedereen iets anders betekend, maar voor mij is mijn vrouw de ware liefde. We waren 23 jaar best wel verschillend, en zijn in al die jaren erg naar elkaar toe gegroeid. We houden onvoorwaardelijk van elkaar, en zien elkaar niet zozeer als man en vrouw, maar ze is mijn maatje, mijn steun en toeverlaat, mijn grote liefde.

We hebben een hele hechte band, bespreken alles met elkaar, delen alles met elkaar, en zijn (nog steeds!) dolverliefd en gek op elkaar. We wensen iedereen zo'n relatie toe zoals wij die hebben, maar weten tegelijkertijd dat het maar voor weinig koppels ook echt zo is. Ik kan me dan ook echt geen leven meer voorstellen zonder mijn meisje. :love:

Ja, ik geloof in ware liefde.
Ik heb al zó ontzettend veel meegemaakt met mijn vriend. Hij weet álles van mij.
Ik ben ook nog nooit zó verliefd geweest op iemand, en ik heb nog nooit van iemand gehouden.
En dat meen ik echt, ik ben heel serieus. Maar nu hij op mijn pad is gekomen...
Ik hou écht van hem. Ik kan het niet beschrijven. Het klinkt zo dramatic, maar ik kan er niks aan doen. :)
Als ik ook denk aan die geweldige, bizarre, lachwekkende en genante momenten met hem samen...
:P
:love:

Als je ziet hoeveel stelletjes / huwelijken kapot gaan om de meest belachelijke redenen mag je toch wel aannemen dat in deze eeuw 'liefde' voor veel mensen - de meerderheid - een woord zonder betekenis is. In een wegwerp maatschappij waar krankzinnige concepten zoals "speed daten" aan de orde van de dag zijn, mensen liever overspel spelen dan hun hormonen in bedwang te houden, en nog vaker van partner wisselen dan hun mobieltje is het voor mij helaas onmogelijk om in ware liefde te geloven.

Wacky zei:
De laatste zweefteef die ik leerde kennen die daarin geloofde was de meest egocentrische teringbitch die ik ben tegengekomen in bijna 30 jaar, dus voor mij hoeft het niet, dat alles is liefde verhaal :)

Maar ik hoop dat je mij om mijn esthetiek niet afrekent als iemand die net als haar is? ;)
Ik zou willen dat ik wat meer egocentrisch was, maar helaas ben ik zo iemand die zich té vaak afvraagt of hij wel goed genoeg is. Hier werk ik trouwens wel aan hoor.

Solidius zei:
Als je ziet hoeveel stelletjes / huwelijken kapot gaan om de meest belachelijke redenen mag je toch wel aannemen dat in deze eeuw 'liefde' voor veel mensen - de meerderheid - een woord zonder betekenis is. In een wegwerp maatschappij waar krankzinnige concepten zoals "speed daten" aan de orde van de dag zijn, mensen liever overspel spelen dan hun hormonen in bedwang te houden, en nog vaker van partner wisselen dan hun mobieltje is het voor mij helaas onmogelijk om in ware liefde te geloven.

Behoor jij tot die meerderheid?

^ Nee, anders zou ik er misschien geen bezwaar tegen hebben?

Ware liefde is geen spelletje of een snack, alhoewel ik regelmatig met het tegendeel wordt geconfronteerd. Dat komt waarschijnlijk omdat de algemene fixatie tegenwoordig op korte termijn bevredeging ligt, en ik zelden iemand spreek die écht tevreden is met zijn of haar relatie, behalve Jan of Janine Modaal met 500mg MDMA achter hun al dan niet gekortwiekte amandelen geperst.

De spontaniteit en romantiek van liefde zijn vandaag de dag ver te zoeken. Relatiesnacken vind ik echter zonde van m'n tijd, energie, en 'liefde' - wat daar nog van over is. Ik ben waarschijnlijk wat verder ontwikkeld als m'n leeftijdsgenootjes op dat gebied.

Relatiesnacken. Erg mooi gezegd Solidius. Kan me vinden in je kijk op relaties, ik ben zelf alleen van het zwakkere kaliber.

Ja, Solidius heeft helaas wel gelijk. Past wel bij de soort maatschappij waar wij momenteel in leven, dat relatiesnacken.

Wat ben ik dankbaar dat de meerderheid van mijn betekenisvolle relaties geen snacks waren en nu nog verder gaan ook al zijn we exen, nog steeds liefde en alles:)

Daar raak je een hele goede snaar Vode. Betekenis vol. Ik heb veel relaties gehad maar altijd vanaf het begin wist ik ergens diep vanbinnen dat het nooit lang zou duren. Ik heb maar bij twee mensen het gevoel gehad dat het het waard was en dat waren relaties van 4,5 en 3 jaar. Gevochten als een tijger om de laatste maar soms mag het niet baten.

Solidius zei:

Ware liefde is geen spelletje of een snack, alhoewel ik regelmatig met het tegendeel wordt geconfronteerd. Dat komt waarschijnlijk omdat de algemene fixatie tegenwoordig op korte termijn bevredeging ligt, en ik zelden iemand spreek die écht tevreden is met zijn of haar relatie, behalve Jan of Janine Modaal met 500mg MDMA achter hun al dan niet gekortwiekte amandelen geperst.

De spontaniteit en romantiek van liefde zijn vandaag de dag ver te zoeken. Relatiesnacken vind ik echter zonde van m'n tijd, energie, en 'liefde' - wat daar nog van over is. Ik ben waarschijnlijk wat verder ontwikkeld als m'n leeftijdsgenootjes op dat gebied.

Omdat je het voornamelijk over de meerderheid hebt, en daarom zegt niet in de ware liefde te geloven, maar na het lezen van deze post krijg ik het idee dat je er wél in gelooft, in elk geval maar al te goed begrijpt wat het is, maar alleen vindt dat het op de meerderheid niet van toepassing is. Dan kan het dat nog wel op jou van toepassing zijn.

Wat denk je hierover?

Stighar zei:
Solidius zei:

Omdat je het voornamelijk over de meerderheid hebt, en daarom zegt niet in de ware liefde te geloven, maar na het lezen van deze post krijg ik het idee dat je er wél in gelooft, in elk geval maar al te goed begrijpt wat het is, maar alleen vindt dat het op de meerderheid niet van toepassing is. Dan kan het dat nog wel op jou van toepassing zijn.

Wat denk je hierover?
Eins. Maar in liefde geloven is een andere tak van sport dan weten wat het is.

Sjjjjjjjssssus, wat een negatief gedoe hier... Inderdaad zie ik om me heen ook niet veel stellen die écht gelukkig met elkaar zijn, natuurlijk zijn er genoeg die een voortdurende strijd met elkaar hebben, of macht uitoefenen op smerige manieren, of elkaar niks gunnen, of elkaar belemmeren, kapot gaan van jaloezie, etc. Dit heeft alles te maken met het zelfrespect van veel mensen - die is niet zo hoog... en dat vertaalt zich in de relatie, maar toch als je beter kijkt zul je ook relaties zien die wel kloppen. Het ligt er ook aan welke kant je opkijkt.

Zelf geloof ik in de ware liefde, omdat ik deze op dit moment in mijn leven heb mogen ontmoeten. Elke dag ben ik er nog dankbaar voor, en we genieten volop van elkaar. We respecteren elkaar als mens, en stimuleren elkaar in onze ontwikkeling. Steunen elkaar, maken geen ruzies die enkel bedoeld zijn de ander te kwetsen, of ons gelijk te halen. Praten écht over problemen, moeilijkheden die we tegenkomen, op een dieper niveau dan: 'waarom ruim je je eigen sokken niet op' etc. :D

Ik hoop dat we voor eeuwig bij elkaar blijven, maar ben ook zo realistisch om te weten dat het leven soms andere plannen met je heeft. Dat de tijd soms dingen veranderd... ik hoop dat we altijd met elkaar kunnen blijven praten, elkaar blijven begrijpen, ookal gaan we misschien andere kanten op. Dan kan de ware liefde ook blijven bestaan denk ik. En anders is het zoals het is. Dan zullen we beiden verder gaan, en dat zal niet het einde van de wereld betkenen, omdat we allebei goed weten waar we staan als individu. Ik denk ook dat je op een bepaald moment nog eens ware liefde kunt tegenkomen... maar inderdaad niet zo makkelijk als er nu vaak tegenaan wordt gekeken..

Kees Klapkaak zei:
Nee, ik denk dat het een sprookje is om wanhopige mensen gerust te stellen dat ergens de ware rondloopt! 8)

No offence, jegens niemand though..

Ha, dat vind ik inderdaad wel een mooie.
Helaas geloof ik er zelf ook niet in inderdaad... waarom zou er voor iedereen de ware rondlopen?

Daarnaast, mócht er iemand rondlopen die de ware voor jou zou kunnen zijn... kom je deze misschien nooit tegen.

Dus nee :)

Serenity zei:
Noouuuuuu ik kom steeds dichterbij heb ik het gevoel :D

Serenity is denk ik aan het afturven: "nee, deze is het niet, misschien de volgende!"? :lol:
Mag ik jouw gefrustreerde afdankertjes dan hebben Minne? dan heb ik ook eens een keer een leuke avond. :wink:

Nick de Neger zei:
Lauw is niet heet he... beetje duidelijker zijn met je telefoon nummer :beer:

"Bel voor een lauwe avond: Lau!
Hij bied u alles wat u kan wensen op een lauwe avond: B-films, Lidl wijn en slobbertruien! :wink: "

Pak Suiker zei:
Serenity zei:
Noouuuuuu ik kom steeds dichterbij heb ik het gevoel :D

Serenity is denk ik aan het afturven: "nee, deze is het niet, misschien de volgende!"? :lol:
Mag ik jouw gefrustreerde afdankertjes dan hebben Minne? dan heb ik ook eens een keer een leuke avond. :wink:

Hahahah, ik heb een lijst boven m'n bed hangen waar ik ze allemaal af turf ;) :lol:
Tuurlijk mag je ze hebben, zolang ze jou maar niet zo'n pijn doen als ze mij hebben gedaan vind ik alles best! (geldt niet voor alle afdankertjes, niet iedereen heeft mij pijn gedaan.. lees:lau) ;)

Nee ik geloof niet in de ware liefde. De toekomst is een open boek en er staat ook niet vast met wie je later wat krijgt en kinderen mee zult krijgen enzo. Daarnaast is het ook zo dat 1/3 huwelijke kapot gaan.

Ware liefde? Dat zou iedereen moeten ervaren, en niet per se in de vorm van een relatie als in man-vrouw, man-man, vrouw-vrouw ofzo, maar oprechte onvoorwaardelijke liefde vooral voor jezelf en de medemens

Terug
Bovenaan