Genaaid of niet?

• Onderwerp starter Onderwerp starter God
  • Startdatum Startdatum

God

Newbie
Ik heb me nu weer iets raars meegemaakt:
Ik snap er niks van - heb het gevoel genaaid te zijn

Na een weekend stappen belanden we bij een vriend waar ik steeds maar vager werd, het enige wat ik daar op had was een lijn speed dus daar kan niet aan liggen, daar word je niet vaag van...

Ik hing op een gegeven moment in een roes waarbij ik - als het ware - niet meer kon reageren, alleen nog maar registreren.
Allerhande opmerkingen die over en weer geplaatst werden hoorde ik wel, maar kon er niet op reageren (das raar? speed in je strot maar toch niet kunnen praten....) Ik heb daar ongeveer 6 uur gezeten met 6 man maar het lijkt veel korter. Ik ben me altijd bewust van de situatie maar nu leek het wel alsof ik in een grote plastic zak zat - er net boven hing - buiten mijn lichaam zat.

Toen we daar weg gingen, en ik al snel weer opgeklaard was,aan een maat van mij gevraagd "of er misschien wat in de drank had gezeten" (ik vermoedde GHB, ik ken dat pleurisspul niet en zal het ook nooit gebruiken maar het was wel aanwezig...bijna alles was aanwezig)...dit kon ik eigenlijk bijna niet geloven want zoiets doe je GVD niet! en al helemaal niet bij vrienden...Deze maat verzekerde mij dat die andere zoiets "nooit zou doe"......toch bleven de twijfels.

De avond daarna zat ik bij diezelfde maat aan wie ik gevraagd had of er iets in de drank zat, alleen met hem, waar precies hetzelfde gebeurde. ik werd opeens steeds vager - ik had alleen speed bijgenomen, en die maat had de grootste lol........en dat was volgens mij om mij. Opmerkingen die hij toen plaatste sloegen op mij, maar ik kon de connectie niet leggen. Weer die vreemde roes, weer buiten je lichaam hangen.....

Toen het licht werd, en ik vreemd genoeg heel snel weer heel nuchter werd kwamen de vragen bij mij. Deze "vriend" vertoonde opeens erg sterk ontwijkend gedrag, en besloot maar naar bed te gaan...en daar zat ik dan....

Dat is nu enkele weken geleden geweest - ik heb nog wel mensen gesproken, maar niemand meer opgezocht. Ik heb het gevoel dat ik niemand meer kan vertrouwen - uitzonderingen daargelaten. Uitgaan zit er al helemaal niet meer in, want dan kom ik weer in hetzelfde groepje met die kutgeintjes.

Maar nu het volgende:
Ik dacht eerst dat er GHB in de drank of in de speed zat (ja, GHB is er ook in wit poedervorm verkrijgbaar, en je kan het ook snuiven, dat heb ik inmiddels opgezocht) maar de speed heb ik laten testen, en daar zat niks anders in dan speed.

Wat er anders kan zijn gebeurd is het volgende:
Poppers.

Ik weet hoe die meuk ongeveer werkt, ik heb het een keer gebruikt, maar het volgende weet ik niet, ik kan er ook niks over op internet vinden...
1) Wat gebeurd er als je een potje poppers open zet, bijvoorbeeld onder een stoel waar iemand op zit?
2)Kun je poppers ook bij iemand op de kleding gooien, en wat is dan het effect op die persoon?
(bij die eerste maat is er iets op mijn broek gegooid, en alweer; ik zag het gebeuren, registreerde het, snapte er geen hol van, en ging naar mijn stoel)

Kan iemand me meer info geven over wat poppers doen in deze situaties?

De effecten van poppers komen (lang) niet overeen met hetgeen je allemaal noemt. Poppers is tamelijk onschuldig en jij noemt behoorlijk grote/nare effecten. Ik verwacht dus dat je te maken hebt gehad met een andere drug, bijvoorbeel GHB.

Om je vragen nog even te beantwoorden:
1) Niets/vrijwel niets
2) Die persoon zal amper wat binnen krijgen, dus ik verwacht weinig effecten. Zijn die effecten er wel, dan moet je meer denken een een korte periode waarin je een warm gevoel hebt, versterking van positieve gevoelens, vermoeidheid en hoofdpijn. Dit lijkt niet op het beeld dat je schetst.

Thnx voor je snelle antwoord.

Je hebt idd gelijk als je zegt dat de symptomen veel overeenkomen met GHB, dat realiseerde ik me ook de morning-after toen ik met een zwaar verontrust gevoel de effecten van dat spul ging opzoeken op internet. Het kwam allemaal verdacht veel overeen met wat ik -voor mijn gevoel - had meegemaakt.

Toch wilde ik nog graag even weten wat poppers zouden doen in de volgende situaties:
1) Bij het eerste bezoek stond er iemand een tijdje achter mijn stoel te kloten(voor de stereo dacht ik), ik had dus niet in de gaten wat er achter mij gebeurde. Zou er in die situatie poppers op mijn hoofd gegoten kunnen zijn? Eventuele effect van zo een vluchtige popperswolk om je heen?
2)Zelfde geldt voor het tweede bezoek: ik heb daar op een matras gelegen...wat als die meuk daarop gegooid is? wat zou ik er dan van gemerkt hebben?

Ik wil graag uitsluiten dat er GHB in het spel is, vandaar deze vragen, graag je begrip.

Het is nu zondag, 2 uur 'snachts, ik kan nog steeds niet slapen.....

Poppers is het sowieso niet, als het dat was had je het denk ik toch wel geroken. Ik weet niet of het ghb is geweest, weet niet wat je gedronken hebt maar ghb heeft een zoute smaak maar dit hoef je natuurlijk niet altijd te proeven.

Ik weet niet hoelang de effecten aanbleven en of je je heel lam voelde. Wat ik op neem met dat je gevoel had dat je in een plastic zak buiten je lichaam zit, dat je geest uit je lichaams ingetreden. Dit komt voor als je bijv. LSD of heel veel paddo's op hebt. Maar het kan ook door alle andere drugs komen.

Ik weet niet wat er allemaal gebruikt word in die groep misschien dat je dat een kan vertellen, en hoelang het effect ongeveer duurde en of je ongeveer weet wanneer het begon te werken. Misschien lastig omdat je niet weet wanneer je het had gekregen. Sloeg het zeg maar in, of werd je geleidelijk steeds waziger?

Misschien als je deze vragen een beetje kan beantwoorden dat ik mee kan zoeken naar wat ze je waarschijnlijk gegeven hebben.

Wederom bedankt voor het snelle antwoord.
Ik ben blij dat ik tenminste poppers kan uitsluiten, maar het opent wel de weg voor een veel engere verklaring........

De effecten die ik merkte van die twee vreemde momenten waren het volgende:
Een raar soort "kippevel-mist" (ik kan het niet anders beschrijven,het lijkt wel alsof je ge-shrinkwrapped word) kwam geleidelijk opzetten; niet iets wat erin klapt dus. Tintelingen over mijn armen en een loom gevoel in mijn lichaam, zware ledematen. Dat was lichamelijk.
In mijn kop hing een vage wolk - anders dan anders. Kon geen links leggen tussen gesprekken, het volgen en onthouden van complete conversaties een onmogelijke opgave. Reageren ging ook niet - gedachten niet echt coherent en mijn kaakspieren stonden op non-actief.
Het leek wel alsof ik in de "parkeer-stand" stond om het zo maar te zeggen. Dit alles duurde voor - mijn gevoel - een uurtje of 3/4, en dan werd ik opeens een stuk helderder, was alles weer "normaal".

Deze gevoelens kwamen opzetten na de volgende 2 gebeurtenissen:
1e: na nemen van een paar slokken cola bij het eerste bezoek; ik vond dat de cola al vreemd wat minder zoet smaakte, en heb na 3/4 slokken ook niet meer gedronken. Toch werd ik steeds gekker.
2e: Heb bij het 2e bezoek een glas cola gedronken waarvan ik ook vond dat hij vreemd smaakte - heb dit bewust opgedronken omdat ik bij een maat zat die ik vertrouwde - ik kon niet geloven dat hij wat in mijn drank zou donderen en vertrouwde het dus....

Na het 2e bezoek, en die 2e vreemde roes, kwamen de vragen bij mij opzetten. Een zwaar onrustig gevoel, ergens het idee hebben dat er niks van klopte, dat ik genaaid was. door vrienden notabene.......
Ben toen dus voor mezelf van alles nagegaan, en iedereen die bij het 1e bezoek aanwezig was geweest opgebeld om te vragen of er misschien iets was opgevallen aan mij. Het was inderdaad opvallend dat ik steeds vager werd zonder iets bij te gebruiken, en dat mijn cola is blijven staan is ook gezien. Maar er werd mij ook verzekerd dat de 1e gastheer nooit zoiets zou doen...weet nu alleen niet of ik dat wel moet geloven.

Voor mezelf een tijdlijn op papier gezet met hoe dat weekend is verlopen, en ik moet zeggen dat ik niet dingen bewust mistte, maar er waren wel uren die in retrospect erg snel zijn verlopen. Bijvoorbeeld; bij het 1e bezoek heb ik ongeveer 6/7 uur gezeten en voor mijn gevoel is dat maar 4 uurtjes geweest. Maar niet het gevoel dat ik stukken miste. Ik moet erbij vermelden dat ik met gebruik van recreatieve farmaceutica ALTIJD bewust ben van mezelf; ik weet hoe ik me voel en wat er aan de hand is, met andere woorden: ik heb nooit gaten in mijn geheugen gehad, dingen gedaan/gezegd waar ik later niks meer van weet.

Heb nog nooit GHB gebruikt, en heb daar ook geen behoefte aan, maar eenmaal thuis alles, maar dan ook echt alles, opgezocht over GHB.
Ik moet zeggen dat rillingen over mijn rug liepen toen ik zag hoeveel dingen erovereen kwamen met mijn roes.
Ongeloof en vertwijfeling. "Maak ik nu mezelf gek, of ben ik echt genaaid door mijn beste maat"

Nu weet ik niet meer wat ik moet geloven.
Naast het vertrouwen in je vrienden, wat uitermate belangrijk is, is nu ook het vertrouwen in mezelf weg.......en die is cruciaal

Alles wijst op GHB maar de enige 2 die uitsluitsel kunnen geven houden natuurlijk stijf hun bek dicht. Uiteraard.
De waarheid duurt het langst zullen we maar zeggen, ben benieuwd of mijn adem lang genoeg is, of dat ik voor die tijd doordraai

thnx

Beste "God" (wat een lekkere bescheiden naam :rolleyes: )

Het blijkt wel dat het een hele vreemde ervaring voor je was, maar volgens mij vind je het het ergste aan het hele gebeuren dat je nu denkt dat iemand je iets gegeven heeft zonder dat je weet wat.
Wat ik van het hele verhaal vind:
Ik denk dat er inderdaad iets in je drankje is gegooid. Je denkt zelf ook al aan GHB en wat jij beschrijft, herken ik wel ( heb het 3 keer ofzo zelf genomen en ik wordt er ook heel vaag van, ervaar de wereld vanaf een afstand enz. Vindt het wel grappig, maar niet echt bizonder).
Aan een beetje GHB is opzich niets verkeerds. Het is helemaal niet schadelijk ofzo, tenzij met drank gecombineerd. Dus dat is niet het ergste. Dus ALS het dat is geweest, is het niet zo vreselijk en volgens mij zal het geen schadelijke gevolgen hebben.
Maar, wat het stomste is: blijkbaar hebben vrienden (of zijn het kennissen) dat in je drankje gegooid. Beetje kinderachtig en link, want je weet nooit hoe iemand erop reageerd.
Ik denk dat dat is wat er gebeurd is.
Ik vindt het kinderachtig dat ze niet willen zeggen wat het was/wie het gedaan heeft. Je kunt nu een paar dingen doen:
1. Er nog eens over beginnen en de verdachten confronteren met je vraag
2. Als ze het toegeven, is het mysterie opgelost, maar ik zou dan OF ze terugpakken met bijv. laxeermiddel of een ander leuk iets. Heel gemeen misschien, maar dat zou ik doen als iemand mij zoiets flikte. Maar, je moet wel zeker van je zaak zijn en precies weten wie het gedaan heeft en wat het was. Of iets anders verzinnen waarmee je wraak kunt nemen.
3.Daarna zou ik hun nummer wissen en andere mensen zoeken om uit te gaan, want aan zulke klootzakken heb je niets. Dit zijn geen leuke grapjes die je even met iemand uithaald.
Verder: laat je niet gek maken met "oh wat is er in godsnaam gebeurd" : gebeurd is gebeurd en je kan er toch niets meer aan doen, behalve het uitzoeken, eventueel iets terugdoen en het/hun vergeten...

ja zoals je zelf al denkt zal het inderdaad wel ghb zijn geweest, dat je cola raar smaakte zegt al wat en gezien je effecten zou het niet raar zijn. maar echt een kutstreek van die 'vriend' die dat heeft gedaan. hij weet vast niet war hij mee bezig is geweest want het is best gevaarlijk spul als je er bij gedronken hebt en als je er veel van pakt. Kijk maar goed uit volgende keer wel raar dat je zelfs bij je vrienden op je drinken moet passen.

ja vind het geen goeie zaak dat "vrienden" dat bij je doen
denk dat het toch echt GHB is geweest

kan GHB, Ketamine en Rohypnol zijn geweest. Alledrie hebben ze dezelfde werking ze maken je bewustteloos of in een soort roes waardoor je je wil niet menbaar kan maken. Ze verschillen in de tijdsduur dat ze werkzaam zijn, GHB werkt ongeveer 204 uur en de andere twee wat langer maar is ook weer afhankelijk van wat je verder heb genomen/gedronken...

Ik zou het maar flauw vinden moesten jouw vrienden dat gedaan, hebben want asl je al je eigen vrieden meer kunt vertrouwen, is het wel ver gekomen.. als je cola inderdaad raar smaakt zal er wel iets in gegoten zijn

danielle zei:
kan GHB, Ketamine en Rohypnol zijn geweest. Alledrie hebben ze dezelfde werking ze maken je bewustteloos of in een soort roes waardoor je je wil niet menbaar kan maken. Ze verschillen in de tijdsduur dat ze werkzaam zijn, GHB werkt ongeveer 204 uur en de andere twee wat langer maar is ook weer afhankelijk van wat je verder heb genomen/gedronken...

Hoeveel uur?!

denk niet dat t ghb geweest is ....

Ik denk dat er atropine door die speed heeft gezeten
daar ga je van flippen, en precies die effecten van nergens meer op reageren, alleen maar registreren, lam zijn in je kop erg para worden, al is dit heel persoonlijk hoe je erop reageert sommige mensen kunnen er goed tegen al zullen ze vroeg of laat ook eens helemaal gek in hun kop worden ervan.

en inderdaad dat gevoel dat mensen dingen over je zeggen en dat je dingen persoonlijk opvat die gewoon helemaal geen betrekking tot jou hebben gehad (wat pas achteraf tot je doordringt mocht je niet in die ideeen zijn blijven hangen).

op atropine kun je goed verkeerd gaan en als het uitgewerkt is kun je psychotische klachten overhouden ....

laat die speed eens testen op atropine en strychnine ...

Hij heeft het al laten testen, en bovendien zou je het meteen merken als er strychnine (rattengif) in zit. Strychnine is extreem bitter en bij een geringe dosis van enkele tientallen mg kan je er al aan overlijden.

ik heb ook well eens drugs laten testen bij t cad ..

en die zeiden ook dat t speed was en 30% rest ...
Ik was er heilig van overtuigd dat t geen speed was, of dat er iets doorheen gezeten moest hebben .....

Dus ik vroeg naar die 30% rest .... en dat wisten ze me niet te vertellen
want dat was niet te achterhalen volgens hun ....

dus die 30% kan nog steeds van alles geweest zijn ....

en sowieso als hij zn drugs heeft laten testen en het resultaat was speed, dan zal het waarschijnlijk nog geen 100% geweest zijn...

Dus je zou eigenlijk specifieker moeten zijn als je je drugs op dingen laat testen...

Nja het is vrij normaal dat je speed versneden is. Denk niet dat er mensen zijn die het aankunnen om pure amfetamine te snuiven. Denk dat je aardig over je nek gaat. 70% is echter niet bijzonder goed of slecht. Meestal wordt pep overigens versneden met caf en dat is een goede zaak.

Mac... zei:
Nja het is vrij normaal dat je speed versneden is. Denk niet dat er mensen zijn die het aankunnen om pure amfetamine te snuiven. Denk dat je aardig over je nek gaat. 70% is echter niet bijzonder goed of slecht. Meestal wordt pep overigens versneden met caf en dat is een goede zaak.

Klopt dat het vrij normaal is. Overigens is 70 wel degelijk ERG goed, want 73% is het maximum.

Omdat speed in poedervorm steeds de zoutvorm is, namelijk amfetaminesulfaat, kan je speedsample maximum 73% zuiver zijn. Je sample bevat dan namelijk 73% amfetamine en 27% sulfaat en géén andere stoffen! Als je sample minder dan 73% zuiver is, dan is het dus versneden met andere stoffen. BTW; speed wordt behalve met cafeïne ook vaak versneden met mannitol, een suiker die geen psychoactieve effecten geeft en ook niet schadelijk is.

inderdaad.... maar als je je drugs laat testen en je krijgt te horen dat het speed is, dan zegt dat meestal nog geen ruk, aangezien er ook andere rotzooi doorheen zou kunnen zitten wat dus na zo'n test niet bekend is

mannitol is denk ik normaler als caffeine ...

en ik denk ook liever dat ik mannitol heb aangezien caffeine ook nog eens hartkloppingen veroorzaakt ....

waar drugs ook wel es mee versneden wordt is creatine alleen dit is een stuk duurder, maar misschien aantrekkelijk door sommige drugs aangezien pure creatine kristallen zijn .... en verder is het bijna geur en smakeloos,, als je weet dat je drugs heb versneden met creatine moet je bij veel gebruik ff opletten want creatine droogt je lichaam uit,

Marcel zei:
Klopt dat het vrij normaal is. Overigens is 70 wel degelijk ERG goed, want 73% is het maximum.

Omdat speed in poedervorm steeds de zoutvorm is, namelijk amfetaminesulfaat, kan je speedsample maximum 73% zuiver zijn. Je sample bevat dan namelijk 73% amfetamine en 27% sulfaat en géén andere stoffen! Als je sample minder dan 73% zuiver is, dan is het dus versneden met andere stoffen. BTW; speed wordt behalve met cafeïne ook vaak versneden met mannitol, een suiker die geen psychoactieve effecten geeft en ook niet schadelijk is.

thnx voor extra info

Terug
Bovenaan