Wacky zei:Als je ergens bestanden tegenkomt waarin gedetailleerd de CO2 levels en/of temperatuur gedurende de geschiedenis staan, dan zou ik die graag hebben. Dan kan ik namelijk zelf een programmatje maken om die informatie te interpreteren.
Een grote grafiek is niet nauwkeurig genoeg (al blijft het daarin wel opvallen dat de CO2 pieken voor de temp pieken komen)
Een gedetaileerde grafiek laat automatisch maar een korte tijdspan zien (of hij is 231324 schermen breed) Als ik die info in ruwe data vorm heb (hoe gedetaileerder hoe liever, dus meetpunten zo dichtmogelijk bij elkaar) dan kan ik daar wel iets mee.
Daar ben ik het dan wel absoluut mee eens. De grafieken zijn sowieso veel te klein om echt duidelijk de verschillen te zien. Simpelweg omdat ze in een klein formaat een grote tijdspan laten zien. Maar ik neem sowieso aan dat de mensen daar wel weten waar ze het over hebben. Bovendien heb ik op verschillende bronnen gelezen dat Co2 niveau achter temperatuur's stijging 'lagged'.
Ik zal overigens proberen die ruwe data voor je te vinden. Mogelijk zit het zelfs tussen de geleakte data, maar dat kan ik je niet garanderen.