Hartslag meten

In mijn kring is het best gebruikelijk om tijdens een avondje uppers zo nu en dan je hartslag te checken om te kijken of je niet veels te hard gaat. Nu ben ik benieuwd of meer mensen dat ook doen als je speed, xtc, miauw of coke gebruikt. Ik heb vaak dat ik mn hart steviger hoor kloppen dan normaal, en als ik ga meten zit ik meestal net boven een normaal aantal slagen per minuut, zo'n 90 á 100 bpm. Het maakt ook niet uit of ik een halve x op heb, of 6 lijnen miauw of pep, mijn hartslag gaat, met een paar uitzonderingen daargelaten, pas heel laat en heel langzaam omhoog. Vrienden die evenveel of minder op hebben meten dan vaak een hartslag van tussen de 120bpm en 150bpm.

Ben dus benieuwd hoe anderen omgaan met de hartslag, wat voor metingen jullie gedaan hebben en gewoon wat algemene bevindingen.

Spyro

DF-koning
Mijn hartslag is altijd extreem hoog onder invloed.

Probeer het niet te vaak te meten omdat ik daar heel makkelijk paniekaanvallen door krijg. Ermee bezig zijn verhoogd alleen maar...

Blaatschaap

Bewuste gebruiker
Ik draag een smartwatch die ook mijn hartslag bijhoudt. Wat ik bij uppers (in mijn geval alleen speed) merk is dat in rust mijn hartslag niet veel hoger is als normaal. Maar zodra ik actiever wordt (gewoon rond lopen door huis) wordt hij wel een stuk hoger als wanneer ik nuchter ben. Maar echt abnormale getallen zie ik niet.

Ik weet echter niet hoe accuraat mijn smartwatch(galaxy watch 2) is, dus misschien heeft m'n horloge het helemaal mis.

Wanneer ik op de bank zit en ik voel mijn hart kloppen en ik kijk dan is het toch vaak rond de 90bpm, dus het voelen van m'n hartslag is niet gerelateerd aan de snelheid waarop hij klopt.

CuriousExplorer

DF-koning
Neem altijd een paar keer mijn hartslag en zuurstof met een saturatie meter.
Alsook mijn bloeddruk.

Mijn hartslag op Speed maar zonder inspanning is soms lager dan zonder stims in rust.

Mijn hartslag is altijd extreem hoog onder invloed.

Probeer het niet te vaak te meten omdat ik daar heel makkelijk paniekaanvallen door krijg. Ermee bezig zijn verhoogd alleen maar...
Ja dat snap ik ook wel. Aan de andere kant, ik gebruik gewoon een gratis app om mn hartslag te meten. Ik voel mn hart ook altijd razendsnel bonken, en toch meet ik bijna altijd rond de 100bpm. Als ik nu terugkijk, op 4 oktober heb ik één keer 150 bpm gemeten, en toen voelde het nauwelijks anders dan normaal. Misschien dat je ook gewoon het juiste gereedschap moet hebben wil je een beetje zinnig je hartslag bijhouden...

Blyatman

Badass junkie
Met cocaïne heb ik altijd een hartslag tussen de 70-80, met pep vaak wel wat hoger. Extreem veel meten heeft geen zin omdat je het dan obsessief gaat meten en door weten wat je meet gaat het hoe dan ook omhoog.

Blyatman

Badass junkie
Ja dat snap ik ook wel. Aan de andere kant, ik gebruik gewoon een gratis app om mn hartslag te meten. Ik voel mn hart ook altijd razendsnel bonken, en toch meet ik bijna altijd rond de 100bpm. Als ik nu terugkijk, op 4 oktober heb ik één keer 150 bpm gemeten, en toen voelde het nauwelijks anders dan normaal. Misschien dat je ook gewoon het juiste gereedschap moet hebben wil je een beetje zinnig je hartslag bijhouden...
Smartwatches zijn overigens gewoon nauwkeurig. Zelfde meettechniek als EDSD (Emergency Distress Signalling Device)

Blyatman

Badass junkie
En zo'n waar je je vinger onder de camera van je telefoon legt?
Die zijn minder accuraat, maar niet geheel onbetrouwbaar.
smartwatch werkt beter omdat die direct de hoofdslag ader in je pols meet, vingertop meeting is gewoon minder accuraat en gebaseerd op klopping in de vingertop. Plus als je te zacht of te hard drukt op die sensor is je meting hoe dan ook onjuist.

Blyatman

Badass junkie
Als je een echte en nauwkeurige meting wilt van hartslag, pak je de hoofdslagader in je pols, of in je hals doe je een meting van een minuut. Timer of stopwatch -> 15 seconden: in deze 15 sec meet je hoevaak je je hartslag voelt. 15 X 4 = uitslag.

Blaatschaap

Bewuste gebruiker
Met cocaïne heb ik altijd een hartslag tussen de 70-80, met pep vaak wel wat hoger. Extreem veel meten heeft geen zin omdat je het dan obsessief gaat meten en door weten wat je meet gaat het hoe dan ook omhoog.
Dit is wel herkenbaar, ik heb mezelf toen een tijdje helemaal gek gemaakt door er telkens naar te kijken :tongueout:

Rivalrie

Badass junkie
Ben mijn hartslag gaan meten sinds ik begon met Ritalin.

De 117 uitschieter kwam door ritalin + speed.
Screenshot_20201218-134913_Heart Rate Monitor (Pulse Rate).jpg

Blyatman

Badass junkie
Dit is wel herkenbaar, ik heb mezelf toen een tijdje helemaal gek gemaakt door er telkens naar te kijken :tongueout:
Daarom doe ik dat zo min mogelijk, teveel factoren die het sneller laten kloppen en als je ziet dat het verspringt maken je hersenen zich onbewust druk en heb je geen juiste meting

De Apotheker

Badass junkie
Mijn natuurlijke hartslag is 90, op uppers is die altijd tussen de 120 en 135. Maar ik weet dat als ik ga meten het hek van de dam is en ik para ga worden dus beter niet.

Hiyou

Bewuste gebruiker
Elke keer als ik 3mmc gebruik zit ik continu rond de 150-160 hartslagen/minuut. In rust(nuchter) zit ik op 80 slagen/minuut. Ik ben 23 jaar, vrouw en weeg 58kg. Dit is toch echt wel hoog?:) nog mensen?

Spyro

DF-koning
Elke keer als ik 3mmc gebruik zit ik continu rond de 150-160 hartslagen/minuut. In rust(nuchter) zit ik op 80 slagen/minuut. Ik ben 23 jaar, vrouw en weeg 58kg. Dit is toch echt wel hoog?:) nog mensen?
Ja, ik. Maar dat wist je al. Ik raak het voorlopig ook niet aan. Blijf het eng vinden. Al was het met een bommetje wel minder dan snuiven... Neem het ook alleen met benzo’s in huis.

De Apotheker

Badass junkie
Het is vrij hoog, maar niet gevaarlijk of zorgwekkend. Op de lange termijn is dit uiteraard niet zo goed, maar dat risico neem je met drugs.

Maximale hartslag voor een 23 jarige is 197 slagen per minuut, vanaf dat punt kan het snel zorgwekkend worden vooral als hij zo blijft voor een langere periode.

Nou zit je dus nog duidelijk daaronder..... maar niet echt gezond(duuhhh anders geen drugs nemen) Gaat meer om de combinatie van hoge hartslag, bloeddruk en warmte.

Laatst bewerkt:

Hiyou

Bewuste gebruiker
Ja, ik. Maar dat wist je al. Ik raak het voorlopig ook niet aan. Blijf het eng vinden. Al was het met een bommetje wel minder dan snuiven... Neem het ook alleen met benzo’s in huis.
Hoeveel heb jij in rust, nuchter? :) en ik ook al benzo op genomen, maar ik krijg telkens barstende hoofdpijn dan. Geen optie meer dus

Hiyou

Bewuste gebruiker
Wat gek. In rust zit ik ook rond de 80. Soms wat hoger en soms wat lager.
Ik denk dat wij daarom zo in de hoogte gaan bij stims. Anderen die lager zitten dan ons, hebben in rust ook een lagere hartslag. Dus mss is het niet zo ongezond als we denken?

De Apotheker

Badass junkie
Ik denk dat wij daarom zo in de hoogte gaan bij stims. Anderen die lager zitten dan ons, hebben in rust ook een lagere hartslag. Dus mss is het niet zo ongezond als we denken?
Mijn rust hartslag is 90 en ik ga zelfs op methamfetamine en coke niet hoger als 130, überhaupt nooit eigenlijk.

Spyro

DF-koning
Denk dat we gevoeliger zijn voor stims oid. Al heb ik dit eigenlijk echt nooit gehad. Pas sinds een jaar ongeveer. Dus ik snap het ook niet helemaal 😅

De Apotheker

Badass junkie
Een hartslag van 130 is niet perce gezonder als eentje van 160... Want als je bloeddruk veel te hoog is dan is 130 net zo goed slecht.

Hiyou

Bewuste gebruiker
Denk dat we gevoeliger zijn voor stims oid. Al heb ik dit eigenlijk echt nooit gehad. Pas sinds een jaar ongeveer. Dus ik snap het ook niet helemaal 😅
Ik ook niet! de eerste 2 jaar bij het gebruik van stims nooit last gehad van mijn hartslag die in de hoogte gaat, ik ging er zo lekker op en kon doorsnuiven zonder enig negatieve ervaring. Maar sinds +-2 jaar is dit toch weldegelijk verandert... vraag me idd ook af hoe dit komt..

Spyro

DF-koning
Ik ook niet! de eerste 2 jaar bij het gebruik van stims nooit last gehad van mijn hartslag die in de hoogte gaat, ik ging er zo lekker op en kon doorsnuiven zonder enig negatieve ervaring. Maar sinds +-2 jaar is dit toch weldegelijk verandert... vraag me idd ook af hoe dit komt..
Heb je weleens je bloeddruk durven meten? Ik heb van mezelf een lage bloeddruk zonder drugs, maar durf het met drugs op niet goed te meten. Ben toch bang voor paniek en dus nog een hogere hartslag/bloeddruk.

Hiyou

Bewuste gebruiker
Heb je weleens je bloeddruk durven meten? Ik heb van mezelf een lage bloeddruk zonder drugs, maar durf het met drugs op niet goed te meten. Ben toch bang voor paniek en dus nog een hogere hartslag/bloeddruk.
Ik heb normaal nuchter, 12/6: goed dus. Ik heb het onder invloed nog nooit gechecked, dat durf ik ook al helemaal niet omdat het al in mijn hoofd zit van mijn hartslag, laat staan met mijn bloeddruk nog eens bij.. wel ben ik eens bij de dokter van wacht terechtgekomen van ernstige hartkloppingen na 3mmc gebruik en was mijn bloeddruk 14/9... hoger dan normaal dus, dit tot 2/3 dagen na het gebruik.

Spyro

DF-koning
Ik heb normaal nuchter, 12/6: goed dus. Ik heb het onder invloed nog nooit gechecked, dat durf ik ook al helemaal niet omdat het al in mijn hoofd zit van mijn hartslag, laat staan met mijn bloeddruk nog eens bij.. wel ben ik eens bij de dokter van wacht terechtgekomen van ernstige hartkloppingen na 3mmc gebruik en was mijn bloeddruk 14/9... hoger dan normaal dus, dit tot 2/3 dagen na het gebruik.
Stelletje stress kippen zijn we ook. 😂 Maar liever bewust van je lijf, in plaats van er niets om geven. Toch een reden om extra op te letten. Maar het is wel vervelend ja

Hiyou

Bewuste gebruiker
Stelletje stress kippen zijn we ook. 😂 Maar liever bewust van je lijf, in plaats van er niets om geven. Toch een reden om extra op te letten. Maar het is wel vervelend ja
Inderdaad!! Man wat haat ik het aan mezelf :tongueout: haha. ik ben een controle freak over mijn eigen lichaam. Vrienden van me spelen een gram binnen en ik zit na 3 lijntjes me vaak al in mijn onderbewustzijn zorgen te maken. hahaha

Spyro

DF-koning
Inderdaad!! Man wat haat ik het aan mezelf :tongueout: haha. ik ben een controle freak over mijn eigen lichaam. Vrienden van me spelen een gram binnen en ik zit na 3 lijntjes me vaak al in mijn onderbewustzijn zorgen te maken. hahaha
Alsof ik mezelf hoor praten... 🤐 Vind het ook enorm jammer. Kon eerst echt nog genieten ervan maar dat is nu echt minder geworden. Ik zal over een tijdje eens kijken hoe het met speed op gaat in plaats van 3-MMC. Misschien ligt het ook wel aan dat spul

Hiyou

Bewuste gebruiker
Alsof ik mezelf hoor praten... 🤐 Vind het ook enorm jammer. Kon eerst echt nog genieten ervan maar dat is nu echt minder geworden. Ik zal over een tijdje eens kijken hoe het met speed op gaat in plaats van 3-MMC. Misschien ligt het ook wel aan dat spul
Jah kan ook! maar bij cocaïne heb ik er ook veel last van... speed doe ik liever niet meer door de vuile afkick die ik de dag nadien heb... Ik denk bij alles wat ik nasaal gebruik ik jammer genoeg last krijg. Wat me wel opvalt is als ik het doe als ik uitga of veel afleiding heb, ik minder klachten ervaar. Het is vooral als ik het thuis doe, het me enorm opvalt.

Spyro

DF-koning
Jah kan ook! maar bij cocaïne heb ik er ook veel last van... speed doe ik liever niet meer door de vuile afkick die ik de dag nadien heb... Ik denk bij alles wat ik nasaal gebruik ik jammer genoeg last krijg. Wat me wel opvalt is als ik het doe als ik uitga of veel afleiding heb, ik minder klachten ervaar. Het is vooral als ik het thuis doe, het me enorm opvalt.
Exact hetzelfde. Als ik er last van krijg, ga ik altijd lopen. Ook in huis bijvoorbeeld. Gek genoeg heb ik op die manier geen last van dat gevoel... Dus gok dat het straks met de festivals/feestjes wel weer goedkomt. Afleiding scheelt enorm!

Hiyou

Bewuste gebruiker
Exact hetzelfde. Als ik er last van krijg, ga ik altijd lopen. Ook in huis bijvoorbeeld. Gek genoeg heb ik op die manier geen last van dat gevoel... Dus gok dat het straks met de festivals/feestjes wel weer goedkomt. Afleiding scheelt enorm!
Hopelijk kom ik je es tegen dan! :grin:

Azraël

Belezen gebruiker
Soms als ik iets neem voel ik me benauwd, mijn hart begint te kloppen, krijg tintelingen.. toch niet de bedoeling van een lage dosis pyrro's... Ik ga misschien wel een bloeddrukmeter aanschaffen. Je zou je toch ontspanne moeten voelen maar bij mij is het enkel angst en schrik dat er iets gaat mislopen met mij:,
Je kan toch niet alle uppers combineren met downers..

Bovenaan