Terechte vraag!
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten…
Denk dat het meer een gevoel was: het is ‘legaal’, nette website, zal wel oké zijn 🙏
Wel werd er btw afgedragen en belasting over winsten betaald. Maar dat is geen controle.
Weten we überhaupt of en zo ja op welke manier er bij deze bedrijven op bepaalde plekken/momenten controles plaatsvonden?
Geen idee.
Ja precies! Nps wilden ze eerst niet eens testen. En onder het mom van “het is legaal toch” kochten super veel mensen mega verslavende middelen… Het is ook niet of je een max. hoeveelheid kon kopen of dat er uberhaupt gekeken werd hoeveel mensen insloegen. Sterker nog… Er werd in je mail vet gepromoot met vet verslavende middelen zodra je een keer iets had besteld. En zo nog wel meer. Idk, ik zou liever een heel ander drugsbeleid hebben, maar binnen het bestaande beleid vind ik het stofgroepenverbod zo gek niet.
Maar bepaalde soorten drugs in de vorm van een proef gereguleerd beschikbaar stellen zou wel een serieuze optie zijn denk ik.
Zeker, dat denk ik ook! En gewoon gebruikers stimuleren om op een
veilige manier te gebruiken (want gebruiken doen we toch wel)… Daar is nu totaal geen ruimte voor.
Repressie, de roep om hardere straffen en gebruikers criminaliseren is niet de kant die we op zouden moeten willen gaan. Maar dit gebeurt wel.
Helemaal eens maarrrr
Zegt iemand dat dan hier?
Ik lees dat hier wel in ja:
Hoe meer er verboden wordt des te meer aanbod er zal komen heeft de geschiedenis ons geleerd.
En ik denk dus wel dat “wij”, de groep die ook heul veul goeds uit drugsgebruik halen en niet per se verslaafd zijn, de negatieve kanten van middelengebruik iets te snel teniet doen als een soort tegenreactie. Terwijl ik dat toch niet helemaal realistisch vind ofzo? Denk ik? Denk ook niet dat we de mensen die we willen bereiken overtuigen met dat verhaal.
Overigens ben ik het met jouw reacties in dit topic juist heul erg eens hoor, mocht daar een misverstand over zijn.