Hip-hop Engelstalig

Eve's drop

Badass junkie
Ik vind het niet gangster als je niet zelf schrijft. Maar de delivery was on point. Rip eazy e.

dude,

Die man was een grondlegger van de rauwe gangster rap.

Dre, MC Ren, Ice Cube, Dj Yella, Bone Thugs, Penthouse players clique, en ga zo maar door.

Hij had meer gangster gevoel dan welke rapper dan ook.

Snap je punt dat zelf lyrics schrijven zoals lil wayne echt authenticiteit heeft, maar dat maakt je nog geen gangster rapper.

FerdFatoehaus

Badass junkie
dude,

Die man was een grondlegger van de rauwe gangster rap.

Dre, MC Ren, Ice Cube, Dj Yella, Bone Thugs, Penthouse players clique, en ga zo maar door.

Hij had meer gangster gevoel dan welke rapper dan ook.

Snap je punt dat zelf lyrics schrijven zoals lil wayne echt authenticiteit heeft, maar dat maakt je nog geen gangster rapper.
Waarom? Wat is er gangster aan geschreven teksten rappen?

FerdFatoehaus

Badass junkie
Als je bijnaam "the godfather" van gangsta rap is zegt dat wel genoeg.
Ik ben het hier niet mee eens en vind het ook geen goed argument.

Ook al is de tekst geschreven door zijn team dan is er ook nog zoiets als een "rap flow"

en daar was hij gewoon goed in.
Dat heb ik ook niet ontkend, zijn flowz delivery en stem zijn subliem. Maar dat valt, helemaal in de categorie Gangsta rap, compleet weg als je niet zelf je teksten schrijft.

Eve's drop

Badass junkie
Ik ben het hier niet mee eens en vind het ook geen goed argument.
dat mag hoor, zijn niet mijn woorden dat hij zo is vernoemd. geef alleen aan dat er uit de rap scéne zo over hem gesproken word.

Dat heb ik ook niet ontkend, zijn flowz delivery en stem zijn subliem. Maar dat valt, helemaal in de categorie Gangsta rap, compleet weg als je niet zelf je teksten schrijft.

Fine by me,

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter

Nooit geweten dat Engeland zulke goede hip hop produceerde. Met name gesitueerd in Manchester blijkbaar. Soulful, vaak ook jazzy extreem dope hip hop. The Mouse Outfit en met name IAMDDB zijn mijn ontdekkingen van het jaar.

IAMDDB heeft overigens ook een supervette DnB collab met onze eigen (Amsterdam) Lenzman:

Wat een charisma, stijl en stem heeft die vrouw. :hearteyes: En Lenzman is ook geweldig, maar ja die maakt DnB hè.

Bovenaan