Hoe Herken je Goede Wiet?

pipodeclown

Experimenterende gebruiker
dat spreekt natuurlijk vanzelf, als er aandacht aan de wiet is besteed is ie beter.
Maar uiteindelijk gaat het om hoe je je voelt als je het rookt.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
pipodeclown zei:
dat spreekt natuurlijk vanzelf, als er aandacht aan de wiet is besteed is ie beter.
Maar uiteindelijk gaat het om hoe je je voelt als je het rookt.

Voor de simpele stoner misschien. Maar voor een medicinaal gebruiker ligt dat heel anders. Sowieso dat de wiet zo 'gezond' mogelijk is.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
pipodeclown zei:
roken is sowieso niet gezond, ook wiet niet.
Maar ik ben maar een simpele stoner zoals je zegt
Dat maak jij ervan. En als er een kunstmest nog in je wiet zit krijg je die dus ook binnen als je het eet of anders. Dus dan is het gewoon extra ongezond. Maar inderdaad roken blijft slecht.

pipodeclown

er zit geen kunstmest in cannabis, cannabis neemt stoffen op uit de grond, met name
stikstof, fosfor en kalium en verder secundaire voedingsstoffen en sporenelementen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Vind ik van niet, wat dat betreft deel ik dripptone z'n mening.
Goede wiet hoeft niet perce sterke wiet te zijn.

Als je nu puur biologisch wietje hebt met thc gehalte van 10 %, rookt dat fijner en lekkerder dan een amnesia vol met tering zooi die binnen enkele weken opgefokt is tot een zo groot mogelijke plant maar wel een thc gehalte heeft van 15%.

edit:

Maar natuurlijk is de sterke wel een belangrijke factor bij een goed wietje.

Vigilante

Wijs gebruiker
Tis maar net wat voor jou de wiet 'goed' maakt.
Ik ging even uit van goed als in sterk.

Verder prefereer ik zelf vaak de wiet met een heerlijke smaak. Wordt je er niet knetter genoeg van rook je gewoon een 2e maar een jointje moet voor mij vooral lekker zijn.

Vigilante

Wijs gebruiker
pipodeclown zei:
er zit geen kunstmest in cannabis, cannabis neemt stoffen op uit de grond, met name
stikstof, fosfor en kalium en verder secundaire voedingsstoffen en sporenelementen.

Trouwens er kan prima kunstmest in cannabis zitten. Als het op de planten/toppen zelf terecht komt kan dit er prima op blijven zitten tot jij het rookt.

Leuk punt voor hoe raar het kan gaan, zoek maar eens op hoe het komt dat tabak polonium-210 bevat.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Vigilante zei:
Leuk punt voor hoe raar het kan gaan, zoek maar eens op hoe het komt dat tabak polonium-210 bevat.

Tabak zelf is dus NIET kankerverwekkend, maar de radioactieve stof
polonium 210, het ‘spionnengif’ die door gebruik van kunstmest
op de tabak terechtkomt is de oorzaak van lonkanker door roken.
En waarom bijna niemand dat weet? Wie weet?
Biologische tabak en natuurlijke ‘jungle’-tabak zou
dus helemaal niet zo kankerverwekkend zijn, het is de commercieele
tabak die radioactief is geworden door het gebruikt van kunstmest
waar mensen ziek van worden!
(bron: http://www.zapruder.nl/forums/viewthread/8387/)

Gekke shit zeg.

Vigilante

Wijs gebruiker
Van tabak zelf zijn een paar stoffen van de teer die ervanaf komt kankerverwekkend, en verder een hoop van de stoffen die eraan worden toegevoegd.

Dat van Polonium vond ik zelf ook bizar schokkend. Kunstmest vervalt via een paar ingewikkelde reacties tot radongas maar dit blijft met de stofdeeltjes uit de lucht aan de haartjes aan de onderkant van het tabaksblad hangen en vervalt daar nog verder tot polonium en lood.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
pipodeclown zei:

En als jij kunstmest mee geeft met het water, wat zo'n beetje alle grote telers doen. En dan heb ik het vooral over toevoegingen in de meeste top boosters. Die komen allemaal zeker in de plant terecht. De plant zal ze wel weer afvoeren, maar als jij blijft voeden tot aan de oogst dan zal het er nog groot en deels in zitten. :wink:

IZ123 zei:
Wow..
Weet iemand misschien waar je zo een biologische tabak kan kopen?
Ik heb al gezocht op google maar kwam terug op dit topic uit ^^
http://www.google.be/#hl=nl&safe=off&q= ... a87e88fbbb

Bij een tabak speciaalzaak of sigaren boer. American Spirit. Is tabak die niet bewerkt is met chemicaliën.

Vigilante

Wijs gebruiker
DrippTone zei:
Bij een tabak speciaalzaak of sigaren boer. American Spirit. Is tabak die niet bewerkt is met chemicaliën.

Dit was ik ook nog van plan een keer te proberen, vraag me af hoe dat smaakt. Iemand?

Eric

Ik vind wel dat er de laatste tijd veel shops zijn die niet verkopen wat ze zeggen te verkopen,in Amsterdam helemaal !!! Geluuuuuuhk iedereen :)

pinnes

Belezen gebruiker
pipo de clown heeft gelijk. Geur heeft nix te maken met het thc-gehalte. En de plant kan het6 niks
schelen of zij kunstmest krijgt of biologische voeding.

Bovenaan