'Hoe verkoop je de war on drugs als een succes?'

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Professor in de criminologie, Tom Decorte, vat even kernachtig samen hoe politici erin slagen om desastreus drugsbeleid te verkopen als een groot succes.

Lang geleden dat ik nog zo´n eerlijk oprecht artikel heb kunnen lezen.
Ik heb het gevoel dat hier in België een volledige stilstand van progressief denken aan de gang is...en dat al heeeeeel lang.
En hoe informatie word gegeven (zelfs op het journaal) die compleet van de pot gerukt is.
Bv:
-ketamine word tijdens het uitgaansleven opgelost in shot drankjes als rape-drug.
-ketamine word door gebruikers gesnoven of in sigaretten of joints gerold.
Zulke beweringen kan je toch niet staven? En die beweringen worden dan verkondigd als waarheid door wetenschappers/professoren van de universiteit Antwerpen/Leuven op het journaal.
De meeste mensen die naar het journaal kijken stellen natuurlijk alle informatie daarop niet in vraag wat jammer is.

Verder, als het nu nog niet duidelijk is dat de war on drugs niet werkt integendeel, waarom blijft er nog steeds decennia lang halsstarrig aan vastgehouden worden?
Bang voor vernieuwing, bang om geloofwaardigheid/macht te verliezen?

België heeft een immens grote schuldenpot.
Dus waarom zou je dan al niet het eerste kleine stapje toepassen om cannabis te legaliseren, verkooppunten te plaatsen, accijnzen heffen en zo de schuldenpot kleiner te maken.
Als in me niet vergis heeft dat destijds Californië ook gered van de ondergang.
En zo neem je ook al een deel criminaliteit weg en word er gestopt met het pesten van mensen die cannabis gebruiken.
Zou naar mijn mening al een mooie eerste stap zijn, een mooie basis waarop je kan vertrekken.

Casrus

DF-koning
KNACK.

Heb dat blaadje eens gelezen toen mijn zus haar Belgische eerste verloofde had.

Mabel Wisse Smit zat overal achter...

Lemmy

Badass junkie
Het is zeer vermoeiend dat er altijd maar voorstanders van een harde aanpak aan het woord worden gelaten. Al lijkt men in België eindelijk afgestapt te zijn van het idee dat ook de gebruiker het beste voor het vuurpeloton komt. Zelfs Ine Van Wymeersch klinkt daar nu genuanceerder over.

Over de achterlijkheid van Annelies Verlinden houd ik mijn mond.

Anjovis

Bewuste gebruiker
Ik heb het zo gehad met politici die hun utopische denkbeelden heel de tijd opdringen zonder er fatsoenlijke kennis over te hebben. Ik heb een tijd geleden een nieuw woord leren kennen: GEZONDHEIDSFASCIST.

Frank Vandenbroucke is diegene in ons land de strijd aan is gegaan met rokers. Die misdadiger is nu vice premier van België. In de Agusta affaire heeft hij in de tijd een hele hoop smeergeld laten in brand steken. Hoe in godsnaam kan zo iemand nog vice Premier worden? En die kerel gaat nu effe bepalen dat wij niet meer mogen roken op terrassen?

Ik zou er niet stom van staan moest hij weer smeergeld gekregen hebben van de illegale tabak mafia.

Lemmy

Badass junkie
Ik heb het zo gehad met politici die hun utopische denkbeelden heel de tijd opdringen zonder er fatsoenlijke kennis over te hebben. Ik heb een tijd geleden een nieuw woord leren kennen: GEZONDHEIDSFASCIST.

Frank Vandenbroucke is diegene in ons land de strijd aan is gegaan met rokers. Die misdadiger is nu vice premier van België. In de Agusta affaire heeft hij in de tijd een hele hoop smeergeld laten in brand steken. Hoe in godsnaam kan zo iemand nog vice Premier worden? En die kerel gaat nu effe bepalen dat wij niet meer mogen roken op terrassen?

Ik zou er niet stom van staan moest hij weer smeergeld gekregen hebben van de illegale tabak mafia.

Niks aan toe te voegen.

Bovenaan