Hoe wegen jullie je rc's af ?

RcLover

Newbie
Hi ,
Ik heb thuis een weegschaaltje staan die tot 1mg nauwkeurig is nu vroeg ik me echter af hoe kunnen jullie bv 50 mg op de weegschaal doen en die daarna in een cap doen ? ik bedoel dit lukt mij gewoon weg niet .. hebben jullie kleine lepeltjes oid ?

L

Lid 6909

Gast
leg het op een bultje, zet je cap er rechtop bovenop, schuif er een papiertje onderlangs, en draai het om.

je kunt dit met beide helften van de cap doen..

Kees Klapkaak

Bewuste gebruiker
Gebruik een pincet..

Of inderdaad een klein lepeltje, die zitten ook altijd in die handige snuif-setjes die je bij de smart/headshop kan kopen voor ongeveer 10 euro.

Succes :)

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Andere mogelijkheid: leg een dun papiertje op je scale, stel daarna je tarra-gewicht in, zodat de teller terug op 0,001gr staat en kieper daar je poeder bovenop.
Als je goed afgewogen hebt, hoef je slechts het papiertje te vouwen en boven de open capsule te houden.
Zo doet de zwaartekracht alle werk, heb je netjes gemeten en niets verspild.

Wacky

Badass junkie
Maak een scherpe vouw in een ongevouwen sealtje en leg dat op je weegschaal. Doordat ze glad zijn glijd de zooi er goed af, en als je een scherpe vouw hebt gemaakt kun je het wel in een capje gieten.

Plimu

Bewuste gebruiker
ik weeg het niet af, ik kan een weegschaal niet betalen :flushed:

dus tot ik rijk ben blijf ik bij eye-ballen

shokora

Wijs gebruiker
Wacky zei:
Maak een scherpe vouw in een ongevouwen sealtje en leg dat op je weegschaal. Doordat ze glad zijn glijd de zooi er goed af, en als je een scherpe vouw hebt gemaakt kun je het wel in een capje gieten.

Zo doe ik het ook, dan eerst met een mes de juiste hoeveelheid op het sealtje leggen en dan zo in de cap flikkeren.

Spor

Wijs gebruiker
ErnstJünger zei:
Andere mogelijkheid: leg een dun papiertje op je scale, stel daarna je tarra-gewicht in, zodat de teller terug op 0,001gr staat en kieper daar je poeder bovenop.
Als je goed afgewogen hebt, hoef je slechts het papiertje te vouwen en boven de open capsule te houden.
Zo doet de zwaartekracht alle werk, heb je netjes gemeten en niets verspild.

+1 ik werk ook gewoon heel basic met een in de lengte gevouwen vloeitje om te scheppen en een stukje papier om het poeder op te gooien. Werkt perfect

shokora

Wijs gebruiker
pietpiraat zei:
timmaniac zei:
Plimu zei:
ik weeg het niet af, ik kan een weegschaal niet betalen :flushed:

dus tot ik rijk ben blijf ik bij eye-ballen
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15002

duur?

+ gratis shipping worldwide...
+lage dollar

Maar dat is geen mg volgens mij :wink:

Klopt dat ding is 10mg, zou ik niet gebruiken voor het afwegen van research chemicals.

Ik heb een weegschaal van 5mg en dat is eigenlijk al te onnauwkeurig voor dingen als 2C-B (laat staan DOB/DOM enzo).

CHIASME

Belezen gebruiker
salvation zei:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4509
heb deze aangeschaft maar wil wel checken of ie goed werkt voor ik hem gebruik, bij wat voor winkels verkopen ze ijkgewichten in milligrammen?

Damn voor die prijs! Als dat ding goed werkt laat het dan ff weten :wink:

HarryNak

Experimenterende gebruiker
Heb die ook gekocht erg goedkoop 19 euro omgerekend. Ga m Vanavond testen. Mijn rc weeg ik af door de cap gelijke te vullen met een klein schepje van m'n snuifbuis en dan pas te wegen. Wel eerst even de lege cap wegen en op tarra stellen.

HarryNak

Vorig jaar eentje gekocht bij de weegschalen boer voor 80e en die is al binnen t jaar kapot. Hopen dat deze beter is.

J0rrit

Badass junkie
HarryNak zei:
Vorig jaar eentje gekocht bij de weegschalen boer voor 80e en die is al binnen t jaar kapot. Hopen dat deze beter is.

Idd, had ook een van weegschaalboer, kutdingen zijn t, zo onaccuraat als de pest.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Op een weegschaal die op de mg precies is, met een pincet en een schepje.
Had er eerst een die 0.01 precies was maar dat leverde toch een aantal (on)gelukjes op hehe..
Al doende leert men.

Jokkelshizzle

Belezen gebruiker
kijk je weegt gewoon 1 gram af

als je dat door de helft doen heb je 500mg

als je dat door de helft doet heb je 250mg

als je dat door tienen doet heb je 25mg

dat doe je door 25, en voila je hebt 1mg

Oom Klaas

Badass junkie
Jokkelshizzle zei:
kijk je weegt gewoon 1 gram af

als je dat door de helft doen heb je 500mg

als je dat door de helft doet heb je 250mg

als je dat door tienen doet heb je 25mg

dat doe je door 25, en voila je hebt 1mg

Hahaha,
als alles zo makkelijk ging he :)

salvation

Belezen gebruiker
Is er niemand die weet bij wat voor soort winkel ik geschikte ijkgewichten haal voor een milligrammenweerschaal? Bij de smartshop is het laagste gewicht 50 gram, en dat kan die van mij echt niet aan.

salvation

Belezen gebruiker
Sorry, was nog even vergeten te melden dat ik weinig zin heb om zo'n heel pakket aan te schaffen. Wil gewoon een winkel binnenlopen en een ijkgewichtje voor een paar euro kopen, vraag me alleen af waar ze die verkopen.

salvation zei:
heb deze aangeschaft maar wil wel checken of ie goed werkt voor ik hem gebruik, bij wat voor winkels verkopen ze ijkgewichten in milligrammen?

K heb deze. Werkt tot nu toe prima. Enige nadeel is het bakje waar je het spul inlegd om te wegen. Deze zit verder niet vast ofzo dus als je het weegschaaltje meeneemt hoor je hem rammelen. ZIt ijkgewcihtje bij van 10gr.

DarkBeatz

pietpiraat zei:
Is precies dezelfde :)

Price: $23.57

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10515

Price: $30.83

Kijk ik of jij nu krom? In de eerste plaats is er al een 7 dollar prijs verschil. En de duurdere dient speciaal om juwelen te wegen terwijl de goedkopere gewoon voor zowat van alles dient.

pandalicious

voor de luierikken onder ons

je weegt 0.5g af doet er suiker (ofzo) bij tot 50g. goed mengen. weeg dan 0.5g af van je mengsel en er zit 0.005g product in. mits goed mengen, is het verbazingwekkend nauwkeurig. apothekers werken ook zo bij hun bereidingen. nadeel is dat je daar wel zit met 100 dosissen direct, maar dat is op te lossen, uiteraard... :grin:

Pak Suiker

Wijs gebruiker
Ik heb dat weegschaaltje van 23,57 euro bij dealextreme ook, het is een verbetering t.o.v. mijn vorige weegschaal, maar echt accuraat is ie niet.
Als je in der veronderstelling bent dat ie dat wel is, dan heb je net als mij wellicht ook een overdose 5-meo-dipt te pakken. :P
Het probleem is vooral dat ie na het califribreren meteen weer met een paar mg scheef gaat.
In princiepe kun je er wel 12 mg mee afwegen, maar dan zou ik wel voorzichtig doseren (dus lager aanhouden dan wat de weegschaal aangeeft) en ook je eigen gezonde inzicht gebruiken.
Lijkt dit een beetje op 10 á 12 mg? ja? mooizo.
Al veranderd het getal niet terwijl je wel wat erop doet, dan weet je hoe laat het is... :wink:

Dus: bij goedkope weegschaaltjes: weeg voorzichtig en gebruik altijd je gezonde verstand en gevoel voor inzicht.

Dankuwel! :grin:

Alleen ander naampje voor de rest zijn ze identiek. Op dealerextreme zitten meerdere bedrijven/mensen die producten aanbieden vandaar de vaak wat andere naam en verschillende prijzen bij de advertenties.

Weegschaaltje al meerdere keren gebruikt en tot nu toe heeft ie het perfect gedaan :)

2C-Em

Belezen gebruiker
Wacky zei:
Inderdaad, zoiets kan. Hier gaat het met een gevouwen papiertje, daar het spul op. Goed bijna tegen elkaar aan vouwen en je kan als je je cappie eronder houdt, de capsule klemmend tussen beide delen van het gevouwen papiertje, het er zo in laten glijden..dat beetje dat er soms naast gaat komt er ook wel weer in :wink:

Weegschaaltje van dealextreme doet het hier al tijden prima, als de nummers niet veranderen ondanks het erop gooien van 'gewicht', dan nog een keer afwegen wat je net hebt afgewogen. Als mijn maat denkt dat ie zo 25mg heeft afgewogen, maar de nummers even niet opliepen, weegt ie het geheel nog een keer af, door dat in één teug van een blaadje af erop te kieperen, dat werkt meestal goed, soms komt er een verschil uit, soms blijkt de waarde toch hetzelfde..bij meerdere herhalingen en uitkomende op hetzelfde gewicht wordt dan gewoon aangenomen dat dat dan ook echt klopt.
Zijn iig geen ongelukken van gebeurd! Hier niet.

Bovenaan