Hoe zien crack overblijfselen eruit?

babalonia

Experimenterende gebruiker
Eens vond ik een glas met bruin/groenachtig poeder onderin, "verrookt".
Kunnen dit resten van crack zijn geweest of ziet dat er heel anders uit?
Of denken jullie eerder aan hasj (gerookt uit een glas met aluminium folie met gaatjes)?

babalonia

Luister, ik ben een ongelofelijk leek...
Ik KAN het hem niet vragen want ik heb hem de deur uitgezet, bovendien zou hij er alleen maar om liegen. Maar ik wil toch de puzzelstukjes .... in het verleden vond ik ooit zoiets in zijn rugzak... hij zei dat hij daar Hasj uit gerookt had, maar nu ik meer gevonden heb, vraag ik me dus af of het toch toen al Crack zou kunnen zijn geweest... vandaar.

W.F.L.

Badass junkie
Ik denk eerlijk gezegd ook base, maar zoals Vigilante zegt hoort het dus niet groen te zijn.

Vigilante

Wijs gebruiker
Ik heb wel eens crack geprobeert te roken uit een vaporiser, en als je het dan te warm laat worden laat het een goed donkerbruine vlek achter.

Ajoh misschien is het wel hero, dat ken je nog wel versnijden met koper qua kleur. En het laat een minder donkere vlek achter.

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
een glas met alu folie gebruik je maar voor een ding volgens mij en dat is basen,waar die groene kleur vandaan komt weet ik niet,maar hasj as is ook niet groen....
zat er ook een melk achtig spul aan de binnenkant van het glas? en rook het een beetje zurig?
zo ja dan is het coke..

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
ik heb al gezocht naar een afbeelding maar kon niets vinden....

men neme een glas,het liefst een met een grote doorsnede...
doe daar een cm water in,bespan de open kant van het glas met alu folie en zet dit vast met een elastiekje...
vervolgens prik je met een naald aan een kant over de oppervlakte van ongeveer 1 bij 1 cm allemaal kleine gaatjes...daar komt de as en de basecoke op te liggen.
nu maak je aan de overkant(180 graden) een klein gaatje in het folie waar je de rook door kunt zuigen...

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
weet ik niet,ik ben niet zo'n baser,dat spul is het begin van het einde....ik heb denk ik in mijn hele leven alles bij elkaar misschien 2 gram coke gerookt heb,het is gewoon te lekker en dat had ik gelukkig al snel door en blijf er nu maar helemaal vanaf...dus weet eigenlijk niet of het met een aa flesje beter gaat...

Vigilante

Wijs gebruiker
Who cares, als het echt groen residu is zal het meer versnijdingstroep zijn geweest dan iets anders :P Ze moet gewoon die gozer bellen zeggen: jow ik heb die shit gevonden, wat is het crack of heroine EN NEE HET IS GEEN HASJ.

Chris Pontius

Badass junkie
Vigilante zei:
Who cares, als het echt groen residu is zal het meer versnijdingstroep zijn geweest dan iets anders :P Ze moet gewoon die gozer bellen zeggen: jow ik heb die shit gevonden, wat is het crack of heroine EN NEE HET IS GEEN HASJ.

Helaas zijn verslaafden/junks niet zo makkelijk in dat soort dingen :P.
Als het bij een testcentrum zou kunnen heb je in ieder geval zekerheid.

babalonia

Dank mensen voor de reacties.
Die pot met bruin/groenachtig as (het leek een beetje op dat spul wat je in een droogbloemenboeket gebruikt, maar dan verpulverd en bruinig/groenig. Zou het ook heroine kunnen zijn??? Maar met die omschrijving (naaldgaatjes 1 x 1 cm )... weet ik eigenlijk wel zeker dat het toch crack is geweest (of rook je op dezelfde wijze heroine). Ik heb nooit iets kunnen vinden dat je op deze wijze hasj zou kunnen roken (hij zei bij gebrek aan vloetjes het weleens op deze manier te roken)...?)... maar nogmaals, ik ben een leek... en ik geloof(de) alles.

babalonia

Die pot met het groen/bruinachtig spul heb ik twee jaar geleden eens gevonden in een rugzak. Zijn verklaring toen was: dat is om Hasj te roken als ik geen vloetjes heb.
Ik geloofde dat toen, nu vraga ik me dus af, was dat toen ook al geen crack o.i.d.?
Dan weet ik dat het al veel langer aan de gang was, snappie? Het is ook niet een heel
makkelijk verhaal :wink: Die pot is toen afgewasssen, zag er niet zo de schade van in (hasj roken deed ik ook weleens, hoewel nooit uit een pot, maar soms met pijpje of gewoon een joint)
.
Nu ik afgelopen zondag die lepel en het mes en de "pot met folie" zag (overigens zonder zichtbare resten in de pot), ga ik twijfelen aan die ANDERE pot, van toen... snappen jullie het nog?

babalonia

wat is DAT dan weer Salvia........... ik leer steeds meer, dat is dan weer het positieve eraan.... :confused:

knolselderij

Wijs gebruiker
babalonia zei:
oh en kennen jullie de benaming van 'zilversmid' voor dealer?

het zou kunnen mensen kunnen het vele namen geven, dealer,bakker, of hij/zij word vernoemd naar de auto waarin de gene rijdt. maar het hoeft niet zo te zijn dat het in dit geval ook egt over een dealer gaat

W.F.L.

Badass junkie
Ja ik snap het nog, dat mes en die lepel zijn voor crack, dit KAN voor crack zijn. Verder komen we niet :)

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
W.F.L. zei:
Ja ik snap het nog, dat mes en die lepel zijn voor crack, dit KAN voor crack zijn. Verder komen we niet :)

inderdaad, doe er een vork en een bord bij en je kunt zo aan tafel... :grin:

en wat is er met salvia aan de hand dan?

en heroine roken door een pijp/glas zie je ook niet zo veel volgens mij,dat is een vrij inefficiënte en omslachtige manier van hero roken lijkt me..

babalonia

thanks... ik denk dat ik genoeg weet, het is iig ernstig genoeg om hem de deur voor uit te zetten...hij kan de POT op (eh.... ofin)!

W.F.L.

Badass junkie
Dr Gonzo zei:
en heroine roken door een pijp/glas zie je ook niet zo veel volgens mij,dat is een vrij inefficiënte en omslachtige manier van hero roken lijkt me..

Heb er wel eens wat over gelezen, iemand die heroine van een pijp had gerookt, maar denk dat er inderdaad veel rook verloren gaat. Zoiets als mensen die crack chinezen.. Maar goed, met die lepel en dat mes erbij denk ik ook dat het base is, heroine heb je ook enkel een lepel voor nodig als je het wil koken om te spuiten, right?

Dr Gonzo zei:
en wat is er met salvia aan de hand dan?

Dat is groen en kun je van op glas roken. :grin:

nieneinao

Newbie
Heb je die benaming "zilversmid" in een telefoon gevonden? Zo ja kan je er eens heen proberen te bellen en vragen of hij langs wilt komen, dan vraag je wat hij allemaal te bieden heeft maar weet wel niet of hij er zo blij mee zal zijn als hij voor niks komt..

babalonia

Afgelopen zondag kwam mijn partner terug na een week weggeweest te zijn.
Hij heeft zich gemeld bij een afkick kliniek, gaat zo naar zijn tweede NA gesprek en intake
en vanavond naar een NA meeting.

Hoewel we allemaal erg voorzichtig zijn, wekt hij de indruk het ook ECHT nooit meer te willen....

Sja... dan kun je twee dingen doen... sceptisch zijn of geloof hebben en ik denk dat als je in ieder geval positief reageert, het de meeste kans van slagen heeft. Hij slaapt op de bank beneden en we hopen dat hij snel terecht kan, zodat ook ik (en mijn dochter) het "gewone" leven zo goed en zo kwaad als dat kan weer kunnen oppakken. Ik moet ook aan mezelf denken, want ik heb me al veel te lang met hem beziggehouden (waar hangt hij uit, wat zal hij doen, wat gebruikt hij... hoevaak... met wie... waar blijft het geld etc). Iedere dag op de hoede zijn dat is heeel vermoeiend. Ik ben ook helemaal op. Ik heb ook hulp gezocht om hiermee om te gaan en daar ga ik op koninginnedag naartoe! Drugs gebruiken is op zich niet slecht, maar wel als je er niet mee om kunt gaan.... en daar is dit een goed voorbeeld van.

Bovenaan