Jeniger zei:
Ik begon dit topic om uiteindelijk verder na te denken met elkaar, niet om te discussiëren over kleine details die jij noemt.
Dat is dan mislukt. Excuses :P
We snappen elkaar inderdaad niet, ik heb je nooit uitgescholden, ik zei alleen dat het bekrompen is om te denken als het voorbeeld met de appels die je gaf. Tuurlijk mag je op de docu ingaan, maar waarom blijf je steken op de vormgeving, en kleine details waarvan je zelf nieteens zeker weet of het wel klopt wat je zegt. Het zou juist toch mooi zijn om meerdere tradities of normen en waarden ter herkennen in dezelfde trend.
Ik zeg ook niet dat je me hebt uitgescholden, ik wou alleen het punt maken dat ik niet bekrompen ben. Alleen redelijk kritisch. En verder vind jij dat ik blijf steken op de vormgeving, maar ik vind dat belangrijk genoeg om daar over door te gaan.
Als jij het boek van Allegro hebt op pdf en je wilt het mij sturen, neem ik de moeite om het te lezen, en dan hebben we een hele andere discussie.
Ik vraag me af wat de docu niet onderbouwd, ik ben echt heel erg geïnteresseerd naar je mening, maar ik zou graag willen weten wat je dan denkt, in plaats van alleen het feit dat `veel` dingen niet onderbouwd zijn.
Ik kijk m binnenkort nog een keer en dan vertel ik het je.
Ik denk jouw persoonlijkheid niet te kunnen aflezen, dat heb ik ook nooit beweerd, ik heb alleen gezegd dat als iemand een fout maakt dat je niet iemand zijn persoonlijkheid daarop kan beoordelen. Dat is het het tegenovergestelde van waarvan je me beschuldigd. Beetje vreemd
Ik doelde niet op die zin, maar op iets anders. Maar misschien neem ik het ook persoonlijk. Gek, want normaal ben ik gek op felle discussies
Kritiek hebben is heel erg gezond, maar je moet wel enigzins open blijven staan. Vooral als het ononderbouwde kritiek is, en als jij je mening naar voren schuift als waarheid, probeer ik alleen maar een beetje objectieve tegengas te geven, dat is mijn goed recht.
Ik vind mezelf redelijk open. En ik heb echt meerdere keren gezegd dat ik de inhoud interessant vind, alleen de manier waarop het overgebracht word niet. Je gaat me toch niet eerlijk zeggen dat jij de vorm van deze docu wel goed vind ? En als je goed leest zie je overal in mijn posts "ik vind", "mijn mening", "imo" etc.. staan, ik schuif niets naar voren als waarheid. En anders had ik ook niet de moeite genomen om zo'n lange post te tikken, dan had ik wel "dit is onzin" neergezet.
Dit snap ik dus echt niet , wij de westerse wereld zien fout echt als fout. Waarom zie je het niet als een leermoment? Er bestaat zoveel angst om iets fout te doen, terwijl fouten maken menselijk is, en zonder fouten leer je niks. Eigenlijk zouden we juist blij moeten zijn als we fout zitten, omdat we iets nieuws leren.
Ik snap je beredenering wel gezien vanuit een doorsnee persoon, maar persoonlijk ben ik veel meer geïnteresseerd naar je persoonlijke mening.
Maar nu haal je twee dingen door elkaar. Ik vind het noch erg om fouten te maken (tenminste als de schade nog te overzien is), noch om die fouten toe te geven. Maar als iemand die mij dingen leert, die ik moet vertrouwen als zijnde 'drager van waarheid' en die blijkt op een moment iets te verkondigen dat niet klopt, is het vertrouwen gewoon snel weg. En dat vind ik niet raar. Leraar zijn is dan ook een van de grootste verantwoordelijkheden die er is, en een van de redenen waarom de mensheid zo in de shit zit is dan ook dat dat vak totaal niet serieus word genomen. Hier kunnen we het over eens zijn neem ik aan ?
Ik geloof het niet, ik weet het zeker, je hoeft het niet van mij aan te nemen, ga zelf maar op onderzoek uit. Het is zeer gezond om kritiek te hebben, maar als je weet op welke manier alles verdraaid is, dan kan je ongeveer inschatten wat wel en niet waar is.
Ik vind het gewoon jammer, dat er mensen heel veel moeite hebben gedaan en ergens tijd in hebben gestoken, uit echte eerlijkheid en oprechtheid, en dat jij dat ff afschilderd als onzin in plaats van het grote geheel proberen te begrijpen.
Ik heb, voor de zoveelste keer, nergens gezegd dat het allemaal onzin is. Zelfs in mijn eerst post in dit topic zeg ik dat het interessant is. En wat mij betreft hadden ze er meer tijd en moeite in moeten steken, niet in de boodschap, maar in de manier waarop ze die overbrengen.
Ja ik blijf er maar over doorgaan, ik weet het. Maar ik vind het gewoon erg belangrijk.
Jeniger zei:
Als ik het niet dacht:
De populaire Zeitgeist film en ook de nieuwe Zeitgeist Addendum film zijn onlangs ontmaskerd door Jason Bermas en Alex Jones als propaganda voor de Nieuwe Wereld Orde. Zeitgeist is ontmaskerd als onderdeel van mind control. Zeitgeist mixt waarheid met het het geloof van de Nieuwe Wereld Orde: De Theosofie van Blavatsky. Waarmee Zeigeist aan komt zetten is één op één het geloof van de Illuminati een geloof in technologische en eugenetische "oplossingen". Onlangs is Peter Joseph op de Alex Jones show geïnterviewd en ontmaskerd.
http://www.niburu.nl/index.php?articleID=19398
en zeitgeist was toch zo goed gemaakt?
check je bronnen dude, je zou eens goed naar jezelf moeten luisteren.
Ok, prima. Heb er naar geluisterd. Laat me nog een keer uitleggen waarom ik Zeitgeist goed vind (nog steeds dus).
Omdat (a) ik de vorm prima vind, professioneel gedaan, en (b), ik haal er iets positiefs uit.
Zeitgeist behandelt 3 dingen, waarvan ik de eerste het belangrijkst vind (het gedeelte wat vrijwel identiek is aan het begin van The Pharmacratic Inquisition) en de conclusie vind ik mooi. Verschil is alleen dat ik het in Zeitgeist wel goed uitgelegd vind, en in die ander niet. Sorry.
Verder heb je dit interview van een site die ook een UFO sectie heeft, en ik ben helaas niet open genoeg om zo'n site serieus te nemen.
Ik heb hem net nog een keer gekeken, en ik kan er geen propaganda uit halen. Alleen dat ik word aangespoord om kritisch te zijn, zelf na te denken, dat het menselijke ras iets prachtigs is etc. Ik kan het er niet meer mee eens zijn. En als het echt propaganda van de NWO is, hebben ze zichzelf flink in de vingens gesneden
Verder heb ik Zeitgeist (addendum) nog niet gezien, dus daar doe ik geen oordeel over.