Jouw persoonlijke drugsregels

MrEko

Bewuste gebruiker
Welke regels heb je voor jezelf opgesteld i.v.m. je druggebruik? (zowel grote regels, als kleinere, zoals handigheden of tips)
Wat zijn jou ervaringen met het behouden van deze regels?
Welke uitzonderingen zijn mogelijk?
Heb je ze al eens (bijna) overtreden?

Hoewel ik een veelvoud aan gewoontes en persoonlijke tradities heb (vooral rond LSD), probeer ik mezelf vooral aan de volgende drie gouden regels te houden:

1. Wordt niet verslaafd.
2. Laat je sociaal leven niet lijden onder je gebruik.
3. Laat je professioneel leven niet lijden onder je gebruik.

Regel 3 is de enige die ik echt heb overtreden: na twee dagen wakker op speed, wou ik gewoon gaan werken, leek me wakker genoeg, het volgende dat ik me herinner is dat ik met een blackout wakker word in m'n bed, 's middags, terwijl m'n klok op een compleet fout uur staat. Dag verlof moeten nemen, en fout afgeschoven op m'n alarmklok (die evenwel versleten was en de laatste tijd raar begon te doen).

Andere kleinere regeltjes (of eerder persoonlijke tips in sommige gevallen) zijn bijvoorbeeld:
4. Verwijder geen mails, berichten, of dergelijke onder invloed, want wat dan niet belangrijk of interessant lijkt, is het misschien wel.
5. Pak ook geen telefoons op, tenzij het dichte vrienden zijn die weten van je gebruik.
Uitzondering: Speed
6. Zoek zo veel mogelijk info op voor je iets nieuw probeert.
7. Ga naar het toilet voor je gebruikt (of voor de effecten starten).
8a. Maak je neus goed vrij voor je iets snuift.
8b. Hou een zakdoek binnen handbereik, als je iets snuift.
9. Kijk eerst wie er rond je staat voor je over je eigen gebruik praat.
10. Bereid alles voor, voor je iets neemt; wat je wil doen, zien, horen; neem alles bij de hand wat je nodig hebt, want onder invloed vergeet je het en/of wordt je afgeleid en/of ben je niet in staat om het te doen.

Dat is wat er me voornamelijk te binnen schiet. Nu aan jullie, aan welke regels en handigheden houden jullie je? (het hoeft trouwens niet serieus te blijven, ludieke dingen mogen er ook tussen steken :grin: )

Tripper

Wijs gebruiker
Geen Heroine, Crack, Datura en Meth. Geen dope als ik de volgende dag ga werken. Geen dope door de weeks met uitzondering van vakanties. Uitzonderingen mag na enig volwassen denkwerk.

Angramar Temenos

Badass junkie
Je kan altijd meer nemen, maar nooit minder.
Geen ego-versterkende stimulanten (Coke, crack, meth)
Altijd benzo's mee als je met een groepje gaat trippen, vooral als er onervaren mensen bij zijn.

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
Geen pep, mdma of andere speed achtige stoffen als ik de week erop belangrijke dingen moet doen..
En werk en afspraken bij instanties gaan voor drugs gebruiken....

En ik laat alles testen voor ik wat gebruik... of het moet al getest zijn door een betrouwbaar iemand....

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Nummer 2&3 van mr eko en alleen maar gebruiken als je je goed voelt. Dat is het zo beetje. Wat pontius zegt is ook een goeie.

weyoun22

Bewuste gebruiker
1. Alleen op vrijdagavond is het voor mij optioneel om harddrugs te nemen of veel te drinken.
2. Persoonlijke verantwoordelijkheden mogen nooit lijden onder het gebruik.
3. Altijd voldoende eten,drinken,wiet in huis hebben zodat ik niet de deur uit hoef als ik me de dagen na gebruik slecht voel.
4. Ik bied nooit drugs aan mensen die normaal geen drugs nemen. Ik gebruik het dan ook niet openlijk waar ze bij zijn.
5. Nooit meer dan 1 nacht wakker blijven.

Wackie

Belezen gebruiker
Alleen om te feesten.
Niet meer dan 1 nacht opeenvolgend.
Geen grotere dosis dan de eerste keer voldoende was.

Pascal FM

Bewuste gebruiker
Geniet maar gebruik met mate :)
Als je drugs op een verstandige manier gebruikt kun je er nog heel lang plezier van hebben :grin:

mattskovic

Wijs gebruiker
heb maar 1 regel laat het niet uit de hand lopen en hou het netjes :grin:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6ihPOTDxMfE[/youtube]
moest hier meteen aan denke toen ik topic titel las :tearsofjoy:

[ERROR]

Experimenterende gebruiker
Zolang mijn werk en mn sociale leven er niet onder lijd vind ik het wel best. dus gebruik zo goed als alleen in het weekend tenzij het vakantie is. En zorgen dat ik er niet onafhankelijk van word. dit gaat me al jaaren goed af dus vind het nog geen tijd worden om mn "regels" aan te passen.

a1b2c3d4

Wijs gebruiker
Heb weinig regels, maar ééntje is wel, áls ik zonodig wil blowen voor het werk, max 5 uur van te voren, zodat ik nuchter op het werk kom.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
1. Alleen doen als je je al goed voelt, nooit om je goed mee te laten voelen.
2. Weet wat je gebruikt laat het testten bij een centra als het kan.
3. Hou het speciaal en ga vooral wekelijks/dagelijks gebruik al helemaal uit de weg.
4. Heb voor ligt eraan wat je neemt en de duur de dagen erna vrij voor rustig zonder zorgen te maken kan gaan.
5 Zorg ervoor dat je iemand hebt die bij je is / bellen kan mocht het niet goed gaan als je het alleen doet(al helemaal bij vreemde middelen spreek ik uit ervaring..)
6. En zoals misschien bijna alles al genoemd is hou het in de hand,
7. Geniet!

Zoiets :wave:

Dreuge

Badass junkie
de regel van bier is als je niet dood bent moet je meer nemen en als je niet meer heb moet je zeuren op internet

Chris Pontius

Badass junkie
Petrovic zei:
Bier komt hier niet antwoorden. :sunglasses:

:tearsofjoy:

Dreuge zei:
de regel van bier is als je niet dood bent moet je meer nemen en als je niet meer heb moet je zeuren op internet

Ik hoor net een nummer "Tot het licht uitgaat" :sunglasses:

Maar ze moet vooral zo door blijven vragen; dan heeft ze binnenkort een ban te pakken.

Dreuge

Badass junkie
nog een bier-regel: bij gebrek aan echte drugs zo veel mogelijk chemisch ruikende rotzooi naar binnen werken

Eendagsvlieg

Bewuste gebruiker
Tripreporter
- werk/school/stage/sport/uiterlijk/mezelf, vind ik belangrijker dan de drugs, en mag dit op geen één manier verwaarlozen.
- gebruik voornamelijk alleen of met mensen die je vertrouwd en die een positieve invloed op je hebben.

Drientje

DF-koning
Ik heb geen regels, ik heb gevoel.

Voelt het goed doen, bij twijfel niet doen.

En bij ceremonies juist andersom, when in doubt, double the dose.

atbboy

Bewuste gebruiker
Hoe harder je gaat hoe beter het graat.
Hoe wouser je bent hoe beter het is!
Live fast die young!

:hearteyes:

W.F.L.

Badass junkie
Ik heb er geen.. Daar houd ik me toch nooit aan. Plus dat bespaart mij doorgaans van heilig gezeik dat ik fout zat ofzo.

Als ik er geen zin in heb is het wel zo makkelijk..

Dreuge

Badass junkie
vercrackt zijn op werk maar gewoon bikkelen na een nacht doorhalen is beter dan nacht doorhalen, bijnemen en dan gaan werken

[ERROR]

Experimenterende gebruiker
Dreuge zei:
vercrackt zijn op werk maar gewoon bikkelen na een nacht doorhalen is beter dan nacht doorhalen, bijnemen en dan gaan werken

Zeker mee eens..
net zoals zijken over dat je te brak bent om te werken,, Je hebt het zelf in de hand, je weet dat je maandag om 8 uur weer op de stoep moet staan. Dus zorg maar dat je zondag je rust krijgt, zo niet dikke pech. gewoon gaan en niet zielig ziek gaan melden.

weyoun22

Bewuste gebruiker
[ERROR] zei:
Dreuge zei:

Zeker mee eens..
net zoals zijken over dat je te brak bent om te werken,, Je hebt het zelf in de hand, je weet dat je maandag om 8 uur weer op de stoep moet staan. Dus zorg maar dat je zondag je rust krijgt, zo niet dikke pech. gewoon gaan en niet zielig ziek gaan melden.

+1

Einstein

Badass junkie
1. Geen verslavingen
2. Geen heroïne, datura, nootmuskaat, methamfetamine en crack
3. Zoveel mogelijk koffie/Red Bull in geval van eventuele katers :grin:
4. Ik probeer het leuk te houden

Ik heb nog niet zoveel drugs gedaan, maar dit is het wel zo'n beetje. Voor regel 4 heb ik nog wel eens gefaald ivm alcohol.

Fishhead0707

Wijs gebruiker
Ook geen regels meer, ik laat me volledig met de situatie en het moment meegaan en zie wel waar dat me heen brengt met welke drug dan ook.

Alleen probeer ik wel of probeerde ik altijd me "gewone" leven gescheiden te houden van mijn drugsgebruik. Maar ook dat laat ik lekker los.

Ik doe lekker wat goed voelt en dat voelt super goed!!

Damn wat doe je met me. (L.O.V.E.) :hearteyes:

kaasbaas

Badass junkie
1. Ken je grenzen
2. Ken de drug
3. Ben de baas over de drug, laat de drug niet jouw baas worden

Als ik deze 3 volg gaat 't eigenlijk altijd goed.

stinkpik

Newbie
Bijhouden wanneer je wat en hoeveel hebt gebruikt. Ik wil nog wel eens denken dat het een maand geleden is dat ik pep deed, maar dat het eigenlijk eergister was.

Skippy

Wijs gebruiker
- Deel geen buisjes, rietjes e.d. om mee te snuiven.
- Drink met gebruik van xtc op feesten geen alcohol.
- Gebruik geen xtc overdag in de zomer als het te warm is.
- Neem nooit zomaar drugs aan van een vreemde.
- Neem nooit zomaar drankjes aan van een vreemde.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
J0S zei:
1. Ken je grenzen
2. Ken de drug
3. Ben de baas over de drug, laat de drug niet jouw baas worden

Als ik deze 3 volg gaat 't eigenlijk altijd goed.
Hoe ken jij je grenzen?

Bovenaan