k*tpil of tolerantie?

Miss-Behaviour

Belezen gebruiker
Ik was gister op een feestje, pilletje naar binnen gewerkt, nou ja begonnen met een halfje, uurtje later bijna geen effect (alleen de muziek klonk wat intenser) dus nog maar een kwartje, en nog een uur later begon er eindelijk wat in te slaan en kwam het mdma gevoel. Heb me maar heel even echt strak gevoeld, daarna zakte het al heel snel af naar een relaxte (maar lekkere) roes... en ook al vrij snel was het alweer zo goed als uitgewerkt.

Ik had van te voren zeer goed (pasta) gegeten, en was vrij moe van de hele week werken. Maar nu vraag ik me dus serieus af waar het aan zal liggen... had ik gewoon een mindere pil, waren het de omstandigheden of is er nu al sprake van tolerantie?

Ik heb van de zomer 3x xtc gedaan met tussenposen van 3 weken, toen anderhalve maand niet, toen 2 weken achter elkaar, en nu dan na 3 weken weer. En dan altijd max 1 a 1,5 pil op een avond. (vaker minder dan 1 dan meer).
.

heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar wat ik wel weet is dat goed veel pasta eten zeker als remmende factor kan werken

Tja ik denk altijd.. kan beter goed eten dan dat ik omver ga. Dat heb ik een keertje bijna gehad op DV. Ik had die dag alleen een klein ontbijtje op en 's middags rond 4 a 5u een halve pil (zo'n sterke blauwe), toen moest ik wel even heeeeeeel snel wat naar binnen werken.

De pasta heeft idd een remmende factor, tolerantie lijkt me bij dit soort hoeveelheden eigk nog geen issue. Misschien combi van een iets mindere pil, met een iets betere maaltijd

ik vond het ook geen goede pil idd.
het 1e halfje sloeg wel in,maar ik werd er eigenlijk alleen maar spaced van...

dallandra zei:
ik vond het ook geen goede pil idd.
het 1e halfje sloeg wel in,maar ik werd er eigenlijk alleen maar spaced van...

Terwijl jij in het begin aan het roepen was van 'heeeey dit is wel een sterke pil zeg... ' terwijl ik echt nog nauwelijks wat voelde. Maar dat was dus snel weer over.

sja,het was alleen maar erg spaced en wazig,ik had niet de behoefte om te gaan bewegen enzo,terwijl ik dat normaal wel heb...en idd van de 2 kwartjes erna had ik niks...ik doe niet meer aan kwartjes!

Maar wat jij nu van deze pil had, had ik weer van die op ML, toen heb ik de hele dag zo'n beetje in het gras liggen spacen terwijl jij uit je dak stond te gaan. Op Awkenings en bij Michel de Hey stond ik op diezelfde pil weer helemaal uit mijn naadje te gaan.

Gister was ik wel even heel danserig maar dat was maar van korte duur. Daarna stond ik de hele tijd tegen die gozer aan te hangen. (heb jij gemist) en dat was dus wel precies wat ik wilde op dat moment. Werd wel knuffelig van deze :love: :love: :love:

Miss-Behaviour zei:
Ik was gister op een feestje, pilletje naar binnen gewerkt, nou ja begonnen met een halfje, uurtje later bijna geen effect (alleen de muziek klonk wat intenser) dus nog maar een kwartje, en nog een uur later begon er eindelijk wat in te slaan en kwam het mdma gevoel. Heb me maar heel even echt strak gevoeld, daarna zakte het al heel snel af naar een relaxte (maar lekkere) roes... en ook al vrij snel was het alweer zo goed als uitgewerkt.

Ik had van te voren zeer goed (pasta) gegeten, en was vrij moe van de hele week werken. Maar nu vraag ik me dus serieus af waar het aan zal liggen... had ik gewoon een mindere pil, waren het de omstandigheden of is er nu al sprake van tolerantie?

Ik heb van de zomer 3x xtc gedaan met tussenposen van 3 weken, toen anderhalve maand niet, toen 2 weken achter elkaar, en nu dan na 3 weken weer. En dan altijd max 1 a 1,5 pil op een avond. (vaker minder dan 1 dan meer).
.

Je zal het iig niet meer zo intens ervaren als je in de zomer deed, 2 weken achter elkaar is niet echt verstandig.

Maar waarschijnlijk lag het aan de pasta, en misschien een niet al te sterke pil.

Je moet ook niet met kwartjes en halfjes aan de slag gaan. draait gewoon op niks uit. Mijn tactiek is altijd 1 pil nemen zodra hij een beetje begint te werken meteen nog 1.

Je voelt er wel iets van maar als ik tikkels neem dan wil ik voor dat heerlijke gevoel gaan en niet een soort mietig voorstadium.

Idd, sommige mensen hebben echt al ruim genoeg bij een halve pil. Met MDMA verschilt dat verschrikkelijk van persoon tot persoon.

Bal0n zei:
Idd, sommige mensen hebben echt al ruim genoeg bij een halve pil. Met MDMA verschilt dat verschrikkelijk van persoon tot persoon.

En het hangt van je lichaamsgewicht af... Dallandra en ik zijn allebei nogal licht gebouwd, dus dan heb je zowiezo minder nodig!!!!!!!!!!!!!!

Tuurlijk heeft het op iedereen een ander effect. Maar het feit dat een halfje ooit bij iemand genoeg zou zijn om de peak te bereiken gaat er bij mij niet in. Gemiddeld heb je daar toch wel een pil of 3 voor nodig.

De Gezonde Snuiver zei:
Tuurlijk heeft het op iedereen een ander effect. Maar het feit dat een halfje ooit bij iemand genoeg zou zijn om de peak te bereiken gaat er bij mij niet in. Gemiddeld heb je daar toch wel een pil of 3 voor nodig.

das natuurlijk onzin, ligt er aan wat voor pillen het zijn en hoe iemand erop reageert.

wat is er eigenlijk met je aan de hand als je gezichtsveld steeds keihard flikkert .

heb dat 1 avond echt heel vaak gehad en vrienden hadden precies hetzelfde , heb het soms af en toe maar bij die pillen was het echt heel vaak dat alles gewoon ff heel schokkerig en vaag voorbij komt ( ogen wegdraaien ofzo?:P)

ja ik weet het niet, maar heb dit eigelijk alleen bij GHB. Maar volgens mij zijn het gewoon je ogen die niet meer op een vaste plaats kunnen blijven staan.
Bij mijn eerste joint heb ik dit ook heel intens gehad. Mja, als je nog nooit eerder wazig bent geweest is dat natuurlijk nog niet zo leuk. Vond het ook neiet vervelend. Als ik het tegenwoordig nog eens zou hebben zou ik er best ff naar kunnen kijken en genieten om te zien hoe wazig dat ik wel niet ben.

Van een halfje keihard spacen kan echt hoor !
Ik ben van belgie en heb tijdens de gentse feesten een pil kunnen kopen van iemand die ronddroeg. Hij rade ons aan om er maar 1tje van te nemen.

Ik en m'n maten braken het in 2, en slikten het in met een rocheltje :P
een uur laten stonden we echt de dansen als gekken !
De volgende dag op het avondnieuws kwam er op dat er vele overdossisen zijn geweest die dag door een xtc pill die extreem veel mdma bevatte.

Had ik een volledige genomen, lag ik mss ook op de spoed die dag.
Echt geluk had maar een halfke te hebben genomen, omdat ie ons verwittigd had, want normaal eet ik er altijd 3 ineens.

het hangt echt af van pil tot pil hoor. Mss had die jongen extreem zware pillen zoals toen, dat weet jij toch niet ?

De Gezonde Snuiver zei:

*zucht* ....wat zegt nou 3 pillen. Laten we eens nadenken. Laagste dosis mdma in 1 pil die we bij de testservice binnenkrijgen = 20 mg.

3 x 20 mg = 60 mg. Is misschien net genoeg als je 50 kg weegt.

De hogere hoeveelheid die een pil bevat die we binnenkrijgen ligt rond de 220 mg (dus 11 x zo sterk!).

3 x 220 mg = 660 mg. Voor iedereen een erg hoge dosering. Kans op serieuze problemen is zeer groot.

Als je 110 mg hebt gaan de meeste hard hoor.

Ik had het over een gemiddelde hoeveelheid mdma. Tuurlijk zijn er pillen met extreem hoge of lage doseringen. Maar van een gemiddelde hoeveelheid heb je gemiddeld 3 pillen nodig om goed te spacen dacht ik zo. :wave:

Miss-Behaviour zei:

.

Als je goed eet zorgt het voor een wat milder effect. Daarnaast is de frequentie waarmee je hebt genomen te hoog om goed te herstellen. Pas na zo'n 8 weken is je serotonine niveau in je hersenen op het oude niveau. Slik je dus na een paar weken al dan krijg je een soort golfbeweging waarbij er steeds minder serotonine beschikbaar is. Het effect wordt dan ook steeds minden. Het heeft dan overigens ook geen zin om meer mdma te slikken want je hersenen kunnen geen extra serotonine produceren.

Grafisch met jouw frequentie:

(vertikale as= hoeveelheid serotonine....hoe hoger hoe geweldiger gevoel)
(horizontale as is tijd)
(piek is mdma gebruik)
(kruisje is meetpunt)

l...XX...........................................................
l.X....X...........XX........................................
l.........X......X.....X..........XX...........................
l............XX..........X.....X.....X.........................
l.............................XX.........X........XX............
l............................................X....X....X..........
l..............................................XX........X........
l.............................................................X etc.
l_______________________________________

Ook weer niet zo heel extreem lijkt me, heb genoeg mensen gezien die xtc namen en altijd ongeveer dezelfde hoeveelheid.

Ik ook, totdat ze na een jaar opeens begonnen te klagen dat de pillen van de laatste tijd wel erg slecht waren. :rolleyes:

De Gezonde Snuiver zei:
Ik had het over een gemiddelde hoeveelheid mdma. Tuurlijk zijn er pillen met extreem hoge of lage doseringen. Maar van een gemiddelde hoeveelheid heb je gemiddeld 3 pillen nodig om goed te spacen dacht ik zo. :wave:

Dacht je verkeerd. De gemiddelde pil bevat ongeveer 80 mg. Een meisje heeft (gemiddeld) tussen de 1 en 1,5 mg per kilo lichaamsgewicht nodig. Een jongen tussen de 1,5 en 2 mg per kilo.

Maak je eigen rekensom zou ik zeggen. Overigens is de schade hoogstwaarschijnlijk groter als je meer pakt dan deze hoeveelheid.

Zal wel tolerantie zijn dan. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat ookal kan de een er beter tegen dan de ander. Bij een pil met normale hoeveelheid zal een halve gewoon niet voor je doen wat pillen zouden moeten doen. Doet ie dat wel dan ist misschien beter te overwegen geen drugs te gebruiken.

De Gezonde Snuiver zei:
Zal wel tolerantie zijn dan. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat ookal kan de een er beter tegen dan de ander. Bij een pil met normale hoeveelheid zal een halve gewoon niet voor je doen wat pillen zouden moeten doen. Doet ie dat wel dan ist misschien beter te overwegen geen drugs te gebruiken.

hoezo dat nou weer?

Zelfs mn vriendin begint met n hele, als ik van n halve echt wat zou voelen dan hoefde ik er geen 7 op n avond te hebben om 10 uur lol te hebben, tolerantie heb ik niet veel want er zit minstens 2 tot 3 maanden tussen mijn X gebruik. Die grens overschrijd ik niet om mn gebruik niet uit de hand te laten lopen, mn lichaam de kans te geven te herstellen, en géén tolerantie op te bouwen en zo blijft t lekkerzzz 8)

fokker zei:
Zelfs mn vriendin begint met n hele, als ik van n halve echt wat zou voelen dan hoefde ik er geen 7 op n avond te hebben om 10 uur lol te hebben, tolerantie heb ik niet veel want er zit minstens 2 tot 3 maanden tussen mijn X gebruik. Die grens overschrijd ik niet om mn gebruik niet uit de hand te laten lopen, mn lichaam de kans te geven te herstellen, en géén tolerantie op te bouwen en zo blijft t lekkerzzz 8)

gelukkig heb ik er op een avond ook geen 7 nodig..

Gelukkig heb ik vaak genoeg ook van een halfje genoeg lol gehad.... vooral toen ik een keer een halve blauwe mitsu te pakken had. :mrgreen:

Terug
Bovenaan