Omdat ik nog nooit van Flakka oid heb gehoord vraag ik mij ook een beetje af wat hier verder het grote probleem mee is.
A-PVP valt denk ik het best in perspectief te brengen qua effecten als een zeer vuige en goedkope amfetamine met meestal wat meer bijwerkingen.
De potentie van A-PVP wordt geschat op 4x die van methylfenidaat, ik persoonlijk denk dat 3x potenter een meer realistische schattig geeft.
Bij 40mg methylfenidaat schiet de hartslag al gevaarlijk hard omhoog, aangezien A-PVP zo'n 3x potenter is kun je je vast wel voorstellen wat het doet zodra je per ongeluk 100mg A-PVP i.p.v. 4FA naar binnen werkt, dan heb je grof geschat een 10 dubbele overdosis, dat ga je vrijwel geheid niet overleven.
De meeste mensen doen geen moeite om wat ze besteld hebben te laten testen of een allergie test te ondergaan voor gebruik, er zijn wel meer gevallen bekend dat mensen een stofje bestellen van een RC site, het stofje bij aankomst direct naar binnen werpen en vervolgens naar het ziekenhuis afgevoerd werden omdat de verkoper per ongeluk zakjes of een stofje heeft verwisselt.
Flakka is in Amerika een vrij groot probleem, daar zijn van die verslaafden die kannibaal worden en compleet psychotisch en dat soort rare dingen.
In de VS viel A-PVP (en eerder MDPV) niet onder de 'analogenwet' en was hierdoor zeer populair en veel gebruikt in de VS, zo is vaak het beeld naar voren gebracht dat het populair is onder de 'methamfetamine gebruikende gemeenschap' daar.
A-PVP is absoluut niet gezond en valt zeker niet aan te raden maar de Amerikaanse verslaggeving wil de realiteit nog wel eens wat sensationeler weergeven dan dat het is. A-PVP wordt op gigantische schaal gebruikt in de VS en de mensen die het gebruiken zijn vaak daklozen, zware stimulant verslaafden en meestal de meest kwetsbaar bevolkingsgroep van de samenleving, A-PVP is in ieder geval niet de onderliggende oorzaak dat iemand besluit kannibalisme uit te oefenen. :P