Lijm snuiven?

Flameon

Badass junkie
Ik heb eens vaker gehoord dat sommige mensen lijm snuiven.
Wat voor effect geeft dit in godsnaam? Vraag me af wat voor effect mensen hiervan krijgen, kan me er ln niks bij voorstellen :wave:

getitd0n3

Belezen gebruiker
Geen goed idee, heb tot voor kort jaren gewerkt in een groothandel voor verven en lijmen.
Stond er op de mengafdeling, geen afzuiging voorzien.
Heb er denk ik de meest courante verdunners en lijmen wel een keer onder m'n neus gehad, ongewild krijg je dan ook je klappen.
Maar solventen maken je langzaam maar zeker kapot.

Geeft op middellange termijn al kans op hersenschade, is ook enorm belastend voor je lever en nieren in vergelijking met andere dope en wat je eruit haalt.

Maar als je er toch voor wil gaan, één van de betere of sterkere oplosmiddelen die zowel in lijmen en verven kan zitten is Tolueen.
Weet niet of je het nog als verdunner kan kopen, maar er zijn zeker nog lijmen te vinden waar dit inzit.
Het gevoel lijkt een beetje op dronken zijn, soms krijg je al eens iets wat lijkt op een hallucinatie (een deurstijl die plots vloeibaar lijkt te worden bv).
Het effect is echter van korte duur.

De schade die het kan aanrichten is ongelooflijk, ben er ook te laat achter gekomen.
Gewoon niet doen is mijn advies.

Maar Tolueen of Isopropanol (ontvetter) zijn je vergif.
De rest van een uitgebreide keuze die je vast en zeker hebt bij de Gamma, is het helemaal niet waard..

neti

Badass junkie
ik deed het op de basisschool al, velop :grin:
of markeerstiften, doe t nu neti frequent meer,
wel af en toe cd-cleaner-vloeistof

djpopol

Experimenterende gebruiker
Flameon zei:
Ik heb eens vaker gehoord dat sommige mensen lijm snuiven.
Wat voor effect geeft dit in godsnaam? Vraag me af wat voor effect mensen hiervan krijgen, kan me er ln niks bij voorstellen :wave:
gewoon afblijven van die handel!!

Bovenaan