Mag je met Happpy Caps op autorijden?

Prandtleu

Newbie
Beste lezer,

Ik heb een vraag betreft Happy Caps. Ik ben een ervaren drugsgebruiker maar heb nu een break van 3 maanden. Echter ga ik aankomende zaterdag naar een rave. Ik ben van plan om met de auto daarheen te gaan, aangezien ik geen alcohol of drugs ga benuttigen. Stel ik zou 1 van de happy caps bestellen en innemen, bijvoorbeeld Dance-E, mag ik dan in de avond gewoon weer met de auto terug rijden. Het zijn namelijk geen drugs, aldus de verkoopsites.
Ik zie graag een reactie tegemoet!

Met vriendelijke groet,
Prandtleu

Hebbenze?

Bewuste gebruiker
Als t niet illegaal is, en niet aangetoond kan worden als drugs, denk ik van wel. Verstandig? Denk het niet.

• Haha
Waarderingen: N3K0

Zeebats

Wijs gebruiker
Als t niet illegaal is, en niet aangetoond kan worden als drugs, denk ik van wel. Verstandig? Denk het niet.
Het is meer de vraag of het je rijgedrag beïnvloed. Dat moet je per stof bekijken. Het is niet relevant of je door de mand valt bij een speekseltest of dat het middel legaal of illegaal is. Als jij bij een zwaar ongeluk betrokken raakt doen ze sowieso een bloedonderzoek.

Hebbenze?

Bewuste gebruiker
Alcohol is legaal.

Nee, autorijden onder invloed mag niet. Waarom zou je het ueberhaupt willen? Hartstikke gevaarlijk.
Ben ik het mee eens. Daarom zeg ik dat het niet verstandig is.
Ach hoe vaak er wel niet dealertjes met een tasje en petje zichzelf tegen een paal rijden met een tank lachgas naast zich in de auto. Mongolen.

Prandtleu

Newbie
Ik heb geen idee hoe dat spul in zijn werking gaat, vandaar mijn vraag hier. Maar ik weet genoeg nu, happy caps en rijden is een no go.

Zeebats

Wijs gebruiker
Hoe zit dat eigenlijk met die research chemicals, halen ze die met een speekseltest er ook tussenuit?
Niet allemaal. Gefluoreerde amfetamines sowieso wel. Phenmetrazines en fenidaten vermoed ik niet. Cathinonen geen idee , las van wel maar zal vast per stof verschillen

De Zandman

DF-koning
Nee dat klopt. Als je positief getest wordt of zwaar van het padje bent, ga je mee naar het politiebureau en krijg je een bloedtest....

Gelato43

Bewuste gebruiker
Bijzonder dat je stopt met drugs maar alsnog een ´drug´ wilt nemen op een festival/rave.
Achja die happy caps zijn toch gewoon plant en vitaminen gebaseerd? denk zelf dat e weinig naar voren komt in een test.
Maar je rijdt alsnog onder invloed van iets, dus alsnog ben je strafbaar lijkt me.

De Zandman

DF-koning
Je bent pas strafbaar als je onder invloed bent van een stof die de rijvaardigheid kan beïnvloeden. Ik weet niet of die happy caps zo een stof is.

Bovenaan