Medicijnen als drugs

kaasbaas

Badass junkie
Pammer zei:
Dr Gonzo zei:
Gelukkig dan maar dat je anoniem in beeld bent geweest..
mvg Saskia

Leuk dat ze er zo over denken. Wat een trut die saskia.

:tearsofjoy: Beetje suf en komt nogal manipulatief over ja... Zoveel vragen stellen en dan de 2 á 3 meest depressieve antwoorden gebruiken. Mooi dat Saskia zelf niet anoniem in beeld zat, weten we mooi dat we geen vragen moeten beantwoorden van die vrouw.

Zonde... door dit soort reportages worden mensen juist verslaafd.

"Oh, dit is lang niet zo erg als dat ze op de tv zeiden!"

Precies, snuif maar lekker door :rock:.

Carlitos

Badass junkie
Ik wil het wel goedmaken voor de NCRV.
Geef me de statiefen en full hd camera´s en laat het mezelf bewerken.
Ik hoef er niet veel voor,behalve kijkcijferkanonnen en een zitting bij pauw en witteman.

Saski je weet de pm knop ! :hearteyes: a

kaasbaas

Badass junkie
Carlitos zei:
Geef me de statiefen en full hd camera´s en laat het mezelf bewerken.

:openmouth: Maar je denkt toch niet dat de NCRV wilt dat mensen door hun gaan denken dat drugs plezier en geluk kunnen brengen? Straks worden ze nog aangeklaagd voor het aanmoedigen van drugs gebruikt!

Drugs zijn slecht en iedere drugsgebruikers lijd eronder. Gebruikers zijn geen mensen maar vieze vieze drugs gebruikers :angry: BAH!

:grin:

Pammer

Bewuste gebruiker
Media is zoiets belachelijk en veel geloven in wat er gezegd wordt door de media. Zoals je zegt worden mensen juist verslaafd door zo'n dingen.

(@ Kaasbaas: ik vind je avatar echt zalig :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: )

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker
Beste Steve (aka-Gonzo).Ik denk dat als je goed erover na had gedacht je had kunnen weten dat zo zou gaan werken.Ik heb niet de indruk dat je naief bent maar eerder te lief en te eerlijk.En dat weten en voelen die heerlijke mensen van de media.Je moet een prooi zijn voor hun anders ben je niet interessant.Maar eerlijk is eerlijk je hebt wel moeite met je gebruik.En dat geeft niet dat is juist goed dat je dat zelf ook ziet.Vandaar je opgave voor Badh-dorp.Ik zou willen zeggen maakt je opname sucsesvol af en bekijk daarna nog een keer die doccu.Kijk dan eens wie de persoon is die daar op tv is en de persoon die je dan bent.Dan ga je het verschil wel zien denk ik.En ik hoop wel dat je je opname goed afrondt want je komt op mij over als een goede/aardige kerel zonder echt kwaad in de zin.En probeer niet in paniek te raken tijdens je opname.Dat verdwijnt wel na een tijdje.Ik hoop echt dat je het goed gaat doen daar.Je wil het maar kunt het ook.Dat moet je proberen te blijven denken :rock:

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
@ Ik doe mijn best...

Ik was misschien ook wel een beetje naief om te denken dat ze me neer zouden zetten als een "normaal"persoon....
maar de reactie's van die saskia die ik kreeg via de mail waren ook gewoon bot en ze reageert nu ook niet meer op mijn mailtjes...maar ja,weer wat geleerd...

Verder gaat het wel goed hier, zit nu nog op 120 ml pd, en daar gaat 2 ml p/d vanaf(de ghb hier is een stuk minder sterk(en totaal niet zout,bijna zoet,dit spul mag nooit op"straat"komen,ivb met de date rape ellende, hier proef je echt niets raars aan)...

En misschien heb je wel gelijk, kijk ik hier over een jaar heel anders tegen aan, maar het blijft een feit dat ze me gewoon genaaid hebben.....

(dvdtje wat ze op zou sturen heb ik ook niet gehad,tsss...hoer)

maar we houden moed en gaan gewoon verder :rock: :rock: :rock:

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker
Hoi.Goed om te horen van je.Je moet op je zelf blijven vertrouwen.En ook dat je het gaat doen daar.Het is al klote dat je daar zit nu.En waarschijnlijk gaat het afbouwen nog veel erger zijn.Zeker als je nog maar heel weinig krijgt over een tijdje.Daar moet je doorheen,eis dat van je zelf!!.En naief ben je volgens mij niet.Je legt wel je vertrouwen in die-Saskia-.Die denk toch niet met je mee.Die denkt alleen aan haar baan en programma.Tot de dag komt dat haar wat gebeurd of overkomt.Dan wil ze ook dat iedereen met haar mee gaat denken.Ik zeg en denk ook vaak-Met een boef vang je een boef-,...M.A.W-Ze heeft niet het begrip of gevoel van iemand in jouw situatie.Op school waarschijnlijk heel veel gelezen maar niet een praktijk-situatie echt heeft meegemaakt.Daar moet je ook proberen boven te staan.Ik zou het leuk vinden als je ons/mij hier op de hoogte houdt over je verblijf daar.Schrijf het maar van je af,.. :rock:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
* Heb je ooit een medicijn gebruikt terwijl je niet ziek was of geen pijn had?
Ja.
* Heb je bijvoorbeeld ooit ADHD medicijnen gebruikt terwijl je geen ADHD hebt, dus bijv alleen voor het drugseffect of voor de lol?
Ja.
* Hoe ben je aan medicijnen gekomen?
Bij een dealer.
* Hoe was je ervaring na het gebruik van deze medicijnen? Merkte je positieve of negatieve effecten?
Positief, de voordelen wogen zwaarder dan de nadelen. De medicijnen die ik gebruikt heb zijn tramadol, diazepam, temazepam en ritalin. Als je het middel met de "juiste" intenties gebruikt dan kan het wat betreft verslaving moeilijk fout gaan. Met juiste intenties bedoel ik dat je het middel neemt alleen als je voor het gebruik al goed voelt. Slecht voelen en dan toch medicijnen nemen is vragen om problemen.

Genoeg mensen die het van vrienden krijgen. Of mensen met voorschrift die het verkopen.

Oom Klaas

Badass junkie
Petrovic zei:
* Heb je ooit een medicijn gebruikt terwijl je niet ziek was of geen pijn had?
Ja.
* Heb je bijvoorbeeld ooit ADHD medicijnen gebruikt terwijl je geen ADHD hebt, dus bijv alleen voor het drugseffect of voor de lol?
Ja.
* Hoe ben je aan medicijnen gekomen?
Bij een dealer.
* Hoe was je ervaring na het gebruik van deze medicijnen? Merkte je positieve of negatieve effecten?
Positief, de voordelen wogen zwaarder dan de nadelen. De medicijnen die ik gebruikt heb zijn tramadol, diazepam, temazepam en ritalin. Als je het middel met de "juiste" intenties gebruikt dan kan het wat betreft verslaving moeilijk fout gaan. Met juiste intenties bedoel ik dat je het middel neemt alleen als je voor het gebruik al goed voelt. Slecht voelen en dan toch medicijnen nemen is vragen om problemen.

Genoeg mensen die het van vrienden krijgen. Of mensen met voorschrift die het verkopen.

De uitzending is al geweest he :P

Beeeb

Bewuste gebruiker
Dr Gonzo zei:
...Ze zijn net weg, ik kom waarschijnlijk 10 dec op tv(nl 2 ,21.00 uur)...zoveel mogelijk anoniem(met tegenlicht gefilmd),hele interview duurde ongeveer 1 uur, maar daar wordt nog wel een hoop uitgeknipt....
Gewoon hier bij mij thuis....ze schrokken wel van mijn medicijndoos,hahaha....
oa
tramadol
diazepam in verschillende sterktes
flunitrazepam
oxazepam
seroquel
zopiclon
het meeste via internet gekocht..

Toch best wel een vette ervaring, en nu maar hopen dat ze me een beetje normaal neerzetten...

Ik moet eerlijk bekennen dat ik heb het programma niet gezien heb, maar kut dat ze het zo gemanipuleerd en geknipt op hebben en er zo'n NRCV-verhaal van hebben gemaakt!

Maar even een beetje of topic: Ik zie in jou medicijnkastje Seroquel. Nu ken ik mensen die dat inderdaad van de dokter voor een bipolaire stoornis voorgeschreven krijgen. Maar wat ik mij afvraag, is dat inderdaad ook in eenmalige dosses recratief te gebruiken? Ik kan me dat bijna niet voorstellen.Maar correct me if I am wrong!

Beeeb

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
Beeeb zei:
Dr Gonzo zei:
...Ze zijn net weg, ik kom waarschijnlijk 10 dec op tv(nl 2 ,21.00 uur)...zoveel mogelijk anoniem(met tegenlicht gefilmd),hele interview duurde ongeveer 1 uur, maar daar wordt nog wel een hoop uitgeknipt....
Gewoon hier bij mij thuis....ze schrokken wel van mijn medicijndoos,hahaha....
oa
tramadol
diazepam in verschillende sterktes
flunitrazepam
oxazepam
seroquel
zopiclon
het meeste via internet gekocht..

Toch best wel een vette ervaring, en nu maar hopen dat ze me een beetje normaal neerzetten...

Ik moet eerlijk bekennen dat ik heb het programma niet gezien heb, maar kut dat ze het zo gemanipuleerd en geknipt op hebben en er zo'n NRCV-verhaal van hebben gemaakt!

Maar even een beetje of topic: Ik zie in jou medicijnkastje Seroquel. Nu ken ik mensen die dat inderdaad van de dokter voor een bipolaire stoornis voorgeschreven krijgen. Maar wat ik mij afvraag, is dat inderdaad ook in eenmalige dosses recratief te gebruiken? Ik kan me dat bijna niet voorstellen.Maar correct me if I am wrong!

Beeeb
...Die seroquel heb ik een keer voorgeschreven gekregen door een arts, heb er geloof ik 2 dagen ofzo eentje genomen, maar de bijwerkingen zijn ronduit gewoon zwaar kut(vieze smaak in mijn mond, suf overdag,snel geagiteerd)...maar om op te slapen werkt het wel....

Ik zou me geen manier kunnen bedenken om dit middel recreatief te kunnen gebruiken...

Carlitos

Badass junkie
Seroquel is heerlijk.
Vooral met benzotollerantie.
25 mg deed het verrassend goed naast me medicatie of na speed.

Recreatief zeker fijn,volgende dag niet zo veel last van bijwerkingen oid.
Heb ook pittig wat er van liggen is echt een mooi iets naast de benzo´s legt je wel een beetje dood neem het alleen voor slapen.

Beeeb

Bewuste gebruiker
Mmm, zowel Dr. Gonzo en Carlitos slapen er heerlijk op...

Nah, dan heb ik wel andere (imao minder enge) middeltjes voor.
Seroquel not for recreational me dus!

Beeeb

Dwaks

Experimenterende gebruiker
Beetje jammer dat benzo's nu gezien worden als "drugs". Als je dus deze medicijnen slikt tegen de zenuwen, ben je dus een "verslaafde" wat ik een lelijk woord vind.
Ja de eerste keer dat ik oxazepam kreeg van iemand, toen dacht ik wel zoiets van wow alle stress in 1x weg, dit is een wondermiddel! Ook met bromazepam voelde ik dat. Maar helaas. Natuurlijk is dat wel even lekker, alleen later voel je je zo afgevlakt.
Maar dingen zoals Valium vond ik niks waard tegen stress of deprie gevoel. Alleen om te slapen, want als je die overdag neemt wordt je nogal slap en moe.

ik heb ook Rivotril/clonazepam gehad, waar ik langzamerhand steeds slomer van werd. Echt zooi was dat als kalmeermiddel.
Dan vind ik Xanax en Tranxene nog het beste werken voor overdag. Geen last van slome bijwerkingen en geen drugs-gevoel.

Greetje

Newbie
Kan vast antwoord geven, Nee, gebruik diverse zware medicatie, partner ook, allebei voor ziekte, en nooit voor recreatief gebruik. En dan nog met mate, tenslotte moet je nog wel normaal kunnen functioneren. Een bepaalde mate van pijn is te tolereren, mensen die echt pijn hebben en echt ziek zijn hebben een veel hogere pijngrens. Wij doen gerust een wortelkanaalbehandeling zonder verdoving. Om dat soort pijntjes liggen wij in een deuk van het lachen.

En iedere idioot die zijn lijf volpompt met medicatie wat zomaar uit Amerika is komen overvliegen, en niet eens getest is, wat voor veel ADD/ADHD en andere psychische medicatie telt, is zo gek als een deur. Zelfde voor Benzo's en andere medicatie die op je hersenen werken.

Dan spoor je toch niet meer in je bovenkamer. Lees hier nu een dagje mee, wat zou ik graag willen ruilen met iemand die recreatief gebruikt, kap ik er direct mee, net zoals drinken en roken en blowen, had ik ook in enkele weken zo de deur uitgesmeten. Het is een kwestie van willen. En kunnen, alleen zieke en invalide mensen hebben geen keuze...

De regering gaat bezuinigen op ziektekostenposten bij gehandicapten en chronisch zieken, ik zie nu wel waar dat door komt. Recreatieve gebruikers zijn echte junken, ze denken alleen aan hun eigen genot, maar een andermans ellende. Jullie recreatieve gebruikers, worden zeker niet bedankt... :smilingimp:

Tufnut

Badass junkie
Dwaks zei:
Beetje jammer dat benzo's nu gezien worden als "drugs". Als je dus deze medicijnen slikt tegen de zenuwen, ben je dus een "verslaafde" wat ik een lelijk woord vind.
Onzin. iemand die het functioneel gebruikt is niet een verslaafde. net zo goed als iemand die het weleens recreatief gebruikt geen verslaafde is. Voor beide ligt dat gevaar wel op de loer. Een verslaving aan pammetjes is er snel ingesloen.

@ Greetje: Nogmaals heel vervelend voor je dat jij de medicatie hard nodig hebt, maar ga niet af lopen geven op anderen omdat die dat niet hebben. Sommige medicatie kunnen wel degelijk recreatief gebruikt worden.
Verder is het heel zuur dat er bezuinigd wordt op gehandicapten en chronisch zieken, maar er zijn wel meer dingen waarop bezuinigd wordt. Het is echt niet alleen maar de schuld van de recreatieve gebruiker

Greetje

Newbie
Tufnut zei:
Dwaks zei:
Onzin. iemand die het functioneel gebruikt is niet een verslaafde. net zo goed als iemand die het weleens recreatief gebruikt geen verslaafde is. Voor beide ligt dat gevaar wel op de loer. Een verslaving aan pammetjes is er snel ingesloen.

@ Greetje: Nogmaals heel vervelend voor je dat jij de medicatie hard nodig hebt, maar ga niet af lopen geven op anderen omdat die dat niet hebben. Sommige medicatie kunnen wel degelijk recreatief gebruikt worden.
Verder is het heel zuur dat er bezuinigd wordt op gehandicapten en chronisch zieken, maar er zijn wel meer dingen waarop bezuinigd wordt. Het is echt niet alleen maar de schuld van de recreatieve gebruiker

Tufnut,

Nee hoor! Doe ik ook niet, ik gun iedereen zijn lol. En voelt iemand zich een keertje niet happy kan deze gerust voor een keertje een pil van me krijgen, verkopen zal ik het niet, juist dat dealen is wat mij tegenstaat, je maakt gebruik van andermans zwakte. Dat maakt me wel boos. En natuurlijk dat die dealer ergens heel goedkoop aan die pillen komt, via de zorg, wat voor ons allemaal duurder wordt, niet alleen de chronisch zieken. Zie het maar zo, stel dat jij over een jaartje of tig (liever niet) chronisch ziek wordt, en dan moet bijbetalen, zonder dat je er nu echt "happy" van wordt. Zou je ook geen voorstander zijn van handel in deze dure medicijnen. Dat ze duur zijn is niet de schuld van de feestbeesten, maar van onze regering en de farmaceutische dealers, die net zo als een gewone dealer één ding voor ogen heeft...Jouw geld in hun zakken.

Geef mij daar maar eens ongelijk in. :wink:

Tufnut

Badass junkie
Hierin geef ik je inderdaad geen ongelijk!
Medicatie is soms belachelijk duur. Onnodig duur zelfs. Er rijden teveel mooie auto's rond van het geld dat daaraan besteed wordt.

Greetje

Newbie
Yep. Always the dealer who drives the luxury car, only the criminal's are impounded, the rest trated for more luxury... :wink:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Greetje zei:
Yep. Always the dealer who drives the luxury car, only the criminal's are impounded, the rest trated for more luxury... :wink:

Zou inderdaad wel directeur van Sandoz willen zijn bijvoorbeeld, zoals het omschreven word/is :wink:

Greetje

Newbie
[email protected]

Deze Belgische apotheker schrijft dagelijks een column over de farmaceutische industrie, en die komt er niet best af. Nee, zelfs van Sandos, of Roche zou ik nog geen directeur willen zijn. Als het per se moet, dan maar een Hakkelaar of Bruinsma..Maar die zijn ook wel heel vroeg met pensioen gegaan, zonder AOW... :P

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
In welke krant/tijdschrift/blog komen die te staan? :P
Neem aan dat hij het publiceert?

En dan zou ik kiezen voor een leuke hoge functie bij Walt Disney Productions :hearteyes:

Greetje

Newbie
http://www.youtube.com/watch?v=B2_S8--oMLw&feature=related en nog zo'n leuke http://www.youtube.com/watch?v=Wl2y0DJxdiE&feature=related = Hoogleraar Paul Verhaeghe: "ADHD is boerenbedrog"...

Dat is even een stukje over de farmaceutische industrie en de psychiaters..Hoe de kluit belazerd wordt.

25tolife:

Ferdinand, kan je hier vinden http://www.adhdfraude.net/. En hier http://www.ouders.nl/mdiv2009-adhd-nokidding.htm heeft hij ook nog zijn zegje gedaan.

Ik volg zijn blogs regelmatig. Af en toe met de nodige scepsis, maar hij weet wel vaak de vinger op de zere plek te leggen.

Mag ik solliciteren voor de functie van Minny Mouse? :hearteyes:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Hell yeah :P Visual arts and design management are on it!

Dank voor de links erg interessant! :grin:

Bovenaan