Misschien een Ritalin overdosis?

Snwwy

Newbie
Yoo kijk ik gebruik dus Concerta (ritalin) alleen ik had dus ongeveer 190mg in 1 nacht gedaan (vandaag dus) alleen ik heb het gevoel dat t eigenlijk wel veelste veel is.
ik had ongeveer 5 pillen van 27mg normaal geslikt en nog n paar gesnoven ( ik gok 2/3 pillen ofz) alleen ik lees iets met dat ik veel kans heb op een overdosis of dat ik nu een overdosis heb. Nu voel ik me gwn prima dus denk dat er niks aan de hand is tho maar ik ben wel echt bleek ( waarschijnlijk door 2 nachten niet slapen ofz) en een raar gevoel ik mn maar. Maar ik wou jullie mening er over weten

Edit: ogen zijn nog steeds groot heb eigenlijk alleen wat hoofdpijn maar verder niks, oja en nog voor de gene die zich afvroegen hoe bleek ik was ik heb n foto.. ( ben 18 btw alleen heb baby face )

groetjes

Laatst bewerkt:

Raver

Badass junkie
Ten eerste, maar dat wist je zelf al. Zeer onverantwoordelijk gebruik van Methylfenidaat in dit geval.

Ook ik ben zo bezig geweest, herken dat vage gevoel in me maag als geen ander. Buikpijn erbij ook regelmatig. Overmatig zweten, nervositeit, opgejaagdheid, agressie en tot slot problemen met m'n hartritme. Totaal uit zijn ritme; dan weer snel, dan weer langzaam*. Heb zelf dus wel eens een milde OD gehad op Ritalin. Of vaker dan eens.. Iets met school en extreem geconcentreerd willen zijn. Heb verder geen hartproblemen of ritmestoornissen van mezelf.

Je zegt dat je je verder prima voelt. (Dat voelde ik me NIET) Ik verwacht nu verder geen extreme problemen. Probeer vooral gezond te eten, probeer genoeg te drinken, lekkere zouten met dit warme weer. Kort gezegd dus, wees een beetje lief voor jezelf nu. Bleekheid kan inderdaad komen door slaaptekort maar ook gewoon door een hoge dosering stimulantia.

Mocht je echt signalen krijgen wat je niet vertrouwd of je echt niet lekker voelt. Schakel dan gewoon hulp in laagdrempelig!

Sterkte.

Laatst bewerkt:

Snwwy

Newbie
Ten eerste, maar dat wist je zelf al. Zeer onverantwoordelijk gebruik van Methylfenidaat in dit geval.

Ook ik ben zo bezig geweest, herken dat vage gevoel in me maag als geen ander. Buikpijn erbij ook regelmatig. Overmatig zweten, nervositeit, opgejaagdheid, agressie en tot slot problemen met m'n hartritme. Totaal uit zijn ritme; dan weer snel, dan weer langzaam. Heb zelf dus wel eens een milde OD gehad op Ritalin. Of vaker dan eens.. Iets met school en extreem geconcentreerd willen zijn.

Je zegt dat je je verder prima voelt. (Dat voelde ik me NIET) Ik verwacht nu verder geen extreme problemen. Probeer vooral gezond te eten, probeer genoeg te drinken, lekkere zouten met dit warme weer. Kort gezegd dus, wees een beetje lief voor jezelf nu. Bleekheid kan inderdaad komen door slaaptekort maar ook gewoon door een hoge dosering stimulantia.

Mocht je echt signalen krijgen wat je niet vertrouwd of je echt niet lekker voelt. Schakel dan gewoon hulp in laagdrempelig!

Sterkte.
Yo thx man ik begin nu ook shit te zien en horen en van die derealisatie en van die self harm gedachts moet ik dat nog in de gaten houden?

Laatst bewerkt:

Raver

Badass junkie
Yo thx man ik begin nu ook shit te zien en horen en van die derealisatie en van die self harm gedachts moet ik dat nog in de gaten houden?

In dit geval zou ik je aanraden om professionele hulp in te schakelen; en als je dat niet wilt vanuit welke rede dan ook dan moet je er gewoon voor zorgen dat je absoluut niet alleen bent. Tuurlijk altijd in de gaten houden.. Zijn die gedachten alleen vlugge gedachte die voorbij komen of blijf je erin hangen? Hoe dan ook, hulp zoeken is vanuit mij de enige tip die ik je nu wil geven.

Eventueel 113 (zelfdoding preventielijn). Hebben mij meerdere keren heel fijn te woord gestaan.

Sterkte!

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Hee @Siebe , als je niet meer bijneemt zullen de effecten vanzelf afzwakken en kun je hopelijk spoedig slapen. Gun jezelf in de tussentijd een vruchtensapje, wat frisse lucht en rust.

Aarzel uiteraard niet om medische hulp in te schakelen als je lichamelijk onwel wordt of drijgt flauw te vallen.

Snwwy

Newbie
Hee @Siebe , als je niet meer bijneemt zullen de effecten vanzelf afzwakken en kun je hopelijk spoedig slapen. Gun jezelf in de tussentijd een vruchtensapje, wat frisse lucht en rust.

Aarzel uiteraard niet om medische hulp in te schakelen als je lichamelijk onwel wordt of drijgt flauw te vallen.
Heyy, slaap zal wel lukken ben nu thuis was met vrienden een beetje uit de hand gelopen maar gewoon morgen school helaas

Snwwy

Newbie
In dit geval zou ik je aanraden om professionele hulp in te schakelen; en als je dat niet wilt vanuit welke rede dan ook dan moet je er gewoon voor zorgen dat je absoluut niet alleen bent. Tuurlijk altijd in de gaten houden.. Zijn die gedachten alleen vlugge gedachte die voorbij komen of blijf je erin hangen? Hoe dan ook, hulp zoeken is vanuit mij de enige tip die ik je nu wil geven.

Eventueel 113 (zelfdoding preventielijn). Hebben mij meerdere keren heel fijn te woord gestaan.

Sterkte!
Waren vlugge gedachten maar trof wel wat snijwonden op mn arm aan ( en ik heb oprecht geen herinneringen aan dat ik het deed)

N3K0

Badass junkie
Je moet de bijsluiter van Ritalin eens lezen..

En je snapt zelf ookwel dat je echt mega dom bezig bent..Ritalin en dergelijke is niet gemaakt voor die shit wat je er allemaal mee doet.

Slaap tekort, slecht voor jezelf zorgen. Automutilatie komt niet vanzelf of valt niet uit de lucht.
Klinkt niet als dat alles PRIMA Is!!!!

En ik denk dat je het zelf allemaal bestwel weet dat wat je doet gewoon niet slim is. En beter ga je andere keuzes maken.

Yoo kijk ik gebruik dus Concerta (ritalin) alleen ik had dus ongeveer 190mg in 1 nacht gedaan (vandaag dus) alleen ik heb het gevoel dat t eigenlijk wel veelste veel is.
ik had ongeveer 5 pillen van 27mg normaal geslikt en nog n paar gesnoven ( ik gok 2/3 pillen ofz) alleen ik lees iets met dat ik veel kans heb op een overdosis of dat ik nu een overdosis heb. Nu voel ik me gwn prima dus denk dat er niks aan de hand is tho maar ik ben wel echt bleek ( waarschijnlijk door 2 nachten niet slapen ofz) en een raar gevoel ik mn maar. Maar ik wou jullie mening er over weten

Edit: ogen zijn nog steeds groot heb eigenlijk alleen wat hoofdpijn maar verder niks, oja en nog voor de gene die zich afvroegen hoe bleek ik was ik heb n foto.. ( ben 18 btw alleen heb baby face )

groetjes
wat... 190 MG?

JanDeBrandweerman

Bewuste gebruiker
Wist je dat ... je het internet ook kon gebruiken om informatie te vinden over drugs. Ik hoop niet dat je volgende topic gaat over een halve gram fentanyl die je hebt weggesnoven in een kwartier.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Je topictitel bevat het woord ‘overdosis’, je had hallucinaties, derealisatie, gedachten aan automutilatie, snijwonden, je topic is geopend in juni dit jaar, je hebt hier maanden over na kunnen denken, en nog steeds vraag je je af of het veel is?

Not sure if trolling…
"Overdosis" is letterlijk over dosis, hoger dan normaal. Niet altijd per se dodelijk maar kan wel gevaarlijk zijn.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
"Overdosis" is letterlijk over dosis, hoger dan normaal. Niet altijd per se dodelijk maar kan wel gevaarlijk zijn.

Ja begrijp ik, maar als je een topic start met in de titel ‘Misschien overdosis’ dan lijkt het me duidelijk dat je zelf weet dat je dosis te hoog was. Overdoseren = meer dan nodig doseren, teveel doseren (al dan niet dodelijk). Los daarvan is het zeg maar behoorlijk obvious dat 190 mg methylfenidaat nemen (heel) veel is.

Brakka Mang

Badass junkie
Als ik het zo lees ben je heel onverantwoord bezig of klets je gewoon uit je nek🤣 Hoop het tweede maar in geval van het eerste adviseer ik je dringend hulp te zoeken. Het begint met teveel ritalin en nu teveel 3m. Neem aan dat je ritalin op voorschrift krijgt en dat nu combineert met 3M? Mocht dat zo zijn, is niet echt een hele gezonde combinatie al helemaal door de effecten van 3M op je hart en vaten. Als je dan toch drugs wilt gebruiken lees je er dan wat meer over in. Ik heb ook zwaar onverantwoord drugs gebruikt in hoeveelheden en combinaties waar je complete groepen mensen in kon voorzien waar gelukkig nooit gevolgen aan hebben gezeten maar ken er meer dan genoeg die dat wel hebben gehad 😉 Als je dan toch op dit forum zit, gebruik het dan waar het voor bedoeld is. Drugs kan leuk zijn maar op deze manier heb je geen glazen bol nodig om te zien waar dit heen gaat.

New Dawn

Bewuste gebruiker
Not sure if trolling, or 14yo...

Je misbruikt je medicatie
Je leest niet hoeveel je moet doseren
Je post een foto van je eigen babyface
Je beweert dat je jezelf automutileert
Zorgen -> "Kweet het, I fucked up LOL!"
Gaat door met iets dat geen 3MMC zal zijn.
Gaat het? "Ja, had *gewoon* teveel gebruikt"
Doseert vervolgens weer teveel van iets
Zorgen -> "Ja, ik doe maar wat, haha"

Ik denk dat je eigenlijk geen 18 bent.
Ik denk ook niet dat je dat gaat halen.

OF je bent zo verantwoordelijk als een 14 jarige puber,
OF je bent een trol die drugs een slechte naam geeft.

Dirkdirk

DF-koning
Mag ik even inbreken, vergeleken met vele andere stims is de grens tussen functioneel positief effect en onaangenaam negatief effect erg klein. Speed kan je nog wel een lijntje nemen maar met ritalin is de marge erg laag en dat is iets wat mensen vaak niet begrijpen. 30/40 mg is lekker en flink, 60 wordt ontzettend onaangenaam. 100 word je vrij ziek.

Bovenaan