muziek met verborgen boodschappen

Dopejoo

Experimenterende gebruiker
Het is niet heel bekent, maar in sommige muziek zitten verborgen boodschappen.
als je muziek achterstevoren afspeelt, blijkt dat er zinnen in de tekst zitten die totaal niet kunen.

je hebt natuurlijk ook muziek die de verborgen boodschap gebruikt op een positive manier, zoals tupac en eminem.
tupac heeft als verborgen boodschap bijvoorbeeld dat hij terugkomt.
eminem heeft in het liedje, my name is, dat als je em achteruit speelt dat hij prezies hetzelfde zegt op een andere manier.

zo hoor je bijvoorbeeld,
Positief:
eminem
http://www.youtube.com/watch?v=tN3sMyDC ... re=related

tupac
http://www.youtube.com/watch?v=sdz8Pd_535w

Negatief:
Pokemon hidden message:
http://www.youtube.com/watch?v=3cGEwFIsk0g

k3 hidden message
http://www.youtube.com/watch?v=9ci1PFfXphU

en nu kan het natuurlijk zijn, dat sommige video's fake zijn, bewerkt door mensen die et lollig vinden,
maar dit was vroeger ook al voorgekomen, nog voor de supertechnologische tijd dat iedereen dit soort dingen kon fixxen. Ik geloof met de beatles was et zo. ook sommige rockbands hebben verborgen antichristelijke teksten.
Het is niet zo dat de verborgen boodschappen alleen via backwards gehoort worden, sommige liedjes hebben verborgen boodschappen via andere frequenties, die je niet hoort, maar wel voelt in je geest.

Ik vind het allemaal heel eng, en nu is mijn vraag:
Kan dit schadelijk zijn voor je geest, want pokemon is een heel veel bekeken serie voor kleine kinderen, en als hun dingen worden aangeleert als de duivel aanbidden enzo, word het niet zown mooie toekomst.
(er was voorspelt dat de wereld overgenomen zou worden door de antichristen.)

Er valt niet egt duidelijke informatie te vinden hierover. behalve op een technisch forum.
die mensen hebben minder verstand van menselijk bewustzijn, geestgevoeligheid enzo,
dus daarom vraag ik het hier.

dfssdfde

Badass junkie

Ik denk niet dat kinderen het oppikken in het onderbewustzijn... Dan zouden je hersenen het al moeten omdraaien, vertalen, interpreteren etc... Lijkt mij net iets te veel van het goede.

Dopejoo

dat is er ook 1, snap de boodschap niet helemaal.

maar ik heb et vooral over een soort hersenspoelen met de antichrist lyrics, dat bedoelde ik ermee.

dfssdfde

Badass junkie
En wtf, net die van pokémon beluisterd. Geloof je nu echt zelf dat dat een verscholen boodschap is? Dat is gewoon een of andere idioot die er een zinnetje bij geplaatst heeft dat ongeveer dezelfde klanken heeft.
Zonder de tekst er onder kan je daar helemaal niks uit op maken, laat staan dat het kinderen zou hersenspoelen :rolleyes:

Dopejoo

ik zei al, sommige dingen zijn fake.
maar de antichrist lyrics waren al in muziek verborgen voordat mensen deze technologie hadden.
uit de tijd dat muziek nog instrumenten waren en geen loops van beatmakers.

Moker

Bewuste gebruiker
dit is de zeflde bullshit als mensen die zogenaamd een overleden persoon horen spreken op een bandje. als je heel lang luisterd met al je fantasie dan hoor je alles.

oh ooooo [youtube]NzUIxsv9ZZs&feature=related[/youtube]

dfssdfde

Badass junkie
Dopejoo zei:
maar de antichrist lyrics waren al in muziek verborgen voordat mensen deze technologie hadden.
ExceptionalInsight zei:
You can nót be serious.

Zoals ik al zei, als je muziek achteruit afspeelt krijg je klanken. Eender welke klanken het zijn, er zal altijd wel iemand zijn met genoeg verbeelding die er een satanische tekst bij kan plaatsen die wat geloofwaardig klinkt... Pure bullshit dus.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Dopejoo zei:
Vooral die deed het 'm. Het is legendarisch bijna, vooral bij bands als KISS en Black Sabbath enzo.. niet heel bekend zegt ze.. was vast heel gezellig onder die steen.

Dopejoo

dat is een stuk gerusstellender:P... tja ik had ooit een film of serie hierover gezien.

heel toevallig ook met satanistische teksten. en daar ging et ook over hersenspoelen met teksten die je alleen achteruit kan horen.

het ging over een platenspeler ofzo en een best bekende band.

als je em gezien hebt ken je et.

maar bij die film dacht ik ook gwoon dat et een film verhaal was, tot ik dit op youtube tegenkwam. op forums gecheckt enzoo.

komt tog best egt over vindik

Moker

Bewuste gebruiker
hoe zou je er ook door gehersenspoeld kunnen worden als je het alleen maar kan waarnemen als je je platen achterste voren draait. en als je dat doet zijn je hersens al aardig geflusht :grin:

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik was eens, ter voorbereiding van een trip, opzoek naar bijpassende muziek. En op amazon heb je dan van die zogenaamde 'so you want to...'lijstjes. In dit geval had iemand een lijstje gemaakt met tips voor tripmuziek. En er stond ook een band bij die ik niet kende, Boards of Canada genaamd.
Het leek mij wel het proberen waard. Dus ik stond op het punt om het te downloaden, toen ik opeens ergens las dat deze band voor de lol satantistische boodschappen verwerkt in haar muziek. Dus toen heb ik het toch maar niet gedownload voor mijn trip.

Ik geloof echt niet dat dergelijke muziek mensen aanzet tot moord ofzo. Maar ik denk wel dat het als tripmuziek een trip een negatieve kant kan opsturen.

Dit nog los van het feit dat het natuurlijk behoorlijk sneu is dat volwassen mensen de moeite nemen om satanistische boodschappen in hun muziek te verweven. :grin:

(Ik lees op deze nederlands wikipedia [ http://nl.wikipedia.org/wiki/Boards_of_Canada ] dat het gaat om 'verwijzingen naar de duivel', dus hoe diep dat allemaal graaft, dat weet ik niet. Misschien is het ook wel een verkooptruc - hoe vreemd ook.)

timmaniac

Bewuste gebruiker
kapitein-x zei:
Ik was eens, ter voorbereiding van een trip, opzoek naar bijpassende muziek. En op amazon heb je dan van die zogenaamde 'so you want to...'lijstjes. In dit geval had iemand een lijstje gemaakt met tips voor tripmuziek. En er stond ook een band bij die ik niet kende, Boards of Canada genaamd.
Het leek mij wel het proberen waard. Dus ik stond op het punt om het te downloaden, toen ik opeens ergens las dat deze band voor de lol satantistische boodschappen verwerkt in haar muziek. Dus toen heb ik het toch maar niet gedownload voor mijn trip.

Ik geloof echt niet dat dergelijke muziek mensen aanzet tot moord ofzo. Maar ik denk wel dat het als tripmuziek een trip een negatieve kant kan opsturen.

Dit nog los van het feit dat het natuurlijk behoorlijk sneu is dat volwassen mensen de moeite nemen om satanistische boodschappen in hun muziek te verweven. :grin:

(Ik lees op deze nederlands wikipedia [ http://nl.wikipedia.org/wiki/Boards_of_Canada ] dat het gaat om 'verwijzingen naar de duivel', dus hoe diep dat allemaal graaft, dat weet ik niet. Misschien is het ook wel een verkooptruc - hoe vreemd ook.)

nee joh..

boards of canda is juist mijn favoriete tripmuziek! en die satan dingen vallen mee :P

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Het stond ook bij dat tiplijstje op amazon aangegeven als ideale tripmuziek. Dus ik neem het direct van je aan. :)
Maar het idee van subliminale boodschappen staat me toch te veel tegen.

shokora

Wijs gebruiker
Als dit je al satanisch zou moeten maken, zou ik intussen extreem satanisch moeten zijn van alle black metal :P

Dit is echt de ergste bijgelovige bullshit evar :(

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ja, je moet wel een ultra-orthodoxe gelovige zijn om te denken dat je hier satanistisch van wordt. :P
Maar desondanks lijkt het mij toch niet erg fijn om tijdens een trip aan dergelijke boodschappen blootgesteld te worden.

timmaniac

Bewuste gebruiker
fyi: ze doen die ongein alleen in het album: geogaddi (zeer goed album)
maar de rest van de albums zijn net zo goed, vooral: music has the right to children :hearteyes:

cropp

Badass junkie
ik geloof er geen klap van, echt niet.

ik ben een vreselijke paranoide complotdenker maar hier geloof ik echt geen fluit van

ikkedikke

Newbie
Dit deed me vrijwel direct denken aan verborgen reclame boodschappen:
Videofragmenten waarbij 1 frame een reclame boodschap bevat (bijvoorbeeld een foto van een blikje cola of een tekst "COLA", maar dan meestal met een duidelijk merk). Gezien beeld afgespeeld wordt tegen ong 30frames per seconden, en je oog er 12-13 per seconden kan waarnemen zal je dit niet -bewust- zien, maar je hersennen merken het wel en op die manier proberen ze je aan te zetten om dat blikje cola uit de ijskast gaan te halen, of om er te kopen.

Ik vond die van eminem trouwens wel grappig :P

dfssdfde

Badass junkie
ikkedikke zei:
Dit deed me vrijwel direct denken aan verborgen reclame boodschappen
Er is wel een klein verschil, die boodschap is er ook echt en moet niet eerst omgedraaid en dan compleet verkeerd geïnterpreteerd worden :tongueout:

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Over cola gesproken. Pepsi had in de jaren 80 (al dan niet bewust) ook een subliminale verkooptruc: SEX

Het idee is dan dat blikjes zo opgestapeld staan in een supermarkt, en mensen zich er onbewust toe aangetrokken voelen.
(Volgens mij las ik ergens dat dit een nieuwe pepsi-variant was, die uiteindelijk geflopt is. Ik weet niet of het feit dat deze verkooptruc wsl negatief in de media kwam er iets mee te maken had.)

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Je moet een christen zijn om 'satanische' subliminale boodschappen erg te vinden, of gewoon niet begrijpen wat satanisme is. Het is in ieder geval niet half zo geestdodend als het christendom.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
RSW zei:
Je moet een christen zijn om 'satanische' subliminale boodschappen erg te vinden, of gewoon niet begrijpen wat satanisme is. Het is in ieder geval niet half zo geestdodend als het christendom.
Blijft staan dat ik het satanisme gewoon sneu vind.
Ik ben geen Christen, maar die 10 geboden gaan tenminste ergens over. Satanisme is een vorm van decadentie. En door de huidige econimische crisis zullen er steeds minder mensen zijn die zichzelf satanist noemen - want ze kunnen het zich niet veroorloven. :P Ik zeg niet dat decadentie soms niet heel mooie dingen op kan leveren. Baudelaire was bijvoorbeeld iemand die zich uit 'verveling' bezig hield met het duistere, en dat heeft prachtige dingen opgeleverd. Maar het gaat bij hem uiteindelijk om vermaak. En niet om een serieuze levenshouding die navolgenswaardig zou zijn.

Angramar Temenos

Badass junkie
Dopejoo zei:
als je muziek achterstevoren afspeelt, blijkt dat er zinnen in de tekst zitten die totaal niet kunen.

je hebt natuurlijk ook muziek die de verborgen boodschap gebruikt op een positive manier, zoals tupac en eminem.
tupac heeft als verborgen boodschap bijvoorbeeld dat hij terugkomt.
eminem heeft in het liedje, my name is, dat als je em achteruit speelt dat hij prezies hetzelfde zegt op een andere manier.

zo hoor je bijvoorbeeld,
Positief:
eminem
http://www.youtube.com/watch?v=tN3sMyDC ... re=related

tupac
http://www.youtube.com/watch?v=sdz8Pd_535w

Negatief:
Pokemon hidden message:
http://www.youtube.com/watch?v=3cGEwFIsk0g

k3 hidden message
http://www.youtube.com/watch?v=9ci1PFfXphU

en nu kan het natuurlijk zijn, dat sommige video's fake zijn, bewerkt door mensen die et lollig vinden,
maar dit was vroeger ook al voorgekomen, nog voor de supertechnologische tijd dat iedereen dit soort dingen kon fixxen. Ik geloof met de beatles was et zo. ook sommige rockbands hebben verborgen antichristelijke teksten.
Het is niet zo dat de verborgen boodschappen alleen via backwards gehoort worden, sommige liedjes hebben verborgen boodschappen via andere frequenties, die je niet hoort, maar wel voelt in je geest.

Ik vind het allemaal heel eng, en nu is mijn vraag:
Kan dit schadelijk zijn voor je geest, want pokemon is een heel veel bekeken serie voor kleine kinderen, en als hun dingen worden aangeleert als de duivel aanbidden enzo, word het niet zown mooie toekomst.
(er was voorspelt dat de wereld overgenomen zou worden door de antichristen.)

Er valt niet egt duidelijke informatie te vinden hierover. behalve op een technisch forum.
die mensen hebben minder verstand van menselijk bewustzijn, geestgevoeligheid enzo,
dus daarom vraag ik het hier.

Jij moet bij het SGP man.

Man_in_the_Box

Bewuste gebruiker
Heb altijd een beetje moeite gehad met dit soort dingen. Gewoon en kwestie van wat mensen willen horen imo. Zoals alleen dat eerste voorbeeld van eminem al, daar kun je vanalles in horen.

Dat van Aphex Twin is idd erg gaaf. Heb er eerder ooit eens iets over gelezen. Schijnt dat er speciale picture to audio programmaatjes zijn waarmee je in feite elke foto kan omzetten in geluidsgolven. Benieuwd wat voor een vage geluiden er uit komen als ik mijn eigen foto gebruik :P .

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
De beatles hebben ooit eens geheimzinnig gedaan over een vermeend auto-ongeluk waarbij Paul McCartney gestorven zou zijn. De laatste paar albums van de Beatles zitten vol met aanwijzingen (ook o.a. als je nummers achterste voren af zou spelen). Op deze site van wiki kun je er alles over lezen, ontzettend interessant! :) En of het waar is? Op internet gonst het nog altijd van de geruchten over de vermeende dood van Paul (google voor de grap maar eens op Paul is Dead)...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Paul_Is_Dead

Debris

Bewuste gebruiker
OnderDeEik zei:
Een heel ander soort verborgen boodschap:
Aphex Twin die zn eigen kop in zn muziek propt.
Aphex Twin heeft dan ook (naast heel goede muziek) een heel aparte en kunstzinnige vorm van muziek.
Hoe hebben ze dat dan gedaan?

Bovenaan