Nacht doorhalen voor studie

Telpeva

Belezen gebruiker
Hallo iedereen,

een enkele keer blijken mijn planning capaciteiten zo slecht te zijn dat ik een nacht moet doorhalen om dingen voor mijn studie in te leveren. Ik vroeg me af of jullie ervaring hadden met middelen om je geconcentreerd de nacht door te helpen.

Uiteraard heb ik het forum al bekeken op berichten hierover, en wil daarom nog toevoegen:
- Ik ben al redelijk gewend ben aan een goede dosis koffie (of Redbull) en zoek dus iets anders
- Ritalin of ADHD medicijnen wil ik liever niet aan beginnen
- Speed al helemaal niet, omdat er het risico is om afhankelijk te worden ervan voor goede concentratie.

Waar ik nu over aan het nadenken ben:
- EX-1 / Punk Plus, smartshop spul (uit engeland), met "Sida Cordifolia Extract"
- Guarana pillen

Heeft iemand hier ervaring mee of andere ideeën? Let me know!

Grtz,
Telpeva

Angramar Temenos

Badass junkie
Ritalin kun je prima doen, ken wel meer mensen die het af en toe gedaan hebben, en afhankelijkheid krijg je er niet echt van.. Ik kan trouwens nooit slapen van MDMA, maar of je daar goed op kunt studeren.. denk eerder dat je je boek gaat knuffelen of zo :hearteyes: .

Verder kan ik onmogelijk in slaap vallen als ik paddo's heb gebruikt, maar het idee om daarop te studeren is al lachwekkend, dus.. :rolleyes:

Jeroen83

Bewuste gebruiker
Angramar Temenos zei:
Ritalin kun je prima doen, ken wel meer mensen die het af en toe gedaan hebben, en afhankelijkheid krijg je er niet echt van.. Ik kan trouwens nooit slapen van MDMA, maar of je daar goed op kunt studeren.. denk eerder dat je je boek gaat knuffelen of zo :hearteyes: .

Verder kan ik onmogelijk in slaap vallen als ik paddo's heb gebruikt, maar het idee om daarop te studeren is al lachwekkend, dus.. :rolleyes:

MDMA is zeer slecht voor het geheugen, als je een beetje goede dosis neemt herinner je grote delen van de avond niet meer.

Ik kan alleen bedenken ritalin zelf, maar dat raad ik je idd niet zonder recept aan

Spor

Wijs gebruiker
Nou hier kan ik je wel wat info over geven !

Om te beginnen, wat je waarschijnlijk zelf al had bedacht is het natuurlijk beter om te plannen want als je uitgeput bent voor een test ofzo, dan weet je als het ware sowiso minder ongeacht hoeveel je er voor hebt geleerd !

Eerst wat dont's en waarom:
- Speed: Niet doen natuurlijk helpt zeker wel maar op de lange termijn (dag+nacht+volgende dag) werkt het averechts en verlies je juist je concentratie die je tijdens het leren wel had met als resultaatdat het niet op schiet
- Coke: Niet doen, op het moment dat je onder invloed bent en leert denk je het allemaal te weten kunnen, als je een deadline hebt voor een product vind je het geweldig maar als de shit is uitgewerkt denk je wat is dit voor onzin wat ik nu gebakken heb ? Niet doen dus !

En dan wat ik wel aanraad en waarom:
- Ritalin: zou mijn eerste keus zijn, dit is niet verslavend, vooral niet in de hoeveelheden om je te concentrerern (1 of 2 pillen dus 10 of 20mg). Je kunt goed geconcentreerd werken, en de pilletjes werken 4-5 uur. Dan kun je gewoon bijnemen voor tijdens de test zelf en dan zou er "geen probleem" moeten zijn. Als je ritalin gebruikt, en dus niet misbruikt zoals veel roeshunters ga je er ook niet bepept uitzien, kun je gewoon eten, geen droge muil, etc etc etc.
- MDPV: RC die nog vrij verkrijgbaar is op internet, maar moet je maar net aan kunnen komen... Is 4× zo potent als methylphendidate (ritalin)
- Ephedra: Niet meer vrij te krijgen, máááár als je goed kijkt in sommige smartshops zul je het alsnog wel tegenkomen :wink: in mijn ervaring is het een soort superdeluxe caffeine.
- Modafinil: Grote broer van ritalin...

Hoop dat je wat aan de info hebt :) maar het belangrijkste advies is denk ik: LEER PLANNEN ! :wink:

Moes-4

Experimenterende gebruiker
Het is inderdaad niet zo verstandig, maar ik heb wel een aantal x gebruik gemaakt van
een halfje coke om de nacht door te komen voor studie.
Ging prima, ook goede cijfers gehaald overigens.

Flameon

Badass junkie
Zie de goeie info van Spor!
Ik zou je inderdaad ook de ritalin adviseren. Het staat immers bekend om de "studie drugs".
Van ritalin word je als het goed is niet opgefokt, het werkt een uurtje of 4 en het houdt je concentratie / opgeslagen leerstof op.

J0rrit

Badass junkie
Dat hier MDMA genoemd wordt als al een eventuele kansmaker vind ik de grootste bullshit ooit, mdma en leren? HAHAHAHAHAH,

Laat me niet lachen

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Weetje wat ik zou doen... Ik zou speed nemen, maar dan wel een kleine hoeveelheid en niet te laat, zodat je een hele tijd goed kan doorleren, en daarna nog een paar uurtjes kan slapen want slaap is heel belangerijk om dingen die je hebt geleerd op te slaan in je geheugen. Plus dan ben je de volgende dag fris ipv helemaal verbrakt.

Ik ben op de volgende manier mijn eindexamen doorgekomen met een van de beste eindpunten van de klas: ik had elke dag van 8:30 tot 12:00 examen. Dan nam ik thuis een dosis dextroamfetamine, niet te veel, en begon ik als een gek te leren, eventueel bijnemen als je inkakt. Tegen 17:00 was ik klaar met leren meestal en ging ik even relaxen en eten. Nadien nakijken in bed, herhalen enzo, en dan ging ik slapen. Hiermee kreeg ik er ontzettend veel in gepropt, maar had ik nog slaap waarin ik de leerstof kon verwerken en de volgende ochtend fris om nog even na te kijken en een perfect examen in te leveren. :)

Onderschat slaap niet is mijn punt dus. :wink:

Moes-4

J0rrit zei:
Dat hier MDMA genoemd wordt als al een eventuele kansmaker vind ik de grootste bullshit ooit, mdma en leren?

Met mdma op kan ik inderdaad amper lezen, laat staan leren.

Joes

http://www.spirulina-alg.com/ bij mij verbetert de concentratie aanzienlijk. Ik nam het ook wel eens in de tijd dat ik niet dronk, blowde of iets anders snoepte tijdens het uitgaan om heel de nacht energie te hebben.
Met een hele nacht leren/ doorwerken heb ik geen ervaring maar denk dat die wel goed kan! En als laatste pluspunt, het is een natuurlijk producht dus geen chemische upper, met (chemische) down als gevolg

tomz0r

Badass junkie
Ik zou helemaal niks gebruiken en proberen alles gewoon overdag te doen. Al het slaaptekort moet je toch weer inhalen. Als je een nacht hebt doorgehaald zie je er ook niet bepaald fit uit.
Uitstellen tot het laatste moment is verleidelijk ik weet het, maar als het je gewoon lukt om overdag alles op orde te hebben geeft dat je echt een goed gevoel.

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik heb een keer wiskunde moeten doen onder de methy (heel erg verwant aan mdma, erg soortgelijke effecten), nogal een redelijke dose ook nog. Ik spacede hem weg, moest opeens naar huis, en kwam erachter dat ik de dag erna een toets wiskunde heb.

Ik zou er normaal niet voor hebben geleerd (haal toch altijd 9's voor wiskunde wat ik ook doe), maar het moest van papsie. Dus ja, ik spacend wiskunde leren terwijl pa naast me zat...

"He, waarom zit je raar aan je boek te voelen"
"Waarom moet je opeens een rekenmachine? Dat doe je normaal uit je hoofd"
"Je ogen zien er raar uit"
"Nee, niet schrijven op je hand.."

Hij moest es weten :rolleyes:

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Angramar Temenos zei:
Ik heb een keer wiskunde moeten doen onder de methy (

Ik vind het een beetje raar. In een topic dat niet oud is zeg je 'ik heb laatst eens methylone geprobeerd', en meteen daarna heb je blijkbaar al zoveel methylone gebruikt dat je het al eens in de wc hebt laten vallen (zie topic) én er wiskunde op hebt geleerd. Ik zeg stierenzeik.

tomz0r

Badass junkie
vode zei:
Angramar Temenos zei:
Ik heb een keer wiskunde moeten doen onder de methy (

Ik vind het een beetje raar. In een topic dat niet oud is zeg je 'ik heb laatst eens methylone geprobeerd', en meteen daarna heb je blijkbaar al zoveel methylone gebruikt dat je het al eens in de wc hebt laten vallen (zie topic) én er wiskunde op hebt geleerd. Ik zeg stierenzeik.

Ik zeg heel erg offtopic stierengezeik. Net als al die andere verhaaltjes in topics waar ze niet thuishoren.

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik zeg /care. Ik wilde het even gezegd hebben, bij deze. [/offtopic]

tomz0r

Badass junkie
Ok leuk. Als je dan met je 1200 posts toch stiekem iets wilt posten over je drugsgebruik, post het dan wel in de topic die daarvoor bestemd is.
Laten we het nu weer hebben over het topiconderwerp. Slaaptekort moet je inhalen, en hoe mind snel je dat doet hoe mnder je je kan concentreren en werken. Ik zou dus de nacht niet doorhalen, zeker niet onder invloed waardoor je je vermoeidheid niet voelt. Dan ga je over je grenzen heen en moet je de tijd die je aan slaap probeerde te winnen dubbel inhalen. Geen goed idee dus naar mijn mening.

Riel

Bewuste gebruiker
tomz0r zei:
Ik zou helemaal niks gebruiken en proberen alles gewoon overdag te doen. Al het slaaptekort moet je toch weer inhalen. Als je een nacht hebt doorgehaald zie je er ook niet bepaald fit uit.
Uitstellen tot het laatste moment is verleidelijk ik weet het, maar als het je gewoon lukt om overdag alles op orde te hebben geeft dat je echt een goed gevoel.

I agree.

Flameon

Badass junkie
azgaza zei:
Ik raad caffeine alvast af, dat krijgt bijwerkingen als je te veel neemt.

Inderdaad. Ik ben aardig wat koffie gewend, maar ooit eens tijdens een nachtdienst ben ik daar toch wel behoorlijk ziek van geworden. Het sloeg me op mijn darmen en maag, en dan gaat leren niet meer goed :grin:

Telpeva

Belezen gebruiker
Bedankt voor jullie reactie allemaal!

Over koffie icm geheugen effecten: Als je op google zoekt naar een verband tussen koffie en geheugen zie je eigenlijk alleen maar positieve verbanden, zelfs een afname in dementie bij oudere vrouwen :), en verbetering korte termijn geheugen.

Voor mezelf (en andere mensen die dit misschien wilden weten) gooi ik hieronder even een:

samenvatting van alle antwoorden:
- Ritalin lijkt het 'beste' of populairste. Mits niet overdreven gebruikt ook geen gevaar voor afhankelijkheid of verslaving.
- Varianten van Ritalin: MDPV (4x sterker), Modafinil
- Captagon (is ook gebruikt als ADHD medicijn, mild amphetamina alternatief)
- Caffeine; Simpele koffie of redbull. (Evt Ephedra). (met hele grote doses oppassen voor bijverschijnselen)

Eventueel met mate gebruiken:
- Speed (heel klein beetje) (met dextroamfetamine + veel slaap). Oppassen voor lange termijn concentratie verslies, afhankelijkheid.

en sowieso niet:
- MDMA / methy; onmogelijk om je mee te concentreren ipv knuffelen :)
- Coke; door zelfoverschatting voor de meeste mensen te moeilijk om je eigen werk te beoordelen.

En een combinatie met goede slaap, evt ondersteunende vitaminen en kruiden (Ginko Biloba, visolie, Spirulina (Arthrospira platensis)), om alles ook in het geheugen op te slaan.

Serenity

Badass junkie
Ik zou zelf ook voor de ritalin/ephedra en Guarana pillen zouden misschien ookwel kunnen helpen. Weet er niet zoveel van maar volgens mij is dat een explosie van caffeine en dat zou nog wel eens voor nare bijwerkingen kunnen zorgen i guess. Sprak laatst wel een man in de smartshop die dat door zo'n koffie deed s'ochtends..

Met dat lijstje heb je inderdaad de beste producten die kunnen dienen om nog enigzinds verantwoord een nacht door te doen.

Captagon wordt wel gebruikt als middel tegen narcoleptie, niet zozeer tegen adhd.
In België komt dagelijks gebruik daarvan nogal frequent voor in de kaderfuncties, waar presteren een must is. Het heeft uiteraard een aantal vervelende bij-effecten, waar de 1 al wat meer last van heeft dan de ander. Denk aan droge mond, hogere hartslag, wat zweten enz.
Maar voor de concentratie is het erg bevorderend bij de juiste doseringen.

nightfly

Newbie
Het kan gek klinken maar ik heb ooit een examen biologie gestudeerd op XTC (MDMA) en ik had als enige van mijn jaar 100% op dat examen. Het valt dus te proberen, maar dan niet tijdens de grote rush maar als het begint uit te werken. De nawerking is prima om te studeren.

Flameon

Badass junkie
nightfly zei:
Het kan gek klinken maar ik heb ooit een examen biologie gestudeerd op XTC (MDMA) en ik had als enige van mijn jaar 100% op dat examen. Het valt dus te proberen, maar dan niet tijdens de grote rush maar als het begint uit te werken. De nawerking is prima om te studeren.

Wow das knap!
Ik weet zeker dat ik niet in staat zou zijn om onder invloed van XTC een examen af te leggen haha

Spor

Wijs gebruiker
[quote="Flameon"Wow das knap!
Ik weet zeker dat ik niet in staat zou zijn om onder invloed van XTC een examen af te leggen haha[/quote]

Staat lukt wel, zin in verder te zoeken :grin:

Telpeva

Belezen gebruiker
Hey, nog even een aanvullende vraag;
Omdat een aantal ADHD medicijnen, met name ritalin, wordt aanbevolen; Is concerta ook te gebruiken om een nacht op door te studeren?
Ik heb namelijk net iemand ontmoet die me wel concerta kan leveren, maar die zat niet bij jullie tips, dus ik vroeg me af of het effect ervan heel anders was of niet?

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Telpeva zei:
Hey, nog even een aanvullende vraag;
Omdat een aantal ADHD medicijnen, met name ritalin, wordt aanbevolen; Is concerta ook te gebruiken om een nacht op door te studeren?
Ik heb namelijk net iemand ontmoet die me wel concerta kan leveren, maar die zat niet bij jullie tips, dus ik vroeg me af of het effect ervan heel anders was of niet?

Concdrta is niet zo goed want concerta is eigenlijk hetzelfde als ritalin alleen word het werkzame stofje heel traag gedurende de hele dag afgegeven. Dan neem je dus 1 pil en ben je de rest van de dag wel een beetje helder (als je het uberhaupt al voelt) want het geeft zo traag af. Beter neem je concerta niet want dat is voor vergeetachtige ADHD'ers. Ritalin is beter want dat is geconcentreerder. Die geeft een bepaalde hoeveelheid af in een korte tijd en dat is wat je wil als niet-adhd'er

Raymond1982

Serenity zei:
Ik zou zelf ook voor de ritalin/ephedra en Guarana pillen zouden misschien ookwel kunnen helpen. Weet er niet zoveel van maar volgens mij is dat een explosie van caffeine en dat zou nog wel eens voor nare bijwerkingen kunnen zorgen i guess.

Ik zag laatst in de supermarkt ook energy drink met Guarana, neem aan dat het niet veel is wat er in zit, maar je gaf al aan dat Red Bull niet goed genoeg werkt voor je, misschien zou je deze eens kunnen proberen (@ topicstarter dus)

Bovenaan