nachtmerries & onrustig slapen na x

noobsie

Newbie
Allereerst respect voor de geweldige verhalen op dit forum, ik lees het altijd met veel plezier, vaak heel herkenbaar van mezlef of van vrienden.

Nadat ik xtc heb gebruikt slaap ik een week lang heel onrustig, word regelmatig badend in 't zweet wakker, met vreemde nachtmerries. Ook word ik altijd panisch, moet ik altijd van mezelf controleren of ik de deur wel op slot heb, etc.

Mijn vraag, hebben er meer last van 't volgende? En zo ja, wat is er tegen te doen?

Ligt niet aan de soort pillen, heb het met elke pil, zowel de lichte als de echt zware shit. Week geleden in 4 uur 2 blauwe mitsu's gehad, en deze week alleen beetje fatsoenlijk kunnen slapen met alcoholica.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Maar 3x mdma gedaan en ik drink veel water en neem voedingssupplementen erbij in. Duidelijk dat dit op jou een extreem effect heeft, misschien zit er rommel of speed door heen ik weet niet maar ik zou kappen met die shit!

Adreno

Wirwar

Belezen gebruiker
als ik xtc gebruikt heb slaap ik dezelfde nacht goed of helemaal niet.. ligt er net aan hoe ik me dan voel.
De nacht daarna slaap ik wel altijd heel onrustig, maar heb geen last van nachtmerries of iets in die richting.

azgaza

Badass junkie
Misschien ben je erg gevoelig voor een tekort aan serotonine, in dat geval betekend het dat je daar pech mee hebt, andere verklaringen zouden ook goed kunnen, maar daar weet ik niet van.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Probeer l-tryptofaan!! Kun je gewoon in de winkel kopen, het is een voedinggsuplement, en het helpt je serotonine aanvullen. Op het potje dat ik heb staat zelfs heel groot: voor een goede en gezonde nachtrust!

Ik weet niet zeker of het zal helpen, maar het valt te proberen...

caatje

Badass junkie
Totaal geen last meer van. (gelukkig) Wat ik doe na een avondje x, gewoon naar bed en slapen. De dagen daarna ben ik wel wat sneller emotioneel en droom ik veel. Gelukkig geen vervelende dromen meer.

Misschien wel omdat ik het "gewend" ben?

Telefoon

Wijs gebruiker
koop L-Trypofaan wat tech nora al zei bij de smart shop

Ook 5-HTP werkt super goed

ook bij de msartshop

( is een after xtc medicatie )

dus geen drugs

l

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
In de smartshop is het heel duur, ik heb 80 pillen gekocht voor 20 euro... ook nog wel duur, maar stuk goedkoper dan 5 euro voor een pakketje met after-e, waar 1 ltryptofaan pil inzit, en dan nog wat vitamine enzo...

Gewoon in een natuurwinkel, op amsterdam centraal zit bv een goeie, daar heb je echt zo enorm veel pillen! Moeten we misschien allemaal eens uitproberen!! :hearteyes:

J0rrit

Badass junkie
Heb een tijd lang ook nachtmerries gehad, niet kunnen slapen enzo. Toen gebruikte ik wel elke week. Ligt denk ik aan serotonine tekort idd.

982

Bewuste gebruiker
Badend in het zweet wakker worden heb ik ook! Bijna altijd de nacht na gebruik van X

noobsie

Newbie
Ja, L-Tryptofaan gebruik ik ook, drink altijd genoeg vocht, en heb goeie schone pillen, wel met wat speed erdoor idd...

Gebruik nu ongeveer 3 jaar, maar niet wekelijks, hooguit 1 keer per maand.

Ik kan er wel mee leven, maar was benieuwd of er meer mensen deze verschijnselen hebben...

Heb ook een paar keer L-trytophaan geprobeert maar bij mij lijkt het iig niet te werken. Ik wordt er alleen maar nog onrustiger van.

Serenity

Badass junkie
Pas er wel mee op, kans op een psychose is bij jou groter dan normaal denk ik. L-tryptofaan zou ik ook aanraden inderdaad :)

Solidius

Badass junkie
2x daags een dosis vitamine B6 en 5-HTP doet wonderen

-spaceman-

Badass junkie
op mijn potje L-Tryptofaan staat:

Ingredienten / samenstelling per capsule

L-Tryptofaan 400mg
Vitamine B6 (Pyridoxine HCI) 10 mg (500% ADH)

Dreamcatcher

Experimenterende gebruiker
Ik merk bij mezelf dat ik door die tryptofaan van die intense dromen krijg (niet perse nachtmerries) maar idd word dan ook vaak kletsnat wakker...

angie123

Bewuste gebruiker
Ik heb een potje melatonine gekocht bij "De Tuinen" Dit helpt heel goed!! Je slaapt rustiger,beter en zonder dromen en is niet zo duur!!! Ook St Janskruid is verstandig om te gebruiken als je regelmatig aan de XTC zit! Dat vult ook je serotonine aan en is niet zo duur en moeilijk te krijgen dan tryptofaan.

Succes en enjoy :wave:

Freezing

Bewuste gebruiker
Ik heb dat pas 1 keer gehad, ook een week, nadat ik 1 gram mdma kristallen had gebruikt in een weekend. allemaal maffe dromen over drugs enzo. maar verder heb ik het nooit gehad, denk dat dat het meest voorkomt als je overmatig gebruikt hebt.

Robdebob

Bewuste gebruiker
Dreamcatcher zei:
Ik merk bij mezelf dat ik door die tryptofaan van die intense dromen krijg (niet perse nachtmerries) maar idd word dan ook vaak kletsnat wakker...

Ja dat heb ik ook! Van die levensechte dromen, waarvan je de volgende ochtend echt zit te piekeren waar die in godensnaam op sloegen. :rolleyes:

Ik heb een keer gehad dat ik droomde dat ik een pil had genomen en op een gegeven moment werd ik wakker en dacht ik dat ik out was gegaan door die pil en wakker werd. Mijn kaken stonden ook precies zoals op xtc: keihard knarsetandend op elkaar! Ook was ik helemaal de weg kwijt, maar ben toen gelukkig weer in slaap gevallen...
Echt weird... :confused:

Dreamcatcher

ja van die para shit, en ik word er steeds wakker van na een x aantal uur en dan vloeit die ene droom weer over in de volgende en dan komt die vorige weer terug enz... maar ik droom dan exact over dinge die ik de vorige dag heb meegemaakt, NOT cool :confused: kben dan echt helemaal uit me ritme

Santa Maria

Ik blijf sowieso altijd de hele nacht op en ga 's ochtends, 's middags en soms zelfs de nacht erop pas weer slapen :mrgreen: . Maar hoe dan ook, de nacht na XTC zweet ik echt als n gek terwijl ik daar normaal nooit last van heb :rolleyes:

Raoulduke

Belezen gebruiker
Sinds ik een paar keer xtc heb gedaan, ben ik een paar keer een klein beetje in paniek wakker geworden. Ik dacht misschien maar 1 seconde toen ik wakker was, dat de droom echt was, maar het is wel schrikken.
Dit heb ik 2 keer gehad, maar voordat ik xtc had gedaan had ik dat 1 x gehad.

Pepnoize

Belezen gebruiker
jup ik had afgelopen nacht weer een gestoord realistische droom, ik droomde dat mijn ouders op weekend waren en we hier allemaal zaten te trippen en spacen en dat ze plots thuiskwamen, ik werd zwaar gestraft en moest op afkickcentrum enz...

alles leek zoooo echt, tot ik wakker werd :confused: :confused: :confused: twas n droom?

Dreamcatcher

Bij mij komt het echt door die L-Tryptofaan heb ik vannacht weer gemerkt...damn creapy ik ga die shit echt niet meer nemen

Bovenaan