Ik heb net gister naar veel moeite weer een dealer gevonden ik heb 10 precies dezelfde marvel pillen zelfde kleur vorm zelfde text op allemaal ik ga ze donderdag toch proberen te laten testen , dan kan ik er denk ik wel vanuit gaan dat ze allemaal prima zijn toch ? En hoe betrouwbaar zijn thuis testen ? Sowieso lees ik dat pillen in Nederland eigenlijk altijd wel zuiver zijn op wat uitzonderingen daar gelaten dus het ergste zou zijn dat er meer mdma in zit dat verwacht maar ik ga uit van 280mg dan kan het alleen maar meevallen pak dan toch maar een halve in totaal. Gebruik al een paar jaar xtc en ben er al lang achter dat voor mij 120mg de sweet spot is
Het probleem met xtc-pillen is meer dat je wil weten hoeveel MDMA erin zit, omdat er regelmatig supersterke pillen zijn. Daarnaast komen vervuilingen ook af en toe voor. Check bijvoorbeeld de Red Alert app voor recente voorbeelden van extra gevaarlijke pillen.
Niet alle pillen in een batch hebben precies dezelfde inhoud. Daarom test het DIMS dezelfde soort pil een aantal keer opnieuw (als meerdere mensen het komen aanbieden). Zo komen ze er soms achter dat er flinke spreiding zit in de dosis per pil. Bijvoorbeeld dat de ene pil 100 milligram bevat en de andere 300 milligram.
Thuistestjes zijn een veel minder betrouwbare manier om drugs te testen. Het enige wat zo'n test doet is een indicatie geven of het misschien om een ander middel gaat. Je bent er nooit zeker van dat het inderdaad de drug is die je verwacht, want er zijn meerdere drugs die op dezelfde manier de vloeistof verkleuren. Daarnaast weet je niks over de zuiverheid of eventuele vervuilingen. Daarom is de inzetbaarheid van reagenstesten beperkt. Bij het testpunt gebruiken ze het als voorselectiemiddel, om te kijken of er aanleidingen zijn om te denken dat het om een extra gevaarlijke pil of drug gaat.