omgeving invloed op drugsgebruik?

PRINCEZS_

Belezen gebruiker
Ik ben heel vroeg begonnen door drugs.. Maar dat was deels omdat veel vrienden van me die al wat ouder waren drugs gebruikte, want toen ik hun nog niet kende was ik 100% anti-drugs. Ik ben ook wel is gestopt met drugs, maar dat is uiteindelijk niet gelukt omdat op feesten tog weer al m'n vrienden spacen.. Ik denk dat als iedereen om je heen in 1x zou stoppen met drugs dat je dat zelf ook doet lijkt mij tenminste..
Hoe denken jullie hier over?

Imke

Badass junkie
Dus jij gebruikt drugs om erbij te horen? Ik zou echt niet gaan stoppen omdat niemand van mijn vrienden het nog doen, en als ze het niet zouden kunnen aanvaarden, dan is dat pech voor hen, misschien wat dom en cru maar het is zo. Drugs nemen is mijn keuze en omdat ik er mij goed bij voel(meestal) en niet om in de smaak te vallen bij anderen.

minn

Badass junkie
Het heeft misschien wel ietsjes invloed in de zin van ''gezellig meedoen''. Maar niet om ''ook stoer te zijn''.

Usha

Belezen gebruiker
Ik denk dat omgeving wel invloed kan hebben. Stel dat niemand die je kent drugs gebruikt, je komt er nooit mee in aanraking... Dan kan je er toch moeilijk aan beginnen?

Maar ik denk niet dat iemand zou stoppen met drugsgebruik omdat al zijn vrienden gestopt zijn.

jasper

Wijs gebruiker
omgeving heeft wel degelijk invloed op je drugsgebruik

toen ik enkel omging met mensen die drugs gebruikte ben ik beginnen te dealen en zwaarder beginnen blowen

toen ik meer met mensen in contact kwam die dit niet gebruikte en zelfs een beetje tegen drugs zijn doordat ze het niet kunnen vatten ben ik gestopt met dealen en blow ik enkel nog in periodes

ik zie dit trouwens ook aan m'n andere vrienden die toen drugs gebruikte en nu veel minder of die erdoor zijn begonnen

ballie15

Belezen gebruiker
Drempel

Als ik geen vrienden had gehad met bijvoorbeeld connecties naar dealers had ik nu waarschijnlijk nog geen drugs gebruikt. De drempel was dan toch wat hoger geweest. Doet niets af aan het feit dat je altijd een keuze hebt en die heb ik voor mezelf wel bewust gemaakt. Maar mede omdat ik vrienden zo vaak uit hun dak zag gaan wilde ik ook weten hoe dat was.
Ik heb het niet gedaan om leuk gevonden te worden door de anderen, die ken ik al jaren, maar om zelf gewoon eens lekker te spacen.

Bevalt trouwens goed, ghehehe :smoke:

needlefreak

Bewuste gebruiker
Mijn omgeving heeft zeker invloed op mijn gebruik. Iedereen (buiten familie) waar ik mee optrek gebruikt drugs. Maar 't is niet meer zoals vroeger. Nu selecteer ik met wie ik veel omga en wie niet/minder. Personen die zwaar gebruiken, spuiten, etc vermijd ik nu een beetje. Op enkele uitzonderingen na. Zolang ze me niet willen meesleuren in het gebruik is het ok. Moest ik weer elke dag met zware gebruikers optrekken, zou ik ook weer sneller verkocht zijn.

flashkop

Bewuste gebruiker
Waar mensen zijn is drug, dus ik denk niet dat het zo abnormaal is dat ik ermee in contact gekomen ben.
Ik ben altijd wel geinteresseerd geweest in drugs dus het is dan ook logisch dat ik het geprobeerd heb maar die keuze lag 100% bij mezelf, altijd.
Ik ben ook nooit gedwongen geweest tot drugsgebruik hoor, achter men eerste joint heb ik zelf een tijdje lopen zoeken, tot ik hem had :mrgreen: :wave:

Qocaïne

Badass junkie
idd... ik ga mee met Solidius en ^_^.

Het is allemaal mijn eigen keuze... en wordt zeker niet beinvloed door de omgeving :)

needlefreak

Bewuste gebruiker
Het is ook m'n eigen keuze maar door m'n omgeving kom ik in contact met allerlei drugs. Dan word je toch beinvloed, ook al is het onbewust.

PRINCEZS_

Belezen gebruiker
Saivy zei:
Dus jij gebruikt drugs om erbij te horen? Ik zou echt niet gaan stoppen omdat niemand van mijn vrienden het nog doen, en als ze het niet zouden kunnen aanvaarden, dan is dat pech voor hen, misschien wat dom en cru maar het is zo. Drugs nemen is mijn keuze en omdat ik er mij goed bij voel(meestal) en niet om in de smaak te vallen bij anderen.

Nee je begrijpt het verkeerd, ik gebruik drugs om het gevoel dat het me geeft, dus voor mezelf, maar doordat vrienden van me het deden ben ik me er in gaan interesseren, en als vrienden het bijvoorbeeld op een feest doen en ik zie ze zo lekker gaan, dan weet ik tog dat ik niet hetzelfde feest heb als hun, en als ik ze zo zie genieten van bijvoorbeeld XTC dan denk ik dat wil ik oooook en dan gebruik ik tog wel uiteindelijk

Imke

Badass junkie
Ja als je niet in aanraking zou komen met drugs, en niet zou omgaan met mensen in dat wereldje kan je er maar moeilijk mee beginnen denk ik zo.
Maar uiteindelijk is het (zoals al gezegd werd) volledig jouw keuze om het te doen. Ook al is er de verleiding, jij moet de keuze maken om toe te geven of niet. En als je zeker weet dat je die verleiding toch niet zal kunnen weerstaan, dan heb je nog steeds de keuze om niet meer om te gaan met zo'n mensen.

ZI09

Bewuste gebruiker
Weinig.

Ik ga uit vanaf mijn 16e ongeveer, en sindsdien veel rondgehangen met wat "alternatief" gespuis en dergelijke, dus jointjes zijn mij vrij regelmatig aangeboden.

En daar heb ik eigenlijk altijd "nee" tegen gezegt. (Altijd anti-meelopen geweest. En dat is niet iets wat hier hip is/was.
Ik vond het toen ook allemaal niet zo heel interessant klinken)

Dat tot ik 19 en een half was. En toen ben ik gewoon zelf langs de shop geweest.
Uiteidenlijk toch best geinteresseerd in drugs geraakt.

Invloed op de omgeving heb ik zelf wel een beetje, maar niet zo veel.
Hoewel ik nog geen mensen ben tegen gekomen die "nee" hebben gezegt.
Andersom werkt het nog steeds niet zo erg op mij.
Ik neem zelden een joint aan, als ik niet zelf aan het blowen ben.

yellowmoon

Bewuste gebruiker
toen ik eerste keer blowde wist ik niet eens dat het een drugs was :grin: een paar vriendjes waren lekker bezig met iets dat me niet bekend kwam en vroegen me of ik ook wou proberen en ja :mrgreen:

gewoon doen joh!

Belezen gebruiker
Veel van mijn vrienden gebruiken ook "recreatief" drugs, soms spreken we met zn allen af dat we een weekendje niks doen, en dat lukt dan ook wel (met moeite), maar echt niet alleen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik alleen van de drugs af kan blijven (al dan niet voor een korte tijd), als mijn omgeving dat dan ook niet doet. Het gebruik met de vrienden is overigens niet uit stoerdoenerij, gewoon gezellig :grin: :smoke:

Bovenaan