"Een klein beetje te veel GHB kan iemand al in een diepe slaap brengen. Bij nog meer gaat die persoon in overdosis, raakt bewusteloos en kunnen er ernstige ademhalingsstoornissen optreden. Coma en zelfs een dodelijke afloop komen voor, onder meer door verstikking." (Druglijn)
Beetje opletten met de informatie die je verspreid.

Het komt niet veel voor, maar het middel kan wel degelijk levensbedreigend zijn bij verkeerd gebruik. Als je het combineert met alcohol en/of zoveel gebruikt dat je out gaat, dan is er sprake van verkeerd gebruik.
@johanna Wat veel GHB-gebruikers niet weten van het gebruik van GHB is dat bijnemen veel harder aankomt door een stapeleffect. Te vroeg bijnemen of überhaupt bijnemen is vaak de reden dat men out gaat. Ik weet niet of je hier op hebt gelet. Zo niet, dan moet je dat in het vervolg echt doen voor je eigen veiligheid.
"Er sprake is van een stapeleffect bij GHB. Als gebruikers één dosis hebben genomen is deze voor hun gevoel na een poos uitgewerkt. De GHB is dan echter nog wel actief in het lichaam. Als gebruikers dan dezelfde dosis bijnemen is er een grotere kans op outgaan, omdat er dan meer GHB in het lichaam zit dan men verwacht." (Jellinek)
Ik heb zelf ook een enkele keer geëxperimenteerd met GHB en ondanks dat ik mezelf had ingelezen en zoveel mogelijk had gedaan om het tot een mooie ervaring te doen leiden ging mijn toenmalige vriendin ook out bij het gebruik. Ik vind het persoonlijk een vreselijk verraderlijk goedje en zou, als je het in het gevolg nog wilt gebruiken, alle voorzorgmaatregelen nemen om het zo verstandig mogelijk te gebruiken. Hoe je dat precies doet weet ik niet meer, maar zolang je het gebruik niet combineert met andere middelen, een aantal uur van tevoren niets eet en idealiter niet bijneemt, dan ben je al een heel eind op weg.